Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko sinä se psykopaatti joka toimii näin kaupassa

Vierailija
01.05.2024 |

1. Kun olet lopettanut ostosten lataamisen liukuhihnalle, et laita sitä "seuraava asiakas" väli kapulaa jolloin takana oleva joutuu laittamaan sen sinun puolestasi

2. Jäät käytävillä hyllyjen tukkeeksi pohtimaan, ostaako vaiko ei osta jolloin ne muut jotka nimenomaan haluaisivat ostaa eivät pääse nappaamaan sitä tuotetta sinun takiasi

3. Otat "maistiaiset" jostain herkusta ennen ostamista, vaikka niin ei saa tehdä, koska se on yksiselitteisesti varastamista

4. Sinulla on kärryllinen täynnä tavaraa ja huomaat, että takana olevalla on vain pari tuotetta, mutta et silti päästä takana olevaa ensin

5. Menet itsepalvelukassalle valtava kärry täynnä tavaraa, vaikka sinulla ei ole kerää ja skannaa laitetta käytössäsi (katso kohta 4)

Oletko psykopaatti kaupassa?

Vaihtoehdot

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon edellä olevalle jos ei laita kapulaa, että ihanaa kun maksaa munkin ostokset, onkin rahat vähän vähissä.

Hei, loistoidea, kiitos!!! Mua kans ärsyttää kun ei saa laitettua sitä kapulaa, joko panttaan omia ostoksiani korissa tai sitte tungen ne ihan kiinni edellisen ostoksiin, siinähän odottelee kun kassa vähentelee kuitista. Ja tämä ei ole kettuilua kassahenkilölle, hän saa palkan, vaan sille aasille joka ei sitä kapulaa saa laitettua.

Miksi haluat tieten tahtoen hankaloittaa kassan työtä?

Vierailija
62/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen suomalainen, olen jo jonkin aikaa viettänyt Suomessa yhteensä vain pari kuukautta vuodesta. Joskus täällä ollessa saattaa käydä niin, että en muista tiettyjä kansallisia tapoja kuten kapulan laittamista ostosten taakse. Syvä paihoitteluni siitä (not).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon edellä olevalle jos ei laita kapulaa, että ihanaa kun maksaa munkin ostokset, onkin rahat vähän vähissä.

Hei, loistoidea, kiitos!!! Mua kans ärsyttää kun ei saa laitettua sitä kapulaa, joko panttaan omia ostoksiani korissa tai sitte tungen ne ihan kiinni edellisen ostoksiin, siinähän odottelee kun kassa vähentelee kuitista. Ja tämä ei ole kettuilua kassahenkilölle, hän saa palkan, vaan sille aasille joka ei sitä kapulaa saa laitettua.

Onko kiva nolata itsensä kun sekoittaa ostokset tahallaan?

Vierailija
64/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusviestissä oli 5 kohtaa, mutta ketju keskittyy vain yhteen asiaan; kassa kapulaan

Vierailija
65/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama kuka sen kapulan laittaa, itse kylläkin laitan jos takana on joku.

En myöskään ole koskaan ymmärtänyt, miksi joillekin on niin paljon väliä sillä, kuka sen kapulan laittaa. Pystyn ihan hyvin laittamaan kapulan sekä ostosteni eteen että taakse eikä se rasita minua yhtään. Ihmisistä on tullut joustamattomia sääntönikkareita, ilmeisesti elämässä ei ole tarpeeksi oikeita ongelmia. 

Vierailija
66/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirjoitetaan pykospaati eikä psykopaatti.

Vierailija
67/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvaa puhetta.

Vierailija
68/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eivät ole psykopastin piirteitä. Ovat nimittäin aika lievia tapahtumia. Psykopaatit osaavat käyttäytyä julkisilla paikoilla. 

Vierailija
69/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito psykopaatti tekee arvion toisesta ja ärsyyntyy jos ei pystynyt manipuloida/vaikuttaa toisiin, tässä tapauksessa kauppareissulla. Mikä tässä ärsytti psykopaattia? Huomasiko muut miten hyvä ihminen ja hyvin psykopaatti toimi kaupassa vai jäikö huomio saamatta ja tämä jäi ärsyttämään? 

Vierailija
70/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn vain kerran viikossa kaupassa.

Jos alan päästämään ohi kaikki,joilla "muutamia ostoksia" niin siinähän sitten seison jonossa ikuisuuden.

Ja käyn kaupassa kerran viikossa terveydellisten syiden takia. Seisominenkin tekee kipeää.  Se ei näy ulospäin,mutta yleensä otan ostoskärryistä tukea. 

Enkä ole koronan jälkeen alkanut käyttämään kapulaa uudelleen. En edes halua,että seuraava huohottaa niskassa. Muutenkin kamala paine pakata ostokset pikapikaa. Ja samalla tuntuu,että pyörtyy,hiki virtaa kasvoilla, koordinaatio alkaa sakata mitä enemmän stressaa.

Vierailija
71/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä itse olet se kyyläävä psykopaatti jota häiritsee se, kun muut ei tee niinkuin sinä haluat

Täällä näemmä joltakulta syttyi kyttyrä tuleen kun tunnisti itsensä aloituksen kysymyksestä....

Vierailija
72/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä sitten kun se edellä oleva maksaa ne sinunkin ostokset ja ottaa ne mukaansa, etkä sinä saa sanottua siihen mitään?

Huudan kovaan ääneen että ottakaa varas kiinni. Taitaa sinua sitten enemmän nolottaa vartija käsipuolessa kun yritit poistua kaupasta maksamatta. 

Vierailija
73/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita kapulaa ennen enkä jälkeen. Ei haittaa, jos muutkaan ei laita.

Jätän edellä oleviin ostoksiin reilun välin ja oletan takana olevan osaavan tehdä samoin (tai käyttävän kapulaa, jos hän sitä kokee tarvitsevansa).

Te jotka sen kapulan haluatte: Miksi se on vaikeaa tai ärsyttävää laittaa ihan itse? Yksi pieni kapula?

Vierailija
74/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän edellä oleviin ostoksiin reilun välin ja oletan takana olevan osaavan tehdä samoin (tai käyttävän kapulaa, jos hän sitä kokee tarvitsevansa).

Te jotka sen kapulan haluatte: Miksi se on vaikeaa tai ärsyttävää laittaa ihan itse? Yksi pieni kapula?

Siksi että se edellinen asiakas yleensä seisoo niiden kapuloiden edessä niin että sitä ei pääse ottamaan. 

Vierailija
75/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kapulat on olleet jo ainakin 50 vuotta erottamassa ihmisten ostokset. Eikä ole vaikeaa laittaa sitä ostoksien jälkeen. Menee aikaa alle sekunti. Ja on sillä kassalla nykyisin paljon osattavaa,jotkut vaan luulee että ei viitsi tai osaa.

Nykyihminen kun on niin itseään täynnä ettei se enää onnistu. Joskus nämä pienetkin asiat ovat joillekin vaikeita joilla voi asioita helpottaa. Sama koskee myös liikenteessä ryhmittäytymistä ja vilkun käyttöä.  

Vierailija
76/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että se edellinen asiakas yleensä seisoo niiden kapuloiden edessä niin että sitä ei pääse ottamaan. 

Miksi on kauhea kiire laittaa ostokset edellisen ostoksiin kiinni? Maksamaan ei pääse sen nopeampaa ja pakkaamaankaan ei pääse nopeampaa, vaan vasta sitten kun edellinen on maksanut ja lähtenyt.

Vierailija
77/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on kauhea kiire laittaa ostokset edellisen ostoksiin kiinni? Maksamaan ei pääse sen nopeampaa ja pakkaamaankaan ei pääse nopeampaa, vaan vasta sitten kun edellinen on maksanut ja lähtenyt.

Esimerkiksi siksi jos minulla on ostoskori, joka painaa, haluan saada ne pois käsistä.

Vierailija
78/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa ilman kapulaa, jos ette halua laittaa sitä. Jättäkää väli ja asettakaa omat ostoksenne tiiviisti omaan kohtaan kassahihnaa. Luultavasti mitään järkyttävää ei tapahdu.

Vierailija
79/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nuo eivät ole mitään verrattuna niihin tolloihin, jotka jäävät maksun jälkeen pakkaamaan maksupäätteen viereen, eivätkä kassan päätyyn, missä pakkaamisen kuuluu tapahtua. Näin joutuu sitten odottelemaan omien ostoksien maksamista niin kauan, kun toinen on saanut pakattua. Miten voi olla ettei joku tajua tätä?

Vierailija
80/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä sitten kun se edellä oleva maksaa ne sinunkin ostokset ja ottaa ne mukaansa, etkä sinä saa sanottua siihen mitään?

Huudan kovaan ääneen että ottakaa varas kiinni. Taitaa sinua sitten enemmän nolottaa vartija käsipuolessa kun yritit poistua kaupasta maksamatta. 

Ne tuotteethan on maksettu eikä varastettu. Mitäs sitten selität vartijoille?