Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Me eletään 2024, pitäisi olla jo ihan päivänselvää, että liikunta ja konkreettinen tekeminen ovat parhaita apuvälineitä masennukseen

Vierailija
01.05.2024 |

Tottakai tässä siivellä menee myös terveellinen ruokavalio ja puhtaan veden riittävä juominen. Toisin sanottuna luonnollinen elämä, mitä ihminen on elänyt tuhansia vuosia. 

Mä en edes ymmärrä, miten tämä asia on vieläkin joillekkin ihmisille epäselvä. Kaiken takana on tarkoituksellinen elämä ja ylpeyden tunteminen itsestään ja omista teoistaan. Tähän voidaan vetää myös se, että ole ystävällinen ihmisille. 

On ihan sanomattakin selvää, että jos ihminen istuu kotona kaiket päivät ilman mitään konkreettista tekemistä tai tarkoitusta, hän ei tule koskaan pääsemään masennuksesta eroon, ihan sama, mikä pilleri siinä on apuna. 

Kommentit (163)

Vierailija
141/163 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kirjoitettu ap. 

Terv. Terapeutti

Vierailija
142/163 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kirjoitettu ap. 

Terv. Terapeutti

Heh heh heh ja lehmät lentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/163 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosiaan noin. 

Eihän masennus ole paha asia, vaan nimenomaan asia, mikä laittaa ihmisen tekemään muutoksia. Tai pitäisi laittaa. 

Monesti ihminen ei vaan suostu tekemään sitä, joten hän uhriutuu. 

Kyllä noi perusasiat pitää laittaa kuntoon, jos itselleen hyvän olon taas haluaa. 

Eihän liikuntakaan ole tottakai mikään automaattinen parantaja, mutta on se aina parempi kuin kotona nyhvääminen. 

Nää on vaikeita asioita, mitkä pitää koittaa selvittää. 

Se vaattii todella paljon itsetutkiskelua ja itsensä opiskelua jotta saa edes ymmärryksen näihin asioihin. 

Eihän se masennus välttis lähde koskaan, mutta ainakin sulla on ymmärrys mukana. 

<3

Vierailija
144/163 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla masennus pakotti tekemään elämäntapamuutoksen. Se auttoi. Käytin siis alkoholia ennen paljon ja elin muutenkin huonosti. Nykyisin liikun ja olen raitis.

Vierailija
145/163 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on valheellisen tiedon levittämistä.

Joku vakavasti masentunut saattaa uskoa tämän sadun ja alkaa syyllistämään itseään. Sairastuu sitten vielä pahemmin.

Vaarallista!

Vierailija
146/163 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vakavasti masentunut saattaa uskoa tämän sadun ja alkaa syyllistämään itseään. Sairastuu sitten vielä pahemmin.

Vaarallista!

Saattaa alkaa uskomaan mihin? Parantumiseen ja terveelliseen elämään? Voi kauhiaa. Eikse oo pointtikin?

Vai pitäisikö uskoa, että ei koskaan parannu ja hokea itselleen olevansa huono kaikessa? sinun logiikan mukaan? Ei näin

Vierailija
147/163 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla masennus pakotti tekemään elämäntapamuutoksen. Se auttoi. Käytin siis alkoholia ennen paljon ja elin muutenkin huonosti. Nykyisin liikun ja olen raitis.

Hienoa, onnea sinulle

<3

Vierailija
148/163 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella ei ole rahaa nastakenkiin ja kadut yhtä peilijäätä. 

Kesällä ei ole rahaa aurinkorasvaan. 

Vierailija
149/163 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringosta saa energiaa!!

Vierailija
150/163 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyristellyt masennuslääkkeistä eroon kolmesti kesäaikaan lomallani. Marraskuussa lääkitys oli aloitettava aina uudelleen. Olen työelämässä ja sehän mut alunperin uuvutti. Loppuiän joudun luultavasti niitä lääkkeitä syömään. Minkäs mahdat, lääkkeen avullalykenen käymään töissä.

Ei ole ruokavaliossa muuta vikaa, kuin että pizzaa on saatava mussutettua parin viikon välein. Muuten kala-kasvispainotteinen sapuska ja B12 ja D-vitamiinilisät kuureina aika ajoin. Viikonloppuisin kuluu pullo viiniä. Siis ei kerralla ja kivennäisvedellä lantrattuna. En polta.

Kuljen työmatkat polkupyörällä aina sään salliessa. Matkaa on kymmenisen kilometirä suuntaansa. Salilla käyn pari kertaa viikossa ja kävelen paljon. Vissiin pitäisi lopettaa pizzan syönti ja viinin juonti. Jospa ne ovatkin masennuksen syy, vaikka uskallan epäillä.

Vierailija
151/163 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pyristellyt masennuslääkkeistä eroon kolmesti kesäaikaan lomallani. Marraskuussa lääkitys oli aloitettava aina uudelleen. Olen työelämässä ja sehän mut alunperin uuvutti. Loppuiän joudun luultavasti niitä lääkkeitä syömään. Minkäs mahdat, lääkkeen avullalykenen käymään töissä.

Ei ole ruokavaliossa muuta vikaa, kuin että pizzaa on saatava mussutettua parin viikon välein. Muuten kala-kasvispainotteinen sapuska ja B12 ja D-vitamiinilisät kuureina aika ajoin. Viikonloppuisin kuluu pullo viiniä. Siis ei kerralla ja kivennäisvedellä lantrattuna. En polta.

Kuljen työmatkat polkupyörällä aina sään salliessa. Matkaa on kymmenisen kilometirä suuntaansa. Salilla käyn pari kertaa viikossa ja kävelen paljon. Vissiin pitäisi lopettaa pizzan syönti ja viinin juonti. Jospa ne ovatkin masennuksen syy, vaikka uskallan epäillä.

Yks asia tossa, mikä pistää mun korvaan on tämä:

Sä sanot, että sun työ uuvutti sut alunperinkin, sit sä sanot, että sä olet edelleen siellä duunissa lääkkeen voimin. 

Miksi sä olet siellä jos se kerta on asia, mikä sut uuvutti? 

Nää on nimenomaan asioita, mitkä pitää ymmärtää. 

Sun on uudistuttava, sä et voi jatkaa samaa vanhaa. Sun on uskallettava muuttua, etittävä joku parempi työ sitten tai tarkoitus itselle. 

Senhän takia ne puskeekin noita pillereitä, jotta ihminen vaan pysyis vanhassa kiinni. 

<3

Vierailija
152/163 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten terveellisesti elävät masentuneet? Pitääkö alkaa käyttämään aineita ja pysymään kotona?

Vierailija
153/163 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ap sentään tietää oikeistohurmassaan, että on myös terveesti eläviä ja silti vakavasti masentuneita?

Vierailija
154/163 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti hirveitä "ihmisiä" - ei ikinä suoraa kansanvaltaa!

Vierailija
155/163 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus näyttää hyvin kaiken oleellisen. Ihmiset tulevat haukkumaan, saatika, että ottaisi neuvoja vastaan. Aina sama juttu. Sitten valitetaan.

Vierailija
156/163 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auringosta saa energiaa!!

Niin saa ja sitä on nyt onneksi ollut paljon 

<3

Vierailija
157/163 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset sanovat, että ei pääse edes vessassa käymään, mutta palstalle kyllä pääsevät trollailemaan, se mietityttää aina.

Vierailija
158/163 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollut hyvät ilmat ulkoiluunkin

Vierailija
159/163 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee edes jotain pientä, oli hyvä neuvo, jonka kuulin äskettäin. Olin sen kyllä itsekin huomannut, mutta nyt toteutan sitä vahvasti. 

Korkeapaine happihoito on minulla myös haaveissa. Kertalaakissa kuntoon, tuntuu niin lohdulliselta. 

Vierailija
160/163 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaarallista!

K I I T O S   - -  tästä kirjoituksesta!  Masentuneet, kaikki tuki teille!