Me eletään 2024, pitäisi olla jo ihan päivänselvää, että liikunta ja konkreettinen tekeminen ovat parhaita apuvälineitä masennukseen
Tottakai tässä siivellä menee myös terveellinen ruokavalio ja puhtaan veden riittävä juominen. Toisin sanottuna luonnollinen elämä, mitä ihminen on elänyt tuhansia vuosia.
Mä en edes ymmärrä, miten tämä asia on vieläkin joillekkin ihmisille epäselvä. Kaiken takana on tarkoituksellinen elämä ja ylpeyden tunteminen itsestään ja omista teoistaan. Tähän voidaan vetää myös se, että ole ystävällinen ihmisille.
On ihan sanomattakin selvää, että jos ihminen istuu kotona kaiket päivät ilman mitään konkreettista tekemistä tai tarkoitusta, hän ei tule koskaan pääsemään masennuksesta eroon, ihan sama, mikä pilleri siinä on apuna.
Kommentit (163)
Entä jos masentaa juuri se ulkona käynti ja konkreettinen tekeminen ?
Minä olen introvertti ja taiteilija luonne, viihdyn omissa oloissani ja tätä elämäntyyliä yritetään kaikin tavoin dissata.
Kyllä varmaan jokainen tuon tietää mutta ongelma taitaa olla se että miten sen masentuneen ihmisen saa liikkumaan?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan jokainen tuon tietää mutta ongelma taitaa olla se että miten sen masentuneen ihmisen saa liikkumaan?
Ei kukaan ainakaan tuu vetämään sängystä se on varma
Se saadaan sillä, että masentunut itse päättää niin
Elämä on täynnä valintoja
Höpö höpö, thl:n propagandaa. Alkoholi auttaa parhaiten
Omaan vakavaan masennukseen, ja ahdistuneishäiriöön on hetkeksi auttanut AP:n kaltaisten idioottien tärykalvojen irti lyöminen.
Olet aivan oikeasssa, moni näistä ihmisistä vaan valittaa turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Väite on naurettava. Se ei todellakaan tee hyvää kaikille, osalle se aiheuttaa masennusta juoksennella kirkkaassa valossa ja paahtaa menemään, ruuhkassa. Tai pakkasessa. Ehkä tulee kipeäksi jopa. Ihmisten pitäisi kuunnella vointiaan ja mennä sen mukaan. Kävely toki hyvä, edes joka toinen päivä tai joskus. Moni liikkuisi ulkomailla takuulla enemmän, jos olosuhteet ovat suituisat. Astmaatikkoja on myös ja kipuisia.
Tässä taas yksi kuka keksii ongelman ihan kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
No voi hellanlettas miten typerä ap on. Koko elämäni olen liikkunut ja tehnyt konkreettista työtä. Mun pitäisi ap:n teorian mukaan olla maailman iloisin, mutta sain vähän aikaa sitten diagnoosin vaikea-asteisesta masennuksesta. Joka johtuu menneistä traumoista ja nykyisistä, itsestäni riippumattomista ongelmista.
Tässä toinen. "itsestä riippumattomista" eli siis uhriutuja.
Ne traumat pitää hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa edes roskapussia viedä tai mennä suihkuun. Typerä aloitus. Huomaa ettei ap tiedä masennuksesta mitään.
Jokainen ihminen jaksaa tehä noi, oli masentunu tai ei. Jaksathan sä palstallekki tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi hellanlettas miten typerä ap on. Koko elämäni olen liikkunut ja tehnyt konkreettista työtä. Mun pitäisi ap:n teorian mukaan olla maailman iloisin, mutta sain vähän aikaa sitten diagnoosin vaikea-asteisesta masennuksesta. Joka johtuu menneistä traumoista ja nykyisistä, itsestäni riippumattomista ongelmista.
Ne traumat pitää hoitaa.
Kokeilepa saada terapiaa nykytilanteessa. Mieti sitten uudelleen. Sulla tuntuu olevan kaikki ratkaisut kaikkeen paitsi siihen miten ymmärtää realiteetti meidän terveydenhuollosta.
Nää on taas näitä, sain huippu-ajatuksen jota kukaan muu ei tiennyt, pakko jakaa kaikille! Ainiin, kokonaiskuva...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne traumat pitää hoitaa.
Kokeilepa saada terapiaa nykytilanteessa. Mieti sitten uudelleen. Sulla tuntuu olevan kaikki ratkaisut kaikkeen paitsi siihen miten ymmärtää realiteetti meidän terveydenhuollosta.
Ei se vaadi edes terapiaa, terapiakin on turhaa jos itse ei ole halukas tekemään sitä työtä mitä vaaditaan. Ei se terapeutti ratko kenenkään ongelmia. Se antaa avaimet niiden ratkomiseen, ne avaimet sä saat omatoimisesti myös.
Olen vain kyllästynyt tähän saamattomuuden energiaan.
Jaa sellaiset aivopierut "henkitohtorilta" tänään. Masennus on sairaus,ei ole mikään ohimenevä alakuloinen olotila. Se jatkuu liikuit tai et.
Psykoterapiaan on yli vuoden jono pienilläkin paikkakunnilla. Hoidapa siinä sitten itsekseen traumoja ja muuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne traumat pitää hoitaa.
Ei se vaadi edes terapiaa, terapiakin on turhaa jos itse ei ole halukas tekemään sitä työtä mitä vaaditaan. Ei se terapeutti ratko kenenkään
Ei vaan olet tietämätön ja ylimielinen tollo, jolla on pakonomainen tarve päteä ja jakaa joka ikinen ajatus netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne traumat pitää hoitaa.
Ei se vaadi edes terapiaa, terapiakin on turhaa jos itse ei ole halukas tekemään sitä työtä
Juujuu kaikki on tietämättömiä ja kenelläkään ei ole niin paha masennus kuin sinulla
Tääkin on yksi asia, minkä ihmiset monesti ajattelee väärin.
Eli sinä kuvittelet tietäväsi kaiken ja että sinun ongelmasi ovat isoimmat.
Väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne traumat pitää hoitaa.
Ei se vaadi edes terapiaa, terapiakin on turh
En ole masentunut vaan näin typerän aloituksesi ja päätin vastata ettet nolaa itseäsi enempää. T. Psykoterapeutti
No siis liikkumisen ei tarvitse olla paahtamista. Esim itse teen hermoston ylivireyttä alentavaa joogaa. Kävely on erittäin terveellistä liikuntaa. Liikunta voi olla keholle lempeämpääkin kuin vain täysillä paahtamista. Kehon kuunteleminen on juuri tärkeää. Itselläni joskus huvittaa liikkua raskaammin ja silloin liikun. Mutta jos on jo muutenkin stressiä valitsen jonkun kevyemmän liikuntamuodon sille päivää.
Hyvä uni on kaiken keskiössä. Kunnon elämäntavat tukevat sitä. Jopa ruokavalio.