Me eletään 2024, pitäisi olla jo ihan päivänselvää, että liikunta ja konkreettinen tekeminen ovat parhaita apuvälineitä masennukseen
Tottakai tässä siivellä menee myös terveellinen ruokavalio ja puhtaan veden riittävä juominen. Toisin sanottuna luonnollinen elämä, mitä ihminen on elänyt tuhansia vuosia.
Mä en edes ymmärrä, miten tämä asia on vieläkin joillekkin ihmisille epäselvä. Kaiken takana on tarkoituksellinen elämä ja ylpeyden tunteminen itsestään ja omista teoistaan. Tähän voidaan vetää myös se, että ole ystävällinen ihmisille.
On ihan sanomattakin selvää, että jos ihminen istuu kotona kaiket päivät ilman mitään konkreettista tekemistä tai tarkoitusta, hän ei tule koskaan pääsemään masennuksesta eroon, ihan sama, mikä pilleri siinä on apuna.
Kommentit (163)
Mä harrastin liikuntaa viitenä päivänä viikossa, kun sairastuin masennukseen. Ei ole noin yksinkertaista, ap.
Tällaisissa ketjuissa vedetään mutkat suoriksi ja yksinkertaistetaan rankasti erilaisia mielenterveyden häiriöitä ihan mutu tuntumalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä kerron sulle, ap, salaisuuden. Masentunutta. Ei. Kiinnosta.
Mitä, ei kiinnosta että heittää elämänsä hukkaan. Miksi sitten elää ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa edes roskapussia viedä tai mennä suihkuun. Typerä aloitus. Huomaa ettei ap tiedä masennuksesta mitään.
Mutta olet jaksanut hankkia tavarat joilla roskapussi on täyttynyt. Elämä on valintoja.
Kai tajuat, että tavaraa voi tilata kotiin.
No voi hellanlettas miten typerä ap on. Koko elämäni olen liikkunut ja tehnyt konkreettista työtä. Mun pitäisi ap:n teorian mukaan olla maailman iloisin, mutta sain vähän aikaa sitten diagnoosin vaikea-asteisesta masennuksesta. Joka johtuu menneistä traumoista ja nykyisistä, itsestäni riippumattomista ongelmista.
Sirkus: Joku diagnosoidaan tahalleen häirintänä tai valheiden saattelemana masentuneeksi. Sitten ihmiset hääräävät merkillisesti tuon ihmisen ympärillä. Sellasta hullua gang stalking näytelmää. Ja kohde katsoo heitä kun hulluja, koska sellaiselta se näyttää. Ehkä heidät jopa haluttiin käyttäytymään kun idiootit henkilön ympärillä?
79: Joskus voi traumatisoituminenkin olla nielemishaasteiden taustalla tai ihan raudanpuutekin. Onhan juurisyyt aiheellista hahmottaa riittävän hyvin, jotta saa tehtyä jaksaessa niitä tarvittavia muutoksia. Turhauttavaan se voi olla pitkät ajat kokeilla kaikenlaista, mistä ei selkeästi hyötyä ole oloa ja olosuhteita muuttamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa edes roskapussia viedä tai mennä suihkuun. Typerä aloitus. Huomaa ettei ap tiedä masennuksesta mitään.
Mutta olet jaksanut hankkia tavarat joilla roskapussi on täyttynyt. Elämä on valintoja.
Kai tajuat, että tavaraa voi tilata kotiin.
Ei ne ajatuksen voimalla tule. Pitää aukaista kone/puhelin, valita tuotteet, maksaa ja purkaa kun ne saapuu. Jos ruokaa, se valmistetaan jne. Voisi tehdä hyvää lähteä siellä kaupassa käymään ihan henkilökohtaisesti, kelitkin on paremmat. Voisi piristää ja seuraavana päivänä jaksaisi käydä kaupassa/lenkillä ja viedä ne roskatkin. Tietenkin tämä polku johtaa aktiivisuuteen ja jos sen välttely on ongelma silloin ei ole kysymys masennuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kerron sulle, ap, salaisuuden. Masentunutta. Ei. Kiinnosta.
Mitä, ei kiinnosta että heittää elämänsä hukkaan. Miksi sitten elää ylipäätään.
Vihdoinkin osuit naulan kantaan. Kyllä se kestikin.
Rikkaat ei masennu. Masennus on köyhien sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat ei masennu. Masennus on köyhien sairaus.
Ja Vuosituhannen Aivopieru -palkinto on löytänyt vastaanottajan..
Voiskohan opetella nauttimaan elämästä, sen sijaan, että ruoskii itseänsä?
Mikäs kun olen käynyt nyt vuoden salilla ja masentaa silti? Vettäkin on juotu.
Useinmiten masennusdiagnoosi lykätään, kun ei muuatkaan keksitä/ei ole reusrsseja perehtyä asiaan.
Oikeasti ihmisille pitäisi tehdä terveystarkastus fyysisistä sairauksista automaattisesti ennen kuin aletaan antamaan masennusdiagnoosia. Kilpparit, uniapneat, pre menopaussit nyt ainakin pitäisi tsekata.
Totta on, että terveelliset elämäntavat tukee jaksamista, mutta ei niitä kohti jaksa edes pyrkiä jos on asiat ihan keturallaan.
Masennus voi myös johtua vaikeista sosioekonomisista sekoista, joka ei kyllä lenkkeilyllä helpotu eikä myöskään pillereillä.
Mielestäni masennus on oire, ei itsenäinen sairaus ja on resurssien tuhlausta hoitaa pelkkää oiretta juurisyyn sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Useinmiten masennusdiagnoosi lykätään, kun ei muuatkaan keksitä/ei ole reusrsseja perehtyä asiaan.
Oikeasti ihmisille pitäisi tehdä terveystarkastus fyysisistä sairauksista automaattisesti ennen kuin aletaan antamaan masennusdiagnoosia. Kilpparit, uniapneat, pre menopaussit nyt ainakin pitäisi tsekata.
Totta on, että terveelliset elämäntavat tukee jaksamista, mutta ei niitä kohti jaksa edes pyrkiä jos on asiat ihan keturallaan.
Masennus voi myös johtua vaikeista sosioekonomisista sekoista, joka ei kyllä lenkkeilyllä helpotu eikä myöskään pillereillä.
Mielestäni masennus on oire, ei itsenäinen sairaus ja on resurssien tuhlausta hoitaa pelkkää oiretta juurisyyn sijaan.
Eihän välttämättä psykiatrisella osastolla tiedetä onko edes osastohoitoon joutuvilla ihmisillä b-12 vitamiinitkaan kohdallaan. Eihän sitä kartoiteta joskus vegaaniruokavaliolla olleiltakaan avohoidossa, eikä muitakaan labroja (onko ihmisillä varaa ja jaksamista selvitellä labrojaan yksityiselläkään puolella omatoimisesti, jotta ei vääristyneitä dg:ja (?) ylläpidetä enää nykyaikana ja kelpaako ne labratulokset eos tai tk; toki lääkäreillä voi olla haastetta, kun ei ihmisiä täysin tuettomiksi/tulottomiksikaan oikein voi jättää, eikä kaikille ole palkkatöitäkään olemassa (osahan voi kokea, ettei toivoa ole, jos töitä ei ole) vai missä ne ihmeet oikein onkaan ).
Kertoisiko ap miksi olen masentunut yhä vaikka käyn kuntosalilla,lenkkeilen koiran kanssa ja olen keto-ruokavaliolla enkä käytä alkoholia? Minulla on myös ystäviä ja ihana mies.
Silti diagnoosi vaikea masennus. Pääsen lääkkeiden voimalla sängystä ja lääkkeiden avulla nukun.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha liikunta ja suoka korjaa vaikean masennuksen hullu aloitti taas. Mikähän sinun agenda on näillä aloituksilla?
Veikkaan, että ap on joku liikunta- ja ravitsemuspalveluja ammatikseen tarjoava hyvinvointipuoskari.