Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä miten tulen enää taloudellisesti toimeen?

Vierailija
01.05.2024 |

Asumistuki pieneni sen verran etten enää pysty maksamaan pakollisia kulujani. Pitääkö myydä vähäinen omaisuus ja mennä toimeentulotuella? Miten muut olette ratkaisseet tämä tilanteen?

Olen yrittäjä ja palkka on niukka. Olen hakenut töitä jo 2 vuotta mutta en saa mitään. Olen kituutellut päivästä toiseen. Enää ei pysty edes kituuttelemaan. Raha ei vain riitä. Alle tonni kk kaikkiin menoihin. Ennen se oli vähän yli.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sä ole tullut tähänkään asti jos tukia olet joutunut nosteleen.

No olen saanut asunnon  lääkket ja ruuan ja sen 90kk/ sijoitukseen ( tätäkään en ole maksanut enää 4 vuoteen)

Nyt ei riitä enää niihin. Aina syytetään jos joku on toimetulotuella, mutta näköjään täällä muutama piti sitä hyvänä ratkaisuna. Ketään ei oikeastaan kiinnostanut että luopuisin elämästäni. Osa jopa piti sitä hyvänä ettei muitten rahalle jäisi elämään. Tekisi mieli itkeä. Myös tuttavissani on kaltaisianne hirviöitä.

Onkohan täältä poistettu viestejä? Luin koko ketjun, enkä huomannut sinussa itsetuhoisuutena ja tylyjä vastauksia siihen. Elämä on arvokas asia, älä luovu siitä rahan tai häpeän takia. Kaverini sisko päätti elämänsä eikä kaverini ole koskaan pääs

Mietin samaa, ei näkynyt tabaittes kommentteja. Ehkä ap meinasi tuttaviaan eikä täällä keskustelijoita?

Vierailija
82/117 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailuyhteiskunta sahaa jalkojaan koko ajan poikki, ensinnäkin kilpailu tuottaa eniten häviäjiä, voittajat kilpailee itsensä hengiltä, joten ennenpitkää hekin ovat häviäjiä, kukaan ei voita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta liiketoiminta. Siirry toimeentulotuelle. Pääset asiakkaaksi.

Niin tää on ehkä ainoa vaihtoehto. Sijoitukset eka sileäksi kun olen yrittänyt säästää omaan asuntoon että olisi halvempaa asuminen. Harmi ku sijotuksetkin tuli kalliiksi jos ne nyt otan ulos että saan toimeentulotuen saan vähemmän kuin mitä olen maksanut. Yritin rakentaa elämää. Kaikki turhaa.

Minkä ikäinen olet? Eikö asunnon vaihtaminen halvempaan ole mahdollista? Lisätuloja jostain muualta, enkä tarkoita nyt työpaikan löytämistä, jota yrität löytää. Sanotaan että leipä on pieninä palasina maailmalla ja tähän olen itse panostanut. En ole yrittäjä mutta muuten elän minituloilla. Säästäminen kaikessa (sähkö, vesi, ruoka, ym) oletko jo käynyt läpi menosi? Myy vain osa sijoituksistasi, älä kerralla kaikkea. Tilanne saattaa yhtäkkiä muuttua paremmaksi kun keksit jotain kannattavampaa tarjota.

Vierailija
84/117 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkkeitä ihmiset vetää kun tuntuu että joka toisella kuluina lääkkeet? Ja paljonko teillä oikein menee niihin?

Minulla ap.na on 75% Kelakorvattava pitkäaikaissairaus.  Tähän vielä satunnaiset kuurit.Niin  50€/kk terveyskeskusmaksut 20-50€ Kerroinhan jo että minulla on työn suhteen terveydellisiä rajoitteita ( nyt on kyse fyysisistä rajoitteista). Tokikin piditte sitä vain tekosyynä.

Vierailija
85/117 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tää on ehkä ainoa vaihtoehto. Sijoitukset eka sileäksi kun olen yrittänyt säästää omaan asuntoon että olisi halvempaa asuminen. Harmi ku sijotuksetkin tuli kalliiksi jos ne nyt otan ulos että saan toimeentulotuen saan vähemmän kuin mitä olen maksanut. Yritin rakentaa elämää. Kaikki turhaa.

Minkä ikäinen olet? Eikö asunnon vaihtaminen halvempaan ole mahdollista? Lisätuloja jostain muualta, enkä tarkoita nyt työpaikan löytämistä, jota yrität löytää. Sanotaan että leipä on pieninä palasina maailmalla ja tähän olen itse panostanut. En ole yrittäjä mutta muuten elän minituloilla. Säästäminen kaikessa (sähkö, vesi, ruoka, ym) oletko jo käynyt läpi menosi? Myy vain osa sijoituksistasi, älä kerralla kaikkea. Tilanne saa

Olen yrittänyt löytää halvempaa asumismuotoa, mutta kyllä se vähintään sen 500 maksa vesineen ja sähköinen.

Onko sin minimitulot yli 1000€ eli kaikki mitä saat kk? Jos on älä yritä neuvoa sillä minäkin pärjäisin. Sojotuksiani ei kannata paljoa hekuttaa niistä saa vähemmän kuin 2kk toimeentulotuki olisi minulle. 

Vierailija
86/117 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabista saa myytyä 20€/g ja yksi puska tuottaa 100-300 grammaa. Vielä kun kannabis on laitonta ja noin kallista, siinä on monen rahaongelmaisen ratkaisu. Verotonta tuloa kaiken lisäksi.

Vierailija
87/117 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah sinulla on sijoituksia, no sitten elät niillä etkä uhkaile varastavasi muilta. Aika monella työssäkäyvällä ei ole varaa sijoittaa.. Sen sijaan luonnetta paljon enemmän kun kaltaisellasi heikolla vikisijällä.

Outoa ja etten sanoisi sairasta: kuvittelet että ihminen nousee kuopasta kun lyö tarpeeksi kovaa. Sulla on täytynyt olla todella surullinen lapsuus ja nuoruus kun on tuollainen asenne.

Vierailija
88/117 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs pilipali-yrittäjä olet?

Just sellainen en joka haluaa lopettaa sen yrityksen ja mennä töihin. Töitä vain ei saa. Ei kaupankassaa tai siivoojaa edes. Puhelinmyyntiä provikkapalkalla en sentään hakenut. Luulen ettei se tuo apua tilanteeseeni.

Opiskele sosiaalista ja terveydenhuoltoalaa. Saat jo opiskeluaikana töitä. 

Vierailija
89/117 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirry vaan surutta laittomalle puolelle. Niin minä tulen tekemään, jos toimeentulo ei enää riitä hallituksen toimien takia. Ei pahemmin enää kiinnosta tämä yhteiskunta ja sen tukeminen. 

Usko tai älä mutta tämäkin ( ja 💀) on jo tullut vaihtoehdoiksi vaikka olen pohjimmiltani rehellinen ja positiivinen. Päin näköä kun potkitaan vuodesta toiseen alkaa positiivisuus ja empaattisuus kadota.

Et ole pohjimmiltasi rehellinen, jos alat rötöstellä heti kun on talousvaikeuksia. Suomessa ei kukaan kuitenkaan nälkään kuole tahtomattaan.

Ihan rehellisesti sanottuna ei kiinnosta tasan paskan vertaa pohjimmaiset rehelliset tai sinun näkemykset siitä. 

Vierailija
90/117 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Eikö asunnon vaihtaminen halvempaan ole mahdollista? Lisätuloja jostain muualta, enkä tarkoita nyt työpaikan löytämistä, jota yrität löytää. Sanotaan että leipä on pieninä palasina maailmalla ja tähän olen itse panostanut. En ole yrittäjä mutta muuten elän minituloilla. Säästäminen kaikessa (sähkö, vesi, ruoka, ym) oletko jo käynyt läpi menosi? Myy vain osa

Minä elän työmarkkinatuen varassa eli 595€/kk. Tai käytännössä välillä sairauspäivärahalla joka on työmarkkinatuen suuruinen. Asumistuki loppuu vuoden vaihteessa, on nyt 152€. Asumiskulut 320€/kk (vastike, vesi ja sähkö). Jää siis noin 440€/kk kaikkeen muuhun. Maksan yksin ruoat, lääkkeet, lääkärikäynnit, vaatteet, vakuutukset, matkat, netin, puhelimen ym yllättävät kulut (esim ylimääräinen vastike). Säästöihin en voi aina kajota sillä taloyhtiössä voi tulla mitä tahansa kuluja itsestä riippumattomista syistä. Lääkäri -ja sairaalakäyntejä on nyt joka kuukausi useampia. Työkyvytön olen nyt. Haen säästöjä ja tuloja, vaikka vain parin euron verran, ihan joka puolelta. Ei ole helppoa ja usein menee miinukselle. Silti tästä pitäisi vielä nipistää se 152€/kk ensi vuonna. Päätä sinä olenko pätevä neuvomaan.

Vierailija
91/117 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirry vaan surutta laittomalle puolelle. Niin minä tulen tekemään, jos toimeentulo ei enää riitä hallituksen toimien takia. Ei pahemmin enää kiinnosta tämä yhteiskunta ja sen tukeminen. 

Usko tai älä mutta tämäkin ( ja 💀) on jo tullut vaihtoehdoiksi vaikka olen pohjimmiltani rehellinen ja positiivinen. Päin näköä kun potkitaan vuodesta toiseen alkaa positiivisuus ja empaattisuus kadota.

Et ole pohjimmiltasi rehellinen, jos alat rötöstellä heti kun on talousvaikeuksia. Suomessa ei kukaan kuitenkaan nälkään kuole tahtomattaan.

Ihan rehellisesti sanottuna ei kiinnosta tasan paskan vertaa pohjimmaiset rehelliset tai sinun näkemykset siitä. 

Mikä vain vahvistaa sen, että olet epärehellinen.

Vierailija
92/117 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko yrityksen toimintaa laajentaa, tarjoa vaikka sitä siivousta tm? Näin kesän alla ikkunanpesulle voisi löytyä ostajia, ja ruohonleikkausta, maalausta yms monet kuulemma myös ostaa mitä noita lehtijuttuja kesäyrittäjistä on näkynyt.

Tienaako Wolt-kuskina? Minulle on jäänyt vähän epäselväksi miten oikeasti on, mutta niin paljon niitä ainakin liikkuu että kai silläkin on jonkin verran tuloja saatava. (Muutenhan lopettaisivat.)

Jatka sitkeästi muiden töiden hakemista. Muista, että ei ole pakko osata kaikkea sitä mitä työhakemuksessa 'vaaditaan'. Naiset jättää helposti hakematta jos joku yksikin vaatimus menee ohi, kannattaa hakea niitäkin.

Vierailija
93/117 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?? No siinähän sinulla on vastaus miten pärjäät. Niillä pahan päivän säästöillä.

Vierailija
94/117 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua! Jospa ryhdyt tuumasta toimeen ja tosiaan myyt sijoituksesi. Niillä elät varmaan jonkun aikaa ja toivottavasti stressin helpotettua keksit vaikka uuden paremmin menestyvän liikeidean tai onnekkaasti saat töitä. Tsemppiä!!

Siis nostan sen 2000€ josta maksoin 4000€ elän niillä elokuun alkuun. Ette varmaan tajua miksi tämäkin tuntuu nihkeältä mutta on

Miten kahdesta tuhannesta voi maksaa neljätuhatta?

Vierailija
95/117 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin on. Sinäpä et voi siitä muuta kuin ulinavinkuasi jatkaa pässi. En nimittäin välitä tasan hevon v kaltaisistasi.

Vierailija
96/117 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi bussikuskin työt, niillä on hyvä palkkakin. Muita töitä joihin voisi hakea on esim. Ravintolatyöt, tehdastyöt, siivoustyöt, lehtien jako, myyjän ja kassan työt.. Jos töitä et meinaa saada niin opiskele jollekin alalle joka varmasti työllistää esim hoiva avustaja tai lähihoitaja 

Vierailija
97/117 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Eikö asunnon vaihtaminen halvempaan ole mahdollista? Lisätuloja jostain muualta, enkä tarkoita nyt työpaikan löytämistä, jota yrität löytää. Sanotaan että leipä on pieninä palasina maailmalla ja tähän olen itse panostanut. En ole yrittäjä mutta muuten elän minituloilla. Säästäminen kaikessa (sähkö, vesi, ruok

Eli samassa pisteessä, mutta asumiskulusi ovat pienemmät ja tuloso säännöllisemmät. MIKSI SINÄ ET HAE TT-TUKEA?

Vierailija
98/117 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Eikö asunnon vaihtaminen halvempaan ole mahdollista? Lisätuloja jostain muualta, enkä tarkoita nyt työpaikan löytämistä, jota yrität löytää. Sanotaan että leipä on pieninä palasina maailmalla ja tähän olen itse panostanut. En ole yrittäjä mutta muuten elän minitu

Asun omassa asunnossa ja minulla on säästöjä, ei ole oikeutta toimeentulotukeen.

Vierailija
99/117 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko yrityksen toimintaa laajentaa, tarjoa vaikka sitä siivousta tm? Näin kesän alla ikkunanpesulle voisi löytyä ostajia, ja ruohonleikkausta, maalausta yms monet kuulemma myös ostaa mitä noita lehtijuttuja kesäyrittäjistä on näkynyt.

Tienaako Wolt-kuskina? Minulle on jäänyt vähän epäselväksi miten oikeasti on, mutta niin paljon niitä ainakin liikkuu että kai silläkin on jonkin verran tuloja saatava. (Muutenhan lopettaisivat.)

Jatka sitkeästi muiden töiden hakemista. Muista, että ei ole pakko osata kaikkea sitä mitä työhakemuksessa 'vaaditaan'. Naiset jättää helposti hakematta jos joku yksikin vaatimus menee ohi, kannattaa hakea niitäkin.

Olen hakenut ihan kaikelaisiin töihin. Wolt kuskina pitää olla terve ja huippukunnossa että jaksaa juosta kellonympäri. Sama koskee yrittäjänä siivousta. Molemmista menee kuluja mm. Kulkupeli ja verot, vakuutus. Ikkunanpesut otetaan mielummin jostain muualta kuin erialan yrittäjältä. Kotisiivouspaikoista kilpaillaan verissäpäin ja toimistosiivoukset kilpailutetaan niin ettei niistä jää mitään tuntipalkkaa.

Vierailija
100/117 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?? No siinähän sinulla on vastaus miten pärjäät. Niillä pahan päivän säästöillä.

2kk eteenpäin. Olen yrittänyt varmistaa jatkon mutta sen jälkeen ei ole enää mitään jäljellä. Siksi hain töitä ettei olisi tyhjänpäälle tippunut sen 2000€ kanssa. Aika epätodennäköistä työllistyä nyt 2kk ainakaan kun olen sitä jo yli 2v yrittäny. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä