En tiedä miten tulen enää taloudellisesti toimeen?
Asumistuki pieneni sen verran etten enää pysty maksamaan pakollisia kulujani. Pitääkö myydä vähäinen omaisuus ja mennä toimeentulotuella? Miten muut olette ratkaisseet tämä tilanteen?
Olen yrittäjä ja palkka on niukka. Olen hakenut töitä jo 2 vuotta mutta en saa mitään. Olen kituutellut päivästä toiseen. Enää ei pysty edes kituuttelemaan. Raha ei vain riitä. Alle tonni kk kaikkiin menoihin. Ennen se oli vähän yli.
Kommentit (117)
Kyllä luonto korjaa....................T. Riikka & Petteri
Eräskin 55v mies Iltalehdessä kertoi, että tähän asti vaimonsa kanssa maksaneet vuokrastaan vain 30e/kk. Muutoin 550e kuukausivuokran kattanut asumistuki.
Kyllä näitä vapaamatkustajia tuntuu riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta liiketoiminta. Siirry toimeentulotuelle. Pääset asiakkaaksi.
Niin tää on ehkä ainoa vaihtoehto. Sijoitukset eka sileäksi kun olen yrittänyt säästää omaan asuntoon että olisi halvempaa asuminen. Harmi ku sijotuksetkin tuli kalliiksi jos ne nyt otan ulos että saan toimeentulotuen saan vähemmän kuin mitä olen maksanut. Yritin rakentaa elämää. Kaikki turhaa.
Joillekin näköjään kaiken pitäisi olla ilmaista. Työssäkäynti ei ole vaihtoehto kenellä milläkin tekosyyllä.
Asumistuet vaan pois. Eiköhän ala työt maittaa.
Vierailija kirjoitti:
Eräskin 55v mies Iltalehdessä kertoi, että tähän asti vaimonsa kanssa maksaneet vuokrastaan vain 30e/kk. Muutoin 550e kuukausivuokran kattanut asumistuki.
Kyllä näitä vapaamatkustajia tuntuu riittävän.
Tosi on. Nyt on kova älinä päällä kun hieman laitetaan rajoja ja tulisi ottaa vastuuta itsestään. Nimenomaan itsestään, tähän asti muut kantaneet sen vastuun ja tuoneet rahan pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Onlyfans tai muu prostituution muoto.
Samaa mieltä siitä, että onlyfans on prostituutiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tää on ehkä ainoa vaihtoehto. Sijoitukset eka sileäksi kun olen yrittänyt säästää omaan asuntoon että olisi halvempaa asuminen. Harmi ku sijotuksetkin tuli kalliiksi jos ne nyt otan ulos että saan toimeentulotuen saan vähemmän kuin mitä olen maksanut. Yritin rakentaa elämää. Kaikki turhaa.
Hah sinulla on sijoituksia, no sitten elät niillä etkä uhkaile varastavasi muilta. Aika monella työssäkäyvällä ei ole varaa sijoittaa.. Sen sijaan luonnetta paljon enemmän kun kaltaisellasi heikolla vikisijällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirry vaan surutta laittomalle puolelle. Niin minä tulen tekemään, jos toimeentulo ei enää riitä hallituksen toimien takia. Ei pahemmin enää kiinnosta tämä yhteiskunta ja sen tukeminen.
Usko tai älä mutta tämäkin ( ja 💀) on jo tullut vaihtoehdoiksi vaikka olen pohjimmiltani rehellinen ja positiivinen. Päin näköä kun potkitaan vuodesta toiseen alkaa positiivisuus ja empaattisuus kadota.
Et ole pohjimmiltasi rehellinen, jos alat rötöstellä heti kun on talousvaikeuksia. Suomessa ei kukaan kuitenkaan nälkään kuole tahtomattaan.
Ei heti. Olen kitunut monta vuotta ja en ole vielä rötöstellyt. Joo se varmaan onkin sitten hyvä jos saa ruokaa. Ois kiva asuakkin jossain jne. Meen sitte toimerntulotuelle varmaan mutta älkää tulko sanomaan että mee töihin tao yrittäjäksi. En kelpaa kumpaankaan. En jaksa enää hakata päätä seinään.
Jos olet hoikka ja komea nuori mies niin helposti tienaat seksillä rahaa
Sama täällä. Bruttoeläke 4300, veroja 30 %. Käteen jää alle 3000, asuminen vie 1200 ( laina ja vastike ja sähkö ym) ja nyt ei käy asunto kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin näköjään kaiken pitäisi olla ilmaista. Työssäkäynti ei ole vaihtoehto kenellä milläkin tekosyyllä.
Asumistuet vaan pois. Eiköhän ala työt maittaa.
Nii sano mihin pääsen töihin. Olen hakenut niitä ihan vapaaehtoisesti. Olen yrittänyt itse tehdä rahaa. Kumpikaan ei onnistu vaikka en saisi senttiäkään asumistukea. Se ei auta tilanteessani. Toimeentulotuki auttaa mutta sitten ei ole kuin haittaa jos tekee yrittäjän hommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirry vaan surutta laittomalle puolelle. Niin minä tulen tekemään, jos toimeentulo ei enää riitä hallituksen toimien takia. Ei pahemmin enää kiinnosta tämä yhteiskunta ja sen tukeminen.
Usko tai älä mutta tämäkin ( ja 💀) on jo tullut vaihtoehdoiksi vaikka olen pohjimmiltani rehellinen ja positiivinen. Päin näköä kun potkitaan vuodesta toiseen alkaa positiivisuus ja empaattisuus kadota.
Et ole pohjimmiltasi rehellinen, jos alat rötöstellä heti kun on talousvaikeuksia. Suomessa ei kukaan kuitenkaan nälkään kuole tahtomattaan.
Ei heti. Olen kitunut monta vuotta ja en ole vielä rötöstellyt. Joo se varmaan onkin sitten hyvä jos saa ruokaa. Ois kiva asuakkin jossain jne. Meen sitte toimerntulotuelle varmaan mutta älkää tu
Kituuttanut sijoitustesi kanssa, oma valinta. Voit nyt käyttää ne sijoitukset mm. maksamamalla pikavippivelkasi pois, laittaa selvästi kannattamattoman yrityksen jäihin (kerran vuosia kituuttanut) ja sitten kun rahat on loppu saat tukia. Uudet suunnitelmat siitä sitten vaan.
On todella itsekästä odottaa että saa pitää säästönsä ja muut maksavat elämisen. Siellä maksajapuolella on pilvin pimein matalapalkkatyötä tekeviä ilman mitään säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onlyfans tai muu prostituution muoto.
Samaa mieltä siitä, että onlyfans on prostituutiota.
TikTokin tanssivideot olisi myös rinnastettava prostituutioon. Samaa itsensä myymistä nekin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah sinulla on sijoituksia, no sitten elät niillä etkä uhkaile varastavasi muilta. Aika monella työssäkäyvällä ei ole varaa sijoittaa.. Sen sijaan luonnetta paljon enemmän kun kaltaisellasi heikolla vikisijällä.
Joo saan sieltä n.2000€ nyt ja olen maksanut 4000€ niillä kesän yli, mutta syksyllä sitten toimeentulotuelle. Ehtii yrityksenkin pistää pois niin ei vähennä tukeani. Tämä on tällä hetkellä kai paras ratkaisu. Kiitos tuesta päätökselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs pilipali-yrittäjä olet?
Just sellainen en joka haluaa lopettaa sen yrityksen ja mennä töihin. Töitä vain ei saa. Ei kaupankassaa tai siivoojaa edes. Puhelinmyyntiä provikkapalkalla en sentään hakenut. Luulen ettei se tuo apua tilanteeseeni.
Mene koulutukseen. Ilman koulutusta et saa mitään töitä.
Yksi insinööri kaveri kanssa kitisi tässä vähän aikaa sitten kun sai vain asumistuen lopetettuaan omasta tahdosta työt ilman kummempaa syytä. Oli katkera kun omistusasuntoon säästetyt 200 000 ohjattiin sossussa ottamaan käyttöön. Mitä vttua ma mietin sitä itsesääliä kuunnellessani ja lähdin himaan :----D
Ethän sä ole tullut tähänkään asti jos tukia olet joutunut nosteleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs pilipali-yrittäjä olet?
Just sellainen en joka haluaa lopettaa sen yrityksen ja mennä töihin. Töitä vain ei saa. Ei kaupankassaa tai siivoojaa edes. Puhelinmyyntiä provikkapalkalla en sentään hakenut. Luulen ettei se tuo apua tilanteeseeni.
Mene koulutukseen. Ilman koulutusta et saa mitään töitä.
Mihin kannattaisi kouluttautua että töitä saisi? Minulla on useampi tutkinto, mutta myös terveysrajoitteita.