En tiedä miten tulen enää taloudellisesti toimeen?
Asumistuki pieneni sen verran etten enää pysty maksamaan pakollisia kulujani. Pitääkö myydä vähäinen omaisuus ja mennä toimeentulotuella? Miten muut olette ratkaisseet tämä tilanteen?
Olen yrittäjä ja palkka on niukka. Olen hakenut töitä jo 2 vuotta mutta en saa mitään. Olen kituutellut päivästä toiseen. Enää ei pysty edes kituuttelemaan. Raha ei vain riitä. Alle tonni kk kaikkiin menoihin. Ennen se oli vähän yli.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta liiketoiminta. Siirry toimeentulotuelle. Pääset asiakkaaksi.
Niin tää on ehkä ainoa vaihtoehto. Sijoitukset eka sileäksi kun olen yrittänyt säästää omaan asuntoon että olisi halvempaa asuminen. Harmi ku sijotuksetkin tuli kalliiksi jos ne nyt otan ulos että saan toimeentulotuen saan vähemmän kuin mitä olen maksanut. Yritin rakentaa elämää. Kaikki turhaa.
Voi sinua! Jospa ryhdyt tuumasta toimeen ja tosiaan myyt sijoituksesi. Niillä elät varmaan jonkun aikaa ja toivottavasti stressin helpotettua keksit vaikka uuden paremmin menestyvän liikeidean tai onnekkaasti saat töitä. Tsemppiä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös yrittäjä määrää oman palkan. Nosta hintoja. Niinhän ne muutkin, syillä jos toisilla tulee postiluukusta lappuja et maksut nousee, kun kulutkin nousee.
Hmm, ehkä hän on se turhautunut vaatekauppias. Hänen tapauksessaan vaikuttaa siltä, ettei hintojen nostaminen auta.
Kuka se on? En ainakaan minä. Voisin kysyä mitä hän aikoo.
Täällä oli joku aloitus, otsikossa jotain oliko se violeteista vekkihameista.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin näköjään kaiken pitäisi olla ilmaista. Työssäkäynti ei ole vaihtoehto kenellä milläkin tekosyyllä.
Asumistuet vaan pois. Eiköhän ala työt maittaa.
Syö pashaa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs pilipali-yrittäjä olet?
Just sellainen en joka haluaa lopettaa sen yrityksen ja mennä töihin. Töitä vain ei saa. Ei kaupankassaa tai siivoojaa edes. Puhelinmyyntiä provikkapalkalla en sentään hakenut. Luulen ettei se tuo apua tilanteeseeni.
Mikä sinussa on vikana, kun et saa töitä. Suomessa on tällä hetkellä yli 20000 avointa työpaikkaa, vaan oletko niin saamaton ,ettei sinusta ole mihinkään noista?
Aikapaljon on niitä muitakin hakijoita. En vaan koskaan ole se paras. Kenties jo liian vanha ja lihavakin. Kun vähintään haastattelun jälkeen karsitaan pois.
"En ole päässyt pikaruokaloihinkaan. Hoitoalalle en pysty rajoitteiden vuoksi. Äly ei riitä korkeakouluihin."
Kuulostaa tekosyiltä.. Terveydenhuollossa on myös siistiä toimistotyötä ja puhdasta digityötä tarjolla. Itse ehdotin tuota hätäkeskuspäivystystä, jossa ei myöskään fyysiset rajoitteet haittaa ja toimintalinjat on selkeät.
Pikaruokaloita riittää, kannattaa jatkaa hakua. Älyä voi kehittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tää on ehkä ainoa vaihtoehto. Sijoitukset eka sileäksi kun olen yrittänyt säästää omaan asuntoon että olisi halvempaa asuminen. Harmi ku sijotuksetkin tuli kalliiksi jos ne nyt otan ulos että saan toimeentulotuen saan vähemmän kuin mitä olen maksanut. Yritin rakentaa elämää. Kaikki turhaa.
Voi sinua! Jospa ryhdyt tuumasta toimeen ja tosiaan myyt sijoituksesi. Niillä elät varmaan jonkun aikaa ja toivottavasti stressin helpotettua keksit vaikka uuden paremmin menestyvän liikeidean tai onnekkaasti saat töitä. Tsemppiä!!
Siis nostan sen 2000€ josta maksoin 4000€ elän niillä elokuun alkuun. Ette varmaan tajua miksi tämäkin tuntuu nihkeältä mutta on kai ainoa ratkaisu
Ap:n suurin ongelma on selvästi ap itse. Itsesääliä, tekosyitä, pikavippiä, rikollisuus suunnitelmia. Kannattaa kuunnella ehdotuksia täällä kun kerran on kysynyt :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirry vaan surutta laittomalle puolelle. Niin minä tulen tekemään, jos toimeentulo ei enää riitä hallituksen toimien takia. Ei pahemmin enää kiinnosta tämä yhteiskunta ja sen tukeminen.
Hahahah milloin sinä olet tätä yhteiskuntaa tukenut? Tuskin koskaan. Kiskot vain tukia ja nimenomaan siirryt laittamalle puolelle muiden kustannuksella heti kun on vaikeaa. Mistä näitä luuusereita riittää?
Miten voi olla noin pihalla! Yrittäjänä on maksanut veroja kyllä. Satun tietämään että monetkaan yrittäjät eivät yksinkertaisesti voisi maksaa itselleen palkkaa jos eivät tekisi "henkilökohtaista verosuunnittelua."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
(ironiaa)
Älä jaksa, työttömät hakevat jatkuvasti töitä määrätyn määrän vähintään(1-4 paikkaa/kk) tai enemmänkin.
Et siis ymmärrä sanaa "ironia"?
Vierailija kirjoitti:
"En ole päässyt pikaruokaloihinkaan. Hoitoalalle en pysty rajoitteiden vuoksi. Äly ei riitä korkeakouluihin."
Kuulostaa tekosyiltä.. Terveydenhuollossa on myös siistiä toimistotyötä ja puhdasta digityötä tarjolla. Itse ehdotin tuota hätäkeskuspäivystystä, jossa ei myöskään fyysiset rajoitteet haittaa ja toimintalinjat on selkeät.
Hätäkeskukseen tarvitsee sujuvaa kielitaitoa vähintään suomi, ruotsi, englanti. Valitettavasti minulta ei onnistu. Olen tutkinut tämänkin polun. En ole lopettanut hakua, mutta sillä pelkällä hakemisella ei elä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä ole tullut tähänkään asti jos tukia olet joutunut nosteleen.
No olen saanut asunnon lääkket ja ruuan ja sen 90kk/ sijoitukseen ( tätäkään en ole maksanut enää 4 vuoteen)
Nyt ei riitä enää niihin. Aina syytetään jos joku on toimetulotuella, mutta näköjään täällä muutama piti sitä hyvänä ratkaisuna. Ketään ei oikeastaan kiinnostanut että luopuisin elämästäni. Osa jopa piti sitä hyvänä ettei muitten rahalle jäisi elämään. Tekisi mieli itkeä. Myös tuttavissani on kaltaisianne hirviöitä.
Onkohan täältä poistettu viestejä? Luin koko ketjun, enkä huomannut sinussa itsetuhoisuutena ja tylyjä vastauksia siihen. Elämä on arvokas asia, älä luovu siitä rahan tai häpeän takia. Kaverini sisko päätti elämänsä eikä kaverini ole koskaan päässyt siitä yli. Lohdutin häntä paljon ja tiesin hänen kovan tuskansa. Lisäksi iäkkäät vanhemmat joutuivat asian kanssa elämään jotenkuten.
Mitä lääkkeitä ihmiset vetää kun tuntuu että joka toisella kuluina lääkkeet? Ja paljonko teillä oikein menee niihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hätäkeskukseen tarvitsee sujuvaa kielitaitoa vähintään suomi, ruotsi, englanti. Valitettavasti minulta ei onnistu. Olen tutkinut tämänkin polun. En ole lopettanut hakua, mutta sillä pelkällä hakemisella ei elä.
Mikä sinulta onnistuu? Jos lähdet siitä pohtimaan. Kannattaa myös minusta olla valmis kehittämään itseään. Englanti ja ruotsi on molemmat aika simppeleitä kieliä oppia vähintään kohtalaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin näköjään kaiken pitäisi olla ilmaista. Työssäkäynti ei ole vaihtoehto kenellä milläkin tekosyyllä.
Asumistuet vaan pois. Eiköhän ala työt maittaa.
Syö pashaa!!
Työt maittaisi mutta kun ei vaan ole. En saa asumis- tai toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, ehkä se jossain kohtaa tärppää. Harmi että on noin paljon rajoitteita. Voisikohan niitä purkaa? Opiskella vaikka hiljalleen kieliä, pudottaa painoa jne. Jos se siis on yksi rajoite, mainitsit että haastattelut ehkä menee pieleen kun on ylipainoa ja ikää..
Vierailija kirjoitti:
Ap:n suurin ongelma on selvästi ap itse. Itsesääliä, tekosyitä, pikavippiä, rikollisuus suunnitelmia. Kannattaa kuunnella ehdotuksia täällä kun kerran on kysynyt :D
Et ilmeisesti lukenut koko ketjua? Mutta silti pitää tulla pätemään ja nostamaan itseään yläpuolelle. Niinkuin näit haen elokuun alusta toimeentulotukea. Otan sijoitukset ulos ja ajan yrityksen alas näin pärjään kesän yli. Työtä olen hakenut aktiivisesti kokoajan enkä ole sitä aikeissa lopettaa. Ilmeisesti myös sinulla on jokin ogelma jota et saa ratkottua?
Vierailija kirjoitti:
Mitä lääkkeitä ihmiset vetää kun tuntuu että joka toisella kuluina lääkkeet? Ja paljonko teillä oikein menee niihin?
Minä vedän allergia, astma ja masennuslääkkeitä. Ei maksa paljoa kuukaudessa kun saa sen kelakorvauksenkin apteekissa. Muutaman kympin kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis nostan sen 2000€ josta maksoin 4000€ elän niillä elokuun alkuun. Ette varmaan tajua miksi tämäkin tuntuu nihkeältä mutta on
Kyllä ymmärrän oikein hyvin, ettei tappiolla ja vielä noin suurella ole mukavaa myydä, mutta pakon edessä sitä syö vaikka pieniä kiviä. Et ole ensimmäinen etkä taatusti viimeinen, jolla sijoitukset joudutaan nykyisessä taloustilanteessa ottamaan käyttöön. Sinä todellakin tarvitset nyt tauon huolista. Pelkkä päätöksen tekeminen ja sen toteuttaminen rentouttaa jo. Toisilla sijoitukset on nollassa, koska sijoitti firmaan, joka meni konkkaan. Konkurssit tulevat lisääntymään. 90-luvun lamassa valtavan suuret rakennusfirmat kaatuivat ensin ja alihankkijat sitten perässä. Ihmiset olivat ostaneet asuntoja noilta firmoilta eikä vuositarkastuksen ja korjausten aikana enää ollut koko rakennusfirmaa olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti lukenut koko ketjua? Mutta silti pitää tulla pätemään ja nostamaan itseään yläpuolelle. Niinkuin näit haen elokuun alusta toimeentulotukea. Otan sijoitukset ulos ja ajan yrityksen alas näin pärjään kesän yli. Työtä olen hakenut aktiivisesti kokoajan enkä ole sitä aikeissa lopettaa. Ilmeisesti myös sinulla on jokin ogelma jota et saa ratkottua?
Joo ärsyttää korkea verotus ja työväsymys, eikä mies halua seksiä kun kerran kuussa :( Pahoittelut ilkeästä vastauksesta.
Niin kuin sanoin minulle tulee alle 1000€ rahaa kk. Menot on vähän päälle 1000€ asunto, ruoka, lääkkeet, bussikortti. Pyörä varastettiin ja uutta en ole voinut ostaa. Se kuule -200€ menojen jälkeen ei pitkälle kannattaa vaikka onkin se sijoitus josta saan 2000€ kertanostona. Ja yksin asun. Toimeentulo laskurin mukaan tuloni nousisivat jopa korkeammalle kuin aiemmin asumistuen kanssa.
En ymmärrä laskutapaa asumiskulujen jälkeen. Ihan sama kai se mikä se kulu on. Ruoka vaste, lääke, asumis. Kaikki maksaa.