Onko Finnair paras lentoyhtiö?
Mielestäni on, kokemusta muista ei tosin ole mutta olen kuullut että Finnair on paras
Kommentit (109)
"Mahtava" tarjoilu Finnairin yhteistyölennollla. Tarjotaan ilmaiseksi lasillinen vettä. Sitten siirryin Cathay Pacificin koneeseen, ruokaa, alkoholia ja nukkumaan. Jos nälkä yllätti, välikössä oli sämpylöitä. 8 tunnin päästä oltiin Mongolian päällä ja uudelleen ruokaa ja kahvit. 12 tunnin kuluttua laskeuduttiin Hongkongiin odottelemaan saman firman jatkolentoa.
Vierailija kirjoitti:
"Mahtava" tarjoilu Finnairin yhteistyölennollla. Tarjotaan ilmaiseksi lasillinen vettä. Sitten siirryin Cathay Pacificin koneeseen, ruokaa, alkoholia ja nukkumaan. Jos nälkä yllätti, välikössä oli sämpylöitä. 8 tunnin päästä oltiin Mongolian päällä ja uudelleen ruokaa ja kahvit. 12 tunnin kuluttua laskeuduttiin Hongkongiin odottelemaan saman firman jatkolentoa.
Mites mustikkamehu?
Toi mustikkamehu on suoranaista v*ttuilua asiakkaille. Jättäisivät senkin pois
Finnairin lentäjät ovat parhaita💕💋💘
T. Emo
Lentoyhtiöiden erot kaikki yhtiöt käyttävät käytännössä samoja koneita ja lentävät samoille lentokentille yhtä luotettavasti. Lounget yms kenttäpalvelut ovat yleensä myös toisten samaan allianssiin kuuluvien käytettävissä tai kokonaan ulkoistettuja palveluja (esim lentokentän fast track).
Mielestäni lentoyhtiöiden väliset erot ovat loppujen lopuksi hyvin pieniä jos ajattelee sitä itse ydinpalvelua. Paljon on kyse myös brändistä ja mielikuvasta, sillä onhan se hienomman kuuloista lentää lomalle Cathay Pacificilla kuin Baltic Airilla, vaikka molemmilla olisi samanlainen Airbus.
Silloin kun lensin työn takia 50 - 100 lentoa vuodessa niin eniten merkkasivat aikataulut, reitit sekä loungepalvelut. Oli kuukausia jolloin tein enemmän töitä lentokenttäloungeissa kuin oman firman toimistolla. Tärkeää oli myös se, onko kone kuinka täynnä.
Olen lentänyt samalla viikolla Emiratesin uudella A380 koneella ja halpayhtiö Norwegianin vanhalla 737:lla, mutta Norwegianin lento oli kokonaisuutena miellyttävämpi koska kone sattui olemaan puoli tyhjä ja sain koko penkkirivin itselleni, kun taas Emiratesin lennolla kone oli täpötäynnä Lisäksi Norwegianin Flex lippuun sisältyi fast track jolla pääsi lentokentällä jonottamatta läpi.
Se on vähän sama hotellien kanssa. Kun tarpeeksi niissä asuu niin ei enää kauheasti kiinnosta onko lakanat egyptin puuvillaa ja suihkun hanat kullattuja, tärkeämmäksi tulee se, että hotelli on riittävän hyvä tasoinen, siisti ja hygieeninen, turvallinen ja hyvällä sijainnilla.
Mutta jos vapaasti saisi valita seuraavan lennon yhtiön niin itselle miellyttäviä kokemuksia ovat olleet mm Singapore, Emirates, Thai ja BA. Parhaat lounget missä olen ollut ovat olleet cathayllä. Mutta tykkään kyllä myös Finnairilla lentää ja varsinkin pidemmästä reissusta palatessa finskin koneeseen astuessa tuntuu että on jo puoliksi perillä. Se mustikkamehu kyllä tulee jo korvistakin.
Hieman yllättäen myös turkish airlines nousee omalle listalleni. Mielestäni parhaita ruokatarjoiluja economyssä.
Vierailija kirjoitti:
Lentoyhtiöiden erot kaikki yhtiöt käyttävät käytännössä samoja koneita ja lentävät samoille lentokentille yhtä luotettavasti. Lounget yms kenttäpalvelut ovat yleensä myös toisten samaan allianssiin kuuluvien käytettävissä tai kokonaan ulkoistettuja palveluja (esim lentokentän fast track).
Mielestäni lentoyhtiöiden väliset erot ovat loppujen lopuksi hyvin pieniä jos ajattelee sitä itse ydinpalvelua. Paljon on kyse myös brändistä ja mielikuvasta, sillä onhan se hienomman kuuloista lentää lomalle Cathay Pacificilla kuin Baltic Airilla, vaikka molemmilla olisi samanlainen Airbus.
Silloin kun lensin työn takia 50 - 100 lentoa vuodessa niin eniten merkkasivat aikataulut, reitit sekä loungepalvelut. Oli kuukausia jolloin tein enemmän töitä lentokenttäloungeissa kuin oman firman toimistolla. Tärkeää oli myös se, onko kone kuinka täynnä.
Olen lentänyt samalla viikolla Emiratesin uudella A380 koneella j
Lisään vuodatukseeni sen, että Finnairin viimeaikaiset uudistukset kuten paikan varauksen poisto ja käsimatkatavarapelleily ovat ihan per.eestä.
Vierailija kirjoitti:
Finnair on ihan perseestä, British Airways on hyvä.
Finnair on pieni toimija ja siitä syystä aika vaatimaton moneen muuhun lentoyhtiöön verrattuna. Pari kertaa on palvelu ollut todella tylyä ja joustamatonta toisin kuin isommilla firmoilla. Niin se on muillakin suomalaisilla yhtiöillä, rautateillä, postilla ym. Varmaan johtuu siitä että töissä on vääriä ihmisiä, ovat uransa huipulla ja pääsevät pätemään jos ei muita niin asiakkaita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallis yhtiö lentää ilman mitään palveluja. Turkish Airlines paras millä olen lentänyt Euroopassa. Kaikki kuuluu hintaan, ystävällinen palvelu ja hyvät hotellit,jos on tarvetta.
Turkish Airlines onkin valittu Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi nyt kaksi vuotta putkeen. Lisäksi heillä taisi catering olla maailmanlaajuisesti 3. paras.
Laadun kyllä huomaa. Itse lennän nykyään kaikki Aasian lentoni Turkish Airwaysin business -luokassa, välilaskulla Istanbulin kautta. Se on vieläpä hämmästyttävän edullinen, etenkin tasoonsa nähden. Erillinen kokki tekee ruoat ilmassa, kattava valikoima shampanjoita, single malt whiskejä jne. Erinomainen palvelu. Istanbulin lentokentän business -lounge on myös todella tasokas. En palaa Aasian lennoilla enää Finnairin asiakkaaksi, vaikka Venäjän ylilentokielto joskus loppuisikin.
Turkish Airlines voisi olla muuten minunkin valinta, mutta se business- luokan 2-2-2 layout suurimmissa osaa laajarunkokoneista karkottaa minut pois. Haluan omaa rauhaa ilman vieruskaveria. Maksan ennemmin Qatar Airwaysin Q-suitesta sen pari tonnia enemmän kaukolennoilla. Qatarilla on muutenkin äärettömän hyvä palvelua ja ruoka on hyvää. Lisäksi sitä saa just silloin kun itse haluaa business-luokassa. Listalta voi valita mitä vaan, milloin vaan.
Norwegian parantanut, oli parempi ja ystävällisempi palvelu ja hinnat halvemmat
Ei mikään ympäristöteko tuollainen toistuva lentomatkailu!
Huomasitteko uutisen, että finnair vaihtaa mustikkamehunsa mansikkamehuun? Mikähän järki siinäkin on? Mustikkamehulla finski erottui juuri muista lentoyhtiöistä.
Seuraavaksi varmaan vaihtavat business-luokassa klassiset Iittalan "sulava jää"- lasit toisiin. Ne lasit on olleet erottava tekijä muihin ja ulkomaalaiset matkustajat on niitä ihailleet aina.
Qatar Airwaysia suosin tätä nykyä. Dohan kentällä on fantastiset lounget ja yhtiön koneissa on, ainakin busineksessä, todella kattava palvelu. Myös lentoemot on todellista silmäkarkkia. Heistä suurin osa on aidosti myös palveluhenkisiä.
Onhan se ero silmiinpistävä, kun vaihtaa sen jälkeen kotimatkalle Helsinkiin Finnairin koneella.
Vierailija kirjoitti:
Vain finskillä, luffella ja norwegianilla lentäneenä kiinnostaisi kuulla teiltä enemmän lentäneiltä, mitkä asiat tekevät parhaimmiksi rankkaamistanne lentoyhtiöistä parhaimpia?
erot ovat pieniä ja liittyvät pieniin mukavuuksiin ja asiakkaan huomioimiseen. Erityisesti pitkillä lennoilla.
lisäksi asiakaspalvelukulttuurissa on eroja. Emiratesin lennolla minulla oli economy lippu, ja kun koneeseen noustessaan riisuin puvun takkia aikomuksenani ripustaa se edessä olevan istuimen selkänojassa olevaan koukkuun, niin lentoemäntä tuli ystävällisesti kysymään että haluaisinko mielummin että hän vie sen Business luokan henkarikaappiin jossa on tänään tilaa kun busineksessa oli vähemmän matkustajia. Ettei takki rypisty tai tahriinnu matkan aikana. Tämä oli hyvä osoitus siitä että aidosti ajatellaan asiakkaan etua, eikä firman byrokratiaa. Kun kone laskeutui niin takki ilmestyi erikseen pyytämättä juuri oikeaan aikaan takaisin.
Vastaavasti Finnairista on päinvastainen kokemus kun olin vuosikaudet heidän Gold asiakkaansa enkä ikinä pyytänyt mitään, mutta kerran oli tilanne missä olisin tarvinnut pientä joustoa niin vastaus oli että ei käy. Sitten kun tulin kotiin niin postilaatikossa odotti kuitenkin finskin massapainettu. kanta-asiakas posti jossa kehuttiin miten tärkeä asiakas muka olen
Pari tuntia on maksimi Finnairin muatikkamehuparatiisissa, pidemmät lennot aina muilla
Kyllä minä tykkään. Paras asia on, kun on siistiä lentokoneissa. Mielestäni halpalentoyhtiöillä on murusia lattialla tai joskus ollut edellisen asiakkaan vesipullo yms. Kaipa ne säästää myös koneen siivouksesta. Finskilä palvelu on ystävällistä ja yleensä suomenkielistä. Kyllä osaan myös hyvin ruotsia, kun se oli isäni äidinkieli, mutta ruotsiakaan ei joka lentoyhtiöllä osata. Inhoan, jos pitää puhua englantia, kun se on minulle niin tökeröä.
Vierailija kirjoitti:
Cathay Pacificillä on saanut palvelua, Finnairilla en.
Lentoemo oli pahoillaan, kun ei ollut muuta viskiä kuin 18-vuotiasta. Chivas Regalia.
Vierailija kirjoitti:
Toi mustikkamehu on suoranaista v*ttuilua asiakkaille. Jättäisivät senkin pois
Se on sun mielipide. Mä tykkään mustikkamehusta ja siitä, että vettä ja mehua saa ilmaiseksi. Työn takia mun täytyy matkustaa noin kerran kuussa, ja yleensä toimistosihteeri varaa kaikkein halvimmat lennot. Ärsyttää nämä halpisyhtiöt, kun kaikki maksaa. Käsimatkatavaroista lähtien. Joka vesilirusta 3 euroa.
Finnair hehkuttaa maailmanvalloitusta reitillä Hongkong-Helsinki-NewYork. Onhan se tietenkin nopein reiiti. Mutta pääreitti on kyllä Hongkong-Heathrow-NewYork
Finnairilla on parasta lentojen aikataulut, siis jos lähtee Helsinki-Vantaalta. Tietysti tarjontaa on enemmän kuin monella muulla. Esimerkiksi kun menen heinäkuussa Osloon, löysin kohtuuhinnalla oikein hyvään kellonaikaan aamupäivällä lennon ja paluu 3 päivän päästä iltapäivällä. Hotellin luovutus on klo 12, niin melko sopivasti siihen nähden pääsee jo kotimatkalle. Nuorempana etsin joka ikiseen paikkaan halvimmat lennot, esimerkiksi Portugaliin 2 välilaskulla ja matkanteko kesti 14 tuntia. Ei enää jaksa, ikä alkaa painaa. Arvostan enemmän suoria lentoja, vaikka sitten satasen tai pari enemmän joutuisi maksamaan.
Paras on