Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Finnair paras lentoyhtiö?

Vierailija
30.04.2024 |

Mielestäni on, kokemusta muista ei tosin ole mutta olen kuullut että Finnair on paras 

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallis yhtiö lentää ilman mitään palveluja. Turkish Airlines paras millä olen lentänyt Euroopassa. Kaikki kuuluu hintaan, ystävällinen palvelu ja hyvät hotellit,jos on tarvetta. 

Turkish on hyvä, jopa lyhyen matkan 737 kalustossa IFE ja kunnon tarjoilu. Syy miksi vältän on, että Erdoganin hallitsema Turkin valtio omistaa puolet ao. yhtiöstä. En halua millään tavalla tukea Suomen NATO-jäsenyyden kanssa pelleillyttä puolidiktatuuria.

Vierailija
62/109 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä kannattaisi vertailla liittoumia noiden yhtiöiden sijaan? OneWorld on yksi paskimpia liittoumia mitä on ja se on selkeästi kehitetty ihmisille, jotka eivät työmatkusta. Aivan käsittämättömän huonoa palvelua ja taso on todella turismi. Onneksi ei kauheasti noiden puljujen palveluita tarvitse käyttää kun oma kotikenttä on Arlanda ja SAS:lla pääsee loistavasti pitkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässä kannattaisi vertailla liittoumia noiden yhtiöiden sijaan? OneWorld on yksi paskimpia liittoumia mitä on ja se on selkeästi kehitetty ihmisille, jotka eivät työmatkusta. Aivan käsittämättömän huonoa palvelua ja taso on todella turismi. Onneksi ei kauheasti noiden puljujen palveluita tarvitse käyttää kun oma kotikenttä on Arlanda ja SAS:lla pääsee loistavasti pitkin. 

Hyvin totta. Itse olen siirtymässä Star Alliancesta Skyteamiin - asemapaikka yleensä Keski-Euroopassa. Noilla kahdella on erinomaiset yhteydet eri puolille maailmaa. SAS:han vaihtaa pikapuoliin *A:sta Skyteamiin, kun KLM-AF osti siitä osan. Muutos on positiivinen SAS:in kannalta.

Vierailija
64/109 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain finskillä, luffella ja norwegianilla lentäneenä kiinnostaisi kuulla teiltä enemmän lentäneiltä, mitkä asiat tekevät parhaimmiksi rankkaamistanne lentoyhtiöistä parhaimpia?

Vierailija
65/109 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvelusta päätellen finskin emot koulutettu aeroflotilla? 

Vierailija
66/109 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain finskillä, luffella ja norwegianilla lentäneenä kiinnostaisi kuulla teiltä enemmän lentäneiltä, mitkä asiat tekevät parhaimmiksi rankkaamistanne lentoyhtiöistä parhaimpia?

Joitakin asioita:

- Palvelu, tehdään muutakin kuin minimi 

- Tarjoilut, ei nyt hirveän suuri asia, mutta jos esim. tulee kiireellä vaihdon kautta, on kiva saada edes jotain syötävää ja juotavaa karjapuolellakin

- Yhteydet eri puolille maailmaa

- Ongelmatilanteiden hoito

- Aikataulussa pysyminen, ks. myös edellinen

- Pitkillä lennoilla istuin, viihdejärjestelmä

- Järkevä hinnoittelu

Vierailija
67/109 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair voitaisiin sulauttaa johonkin isompaan yhtiöön ja lentoemoille tylyimmästä päästä antaa potkut.

Vierailija
68/109 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair ei ainakaan parempi ole kuin muutkaan. Markkinointi on epärehellistä skeidaa ja valehtelua. On muka edullisia suoria lentoja, jotka sitten muuttuvat 30 tunnin tuskaksi mikälieyhtiöillä ja matkatavarat maksatetaan kahdesti ja korvausten saaminen vaatii lööppijutun ja käräjät.

Vierailija
69/109 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käytännössä huomannut merkittävää eroa länsimaalaisten lentoyhtiöiden kesken. 

Vierailija
70/109 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käytännössä huomannut merkittävää eroa länsimaalaisten lentoyhtiöiden kesken. 

Ihan tosissaan? Onhan jo nuo eurooppalaiset jätitkin (BA, LH, LX, KL, AF...) paljon edellä Finskiä, puhumattakaan noista Kaakkois-Aasian yhtiöistä (toki nämä jälkimmäiset suljit poiskin)

Vierailija
71/109 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosissaan? Onhan jo nuo eurooppalaiset jätitkin (BA, LH, LX, KL, AF...) paljon edellä Finskiä, puhumattakaan noista Kaakkois-Aasian yhtiöistä (toki nämä jälkimmäiset suljit poiskin)

Millaisia käytännöneroja olet huomannut Finnairin, BA:n SAS:n tai Lufthansan kesken? 

Vierailija
72/109 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair oli hyvä viellä 90-luvulla ja ainakin viellä 2005 asti mutta sitten alkoi alamäki ja jos ei nyt ihan syöksykierteessä viellä olla mutta aika lähellä...

Vierailija
73/109 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovinkaan monella lentoyhtiöllä lentänyt, mutta sen perusteella voin jo sanoa, että Finnair ei todellakaan ole paras. Olen tykännyt sekä Lufthansasta että KLMstä, mutta voi kuvitella, että lentoyhtiöt, joissa on "rahaa takana" ovat paljon vielä parempia (Singapore, Qatar, Emirates). 

Hirvein lentokokemus oli Deltalla Usan sisäinen lento. Kone oli kaivettu jostain lentokoneiden hautausmaalta. Moottorit huusi niin lujaa, että olis oikeasti tarvittu kuulosuojaimet. Kuulutuksia ei kuultu. Onneksi lento oli lyhyt New York-Miami ja takaisin päin oli jo parempi kone.

Vierailija
74/109 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia käytännöneroja olet huomannut Finnairin, BA:n SAS:n tai Lufthansan kesken? 

Eiköhän ne ole tuossa postauksessa 66 lueteltu

Vierailija
75/109 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairin mainonta ei vastaa sitä mitä tarjotaan. Myyvät kohteisiin suoria lentoja isoin kampanjoin ja sitten reitittävät hyvään hintaan myymänsä matkat halpayhtiöille ilman mitään hyvitystä. Mielikuva kuitenkin on, että kyseessä olisi luotettava yhtiö, mutta ihan pska se kuitenkin on.

Vierailija
76/109 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut kerta kun olen saanut hyvää palvelua Finnairilta, oli kerran kun lensin New Yorkista Helsinkiin ja vapaalla ollut Finnairin lentäjä sattui istumaan viereeni, alkoholitarjoilu meille (ei muille!!!!) pelasi erinomaisesti vaikken pysynytkään lentäjän vauhdissa.

Vierailija
77/109 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta. Mutta ei se minua haittaa.

Mielestäni Finnair ei paras, mutta se on luotettava ja turvallinen. Aasiaan lennettäessä minun vertailuissani (ajankohta, matkatavarat jne) halvin. Ja arvostan suoria lentoja. Economy luokassa ruoka on kyllä melko mitätöntä, mutta kyllä sillä nälkä pysyy poissa. Premium economyssä on jo mielestäni hyvänruoka.

Vierailija
78/109 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"EU-komissio selvittää Finnairin ja muiden lentoyhtiöiden viherpesua"

https://www.hs.fi/talous/art-2000010403028.html

Finnairille niukka voitto Vuoden huiputus -äänestyksessä viime vuonna

Vuoden huiputus -yleisöäänestys selvitti, mikä on kansalaisten mielestä kuluneen vuoden törkein viherpesuteko. Voiton vei Finnairin mainos, jossa yhtiö lupailee mittavia päästövähennyksiä uusiutuvalla polttoaineella.

0,05% on 80% kun vähän pyöristää. Ei se vielä valehtelua ole.

https://www.greenpeace.org/finland/tiedotteet/greenpeace/finnairille-ni…

Vierailija
79/109 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

muilla lentoyhtiöillä on kauniita lentoemäntiä, mutta finnairilla oli joku töhritty ja lävistyksiä täynnä oleva siilitukkainen yökötys

Vierailija
80/109 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä totta. Mutta ei se minua haittaa.

Mielestäni Finnair ei paras, mutta se on luotettava ja turvallinen. Aasiaan lennettäessä minun vertailuissani (ajankohta, matkatavarat jne) halvin. Ja arvostan suoria lentoja. Economy luokassa ruoka on kyllä melko mitätöntä, mutta kyllä sillä nälkä pysyy poissa. Premium economyssä on jo mielestäni hyvänruoka.

Piti siis vastata siihen kommenttiin, jossa sanottiin ettei Aasian lennoilla juurikaan ole suomalaisia lentohenkilökuntaa.

Economyn ruuasta vielä, mitätön on siitä melko kauniisti sanottu, osa on ollut jopa pahaa, mutta kyllä sen nälkäänsä syö. Olen aina ihmetellyt miksei Soulista lennettäessä ole tarjolla korealaista ruokaa. Tai Tokiosta japanilaista..  Europpaan olen lentänyt huomattavasti harvemmin Finnairilla, enkä muista tarkasti tarjottiinko juotavaa, mutta vertailuna esim. Korean airilla on juomatarjoilu jopa tunnin kestoisilla kotimaan lennoilla. Mutta tulen siis jatkossakin lentämään Finnairilla, koska suorat lennot.