Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Finnair paras lentoyhtiö?

Vierailija
30.04.2024 |

Mielestäni on, kokemusta muista ei tosin ole mutta olen kuullut että Finnair on paras 

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
102/109 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Jos olen lasten kanssa lähdössä Helsingistä Eurooppaan niin Finnair on usein paras vaihtoehto. 

Työmatkalla Lontoossa ja pitäisi päästä New Yorkiin niin Virgin Atlantic tai BA voisivat olla aika houkuttelevia. 

Puolison kanssa häämatkalle Kaakkois-Aasiaan niin olisi hienoa lentää esim Thai Airwaysin tai Singaporen kyydissä ja nauttia hemmottelusta ja eksoottisemmasta ilmapiiristä. 

Yleisesti, matkalle LÄHTIESSÄ on usein kiva lähteä kohdemaan kulttuuria edustavalla yhtiöllä. Matkalta PALATESSA on usein kiva tulla Finnairin kyytiin. 

Työmatkoilla preferoin Finnairia koska aikataulut ja reitit sopivat usein hyvin suomalaisen työmatkustajan tarpeisiin. Pienten lasten vanhempana olen arvostanut Finnairin illaksi kotiin -slogania. Koronaa edeltäneenä vuonna tein varmaan pari kymmentä matkaa muualle Eurooppaan, mutta hotellilta kertyi alle 10. Eli suurin osa matkoista onnistui niin että aamukoneella perille, päivä töitä ja illaksi kotiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko läskisoosi paras ruoka? Mielestäni on, en kyllä syökään mitään muuta mutta näin olen myös kuullut.

Vierailija
104/109 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kiitos Tytti Yliviikarin. Nyt on kaikki bonuslennot verollista tuloa ja koko porukka kärsii siitä. Kateus vie tuhkatkin pesästä. Ei taida kovin monella olla Finnair Plus korttia.

Vierailija
105/109 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairin hinta-laatu-suhde ei ole tasapainossa. Maksat kalliin hinnan ja saat tylyä palvelua. Jäänyt mieleen kerta kun aivan asialliseen kysymykseeni lentoemäntä keskeyttää ja kivahtaa, lähellä istuvat kääntyivät katsomaan ihmeissään. Lentoemännän poistuttua hämmästeltiin muiden matkustajien kanssa että jopas oli pahalla tuulella. Ei näin Finnair ei näin.

Vierailija
106/109 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistivat suomenkieliset turvallisuusohjeet. 

Vierailija
107/109 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tilanteesta. Jos olen lasten kanssa lähdössä Helsingistä Eurooppaan niin Finnair on usein paras vaihtoehto. 

Työmatkalla Lontoossa ja pitäisi päästä New Yorkiin niin Virgin Atlantic tai BA voisivat olla aika houkuttelevia. 

Puolison kanssa häämatkalle Kaakkois-Aasiaan niin olisi hienoa lentää esim Thai Airwaysin tai Singaporen kyydissä ja nauttia hemmottelusta ja eksoottisemmasta ilmapiiristä. 

Yleisesti, matkalle LÄHTIESSÄ on usein kiva lähteä kohdemaan kulttuuria edustavalla yhtiöllä. Matkalta PALATESSA on usein kiva tulla Finnairin kyytiin. 

Työmatkoilla preferoin Finnairia koska aikataulut ja reitit sopivat usein hyvin suomalaisen työmatkustajan tarpeisiin. Pienten lasten vanhempana olen arvostanut Finnairin illaksi kotiin -slogania. Koronaa edeltäneenä vuonna tein varmaan pari kymmentä matkaa muualle Eurooppaan, mutta hotellilta kertyi alle 10. Eli suurin osa matkoista onnistui niin et

Tuo "illaksi kotiin" onnistuu varsin hyvin myös KLM:llä tai Lufthansalla. Taitaa tulla molemmilla lento joskus kuuden aikoihin (FRA/AMS/MUC) ja sitten vielä puolilta öin.

Vierailija
108/109 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairilla on kaikista (monesta) kokemastani lentoyhtiöstä ehdottomasti karmein ruoka. Lentoruoka nyt ei koskaan mitään gourmeeta ole, mutta Finnairilla se on ala-arvoista, syömäkelvotonta paskaa.

Vierailija
109/109 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnair on nykyään täysi vitsi. Niin kuin Ryanair mutta kovemmilla hinnoilla. British airways, Cathay Pacific and Qatar air on edelleen hyviä.

Qatar on ennen ollut tasokas lentoyhtiö, mutta se ei todellakaan ole sitä enää. Ylimieliset lentoemot, täyteen sullotut koneet, ruoka ihan surkeaa, kuten palvelu lennon aikana. BA ei myöskään kuulu suosikkeihin. Finnairilla on hyvät ja siistit koneet, hyvä henkilökunta, mutta säästöt puree tuntuvasti palveluissa. Lennän suurimman osan lennoista Finskillä, mutta toisinaan joutuu myös muiden yhtiöiden armoille. Finskin hinnat on ihan kilpailukykyiset, koska suora lento on sata kertaa parempi, kuin välilaskullinen ja aikaa vievä lento.