Vornasen juttu kuivuu kokoon
Uutisoinnin perusteella Vornasella on kuitenkin kaikki lieventävät asianhaarat, joita on peräti kuusi.
Soitti itse tekonsa jälkeen hätäkeskukseen.
Sanoo saaneensa uhkauksia ja kantavansa siksi asetta.
Sanoo kokeneensa tilanteen uhkaavaksi.
Valvontakamerakuvan perusteella ei osoitellut tarkoituksella ketään, vaikka esiin otettaessa piippu olikin hetkellisesti ihmisiä kohti.
Poliisin mukaan Vornasella ei ole ollut asetta eduskunnassa.
Sanoo, että hänellä on lupa kantaa asetta myös julkisella paikalla.
Kommentit (578)
Vierailija kirjoitti:
Tämä muuttaa suhtautumista persuihin julkisella paikalla. Kannattaa välttää koska niillä on aseet mukana. Baarissa käyminen on myös vaarallista koska yleisesti niissä on persuja jotka ovat aina kännissä. Kohdatessa huomioi aina että kyseessä on aseistettu ennalta arvaamaton henkilö ja jos et itse ole aseistettu niin vältä näitä henkilöitä. Saisko näistä vaikka sellaisen yleishyödyllisen tietoiskun kansalaisille????
Onko sinulla diagnosoitu jokin irrationaalinen pelkotilahäiriö, vai oletko ihan vaan tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että baarin ovella olisi myös järjestyksenvalvojia suojelemassa, jos ei itse pysty puolustautumaan.
Se nyt ei liity mitenkään tähän tapaukseen. Jos sinulla on suojeluperusteella myönnetty aselupa, saat sen luvan nojalla kantaa asetta käytännössä missä vaan missä aseita ei ole erikseen kielletty.
Edelleen, kantaminen on rahtusen eri asia kuin kännissä ammuskelu.
On, mutta se ammuskelu on aseen hyväksytty käyttötarkoitus joten laitonta sekään ei siis lähtökohtaisesti ole.
Kyllä lähtökohtaisesti jokaisella ihmisellä on perusoikeus elämään. Ei kukaan varmaan halua, että humalainen ihminen osoittaa aseella päin näköä ja ampuu aseella varoitus laukauksen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä muuttaa suhtautumista persuihin julkisella paikalla. Kannattaa välttää koska niillä on aseet mukana. Baarissa käyminen on myös vaarallista koska yleisesti niissä on persuja jotka ovat aina kännissä. Kohdatessa huomioi aina että kyseessä on aseistettu ennalta arvaamaton henkilö ja jos et itse ole aseistettu niin vältä näitä henkilöitä. Saisko näistä vaikka sellaisen yleishyödyllisen tietoiskun kansalaisille????
Ajattelin perustaa tyttöjen, homojen ja ma mujen katupartion suojaamaan kansalaisia pyssypersuilta.
Securitas firmana pitäisi lakkauttaa. Millään firmalla ei kuulu olla lupa tappaa.
Kyllä lähtökohtaisesti jokaisella ihmisellä on perusoikeus elämään. Ei kukaan varmaan halua, että humalainen ihminen osoittaa aseella päin näköä ja ampuu aseella varoitus laukauksen.
No sitten ei varmaan kannata haastaa baarissa riitaa, koska aina voi törmätä vastustajaan joka kantaakin luvallista asetta, ja osaa sitä myös käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se Vornasella kokoon kuivui. Ei irronnut, ei. Ainoa mikä laukesi oli Vornasen 6,35 millinen. M50
Tässä keississä on humoristinen sivujuonne, koska kukaan ei vahingoittunut luodista. Vornanen ei vielä ollut niin kännissä että sihti olisi pettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Securitas firmana pitäisi lakkauttaa. Millään firmalla ei kuulu olla lupa tappaa.
Sinut pitäisi lakkauttaa. Kenelläkään ei kuulu olla oikeus olla noin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla diagnosoitu jokin irrationaalinen pelkotilahäiriö, vai oletko ihan vaan tyhmä?
Todistetusti Suomessa vaarallisimpia henkilöitä ovat valkoiset miehet, joilla persu- tai muu äärioikeístokytkös.
Euroopassa noin muuten radikaali íslamismi on yhä suurempi ongelma, mutta täällä meillä kotoiset valkoiset persukkelit tekevät pahempaa tuhoa.
t. Pariisissa terrorísmiuhan alla asunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä. Mutta tervettä suhtautumista epäterveitä henkilöitä kohtaan kyllä on. Tosin en tiedä onko siitä mahdollista saada lääketieteellistä diagnoosia. Satun myös tietämään näitä persuja joilla kaikilla sattuu jostain syystä olemaan aseita kotonaan. Eli eiköhän suhtautumiseni ole tervettä.
Vornanen ei vahingoittanut ketään.
Vierailija kirjoitti:
Persut pitäisi velvoittaa käyttämään sinikeltaisia huomioliivejä, että ihmiset voivat pitää hajurakoa heihin. Ei ole luottoa Persujen impulssikontrolliin. Aivan sama, vaikka olisi kenraali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistetusti Suomessa vaarallisimpia henkilöitä ovat valkoiset miehet, joilla persu- tai muu äärioikeístokytkös.
Euroopassa noin muuten radikaali íslamismi on yhä suurempi ongelma, mutta täällä meillä kotoiset valkoiset persukkelit tekevät pahempaa tuhoa.
Vielä kun tietäisi että miten tämä liittyy yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
No sitten ei varmaan kannata haastaa baarissa riitaa, koska aina voi törmätä vastustajaan joka kantaakin luvallista asetta, ja osaa sitä myös käyttää.
1/5 kelpo trollausta, mutta jankkaus vähän pilaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä. Mutta tervettä suhtautumista epäterveitä henkilöitä kohtaan kyllä on. Tosin en tiedä onko siitä mahdollista saada lääketieteellistä diagnoosia. Satun myös tietämään näitä persuja joilla kaikilla sattuu jostain syystä olemaan aseita kotonaan. Eli eiköhän suhtautumiseni ole te
No miten ne siellä kotona olevat aseet sinua uhkaa? Ajattelitko murtautua heille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että baarin ovella olisi myös järjestyksenvalvojia suojelemassa, jos ei itse pysty puolustautumaan.
Se nyt ei liity mitenkään tähän tapaukseen. Jos sinulla on suojeluperusteella myönnetty aselupa, saat sen luvan nojalla kantaa asetta käytännössä missä vaan missä aseita ei ole erikseen kielletty.
Edelleen, kantaminen on rahtusen eri asia kuin kännissä ammuskelu.
On, mutta se ammuskelu on aseen hyväksytty käyttötarkoitus joten laitonta sekään ei siis lähtökohtaisesti ole.
Kyllä lähtökohtaisesti jokaisella ihmisellä on perusoikeus elämään. Ei kukaan varmaan halua, että humalainen ihminen osoittaa aseella päin näköä ja ampuu aseella varoitus la
Ihmisiä on menehtynyt kimmokelaukauksiinkin.
Suomi on sosialistinen maa. Ei voi muuta sanoa. Minä synnyin vapaaseen maahan. Antakaa se maa mulle takaisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se Vornasella kokoon kuivui. Ei irronnut, ei. Ainoa mikä laukesi oli Vornasen 6,35 millinen. M50
Tässä keississä on humoristinen sivujuonne, koska kukaan ei vahingoittunut luodista. Vornanen ei vielä ollut niin kännissä että sihti olisi pettänyt.
Onnellinen loppu, kukaan ei vahingoittunut ja Vornas-Timpan kutikin irtosi sitkeän vonkaamisen päätteeksi 😽🥳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten ei varmaan kannata haastaa baarissa riitaa, koska aina voi törmätä vastustajaan joka kantaakin luvallista asetta, ja osaa sitä myös käyttää.1/5 kelpo trollausta, mutta jankkaus vähän pilaa
Juu, noilla vasureilla on nyt jäänyt levy pahasti päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vornanen ei vahingoittanut ketään.
Fyysisesti aseella. Muuten kyllä. Itse olisin hyvin järkyttynyt.
Niin sinulla ei siis ollut mitään pykälää esittää, vai?