Miksi TikTok halutaan kieltää muttei esim Facebookia?
Ei kovin loogista. USAssahan se halutaan kieltää, koska se haastaa Metan asemaa. Mutta miksi Suomessa? Meta kerää ihan yhtä lailla ihmisten tietoja vielä laajemmassa mittakaavassa (mm. fb, whatsapp, instagram)
Kommentit (55)
Tiktokissa on paljon konservatiivien tuottamaa aineistoa joka vetoaa nuoriin, ennenkaikkea poikiin, joten tottakai se halutaan kieltää euroopassa :-)
Tiktok on myrkyllinen ja siellä jaetaan vinkkejä miten voi tappaa itsensä miljoonalla eri tapaa, paljon on sen takia kuollut jo.
Mä nään itse kans esim instagramin paljo haitallisempana nuorisolle ku Tiktokin
Mut shhhhhhhhh, ei saa puhua kun se on Yhdysvaltojen sovellus :)
Miks mulle ei tule koskaan mainoksi aiheista mitä ole puhelimella tms. kirjoitellut.
Kiinan kommunistisella puoleella on läheinen yhteys TikTokiin eikä haluta, että puolue pystyy vaikuttamaan TikTokin kautta sen käyttäjien ajatusmaailmaan. Eli pelätään Kiinan poliittista johtoa, ei sinänsä universaalia yritystä. Ne toki omilla algoritmeillaan pystyvät myös vaikuttamaan ihmisiin, ja siitäkin ollaan huolestuneita, ei kuitenkaan samalla tavalla kuin toisen valtion vaikuttamisesta.
Koska jenkitkin. Suomen pitäisi tehdä sama, että jos se myydään suomalaiselle yritykselle niin sitten ei kielletä.
TikTok vakoilee Kiinan hallinnolle, Metan systeemit taas jenkeille. Ensimmäistä pidetään isompana turvallisuusuhkana.
Ainoa iso alusta jonka sisältöä eivät pääse sensuroimaan. Omia poliittisia kommentteja poistettu Twitterissä sekä Facebookissa. Kommenttini olivat täysin asiallisia lähdetietoineen. Meta on pelkkää ennakkosensuuria ja sensuuria. Bannit tulee herkästi, samoin Youtubeen. Se on sitä parempaa sensuuria sekä aivopesua.
USA ja Suomi allekirjoittivat misinformaation vastaisen yhteistyösopimuksen. Eikä mennyt, kun hetki siihen, että Kokoomus oli vaatimassa TikTokin kieltämistä.
Aina sama laulu, vaikoilu ja turvallisuus. Tosiasiassa halutaan estää kansalaisilta vapaa tiedonvälitys.
TikTok ei ole juutalaisten kontrollissa. Esim. Gazasta on ilmestynyt TikTokkiin sellaisia videoita jotka juutalaiset haluavat poistaa.
Olen aika pihalla sosiaalisesta mediasta, mutta tämä video auttoi.
Lyhyesti: "Vääriä" uutisia verrattuna esim. amerikkalaiseen facebookkiin, se on se suurin synti.
The Real Reason The US Wants To Ban TikTok
Hyi nuoriso! Jatka samaan malliin, kiitos !
Jos vaan kielletään kaikki ja koko internet ettei vaan pääse kukaan näkemään mitään mitä täällä ympäriinsä tapahtuu.
Siellä esiintyy paljon Israelin vastaisia mielipiteitä, joten se pitää saada kiellettyä. Todellisia hallitsijoita ei saa kritisoida.
Vierailija kirjoitti:
Tiktok on myrkyllinen ja siellä jaetaan vinkkejä miten voi tappaa itsensä miljoonalla eri tapaa, paljon on sen takia kuollut jo.
Ei ne muut alustatkaan kovin puhtaita ole. Koko internet on vaarallinen jos tälle tielle lähetään. Vastaavia sovelluksia löytyy ja tulee aina löytymään halusit tai et. Mutta parhain keino on lopettaa ja kieltää koko internetti ja palata aikaa kun näitä laitteita ei ollut.
Unohdit mainita koko netti seuraa toimintojasi tavalla tai toisella. Olit sitten puhelimella, tietokoneella tai muulla joka on yhdistetty internettiin.
TikTok on kyllä todella omituinen sovellus. Sieltä poistettiin yhteisön suuntaviivojen vastaisena minun kommenttini, jossa luki "Minullakin on autismi", mutta kun minun videooni kommentoitiin, että "Tapa itsesi", niin kommenttiani ei poistettu, vaikka ilmoitin sen asiattomana.
TikTok on liian menestynyt ja "varastaa" liikaa mainostuloja Metalta ja Googlelta. Siitähän tässä on kyse.
Amerikkalaiset sitä paitsi vaatii TikTokin omistuksen siirtämistä ninenomaan USA:han. Eli edes Euroopan maat eivät kelpaa heille. Suomen lammasmaiset poliitikot jotkut haluaa miellyttää jenkkejä tietysti.
NSA ja muut jenkkiläiset vakoiluorganisaatiot eivät myöskään pääse niin helposti TikTokin servereille kuin pääsevät Metan ja Googlen servereille, joihin heillä on varmaan suora pääsy.
Youtubesta löytyy vaikka kuinka paljon myös vähän kyseenalaista sisältöä, mutta en ole havainnut haluja sen kieltämiseksi.
Omassa käytössäni TikTok ei ole juuri koskaan näyttänyt mitään häiritsevää sisältöä, mutta riippuu varmaan että mitä sisältöä käyttäjä sieltä etsii.
Tikitokissa on enemmän sananvapautta, eiköhän se ole syynä kieltoajatuksen taustalla.
Kerroin ystävälle whatsappissa pitkäaikaissairaudestani. Kun menin seuraavan kerran youtubeen niin oli monta mainosta ja vlogia ko aiheesta heti sivun avauksessa. Netissä ei ole enää mitään yksityisyyttä. Jenkit tietävät sinusta enemmän kuin kaiken. Jenkit pelkäävät menettävänsä 100% monopolinsa verkossa. Täytyy ihmetellä miten ja miksi muu maailma on tämän jenkkimonopolin hyväksynyt.