Miksi jotkut akateemiset ihmiset vaikuttavat yksinkertaisilta?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Riikka Purra? Sitten kun yrittää jotain huumoria niin se on köyhien pilkkaamista saksia heiluttelemalla.
Sait sitten tähänkin ketjuun Purran. Tutkituta pääsi valkotakkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä vaikuttaa yksinkertaisilta, koulutustaustasta huolimatta. T. Älykäs
Tuo on itseasiassa merkki siitä että olet merkittävästi heikkolahjaisempi kuin muut, niin heikko älyllisesti ettet osaa arvioida omaa älykkyyttäsi ollenkaan ja projisoit sitä omaa kyvyttömyyttäsi muihin.
Jossain määrin samanlainen ilmiö kun se että psykoottinen ihminen luulee olevansa ainoa järkevä ja kaikki muut on tullu hulluks.
Voi sinua. Meni jotenkin tunteisiin?
Ei tietenkään, puhun aiheesta puhtaasti akateemisesta näkökulmasta.
Taisit taas projisoida omia tunteitas ja ajatuksias muihin, tässä tapauksessa minuun, kun et osaa poloinen muutakaan.
Ei se haittaa olla tyhmä kunhan sulla on hyvä sydän, älä nyt ainakaan ala ilkeilemään muille tai sinulla ei ole mitään mahkuja tässä maailmassa.
Itse olin yli 10v pelkkää duunarihommaa painava amiskoulutettu, kunnes innostuin opinnoista. Ensin opiskelin aikuislukiossa, sit yliopistossa ja nykyään toimin opettajana amiksille. Olen ihan sama persoona kuin ennenkin. Moni entinen amiskaveri on kokenut omituista tarvetta hyökkäillä verbaalisesti kimppuuni, liittyen opintoihini. Heillä on ollut vahva ennakko-oletus, että opinnot olisivat ylpistäneet ja muuttaneet mua veemäiseksi. Kun ovat päässet epävarmuuden yli, on todenneet, että oon ihan sama tyyppi kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ne pääsee todelliseen maailmaan opiskelukuplastaan siinä kolmekymppisenä, totta kai ne on ihan naaiveja uuvatteja, niillä on noin 10 vuoden sosiaalinen kiri hoidettavana.
Mikä todellinen maailma? Jos työelämää tarkoitat niin harva opiskelija pelkällä pyhällä hengellä elää.
Akateemiset eivät ole pskanjauhajia. Simppeleiden asiain jatkuva jauhaminen kyllästyttää ja huonot vitsit eivät naurata. Pitää olla älyllisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutus ei takaa sydämen sivistystä eikä myöskään yleissivistystä. Joillakin muu sivistys, huumorintaju ja normaali kanssakäyminen rajoittuu kirjojen oppeihin.
Akateeminen ihminen saattaa olla hyvinkin moukkamainen käytökseltään.
Ja kouluttamattomuusko sitten takaa? :D
Ei takaa , mutta pointti oli siinä ettei se koulutus takaa ihmisen fiksuutta. Viisaus ja fiksuus, ne ovat kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska pitkä koulutus tuhoaa kaiken tunneälyn ja luovuuden.
Yli amiksen. Sillä tasolla edelleen säilyy lapsenmielisyys ja kyky kokea asiat kuin 12-vuotias. Yhdyssanavirheistä pois oppiminen on kaiken pahan alku.
TV:n huumoriohjelmat, joissa jo puolisanaa naurattaa porukkaa, ovat akateemisille tylsää katsottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutus ei takaa sydämen sivistystä eikä myöskään yleissivistystä. Joillakin muu sivistys, huumorintaju ja normaali kanssakäyminen rajoittuu kirjojen oppeihin.
Ei takaa , mutta pointti oli siinä ettei se koulutus takaa ihmisen fiksuutta. Viisaus ja fiksuus, ne ovat kaksi eri asiaa.
Ok. No mikä sen sitten takaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä vaikuttaa yksinkertaisilta, koulutustaustasta huolimatta. T. Älykäs
Tuo on itseasiassa merkki siitä että olet merkittävästi heikkolahjaisempi kuin muut, niin heikko älyllisesti ettet osaa arvioida omaa älykkyyttäsi ollenkaan ja projisoit sitä omaa kyvyttömyyttäsi muihin.
Jossain määrin samanlainen ilmiö kun se että psykoottinen ihminen luulee olevansa ainoa järkevä ja kaikki muut on tullu hulluks.
Niin, vaikka kaikki muut ovat terveitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallisia kakistelijoita ja änkyttäjiä paljon koulutetuissa. Luulisi että menisi toisinpäin.
Akateemiset on sen verran fiksuja, etteivät välitä tällaisista asioista, vaan se asiasisältö on tärkeintä. Ei jossain yliopistolla olla esiintymässä esiintymis- tai puhetaidon vuoksi, vaan tieteen takia. Ketään ei kiinnosta, jos se huippututkija änkyttää tai puhuu hiljaa hassulla äänellä tms. Sisältö kiinnostaa, ei esiintymistapa tai ulkonäkö.
Tavallaan joo mutta on sellaistakin että huomio kiinnittyy liikaa epäolennaisuuksiin.
Mulle ilmaisun tyyli vaikuttaa siihen, miten keskittyneesti kuuntelen. Siinä mielessä sillä puheen sujuvuudella ja muulla selkeydellä on väliä.
Ne ovat ilmeisesti tylsiä sinulle, jos et ole itse akateeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne pääsee todelliseen maailmaan opiskelukuplastaan siinä kolmekymppisenä, totta kai ne on ihan naaiveja uuvatteja, niillä on noin 10 vuoden sosiaalinen kiri hoidettavana.
Mikä todellinen maailma? Jos työelämää tarkoitat niin harva opiskelija pelkällä pyhällä hengellä elää.
En tarkoita työelämää, sehän nimenomaan on se ainoa asia mihin teidät valmistellaan. : )
Kunhan lakkaat olettamasta että nää sun tunne pohjaiset mutu reaktiot on yhtään parempia kuin muillakaan niin kyllä ne sunkin vastaukset löytyy aikanaan, minä en valitettavasti pysty tarjoaan omiani korvikkeeksi kun se kasvu ei yksinkertaisesti toimi niin, basicly sun on pakko rämpiä joka askel itse, muut voi enintään osoittaa oikeaan suuntaan ja toivottaa hyvää matkaa.
Alapää- ja pieru/kakkavitsit eivät naurata. 💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. No mikä sen sitten takaa?
Ei mikään. Ihminen on pohjimmiltaan mikä on. Jos ei ole sydämen sivistystä - esim. hyvän kasvatuksen kautta saatua - ei sitä korkeakoulutuksellakaan saa. Toisaalta, kouluttamaton ihminen saattaa olla hyvinkin sivistynyt luonteeltaan.
Vierailija kirjoitti:
TV:n huumoriohjelmat, joissa jo puolisanaa naurattaa porukkaa, ovat akateemisille tylsää katsottavaa.
Mm maikkarin "huumoriohjelmat" ovat tylsiä joita meidän perheessä ei katsota vaikka olemme tavallinen duunariperhe. Vähä-älyinen huumori ei vaan iske.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tjaaha, täälä tiputellaan totuus-atomipommeja maailman erityisimmän kansan niskaan :' D
Vierailija kirjoitti:
Itse olin yli 10v pelkkää duunarihommaa painava amiskoulutettu, kunnes innostuin opinnoista. Ensin opiskelin aikuislukiossa, sit yliopistossa ja nykyään toimin opettajana amiksille. Olen ihan sama persoona kuin ennenkin. Moni entinen amiskaveri on kokenut omituista tarvetta hyökkäillä verbaalisesti kimppuuni, liittyen opintoihini. Heillä on ollut vahva ennakko-oletus, että opinnot olisivat ylpistäneet ja muuttaneet mua veemäiseksi. Kun ovat päässet epävarmuuden yli, on todenneet, että oon ihan sama tyyppi kuin ennenkin.
Vähän sama kokemus. Matalakoulutetut on ymmärrettävästi epävarmoja. Olin itsekin vielä silloin kun olin vain amis.