Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin röyhkeä pyyntö. Mitä vastaisitte?

Vierailija
28.04.2024 |

Olen jo vuosia asunut Tukholmassa ja yllätyin tänään, kun vanhalta kaverilta tuli puhelimeen viesti. Oltiin ennen paljonkin tekemisissä mutta nyt ei olla nähty tai kirjoiteltu vuosiin.

Kaveri kyseli kuulumisia ja kertoi, että on tulossa heinäkuussa Tukholmaan toisen kaverinsa häihin. Vastasin että sehän on kiva, voitaisiin yrittää tavata joku päivä vaikka kahvittelun merkeissä. Siihen hän vastasi, että "itse asiassa budjetti on aika tiukilla, niin mietin voisiko sun luona majoittua 4 yötä tuolla viikolla?"

Nyt on vähän typertynyt olo. Itse en kehtaisi vuosien hiljaisuuden jälkeen pyytää ilmaista majapaikkaa keskellä kesäsesonkia. Toisekseen, tuntuu vähän ikävältä että hän tulee toisen kaverinsa häihin ja minulta kelpaisi juuri se ilmainen majoitus.

Mitä vastaisitte tuollaiseen viestiin?

Kommentit (394)

Vierailija
41/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois åtta sju åtta sju åtta sju.

Vierailija
42/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että oletettavasti aikuiset ihmiset kehottavat valehtelemaan. Ihan typerää alkaa keksimään valheita. Jos ei halua majoittaa, niin yksinkertaisesti "valitettavasti ei sovi" riittää. Niihin valheisiin vain sotkeutuu myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap menettäisi? Tapaa vanhan kaverinsa, viettää aikaa hänen kanssaan, verestelee muistoja. Ehkä ystävyys taas syvenee. Voisi vaikka Suomessa käydessään yöpyä hänen luonaan. Ystäviä ei ole koskaan liikaa ja myöhemmällä iällä uusia ystävyyssuhteita harvoin syntyy.

Mun mielestä on ihan käsittämätöntä, että täällä ulvotaan heti hyväksikäytöstä ja lokkeilusta. Kaveri toimi ihan reilusti kertoessaan, että nyt on rahat tiukilla mutta silti haluaa osallistua häihin joihin ei ehkä muuten voisi osallistua rahan puutteen vuoksi.

Ja kyllä, mäkin ulkomailla asuessani majoitin ystäviä ja sukulaisia. Ihan mielelläni. 

Vierailija
44/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt tietenkin että onko hänellä majoituspaikka seuraavalle 4-päiväiselle Suomen-matkallesi.

Vierailija
45/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kylään vaan. 

Vierailija
46/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ihan mieluusti tarjoaisin yösijan, jos asuntoon mahtuisi. 

Neljäksi yöksi? Etkä edes näkisi kaveriasi, koska hänhän on menossa toisen kaverin häihin. Onko sinulla ilmainen bed & breakfast?

Joo ei haittaa yhtään. Pientä äksöniä vaan tylsään elämääni. 

Ja rahanmenoa kun persaukinen kaveri tulee Suomesta lokkeilemaan neljäksi päiväksi.

Vierailija
47/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap menettäisi? Tapaa vanhan kaverinsa, viettää aikaa hänen kanssaan, verestelee muistoja. Ehkä ystävyys taas syvenee. Voisi vaikka Suomessa käydessään yöpyä hänen luonaan. Ystäviä ei ole koskaan liikaa ja myöhemmällä iällä uusia ystävyyssuhteita harvoin syntyy.

Mun mielestä on ihan käsittämätöntä, että täällä ulvotaan heti hyväksikäytöstä ja lokkeilusta. Kaveri toimi ihan reilusti kertoessaan, että nyt on rahat tiukilla mutta silti haluaa osallistua häihin joihin ei ehkä muuten voisi osallistua rahan puutteen vuoksi.

Ja kyllä, mäkin ulkomailla asuessani majoitin ystäviä ja sukulaisia. Ihan mielelläni. 

No menettäisi vapauden olla omassa rauhassa kotonaan. Ja lisäksi varmaan joutuisi tarjoamaan tälle köyhälle aamiaiset ja ruoat. Mistä vetoa että hääkampaamo on jo bookattu Tukholmassa, tuskin sentään niin "köyhä" on. Ihmiset on hirveitä.

Vierailija
48/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljäksi yöksi? Etkä edes näkisi kaveriasi, koska hänhän on menossa toisen kaverin häihin. Onko sinulla ilmainen bed & breakfast?

Ja rahanmenoa kun persaukinen kaveri tulee Suomesta lokkeilemaan neljäksi päiväksi.

Miten niin rahanmenoa? Ei kai se mulle mitään maksa, jos joku nukkuu tuossa lattialla. 

Vierailija
49/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisin itse, että "minulla on menoa juuri kyseisenä ajankohtana niin, että en ole kotona, jotta pystyisin majoittamaan"

Miksi pitää kehitellä ihmeellisiä ekosyitä ja valehdella? Vastaa vaan, että ei käy.

Vierailija
50/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En majoittaisi, koska ainoa motiivi on ilmiselvästi saada ilmainen majapaikka ja lokkeilisi se sun ruokakaapeillasikin vähintään aamupalan verran. Häiden takia ei tarvitsisi noin kauaa edes viipyä, joten aikoo samalla lomailla, vaikkei ole edes hotelliin varaa. 

Mutteihän se tietysti tyhmä.ole, joka kysyy. Aina löytyy nössöjä, jotka antavat käyttää itseään hyväksi.

Vierailija
51/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin vain, että valitettavasti en pysty majoittamaan, mutta mukava olisi nähdä muuten. Eikä tarvitse selitellä yhtään sen enempää.

Vierailija
52/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No menettäisi vapauden olla omassa rauhassa kotonaan. Ja lisäksi varmaan joutuisi tarjoamaan tälle köyhälle aamiaiset ja ruoat. Mistä vetoa että hääkampaamo on jo bookattu Tukholmassa, tuskin sentään niin "köyhä" on. Ihmiset

No onpa kamalaa, jos neljään päivään ei saa olla rauhassa kotonaa. Toisekseen oletan, että vieras tarjoaa aamiaiset ja ruoat. Ei kai kukaan tule kylään kädet tyhjinä heiluen vaan kunnon tuliaiset mukanaan. 

Vierailija
53/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit että ei hyvä idea. Kyllä varaa jonnekin punkata, ei sinun ongelma.

Vierailija
54/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, ei käy silloin. Olen matkoilla tms.

Vierailija
55/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Sanoisin kyllä et tervetuloa mikäli osallistut ruoka- ja juomakustannuksiin.

Vierailija
56/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin rahanmenoa? Ei kai se mulle mitään maksa, jos joku nukkuu tuossa lattialla. 

Kai se joain syökin neljän päivän aikana.

Vierailija
57/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä jaksaisi majoittaa ihmisiä asuntooni edes yhdeksi yöksi. En vain jaksa niin intensiivisesti olla muiden kanssa. Koti on minulle rauhan ja hiljaisuuden paikka. Muutenkin majoittaminen tuntuu hyväksikäytöltä, on olemassa hotellejakin.

Mulla sama sekä myös että vieraasta johtuen kodin koko hajumaailma menee sekasin. Joutuu puunaamaan paikat puhtaiksi ja tuulettamaan monta päivää että saa takasin oman kodin tunnun.

Vierailija
58/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä olet hieno "kaveri"

tyhmä  h o mo

Vierailija
59/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, ei käy silloin. Olen matkoilla tms.

Ei tarvitse selittää yhtään mitään. Ei vaan käy. Mutta kahvittelu kyllä onnistuu.

Vierailija
60/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinusta ei ole kiva majoittaa häntä neljäksi päiväksi, niin sano vain lyhyesti, että se ei käy. Älä selittele mitään ylimääräistä, siihen ei ole mitään velvoitetta. 

Itse en ota vierailulle edes parasta ystävääni kahta päivää pitemmäksi aikaa. Olen joutunut tästä hänelle sanomaan, koska hänelläkin on budjetti tiukalla ja lomailisi meillä vaikka kuinka pitkään. Ihan suoraan olen sanonut, että kaksi yötä on sopiva määrä, mutta edelleen hän välillä kysyy pitempää aikaa tai sitä, että käy jossain välillä ja tulee sitten taas uudelleen meille.

Jos ystävä loukkaantuu rajojen vetämisestä, niin kyseessä ei mikään ystävyys olekaan, vaan tarkoitus on joku muu. Yhden ystävyyden olen irtisanonutkin, kun sana ei mene perille näissä yksipuolisissa kyläilyasioissa, vaan tupataan väkisin käymään.