Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin röyhkeä pyyntö. Mitä vastaisitte?

Vierailija
28.04.2024 |

Olen jo vuosia asunut Tukholmassa ja yllätyin tänään, kun vanhalta kaverilta tuli puhelimeen viesti. Oltiin ennen paljonkin tekemisissä mutta nyt ei olla nähty tai kirjoiteltu vuosiin.

Kaveri kyseli kuulumisia ja kertoi, että on tulossa heinäkuussa Tukholmaan toisen kaverinsa häihin. Vastasin että sehän on kiva, voitaisiin yrittää tavata joku päivä vaikka kahvittelun merkeissä. Siihen hän vastasi, että "itse asiassa budjetti on aika tiukilla, niin mietin voisiko sun luona majoittua 4 yötä tuolla viikolla?"

Nyt on vähän typertynyt olo. Itse en kehtaisi vuosien hiljaisuuden jälkeen pyytää ilmaista majapaikkaa keskellä kesäsesonkia. Toisekseen, tuntuu vähän ikävältä että hän tulee toisen kaverinsa häihin ja minulta kelpaisi juuri se ilmainen majoitus.

Mitä vastaisitte tuollaiseen viestiin?

Kommentit (394)

Vierailija
21/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä väliä mihin sesonkiin sitä majapaikkaa kysyy? 

Jos sopii ottaisin kylään, mutta jos ei sovi, niin auttaisin majapaikan löytäämisessä. 

No siis ajattelin vaan että onhan täällä hotellit kesäaikaan oikeastikin kalliita, että ymmärrän tuon budjettihuolen, mutta silti vähän ikävä olo. Ap

Vierailija
22/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaisi enää mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihan mieluusti tarjoaisin yösijan, jos asuntoon mahtuisi. 

Vierailija
24/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten laittaa tällaisen aloituksen Suomen suomituimmalle keskustelupalstalle, jossa se kaverikin varmasti hengailee. No kaveri näkee täältä mitä mieltä olet sieltä Ruotsista käsin 

Vierailija
25/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tyvärr inte, mutta jos sulla on reissun aikana aikaa mulle, niin voin koittaa järjestellä. Olisi kiva kyllä nähdä ja käydä kahvilla."

Tää oli täydellinen

Vierailija
26/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin itse, että "minulla on menoa juuri kyseisenä ajankohtana niin, että en ole kotona, jotta pystyisin majoittamaan"

Vierailija
27/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa, että valitettavasti ei sovi mutta tapaat mielellään kahvin merkeissä. Tuskin kuulet hänestä enää koskaan.

Vierailija
28/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pientä valhetta kehiin, sanot että sun seurustelukumppani tai joku sukulainen on just silloin pari viikkoa luonasi, etkä voi majoittaa muita. Ehdotat kaupungilla kahvilla näkemistä tms. Jos viitsimystä riittää niin voit katsoa sille aikaa just jotain halpaa airbnb majoitusta ja linkata kaverillesi.

Vierailija
29/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljäksi yöksi? Etkä edes näkisi kaveriasi, koska hänhän on menossa toisen kaverin häihin. Onko sinulla ilmainen bed & breakfast?

Vierailija
30/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa että tyttöystäväsi ei tykkää että tulee toinen nainen.

Vierailija
31/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa enää mitään hänelle 

Vierailija
32/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kylään vaan. Aika harvoin noita viereita käykin. 

Vierailija
33/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun vanha kaappihåmåkaverisi 😅

Vierailija
34/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette te mammat itsekkäitä ja pihejä, kun ei voi edes auttaa vanhaa kaveria, jonka kanssa on ollut joskus paljonkin tekemisissä.

Vierailija
35/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuis. Sitoo ajan noiksi neljäksi päiväksi ja ap:n muut ehkä myöhemminkin tietoon tulevat menot ja tekemiset jää tuosta syystä menemättä ja tekemättä koska eihän tuollaista voi kotiinsa yksinkään jättää.

Vierailija
36/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisin itse, että "minulla on menoa juuri kyseisenä ajankohtana niin, että en ole kotona, jotta pystyisin majoittamaan"

Tuota "en ole kotona" ei kannata missään nimessä käyttää, sehän on oikein yllyke lisäkyselyihin ja -maanitteluun jos kämppä on mukamas tyhjänä.

Vierailija
37/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis tilaa, niin majoittaisin. Tietysti. Jos siis hyvä tuttu nuoruudesta. Mut jos itselle kovin hankalaa tilan tai aikataulun suhteen, niin vastaisin, etten voi ja kertoisin sen syyn. Suora pyyntö kaipaa suoran vastauksen. Ihmettelen kyllä, mitkä häät kestää 4 päivää. 2 yötä korkeintaan luulis menevän. Jos vanha tuttu jo tuntuu peräti epäluotettavalta, niin avaimia en ainakaan vippaisi.

Vierailija
38/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljäksi yöksi? Etkä edes näkisi kaveriasi, koska hänhän on menossa toisen kaverin häihin. Onko sinulla ilmainen bed & breakfast?

Joo ei haittaa yhtään. Pientä äksöniä vaan tylsään elämääni. 

Vierailija
39/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huono tutustumaan ihmisiin, mutta sitten kun löydän mieleiseni (tai yleensä se sosiaalisempi löytää minut) pidän heitä loppuelämän ystävinä vaikka emme olisikaan yhteyksissä. Minulle tuo olisi erittäin OK, ja tykkäisin että näen ystäväni samalla kun hän käy toisen ystävänsä häissä.

Vierailija
40/394 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä jaksaisi majoittaa ihmisiä asuntooni edes yhdeksi yöksi. En vain jaksa niin intensiivisesti olla muiden kanssa. Koti on minulle rauhan ja hiljaisuuden paikka. Muutenkin majoittaminen tuntuu hyväksikäytöltä, on olemassa hotellejakin.