Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffit pilalla. Mies nolasi minut kaverinsa edessä

Vierailija
27.04.2024 |

Menimme miehen kanssa elokuviin. Kas, sielläpä olikin yksi miehen kaveri myös, jonka en tiennyt olevan siellä. Mies meni kaverinsa viereen istumaan, juttelivat niitä näitä ja sitten mies esitteli meidät. 

He eivät ilmeisesti olleet sopineet tapaamistaan varsinaisesti etukäteen, mutta hetkeä ennen leffaa olivat viestitelleet ja todenneet olevansa menossa katsomaan samaa leffaa. Minulle tästä ei kerrottu mitään. 

Tilanne oli vaivaannuttava, koska luulin kyseessä olevan miesystäväni ja minun keskinäiset treffit. Toki tiedän, että elokuvateatteri on julkinen paikka ja siellä voi törmätä keneen tahansa, mutta en silti halua joutua yllätetyksi tuolla tavalla. Kyseessä oli pienen paikkakunnan pieni leffateatteri, eli paikat olivat vapaavalintaiset. 

Pitääkö seurustelukumppanin kavereihin ja tuttuihin tutustua, ja pitääkö heidän kanssaan jutella? Olen melko yksityinen ihminen enkä ole kovin innostunut tutustumaan muihin. Lisäksi tuntuu, että miehen kaverin läsnäolo pilasi treffimme. Olisin halunnut olla rauhassa, mutta minut yllätettiin ikävällä tavalla.  Tunnen itseni nolatuksi. Ylireagoinko? 

Kommentit (233)

Vierailija
101/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitit asian kärkkäästi, siitä monet ärsyyntyivät. 

Vierailija
102/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐷

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on sitä mieltä, että naisen pitäisi aina olla iloinen, pulppuava ja maailmaasyleilevän sosiaalinen. Samaan aikaan mies saa olla vaikka minkälainen tökerö möllöttäjä. 

Suomessa oudoksutaan puheliaita ja sosiaalisia ihmisiä, mutta samalla sitten naisilta odotetaan tietynlaista sosiaalisuutta. Jännä yhtälö. Introvertin naisen on hirveän vaikeaa toimia tällaisessa ympäristössä, kun koko ajan saa kuulla tekevänsä jotain väärin. 

Vierailija
104/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään sellaista tuossa ei tapahtunut, joka ap:n nolaisi ellei hän itse miehen kaverin edessä jotain hölmöä sanoisi tai tekisi. Mieheltä toki tahditonta, että sekoittaa ystävän treffi-iltaan ja vielä ilman mainintaa etukäteen. Mutta ainakin, jos ihan vakavaa kumppania etsit, niin mun mielestä ihan hyvä tilanne oli ottaa selvää millaisia kavereita miehellä on ja miten niiden seurassa käyttäytyy ja miten mies ottaa sinut siinä tilanteessa huomioon. 

Vierailija
105/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua jutella enkä tervehtiä ja pahoitin mieleni kun minut tuolla lailla jätettiin huomiotta, nolattiin ja häpäistiin! 

Mies vaan iloisena jutteli kaverilleen. Ei tämä voi olla totta tai oikein.

Vierailija
106/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään sellaista tuossa ei tapahtunut, joka ap:n nolaisi ellei hän itse miehen kaverin edessä jotain hölmöä sanoisi tai tekisi. Mieheltä toki tahditonta, että sekoittaa ystävän treffi-iltaan ja vielä ilman mainintaa etukäteen. Mutta ainakin, jos ihan vakavaa kumppania etsit, niin mun mielestä ihan hyvä tilanne oli ottaa selvää millaisia kavereita miehellä on ja miten niiden seurassa käyttäytyy ja miten mies ottaa sinut siinä tilanteessa huomioon. 

Mielestäni itse en tehnyt tilanteessa mitään tahditonta, vaikka tässä ketjussa minua on toki syyllistetty vaikka mistä. 

- ap

Vierailija
107/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua jutella enkä tervehtiä ja pahoitin mieleni kun minut tuolla lailla jätettiin huomiotta, nolattiin ja häpäistiin! 

Mies vaan iloisena jutteli kaverilleen. Ei tämä voi olla totta tai oikein.

No, minä tervehdin miehen kaveria, kuten monien mielestä asiaan kuuluu. 

- ap

Vierailija
108/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on sitä mieltä, että naisen pitäisi aina olla iloinen, pulppuava ja maailmaasyleilevän sosiaalinen. Samaan aikaan mies saa olla vaikka minkälainen tökerö möllöttäjä. 

Suomessa oudoksutaan puheliaita ja sosiaalisia ihmisiä, mutta samalla sitten naisilta odotetaan tietynlaista sosiaalisuutta. Jännä yhtälö. Introvertin naisen on hirveän vaikeaa toimia tällaisessa ympäristössä, kun koko ajan saa kuulla tekevänsä jotain väärin. 

Naisten oletetaan olevan vetovastuussa sosiaalisissa tilanteissa. 

Vierailija
109/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänniä nämä aloitukset joissa on tuollainen kappalejako. Copy-paste jostain muualta.

Voimme vain arvailla miksi. Yandex translate much?

Vierailija
110/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä miten mies on sinut tuossa nolannut, mutta tehnyt olosi epämukavaksi kun ei ole kertonut kaveristaan kyllä. Tämä on siis minun tulkintani lukemani perusteella, älä ota sitä pois omasta tunteestasi koska muut eivät voi sitä määritellä.

Voin sanoa, että jos olisin menossa treffeille miehen kanssa, ja luulisin että ne ovat kahdenkeskiset treffit niin olisin ensinnäkin yllättynyt ja toisekseen todennäköisesti ahdistunut jos siellä olisi joku muu mukana. Olen itsekin hyvin 'privaatti' ihminen joten en kokisi oloani mukavaksi tuossa tilanteessa.

Treffikumppanisi voi olla erilainen, eikä hän näe yhden ihmisen lisäämisessä mitään ongelmaa. Jos haluat jatkaa suhdetta, helpointa lienee että keskustelette tämän läpi ja toivottavasti hän jatkossa ymmärtää kertoa sinulle etukäteen jos myös muita on tulossa mukaan. Silloin sinullakin on mahdollisuus varautua sosiaaliseen kanssakäymiseen sen sijaan että voisit vain olla rennosti itsellesi tutun henkilön kanssa.

Vierailija
111/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten oletetaan olevan vetovastuussa sosiaalisissa tilanteissa. 

Juuri näin. Se on se syy, miksi tämä aloitus sai niin raivokkaan vastaanoton. 

- ap

Vierailija
112/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🐷

possu

Vierailija
113/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisherkkien ei pitäisi lähteä treffeille

Vierailija
114/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin on käynyt, niin en sanoisi, että sinut on jotenkin nolattu, mutta ehkä mies on ollut vähän tökerö eli moukka. Teillä on ollut erilaiset odotukset treffien kulusta ja et ole sopeutunut tilanteen nopeaan käännökseen.

Olen itse vähän samanlainen, että on joskus vaikea sopeutua muutoksiin, varsinkin jos tilanne on muutenkin jännittävä, mutta ehkä olet hieman ylireagoinut sen suhteen, että sinut olisi nolattu.

Mielestäni se on nolaamista, kun mies jonka kanssa tapailin oli sanonut kaverilleen, että minulla on liian leveä perse. Sitten jossain täydellä terassilla kännissä tämä miehen kaveri päätti siitä avautua ja tämä tapailumies sitten lähti karkuun.

Eli jäin tämän kännisen tyypin kanssa itku kurkussa täydelle terassille täysin nolattuna, joten tuo sun tapaus ei ollut kovin paha :D

Vierailija
115/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni itse en tehnyt tilanteessa mitään tahditonta, vaikka tässä ketjussa minua on toki syyllistetty vaikka mistä. 

- ap

Mites se mies? Ottiko sinut huomioon myös vai jutteliko vain kaverilleen? Auttoiko mukaan keskusteluun?

Vierailija
116/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ymmärrä miten mies on sinut tuossa nolannut, mutta tehnyt olosi epämukavaksi kun ei ole kertonut kaveristaan kyllä. Tämä on siis minun tulkintani lukemani perusteella, älä ota sitä pois omasta tunteestasi koska muut eivät voi sitä määritellä.

Voin sanoa, että jos olisin menossa treffeille miehen kanssa, ja luulisin että ne ovat kahdenkeskiset treffit niin olisin ensinnäkin yllättynyt ja toisekseen todennäköisesti ahdistunut jos siellä olisi joku muu mukana. Olen itsekin hyvin 'privaatti' ihminen joten en kokisi oloani mukavaksi tuossa tilanteessa.

Treffikumppanisi voi olla erilainen, eikä hän näe yhden ihmisen lisäämisessä mitään ongelmaa. Jos haluat jatkaa suhdetta, helpointa lienee että keskustelette tämän läpi ja toivottavasti hän jatkossa ymmärtää kertoa sinulle etukäteen jos myös muita on tulossa mukaan. Silloin sinullakin on mahdollisuus varautua sosiaaliseen kanssakäymiseen sen sijaan että voisit vain olla re

Nolatuksi tulemisen tunne saattaa olla peräisin siitä tunteesta, että en ollut varautunut ja minut yllätettiin. Ehkä koen nolanneeni itse itseni. Vaikka moikkasin miehen kaveria ja olin ihan asiallinen, olin tilanteessa hämilläni ja ehkä vähän hermostunut. En tehnyt mitään väärää mutta silti tunnen tehneeni jotain väärin, koska en osaa olla uusien ihmisten seurassa rennosti. Ja kuten jo huomattiinkin, monen kommentoijan mielestä tein siinä tilanteessa jotain väärin. 

Myös miehen kaveri oli kiusaantuneen oloinen. Ehkä se johtui minusta ja ehkä tosiaan tein jotain väärin, tietämättäni. 

- ap

Vierailija
117/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun leffatreffinainenhan se siellä. Kuule, se oli testi, etkä todellakaan läpäissyt!

En voi seurustella omistushaluisen, ripustautuvan, jopa kavereistani mustasukkaisen ja sosiaalisesti estyneen naisen kanssa.

Naiseni pitäisi pystyä edes parin minuutin small talkiin satunnaisten ihmisten kanssa. Sinä tuijotin kengänkärkiäsi mykkänä mieltäsi osoittaen ja vaikutit kaverini mielestä tylyltä.

Heipat näin tän vauvapaltan kautta vaan. Eipä nähdä enää!

Vierailija
118/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai siis teidän mielestänne on täysin ok jättää seurustelukumppani huomiotta treffeillä ja keskittyä siihen kaveriin? Ja teidän mielestänne on ok tunkea pariskunnan seuraan kolmanneksi pyöräksi? Minulta ei kysytty, haluanko ylipäätään jutella tuon tyypin kanssa. En halunnut. Koen, että hänen läsnäolonsa pilasi treffimme. Miesystäväni oli yhtä lailla mukana treffien pilaamisessa. 

- ap

Sait treffeillä todella tärkeää informaatiota. Miehelle kaverit menee naisen (sun) edelle. Mies ei ole sinusta kovin kiinnostunut. 

Yleisesti ottaen puolison kavereita pitää sietää ja niiden kanssa jutella, siltä et voi välttyä. Mutta niissä tilanteissa, varsinkin kun ollaan treffeillä, niin se treffikumppani pitäisi olla se henkilö, jolle annetaan eniten huomiota. 

Ette sovi yhteen. Mies on sosiaalinen, haluaa hengata ennemmin porukalla kuin kahdestaan ja sä et viihdy porukassa. Mikä teitä yhdistää kun noin iso juttu erottaa?

Tarviit samanhenkisen miehen, joka ei viesti kaverilleen ennen treffejä, että ollaan menossa samaan leffaan. Ja toi mies sellaisen naisen, joka mielellään hengaa porukalla. 

Älä siis ota liikaa itseesi, vaan vedä johtopäätökset ja etsi sopivampi mies. 

Vierailija
119/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun leffatreffinainenhan se siellä. Kuule, se oli testi, etkä todellakaan läpäissyt!

En voi seurustella omistushaluisen, ripustautuvan, jopa kavereistani mustasukkaisen ja sosiaalisesti estyneen naisen kanssa.

Naiseni pitäisi pystyä edes parin minuutin small talkiin satunnaisten ihmisten kanssa. Sinä tuijotin kengänkärkiäsi mykkänä mieltäsi osoittaen ja vaikutit kaverini mielestä tylyltä.

Heipat näin tän vauvapaltan kautta vaan. Eipä nähdä enää!

🤣

Vierailija
120/233 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Mites se mies? Ottiko sinut huomioon myös vai jutteliko vain kaverilleen? Auttoiko mukaan keskusteluun?

Esitteli meidät ja rupatteli niitä näitä muistaakseni meidän molempien kanssa. Tunsin kuitenkin itseni ulkopuoliseksi, en tiedä miksi. Ehkä siksi, koska tilanne tuli niin yllättäen. Eikä miehen kaveri tuntunut pitävän minusta (mikä on oma tulkintani tottakai). 

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän