Treffit pilalla. Mies nolasi minut kaverinsa edessä
Menimme miehen kanssa elokuviin. Kas, sielläpä olikin yksi miehen kaveri myös, jonka en tiennyt olevan siellä. Mies meni kaverinsa viereen istumaan, juttelivat niitä näitä ja sitten mies esitteli meidät.
He eivät ilmeisesti olleet sopineet tapaamistaan varsinaisesti etukäteen, mutta hetkeä ennen leffaa olivat viestitelleet ja todenneet olevansa menossa katsomaan samaa leffaa. Minulle tästä ei kerrottu mitään.
Tilanne oli vaivaannuttava, koska luulin kyseessä olevan miesystäväni ja minun keskinäiset treffit. Toki tiedän, että elokuvateatteri on julkinen paikka ja siellä voi törmätä keneen tahansa, mutta en silti halua joutua yllätetyksi tuolla tavalla. Kyseessä oli pienen paikkakunnan pieni leffateatteri, eli paikat olivat vapaavalintaiset.
Pitääkö seurustelukumppanin kavereihin ja tuttuihin tutustua, ja pitääkö heidän kanssaan jutella? Olen melko yksityinen ihminen enkä ole kovin innostunut tutustumaan muihin. Lisäksi tuntuu, että miehen kaverin läsnäolo pilasi treffimme. Olisin halunnut olla rauhassa, mutta minut yllätettiin ikävällä tavalla. Tunnen itseni nolatuksi. Ylireagoinko?
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oot noin epäsosiaalinen ja et ole edes perheesi kanssa läheinen, ja miehellä ei kaveripiiriä eikä ole perheen kanssa läheinen, niin toisaalta oon iloinen että kaksi noin yksinäistä on löytänyt toisensa. Toisaalta suosittelen tutustumaan ihmisiin ja luomaan ihmissuhteita, elämässä on hyvä olla turvaverkkoja.
Eihän siitä mitään turvaverkkoa synny, että minut esitellään väkisin miehen kaverille, joka ei edes tuntunut pitävän minusta.
- ap
Mistähän tämä voisi johtua? :D
Kukaan normaali ihminen ei jaksa ynseitä ihmisiä, lopulta ei sinun miesystäväsikään.
Kuten sanoinkin, olin miehen kaverille ihan asiallinen ja peruskohtelias. En sanonut näitä ajatuksiani hänelle enkä miesystävällenikään ole kaikkea kertonut. Sille en tietenkään mahda mitään, jos joku onnistuu arvaamaan nämä väärät ajatukseni ja päättää minun syyllistyneen ajatusrikokseen.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on suhteen alun ekoja treffejä niin miehen olisi ollut kohteliasta jättää leffassa kaverinsa vähemmälle. Ehkä nopeasti moikata kaveria ja ehkä nopeasti esitellä teidät ja sitten istumaan ihan eri riville kaverin kanssa leffan ajaksi.
Mutta jos ootte ollut jo jonkun aikaa yhdessä eikä kyse ole enää tapailuista vaan teillä on jo suhde niin sitten kyllä pitää kummankin kaverien jo mahtua kuvioihin mukaan. Yliherkkyyttä tässä tapauksessa aloittajalta.
Ylipäätään ihmettelen niitä ketkä päättää mennä leffaan treffeille. Paikka jossa ei voi eikä saa jutella, katsotaan vaan suoraan eteenpäin leffaa. Jos haluaa viettää aikaa kaksin jutellen ja tutustuen niin perinteinen ulkonasyöminen tuohon parempi. Mun mielestä leffa treffeille on valinta silloin, kun se toinen ei ehkä kiinnosta niin kovin. Itse en koskaan ole treffeillä ollut pelkästään leffassa vaan siinä ohessa on ollut sitten yhdessä kahvilla tai yksil
"Elokuvailta" olisi ehkä parempi sanavalinta kuin treffit.
Mutta kuka sen on päättänyt, että kumppanin kavereihin "pitää" tutustua?
- ap
Olen mies, ja ymmärrän sinua AP. Tottakai tuo ei ole ok, aivan samoin kokisin jos olisi toisinpäin jne.
Treffeillä keskitytään siihen treffikumppaniin. Paitsi jos prioriteetti on sitten jossakin muualle. Kaveria voi moikata.
Ikävä tilanne, joka varmasti voi tuntua myös nololta (sen miehen puolesta).
Ap, sä et tehnyt mitään väärin. Miehen olis pitäny jättää kaverikohtaaminen lyhyeksi ja keskittyä suhun.
Lisäksi haluaisin sanoa että vaikutat vähän nepsyltä kyllä. And It's cool
T. Nepsy
Vierailija kirjoitti:
Ap, sä et tehnyt mitään väärin. Miehen olis pitäny jättää kaverikohtaaminen lyhyeksi ja keskittyä suhun.
T. Nepsy
Nyt tietysti on kysyttävä, mistä sen huomaa? Ja mihin nepsyyden lajiin tämä voisi liittyä?
- ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvät ihmiset tämä on provo! Älkää ruokkiko trollia enää. Näitä satuja tulee tänne koko ajan.
Etkö pysty käsittämään, että maailmassa on muunkinlaisia ihmisiä kuin sinä? Aivan hyvin voi olla tositarina, ja toisaalta mitä sitten vaikkei olisikaan. Kiinnostava puheenaihe, oli totta tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ai siis teidän mielestänne on täysin ok jättää seurustelukumppani huomiotta treffeillä ja keskittyä siihen kaveriin? Ja teidän mielestänne on ok tunkea pariskunnan seuraan kolmanneksi pyöräksi? Minulta ei kysytty, haluanko ylipäätään jutella tuon tyypin kanssa. En halunnut. Koen, että hänen läsnäolonsa pilasi treffimme. Miesystäväni oli yhtä lailla mukana treffien pilaamisessa.
- ap
Mun ex teki aina sitä, että jos piti mennä kahdestaan ravintolaan syömään, niin muka ihan sattumalta hänen kaverinsa tai kaveripariskunta tuli matkalla tai viimeistään ravintolan kulmalla vastaan, ja mies pyysi heidät mukaan. Aina piti mennä jollekulle kylään, tai jos näytti että mies ihan oikeasti joutuu viettämään illan kanssani kaksin, niin ihan sattumalta kaveri soitti ovikelloa. Kaksin halusi viettää kanssani ainoastaan seksin verran. Älä lähde tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai siis teidän mielestänne on täysin ok jättää seurustelukumppani huomiotta treffeillä ja keskittyä siihen kaveriin? Ja teidän mielestänne on ok tunkea pariskunnan seuraan kolmanneksi pyöräksi? Minulta ei kysytty, haluanko ylipäätään jutella tuon tyypin kanssa. En halunnut. Koen, että hänen läsnäolonsa pilasi treffimme. Miesystäväni oli yhtä lailla mukana treffien pilaamisessa.
- ap
Mun ex teki aina sitä, että jos piti mennä kahdestaan ravintolaan syömään, niin muka ihan sattumalta hänen kaverinsa tai kaveripariskunta tuli matkalla tai viimeistään ravintolan kulmalla vastaan, ja mies pyysi heidät mukaan. Aina piti mennä jollekulle kylään, tai jos näytti että mies ihan oikeasti joutuu viettämään illan kanssani kaksin, niin ihan sattumalta kaveri soitti ovikelloa. Kaksin halusi viettää kanssani ainoastaan seksin verran. Älä lähde tuohon.
Tuollaisesta ei ole ollut mitään merkkejä. Mies kyllä viihtyy kahden seurassani.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nepsy
Nyt tietysti on kysyttävä, mistä sen huomaa? Ja mihin nepsyyden lajiin tämä voisi liittyä?
- ap
Autismi kuulostais vähän siltä että sopis suhun. Ihan vaan sun kertomasi perusteella. Samaistun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nepsy
- ap
Autismi kuulostais vähän siltä että sopis suhun. Ihan vaan sun kertomasi perusteella. Samaistun.
Tämä on kyllä mielenkiintoista. Tunnistan itsessäni joitain piirteitä mutta toisaalta en tiedä aiheesta tarpeeksi. Pakkaa sekoittaa kyllä se, että lapsena olin kai normaalimpi. Toisaalta muistan sieltäkin asioita, jotka voivat ehkä viitata nepsy-kirjoon.
- ap
Kun kerran olette jo kauemmin seurustelleet, ei ole mielestäni mikään järkyttävä teko jutella kaverin kanssa ja istua samalla rivillä hiljaa leffan ajan. Jos olisi esim. kutsunut samaan pöytään hienossa ravintolassa, olisi tietenkin aivan toinen juttu. Jossain mäkkärissä sekin menisi. Toki jos mies tiesi sinusta etukäteen sen, että vaivaudut uusien ihmisten kanssa, hänen olisi ollut parempi vain moikata, esitellä teidät ja sanoa kaverille, että me ollaan tässä treffeillä, heippa.
Missään tapauksessa mitenkään päin katsottuna ei olisi ollut kenellekään kohteliaista tai tapojen mukaista, jos mies olisi pakoillut/vältellyt kaveria moikkaamatta ja esittänyt, ettei nähnyt/tunnistanut. Myöskin täysin mahdoton ajatus, ettei olisi esitellyt teitä, kun kerran seisoit siinä vieressä. Olet ihminen, et mikään mykkä asuste. Vauvat ja lemmikitkin esitellään, vaikkei ne vastaa tai ymmärrä.
Kukaan ei sinua nolannut, loukannut tai vihannut ja molemmat miehet varmasti unohtivat tilanteen saman tien eivätkä miettineet mitään erikoista.
Kun kerran näit/aistit (tai ainakin kuvittelit näkeväsi/aistivasi) ettei kaveri muka pitänyt sinusta, ihan hyvin kaveri (ja miesystävä) saattoivat nähdä/aistia sinusta, ettet ollut luonteva, rento tai hyväntuulinen tilanteessa. Varmaan näkivät, että jokin vaivasi sinua. Ehkä lukivat sen oikein ja ymmärsivät, että olet ujo/epävarma/introvertti/vaivaantunut. Ehkä lukivat sen väärin ja luulivat, että olet tylsistynyt/ärtynyt/et pidä kaverista.
Ihan niinkuin sinäkin päättelit (jostain?), että kaveri VIHASI sinua... Ei kukaan vihaa jotain random ihmistä ensitapaamisella yhden tervehdyksen perusteella, ellet nyt sitten esitellyt itseäsi "moi, olen Jenna ja olen ra sis ti, rääkkään eläimiä ja pissaan altaaseen uimahallissa". Luultavasti kaveri oli vaivaantunut, koska sinä olit vaivaantunut. Vaikka me täällä sanotaan, että tilanteen outo tunnelma oli todennäköisesti A. vain omassa päässäsi tai B. sinun vaivaantuneisuudestasi lähtöisin, ei se ole mikään haukkuminen tai loukkaus sinua kohtaan. Kunhan vaan selitetään, mitä tilanteessa kuulosti tapahtuvan. Ei se ollut mikään kauhea synti tai rikos, ettet osannut suhtautua etkä tykännyt tilanteesta, ja se varmaankin näkyi.
Vaikutat todella lapselliselta (sosiaalisesti kehittymättömältä), kun reaktiosi ovat luokkaa "se vihasi mua", "kaikki heti täälä haukkuu mua autistiksi" ja "jaha olen siis huono ihminen". Vedät nollasta sataan marttyyrin roolin päälle, jos jokin menee miten et halua tai sinulle sanotaan (nätisti ja aidolla huolella ja auttamishalulla) jotain, mitä et halua kuulla.
Kaikella rakkaudella, mene terapiaan juttelemaan ja selvittämään, mistä tuo kaikki johtuu ja millaista apua voit saada. Elämä ei ole niin raskasta ja epämukavaa kuin miltä ne sinulle tällä hetkellä tuntuvat.
Siis sanoiko mies jotain Tässä on minun kaunis tyttöystäväni ja sitten he nauroivat räkäisesti? Nyt tekstissäsi ei ole mitään nolaamiseen liittyvää.
Jos kyseessä on suhteen alun ekoja treffejä niin miehen olisi ollut kohteliasta jättää leffassa kaverinsa vähemmälle. Ehkä nopeasti moikata kaveria ja ehkä nopeasti esitellä teidät ja sitten istumaan ihan eri riville kaverin kanssa leffan ajaksi.
Mutta jos ootte ollut jo jonkun aikaa yhdessä eikä kyse ole enää tapailuista vaan teillä on jo suhde niin sitten kyllä pitää kummankin kaverien jo mahtua kuvioihin mukaan. Yliherkkyyttä tässä tapauksessa aloittajalta.
Ylipäätään ihmettelen niitä ketkä päättää mennä leffaan treffeille. Paikka jossa ei voi eikä saa jutella, katsotaan vaan suoraan eteenpäin leffaa. Jos haluaa viettää aikaa kaksin jutellen ja tutustuen niin perinteinen ulkonasyöminen tuohon parempi. Mun mielestä leffa treffeille on valinta silloin, kun se toinen ei ehkä kiinnosta niin kovin. Itse en koskaan ole treffeillä ollut pelkästään leffassa vaan siinä ohessa on ollut sitten yhdessä kahvilla tai yksillä käynti jossa on ollut aikaa vielä jutella.