Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni kuoli, miten vapun juhliminen?

Vierailija
27.04.2024 |

Isäni kuoli ilmeisesti sydänkohtaukseen tänään aamulla. Meillä olisi ollut keskiviikkona vappujuhlat mihin on kutsuttu muutama kaveriperhe lapsineen. Onko ok juhlia tapahtuneesta huolimatta?

Kommentit (272)

Vierailija
181/272 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vappujuhla tänä vuonna. Ehdit vielä tulevina vuosina kännätä. Nyt on tärkeämpien asioiden aika. 

Siis mikä tämä tärkeämpi asia on? Toinen on kuollut eikä se siitä eloon enää herää. 

Vierailija
182/272 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen peruisi juhlat. Jotain tapoja pitää olla.

Miksi?

Sinulle ja varmaan joillekin muillekin on turha yrittää selittää. Minäminäminä menee kaiken muun edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/272 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa käsite nimeltään "Suruaika".

Mikäli isälläsi ja sinulla.ei ollut riitaa tai välit ns. poikki niin on hyvin outoa että pitäisit juhlat.

Joku kunnioitus vainajaa ka hänen läheisiään kohtaan, joihin itsekin kuulut.

Mitä silloin suruaikana pitäisi tehdä? Surra yksin kotona itkien?

Olin surullinen ja väsynyt. Itkeminen juhlissa ei kuulostanut kovinkaan viihdyttävälle. Suru tuli aaltoina, välillä oli parempia päiviä ja välillä huonompia. 

-ohis

Vierailija
184/272 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pieni muistotilaisuus ja aloita perintörahojen törsääminen. 

Isä maksaa

Vierailija
185/272 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Sinulle ja varmaan joillekin muillekin on turha yrittää selittää. Minäminäminä menee kaiken muun edelle.

Minäkin ihmettelen, että miksi? Ei se kuollut noista juhlista tiedä yhtikästä mitään. Multa on läheiset kuollut, mutta en tajua, että jotkut juhlat pitäisi sen takia perua. Kuolleet olisivat varmasti mielissään mitä enemmän nyt juhlittaisiin. 

Vierailija
186/272 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro joku tarina. 

Isä ois tahtonut, että jatkan elämääni. Iloiten. 

Suret omillasi sitten. 

Vierailija
187/272 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt juhlitte toisen muistoksi ihan kunnolla. 

Vierailija
188/272 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vaikeahan sitä on varmaan selittää kun ei ole olemassa mitään syytä.

Ei ole olemassa mitään aikarajaa milloin saa olla iloinen tai tehdä jotain mielekästä läheisen kuoleman jälkeen. Ei ole myöskään olemassa mitään sääntöä että pitää eristäytyä oman perheen pariin ajaksi y.

Vierailija
189/272 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistattavaa, miten joillakuilla ei ole mitään pyhää. Mutta kyllähän se näkyy monista kommenteista, että tänne kirjoittavat myös kaiken maailman B- ja C-kansalaiset, jos nyt ovat edes sitä tasoa.

Vierailija
190/272 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli isälläsi ja sinulla.ei ollut riitaa tai välit ns. poikki niin on hyvin outoa että pitäisit juhlat.

Olin surullinen ja väsynyt. Itkeminen juhlissa ei kuulostanut kovinkaan viihdyttävälle. Suru tuli aaltoina, välillä oli parempia päiviä ja välillä huonompia. 

-ohis

Minä taas nautin kun tein välillä jotain muuta kuin olin kotona, kun lähdin ihmisten ilmoille ja näin kavereita.

Vierailija
191/272 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäni ei sylkenyt lasiin. Oli hyvinkin jalat maanpäällä tyyppiä. Oli tyyppiä 'elämän kuuluu jatkua'. Ja että jos vanha ihminen pääsee pois kärsimästä niin melkeenpä juhlan paikka.

Kun oma äitinsä kuoli oli ulkomailla, eikä sieltä päässyt pois hautajaisiin omin sanojensa mukaan.

Eikä muutenkaan mitään itku rääkkyjäisiä.

Hyvä isä oli meille tyttärille.

Vierailija
192/272 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puistattavaa, miten joillakuilla ei ole mitään pyhää. Mutta kyllähän se näkyy monista kommenteista, että tänne kirjoittavat myös kaiken maailman B- ja C-kansalaiset, jos nyt ovat edes sitä tasoa.

Olisiko ap parempi ihminen jos mököttäisi itkien kotona mustat vaatteet yllä ja peruisi kaikki tapahtumat elämässään seuraavan 3 viikon ajalta?

Vierailija
193/272 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se pyhä on ja mitä tarkoita B- ja C-luokan kansalaisilla ihan tarkalleen? 

Vierailija
194/272 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon bileet nyt pystyyn toisen kuolema kunniaksi. 

Vierailija
195/272 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ap parempi ihminen jos mököttäisi itkien kotona mustat vaatteet yllä ja peruisi kaikki tapahtumat elämässään seuraavan 3 viikon ajalta?

Ei muuten edes onnistuisi lapsiperheessä. Lapset tarvii päivittäin mm. leikkiä, ruokaa ja ulkoilua. 

Vierailija
196/272 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Minä taas nautin kun tein välillä jotain muuta kuin olin kotona, kun lähdin ihmisten ilmoille ja näin kavereita.

Oliko sinulla oma perhe vai olitko yksin kotona? 

Vierailija
197/272 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi vitsi.

t. Ap

Vierailija
198/272 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Oliko sinulla oma perhe vai olitko yksi

Yksi lapsi

Vierailija
199/272 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isäni ei sylkenyt lasiin. Oli hyvinkin jalat maanpäällä tyyppiä. Oli tyyppiä 'elämän kuuluu jatkua'. Ja että jos vanha ihminen pääsee pois kärsimästä niin melkeenpä juhlan paikka.

Kun oma äitinsä kuoli oli ulkomailla, eikä sieltä päässyt pois hautajaisiin omin sanojensa mukaan.

Eikä muutenkaan mitään itku rääkkyjäisiä.

Hyvä isä oli meille tyttärille.

Muisti mieleen että kaksi viikkoa isän kuoleman jälkeen työpaikallani oli juhlat.

Mietin että menenkö.

Isäni periaate että elämä kuuluu eläville helpotti paljon päätöksen tekoa.

Vierailija
200/272 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä unohda että tuhkaa tulee ripotella yllensä ja tietty itkijöitä tilata paikalle hautajaisiin.

Ja kenen kuolemasta kyse niin se sopiva suruaika.