Oletko nähnyt enkelin, tai oletko kohdannut jonkun jonka olet jälkeenpäin epäillyt olevan enkeli?
Minä olen. Olivat ihan ihmisen näköisiä, mutta jälkeenpäin mietin että nuo oli enkeleitä.
Kommentit (450)
Mulla on tähän vähän eri tulokulma. Minua itseäni on tulkittu enkeliksi ja henkilön x kuolleen läheisen lähettämäksi. En koe itse olevani millään tavalla enkeli tai omaavani mitään erityisiä kykyjä, mutta ymmärrän neiden henkilöiden kokemuksen sikäli, että olen osunut heidän elämäänsä muutoshetkellä ja osin auttaneet muutoksessa. Kerron kolmesta tapauksesta:
1: "Asmo"
Asmo oli ollut raastavassa on/off-suhteessa ja vanhempien kuolemista oli melko vähän aikaa. Tapasimme netin kautta, en muista mikä alusta silloin oli käytössä. Meistä tuli "friends with benefits", teimme kaikenlaista mukavaa yhdessä. Asmon itsetunnolle tämä teki todella hyvää ja hänellä oli vahva kokemus, että isänsä oli minut johdattanut vahvistamaan häntä. Meistä ei koskaan tullut paria, mutta nykyinen puoliso on tietyllä tavalla sellainen, jota maailmaa Asko pääsi minun kanssani raottamaan.
2: "Leena"
Leenan tunsin lapsuudesta, mutta emme olleet tavanneet vuosiin, kun törmäsin häneen ulkomailla. Ensin vaan juteltiin kevyitä kahvilla, sovittiin uusi tapaaminen. Toisella tapaamisella Leena avautui väkivaltaisesta suhdetilanteestaan ja muista ongelmista. Järjestin hänelle pikamuuton ja autoin käytännön asioissa. Leena on vakuuttunut, että hänen edesmennyt äitinsä on jotenkin tämän järjestänyt.
3: "Milla"
Milla oli matkalla aborttiin, kun törmättiin bussissa. Olemme yleensä nähneet kesällä tietyssä tapahtumassa ja kysyin, onko tulossa vieraaksi vai järjestäjäksi. Elettiin jotain syys-loka kuuta. Hän mietti vähän aikaa ja totesi, että ei välttämättä tule, koska on saamassa vauvan ja tämä on silloin vielä aivan pieni. Myöhemmin hän kertoi, että jotenkin koki minun läsnäolossa vahvan kutsun pitää lapsi ja ajatteli, että se viesti oli jotenkin hänen naispuolisilta kuolleilta sukulaisilta, mm. tädiltä.
En siis todellakaan itse näissä näe omassa roolissa minkään valtakunnan yliluonnollista aspektia, mutta ei minua haittaa jos joku niin kokee ja saa siitä voimaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tähän vähän eri tulokulma. Minua itseäni on tulkittu enkeliksi ja henkilön x kuolleen läheisen lähettämäksi. En koe itse olevani millään tavalla enkeli tai omaavani mitään erityisiä kykyjä, mutta ymmärrän neiden henkilöiden kokemuksen sikäli, että olen osunut heidän elämäänsä muutoshetkellä ja osin auttaneet muutoksessa. Kerron kolmesta tapauksesta:
Asmo oli ollut raastavassa on/off-suhteessa ja vanhempien kuolemista oli melko vähän aikaa. Tapasimme netin kautta, en muista mikä alusta silloin oli käytössä. Meistä tuli "friends with benefits", teimme kaikenlaista mukavaa yhdessä. Asmon itsetunnolle tämä teki todella hyvää ja hänellä oli vahva kokemus, että isänsä oli minut johdattanut vahvistamaan häntä. Meistä ei koskaan tullut paria, mutta nykyinen puoliso on tietyllä tavalla sellainen, jota maailmaa Asko pääsi minun kanssani raottamaan.
Leenan tu
Näitä paljon vaivaa satusi keksimiseen ja kirjoittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että voisit kysellä joka ikinen päivä asiaa elämäsi loppuun saakka.
Kyllä minä voin muistuttaa sinua lääkkeistä joka päivä jos kerta dementiasi ja mielisairautesi sitä vaatii.
Se onkin ainoa nautintosi elämässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta nämä ovat ja on jokunen muukin. Siis totta sikäli, että minulle on tarjoteltu sitä välittäjän viittaa.
En nähnyt, mutta juuri ajokortin saaneena nuorena mulle kåvi niin, että käännyin yhdestä risteyksestä ja mun auto "otettiin haltuun" ja se pysähtyi risteyksen jälkeiselle bussipysäkille samalla kun kuului "tuuuuuuuuut" ja rekka pyyhälsi ohi. Niin mikä muu ae saattoi olla kuin suojelusenkeli? Ei ollut mun aika vielä mennä.
On olemassa esim. sellainen tila, kuin unihalvaus ja siinä voi nähdä jostain alitajunnasta tulevia näkyjä. Olen kokenut itsekin sellaisen ja nähnyt siinä selvästi, miten syöpään sairastunut työkavereini seisoi makuuhuoneen ovella. Hän toipui sairaudestaan, mutta olin kovasti huolissani.
Periaatteessa kaikki josku vaikka lapsena lukemamme kirjat ovat jossain aivojen lokeroissa tallessa ja voivat sieltä ilmaantua esille jossain tilanteessa.
Vanhemmitenhan varmaan useiden tietokuorma alkaa olla niin suuri, että menneisyydestä nousee yhä enemmän tavaraa, kun ei enää sovi uutta tietoa ainakaan jäämään muistiin.
Muistan kun tutkijat aikoinaan ihmettelevät, kun hypnotisoitu nainen alkoi puhua jotain muinaista hänelle täysin vierasta kieltä. Vastaus löytyi lopulta omasta kirjahyllystään, eli oli muistiin oli jäänyt juuri ne lauseet jostain historiallisesta romaanista.
Minä olen musta enkeli, joka pilasi lasten mehuhetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsena kovassa kuumeessa näin olohuoneessa ison värikkään enkelin, jolla oli suuri kirja käsissään. Mutta kovin tyly se oli. Kaikki tekemäni oli ollut väärin. Ei tainnut olla oikee enkeli. Uskon kyllä enkeleihin, kuka vaan voi olla enkeli tai peräti jeesus ja yritän siksi suhtautua kanssaihmisiin ystävällisesti ja lämpimästi.
Kyllä ihan oikeatkin enkelit muistuttavat tylystikin asioista, se on heidän tehtävänsä kuten vanhempienkin tehtävä. Enkelit eivät saa opettaa valheellisesti. Aina emme halua hyväksyä totuuksia. Se on varsinkin näteille tyttölapsille ominaista kieltää kaikki vastuualueensa tylynä itsekin.
Muistatko että Jeesus sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta."
Vanhempien tehtävä ei ole opettaa lapsiaan tylysti vaan rakkaudella. Todella oudolta vaikuttaa esityksesi näteistä tyrtölapsista, joille on ominaista kieltää kaikki vastuualueensa tylynä itsekin. Mitä ihmettä yrität sanoa tällä?
Vierailija kirjoitti:
On olemassa esim. sellainen tila, kuin unihalvaus ja siinä voi nähdä jostain alitajunnasta tulevia näkyjä. Olen kokenut itsekin sellaisen ja nähnyt siinä selvästi, miten syöpään sairastunut työkavereini seisoi makuuhuoneen ovella. Hän toipui sairaudestaan, mutta olin kovasti huolissani.
Periaatteessa kaikki josku vaikka lapsena lukemamme kirjat ovat jossain aivojen lokeroissa tallessa ja voivat sieltä ilmaantua esille jossain tilanteessa.
Vanhemmitenhan varmaan useiden tietokuorma alkaa olla niin suuri, että menneisyydestä nousee yhä enemmän tavaraa, kun ei enää sovi uutta tietoa ainakaan jäämään muistiin.
Muistan kun tutkijat aikoinaan ihmettelevät, kun hypnotisoitu nainen alkoi puhua jotain muinaista hänelle täysin vierasta kieltä. Vastaus löytyi lopulta omasta kirjahyllystään, eli oli muistiin oli jäänyt juuri ne lauseet jostain historiallisesta romaanista.
Aivot on niin mysteeri. Muistan jutun ranskalaisesta valtion virkamieheltä jolla tuli joku terveysongelma, oliko se nyt jalkaan, mutta kuvasivat pään kun ilmeisesti miettivät onko jotain neurologista ongelmaa. Mies oli normaaliälyinen, pärjäsi työssä hyvin eikä ollut ongelmia kognitiivisissa asioissa. Niin paljastui että hänellä oli vaan 10% aivoja pääkopassa, 90% oli tyhjää tilaa, pelkkää mustaa. Ja se tietomäärä mitä alitajunnassa on. Entä sielu joka jatkaa kun ruumis jää. Miten ne ajatukset ja tietoisuus tulee mukaan? Onko se informaatio erillään siitä aivomassasta? Kulkeeko se vaan näkymättömänä neuroneja pitkin ja tekee yhteistyötä ruumiin kanssa?
Ja kuinka monella meillä on aivoja pääkopassa kun ei kaikkia kuvata? Mielenkiintoista. Unihalvauksia mulla ei ole ollut koskaan. Liittyykö ne jotenkin demoneihin? Tuleeko niitä uskoville?
Vierailija kirjoitti:
En enkeleitä, mutta henkiä kyllä. Sairaalassa työskennellessä kyllä niihin törmää silloin tällöin. Vai miksi muuten monitori alkaa ottamaan sydänkäyriä, vaikkei potilasta lähelläkään ja johdot nätisti kiedottu roikkumaan.
Tästä syystä olet vain lähihoitaja tai korkeintaan sairaanhoitaja. Päätökset potilaan hoidosta ovat lääkärillä, eikä teikäläisillä - onneksi!
Olen enkeli, mutta kukaan ei ole vielä koskaan monen tuhannen vuoden aikana minua sellaiseksi tunnistanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tänää viimeksi. Salamankaltainen valonvälähdys huoneessa ja tunsin hänen energiansa. Aika usein näen yliluonnollisia juttuja.
Sinulla on silmissä vikaa. Voisit myös hakeutua mielenterveyspalvelujen piiriin.
Kyllä se taidat olla sinä itse jonka kannattaisi hakeutua avun piiriin. Sairaalloinen tarve mitätöidä toisten kokemuksia. Mikä sinua vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsena kovassa kuumeessa näin olohuoneessa ison värikkään enkelin, jolla oli suuri kirja käsissään. Mutta kovin tyly se oli. Kaikki tekemäni oli ollut väärin. Ei tainnut olla oikee enkeli. Uskon kyllä enkeleihin, kuka vaan voi olla enkeli tai peräti jeesus ja yritän siksi suhtautua kanssaihmisiin ystävällisesti ja lämpimästi.
Kyllä ihan oikeatkin enkelit muistuttavat tylystikin asioista, se on heidän tehtävänsä kuten vanhempienkin tehtävä. Enkelit eivät saa opettaa valheellisesti. Aina emme halua hyväksyä totuuksia. Se on varsinkin näteille tyttölapsille ominaista kieltää kaikki vastuualueensa tylynä itsekin.
Muistatko että Jeesus sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta."
Vanhempien tehtävä ei ole opett
Sinä et ymmärrä älykästä opettamista. Älä ajattele että on vain yksi tapa jota toteutetaan ehdoitta. Ihmiset oppivat eri tavoin ja mallintamalla. Ymmärrätkö miten lapsille opetetaan asioita vai oletko aina yhtä saatanan tylsä paskahousu joka mielistelee jo lapsia pilalle?
Vierailija kirjoitti:
Leenan tu
Kuulostaa siltä, että sinua johdatetaan näihin tilanteisiin korkeammalta taholta, vaikka et itse havaitse sitä. :)
Kaikissa jutuissa unihalvauksista oon kuullut vaan pelottavia hahmoja tulee. Ja joillain sitten ruumiista irtautumista. Onko sellasissa ollut jollain hyviä Jumalan enkeleitä? Ei vissiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä näet harvinaisen paljon vaivaa leikkiäksesi saatanan pikku juoksupoikaa. Onko hyvä asema? Millaiset edut?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kyllä olet. Säälin sinua kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen uskossa ja olen nähnyt yhden todella yleisen "unihalvausdemonin" eli hat manin. En kylläkään ollut halvaantunut, vaan heräsin ja se olento seisoi huoneen nurkassa. Se häipyi hiljalleen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kyllä olet. Säälin sinua kurjaa.
Kannattaisi varmaan ainakin yrittää olla vastaamatta. Tulevat keskusteluun härkkimään ja kiusaamaan, se on heille palkinto jos joku reagoi. Paholaisen orja tekee orjan työtään, itse ovat valinneet tiensä, tietävät miten tullaan pois mutta eivät tahdo.
Sinulla on silmissä vikaa. Voisit myös hakeutua mielenterveyspalvelujen piiriin.