Oletko nähnyt enkelin, tai oletko kohdannut jonkun jonka olet jälkeenpäin epäillyt olevan enkeli?
Minä olen. Olivat ihan ihmisen näköisiä, mutta jälkeenpäin mietin että nuo oli enkeleitä.
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Muistan erään tosi rankan päivän ainoan lapseni vauva-ajalta. Vauva oli ollut koko päivän tyytymätön ja päiviunille menokin oli yhtä huutoitkua. Olin todella uupunut, koin monenlaisia tunteita väsymyksestä vihaisuuteen. Muistan kun istuin tuolissa lapseni huoneessa, nojaten eteen pää käsieni varassa. Yhtäkkiä tunsin kuinka joku halaa takaa päin, mutta ketään ei näkynyt. Se halaus oli merkityksellinen, koin jonkinlaisen helpotuksen olossani ja tilanne vauvan kanssa ei tuntunut enää ollenkaan niin raskaalta. Todella erikoinen kokemus. Ehkä enkeli antoi voimahalin?
Se saattoi olla enkeli tai joku edesmennyt läheinen ihminen. Minä olen saanut näkymättömän halauksen esim. hautajaisissa. Olo keveni yhtäkkiä ja koko tilaan laskeutui rauhallinen tunnelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä auttavia ihmisiä sanotaan monesti enkeleiksi. He ovatkin maanpäällisiä enkeleitä. Oletko tavannut tällaisia ihmisiä?
Olen tavannut sellaisia ihmisiä, mutta en halua sanoa ihmisiä enkeleiksi sillä uskon että oikeita enkeleitä on olemassa. Tiedän ettei he tarkoita kirjaimellisesti, mutta silti. -ap
Jos luet Raamattua, niin huomaat että enkelit voivat ilmentyä ihmisen näköisinä. :)
Joo, luen minä ja kyllä tulee mieleen kohtia joissa enkelit on ihmisen näköisiä. Esimerkiksi olikohan se Loot jonka luo meni enkelit ja kaikki luuli niitä ihan perus-ihmisiksi. Ja muitakin kohtia. Ehkä tämä kuulostaa nyt sitten saivastelulta, mutta vaikka ne näytti ihmisiltä, ei ne ollut ihmisiä. Jotkut ihmiset taas käyttäytyy niin että ihmiset ajattelee että ovat kuin enkeleitä, mutta ne ei ole enkeleitä vaan ihmisiä.
Olen aika vahvasti yhteyksissä yliluonnolliseen. Äsken kun avasin tämän ketjun ja kun luin sanan 'enkeli', näin sivusilmällä kirkkaan valopallon huoneen nurkassa. Se oli kuin välähdys, mutta kesti vähän pidempään kuin vain joku roska silmässä. Suojelusenkeli ilmoitti läsnäolostaan. :)
Joo tavallaan. En oikeasti usko enkeleihin, mutta kerran lentokentällä amerikkalainen ikäiseni nainen tuli juttelemaan minulle. Juteltiin siinä puolisen tuntia ja hän jatkoi matkaansa. Ei vaihdettu edes yhteystietoja. Ajattelin jotenkin että hän oli kuin enkeli. Luultavasti vain sosiaalinen amerikkalainen joka halusi tappaa aikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan erään tosi rankan päivän ainoan lapseni vauva-ajalta. Vauva oli ollut koko päivän tyytymätön ja päiviunille menokin oli yhtä huutoitkua. Olin todella uupunut, koin monenlaisia tunteita väsymyksestä vihaisuuteen. Muistan kun istuin tuolissa lapseni huoneessa, nojaten eteen pää käsieni varassa. Yhtäkkiä tunsin kuinka joku halaa takaa päin, mutta ketään ei näkynyt. Se halaus oli merkityksellinen, koin jonkinlaisen helpotuksen olossani ja tilanne vauvan kanssa ei tuntunut enää ollenkaan niin raskaalta. Todella erikoinen kokemus. Ehkä enkeli antoi voimahalin?
Se saattoi olla enkeli tai joku edesmennyt läheinen ihminen. Minä olen saanut näkymättömän halauksen esim. hautajaisissa. Olo keveni yhtäkkiä ja koko tilaan laskeutui rauhallinen tunnelma.
Raamatun mukaan kuolleet ei tule. Joten sen pohjalta kyseessä joko demoni tai enkeli. Veikkaan enkeliä.
Kerro ap millaisissa tilanteissa kohtasit heidät :)
No mulla oli ollut sellainen vaihe elämässä että rukoilin paljon ja kauhea synnin tunto ja mietin että onko mulla enää mitään mahiksia, rukoilin paljon. Siitä joku viikko meni ja kaupassa tuli kaksi lasta kysymään multa tiettyä summaa rahaa. Olivat ehkä 11 vuotiaan näköisiä. Menin vähän hämilleen ja vastasin että ei mulla ole kolikoita. Totuus oli että mulla olisi ollut seteleitä. He katsahtivat toisiinsa, kääntyivät ja lähtivät kävelemään. Musta tuntui tosi oudolta, mietin vähän aikaa pöllämystyneenä ja menin hyllyvälistä katsomaan heidän perään. He käveli pitkän matkan suoraan kassoille ja pois, eivät kysyneet keneltäkään muulta. Musta tuntui että mua testataan ja että mulle näytettiin millainen mä olen. Että mä en toimi niinkuin pitäisi ja että olen itsekäs. On multa ennenkin pyyd
Enkelit ovat meidän auttajia ja hyväntahtoisia. Ennemmin sanoisin, että sinulle tuli outo olo, koska he olivat pahan asialla. Teit oikein, kun et totellut heitä. Jos olisit tehnyt kuten he pyysivät, sinulle olisi tapahtunut paljon muutakin outoa esim. yöllä
Jestas teidän kanssanne!! Kahden lapsen teki mieli karkkia tai jätskiä, mutta heillä ei ollut rahaa. Kirjoittaja näytti heistä kiltiltä ihmiseltä, joten häneltä he uskalsivat pyytää rahaa, mutta kun eivät saaneet, lähtivät pois, koska olivat kunnollisia tavallisia lapsia!
Vierailija kirjoitti:
Olen aika vahvasti yhteyksissä yliluonnolliseen. Äsken kun avasin tämän ketjun ja kun luin sanan 'enkeli', näin sivusilmällä kirkkaan valopallon huoneen nurkassa. Se oli kuin välähdys, mutta kesti vähän pidempään kuin vain joku roska silmässä. Suojelusenkeli ilmoitti läsnäolostaan. :)
Heijastus se oli.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka löydätte ympäriltänne merkkejä, jotka ovat ylemmiltä voimilta saatuja. Mistä te tiedätte sen olevan juuri sinulle osoitettu merkki ja että millä perusteella se ylipäätään on merkki eikä esimerkiksi sattuma tai jotain vastaavaa?
En itse usko yliluonnolliseen, mutta tiedän että uskomiseni ei vaikuta yliluonnollisen olemassaoloon. Jumalan tai jonkun vastaavan toimesta tulevat merkit ainakin tällä logiikalla ovat hyviä ja johtavat elämää parempaan suuntaan, en tässä kyseenalaista sitä.
Kyseenalaistan vajavaisen ihmisen harkintakyvyn. Millä perusteella juuri sinä osaat tulkita saamiasi merkkejä oikein, saati erottaa niitä sattumista tai muista tapahtumaketjuista, joista et ole tietoinen?
Itse kutsun sitä "tietämiseksi". Asiasta tulee vain niin vahva varma tunne, että tiedän jonkun olleen viesti ylempää. Tiedän asiat usein yhtä varmasti, kuin tiedän että Aurinko killuu tuolla taivaalla. Viimeisin (ennakko)tieto, jonka sain, koski erään läheiseni äkillistä sairastumista. Asia tapahtuikin juuri niin kuten vastaanottamassani viestissä. Tiesitkö muuten, että "enkeli" tarkoittaa viestinviejää? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatun mukaan kuolleet ei tule. Jo
Raamatussa ei ole sellaista kohtaa. Kyse on erheellisestä opista. Kirkko opettaa paljon asioita, koska joku on joskus tulkinnut ne niin, ja sitten se oppi jää vaan elämään. Kannattaa lukea Raamattua avoimin mielin ja heittää kaikki dogmaattiset opit romukoppaan.
Enkeli pelasti pienen lapsen. Meillä oli muutto kesken ja painavia laatikoita lipaston päällä. Lipastossa lapsilukot, mutta olivat pakkaamisen takia auki kun tyhjensin lipastoa. Lapsi veti ylimmän laatikon auki ja kun veti sitä painollaan, kaatui koko komeus laatikoineen päivineen.
Lapsi istui lipaston edessä laatikot ympärillään niin, ettei mikään koskenut häneen.
Olen varma että suojelusenkeli kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heijastus se oli.
Mikä heijastus? Minulla ei ole tässä huoneessa valot päällä ja verhotkin on kiinni. Ei ole mitään valonlähdettä, mikä voisi osua kyseiseen kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka löydätte ympäriltänne merkkejä, jotka ovat ylemmiltä voimilta saatuja. Mistä te tiedätte sen olevan juuri sinulle osoitettu merkki ja että millä perusteella se ylipäätään on merkki eikä esimerkiksi sattuma tai jotain vastaavaa?
En itse usko yliluonnolliseen, mutta tiedän että uskomiseni ei vaikuta yliluonnollisen olemassaoloon. Jumalan tai jonkun vastaavan toimesta tulevat merkit ainakin tällä logiikalla ovat hyviä ja johtavat elämää parempaan suuntaan, en tässä kyseenalaista sitä.
Kyseenalaistan vajavaisen ihmisen harkintakyvyn. Millä perusteella juuri sinä osaat tulkita saamiasi merkkejä oikein, saati erottaa niitä sattumista tai muista tapahtumaketjuista, joista et ole tietoinen?
Kai se on vaan vahva tunne ja sitten vaikea selittää muuten. Esimerkiksi se että äitini sai yöllä kehoituksen lähteä autolla ajamaan tiettyyn paikkaan. Teki niin ja siellä oli vanhus pakkasella kävelemässä poispäin kaupungista. Kysyi minne oli menossa. Tyyppi vastasi että kotiin. Äitini kysyi sitten osoitteen ja se oli kaupungin toisella laidalla. On näitä tarinoita paljon. Yhden kirjasenkin luin, Onni Haapalan Tositarinoita. Monilla on tällaisia kokemuksia. Unessa oon nähnyt paholaisen, en kysynyt siltä kuka olet, mulle tuli vaan sellainen tietoisuus, että oli ihan selvä asia kuka se oli. Mutta paholainen on valehtelija, ja jos et ole Jeesuksen veren turvissa, voi paholainen kyllä huijata sinua ihan 6-0 ja moni erehtyy luulemaan demoneita kuolleiksi sukulaisiksi tai parantajiksi tai miksi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos nuo välähdykset toistuu useammin, niin kannattaa mennä silmälääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se on vaan vahva tunne ja sitten vaikea selittää muuten. Esimerkiksi se että äitini sai yöllä kehoituksen lähteä autolla ajamaa
Kristinuskoon tullessa saa onneksi kyvyn erotella hyvä pahasta<3
En usko enkeleihin. Olen kyllä tavannut ihmisiä, jotka auttavat toisia. Toivattavasti minutkin tunnetaan sellaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nuo välähdykset toistuu useammin, niin kannattaa mennä silmälääkäriin.
Juu kyllä menen, jos näin käy. Ei ole ollut toistuvaa ainakaan tähän mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&
Luukas 16:26 sanotaan että "Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme" Tämä kohta liittyy Jeesuksen kertomukseen Rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta kun nämä kuolivat ja Rikas mies joutui tuonelaan ja olisi halunnut sieltä varoittaa veljiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&
Ei se ole mikään oppi vaan Jeesus sanoo ihan selkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Tai no harhoja voi nähdä, mutta fakta on se että sellaista mitä ei ole ei kukaan myöskään voi nähdä.
Harhat ovat aivan eri asia kuin toistuvat kokemukset täysin hereillä ja tietenkin ilman mitään lääkkeitä. Olen esim. saanut muutaman videon valopalloista, jotka lähtivät maasta kovaa vauhtia suoraan ylös näkymättömiin. Sekä tosiaan ne kaksi, jotka livahtivat avoimen partsin oven alta verhojen taakse. Päiväsaikaan täydessä auringonpaisteessa ja minä selvinpäin niinkuin aina.
Etpä ole tainnut saada.
Kyllä vaan sain ja ne ovat vieläkin tallella vaikka aikaa on kulunut neljä vuotta.
No sitten voit varmaan laittaa ne jonnekin jakoon jotta voimme arvioida ne?
Minne minä tavallinen tallaaja ne laittaisin? En osaa sitä tehdä. Kokeilepa itse mennä Hietaniemen hautausmaalle Halloweenina ja laita video pyörimään vaikka vähän kauempaa suurristiä kohti. Saatat yllättyä. Minä ainakin yllätyin, koska yksi valopallo lähti metrin päästä jaloistani. Kuvatessa en niitä havainnut, koska siellä oli niin paljon ihmisiä kuljeskelemassa. Vasta kotona rauhassa katsellessa näin niitä useita eri puolella filmatessani. Huom! Vanhempieni hauta ja sen ympäristö oli aivan rauhallinen eli eivät ole ns. kummituksia. Mutta mitä ne ovat?? Miksi kaksi niistä tunki kotiini?
Mä uskon, että on paljonkin erilaisia olentoja, jotka liikkuvat näkyvän ja näkymättömän välillä. Ei ne myytit ja tarut tyhjästä synny. Hauska juttu muuten. Yksi ensimmäisistä raportoiduista ufo-havainnoista on Suomesta 1800-luvulta, jossa ihminen näki menninkäisen/tontun näköisen ruman ukkelin laskeutuvan lentävällä lautasella. :D