Oletko nähnyt enkelin, tai oletko kohdannut jonkun jonka olet jälkeenpäin epäillyt olevan enkeli?
Minä olen. Olivat ihan ihmisen näköisiä, mutta jälkeenpäin mietin että nuo oli enkeleitä.
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Hyviä auttavia ihmisiä sanotaan monesti enkeleiksi. He ovatkin maanpäällisiä enkeleitä. Oletko tavannut tällaisia ihmisiä?
Olen tavannut sellaisia ihmisiä, mutta en halua sanoa ihmisiä enkeleiksi sillä uskon että oikeita enkeleitä on olemassa. Tiedän ettei he tarkoita kirjaimellisesti, mutta silti. -ap
En usko, mutta jos nyt leikillä joku pitäisi nimetä, niin yksi kätilöistäni. Jouduin olemaan sairaalassa pari viikkoa synnytyksen jälkeen, koska vammauduin (väliaikaisesti) synnytyksessä erikoisella tavalla. Olin 24v ensisynnyttäjä, mutta sen verran haavoittunut, että olo oli kuin teini-ikäisellä. Pyörätuoli ja kivut ja kaikki se ylimääräinen, mikä tuli ihan puskista oli tosi rankkaa. Mutta tämä yksi kätilö oli ihan eriyinen henkinen tuki. Ilmestyi usein paikalle sattumalta, kun olo oli kaikista matalin.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta olen nähnyt steppaavan menninkäisen.
Tämä on varmasti ollut hauska näky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä auttavia ihmisiä sanotaan monesti enkeleiksi. He ovatkin maanpäällisiä enkeleitä. Oletko tavannut tällaisia ihmisiä?
Olen tavannut sellaisia ihmisiä, mutta en halua sanoa ihmisiä enkeleiksi sillä uskon että oikeita enkeleitä on olemassa. Tiedän ettei he tarkoita kirjaimellisesti, mutta silti. -ap
Ihmiset voivat toimia maanpäällisinä enkeleinä ja toimia hyväntekijöinä edistäen hyvyyttä mutta oikeat enkelit ovat eri asioita tietysti.
En enkeleitä mutta metsässä tonttuja. Veikkaan aistiharhaa, koska luonnonvaraisella kankaalla oli niin hiljaista ja satumaista, että aivot pistivät mukaan omiaan. Tai sitten tonttuja on oikeasti olemassa kuin näinkin niitä
Kaksi kertaa elämässäni olen joutunut tilanteeseen, joissa olisin joko kuollut tai loukkaantunut pahasti . Molemmilla kerroilla tunsin vahvan otteen niin kuin joku ottaisi kiinni tai antaisi tukea. Luullut molemmilla kerroilla ihmisen auttaneen, mutta ketään ei ole näkynyt. On ollut muita kauempana näkemässä, jotka eivät olisi ehtineet niin nopeasti apuun. Olen kuulema ollut selkeästi pulassa ja ihmetteleet, miten onnistuin tuosta vain selviämään. Olen tunnetusti kova kompastelemaan, joten en voi kehua pelastuneeni hyvän tasapainon tai notkeuden vuoksi ainakaan toisessa riskitilanteessa.
Kokemuksista on jäänyt erikoisen hyvä tunne. Eufoorinen olo.
Meinasin nukahtaa auton rattiin, kun tein vuorotöitä. Väsytti, mutta matkaa ei ollut enää paljoa jäljellä. Yhtäkkiä tiellä oli vastassa valtavan kokoinen, sakea, valkoinen sumupilvi, vaikka muuten oli normaali talvinen pakkasilta. Pilvi näytti lähestyvän kovaa vauhtia vyöryen ja jotenkin aivoihin hiipi ajatus, että sumuun törmääminen on huono asia. Seuravaksi säpsähdin hetkessä hereille ja painoin jarrua, eikä mitään sumupilveä näkynyt missään.
Muistan erään tosi rankan päivän ainoan lapseni vauva-ajalta. Vauva oli ollut koko päivän tyytymätön ja päiviunille menokin oli yhtä huutoitkua. Olin todella uupunut, koin monenlaisia tunteita väsymyksestä vihaisuuteen. Muistan kun istuin tuolissa lapseni huoneessa, nojaten eteen pää käsieni varassa. Yhtäkkiä tunsin kuinka joku halaa takaa päin, mutta ketään ei näkynyt. Se halaus oli merkityksellinen, koin jonkinlaisen helpotuksen olossani ja tilanne vauvan kanssa ei tuntunut enää ollenkaan niin raskaalta. Todella erikoinen kokemus. Ehkä enkeli antoi voimahalin?
Vierailija kirjoitti:
En enkeleitä mutta metsässä tonttuja. Veikkaan aistiharhaa, koska luonnonvaraisella kankaalla oli niin hiljaista ja satumaista, että aivot pistivät mukaan omiaan. Tai sitten tonttuja on oikeasti olemassa kuin näinkin niitä
Oi, kuulostaa ihanalta. Kerro tarkemmin.
Enkelit voivat näyttäytyä meille erilaisin aistittavin tavoin ja perinteisessä enkelihahmossa tai missä tahansa hahmossa. He voivat näyttää meille myös minkälaisia tahansa näkyjä erilaisin tavoin, tietoisuutemme toimii moninaisin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Enkelit voivat näyttäytyä meille erilaisin aistittavin tavoin ja perinteisessä enkelihahmossa tai missä tahansa hahmossa. He voivat näyttää meille myös minkälaisia tahansa näkyjä erilaisin tavoin, tietoisuutemme toimii moninaisin tavoin.
Tämä on täysin totta. Monesti haluammekin saada mielikuvia elämästä, jopa näkyjä tulevastakin enkeleiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mut pelasti enkeli Turkissa. Olin humalassa ja lähtenyt epämääräiseen seuraan.
Yhtäkkiä edessä oli poliisi, joka käytti aurinkolaseja keskellä pimeää yötä. Käski nää mun seuralaiset pois ja tilasi mulle taksin.
Samoin Suomessa. Autostani oli irronnut pakoputki. Pysähdyin bussipysäkille. Perään pysähtyi mies, jolla aurinkolasit päässään. Oli syksy.
En tiennyt mitä mun pitää tehdä. Mies taikoi jostain narua ja sitoi roikkuvan pakoputken niin, ettei se enää roikkunut ja neuvoi minne ajan korjauttamaan. Sanoi, että se puhkaisee bensatankin muuten.
On muitakin enkelintapaamisia, aina miehiä.
Tulee rauhoittunut olo jälkeenpäin.
Kiva kuulla näitä todistuksia. 🙂
Mulla samantapaisia. Eräs ihmeellinen kerta oli vuosia sitten Israelissa. Olin matkustanut 3 v poikani kanssa junalla Haifasta Tel Aviviin. Matka oli kestänyt tosi kauan, vaikka välimatka ei ole pitkä. Siinä asemalaiturilla sitten pähkäilin, miten löydän paikan, josta lentokentälle menevät bussit lähtevät (jostain syystä taksi ei tullut edes mieleeni). Olimme pojan, rattaiden ja tavaranyssäköiden kanssa tyhjenevällä laiturilla, kun tyhjästä ilmaantui vanhempi mieshenkilö. Muistan enää, että hän oli melko lyhyt, ja puhui hepreaa jota en osannut. Mutta ymmärsin että hän kysyi mihin olemme menossa. Ja näytin hänelle paperista kuvan lentokenttäbussista ja elehdin lennon lähtöä. Mies sanoi englanniksi, että tietää paikan ja ohjaa meidät sinne. Hän otti isoimmat matkatavarat käsiinsä ja minä seurasin työntäen poika rattaissa. Puikkelehdimme pienten kujien sokkelossa, yllättävän kauan, kunnes olimme bussipysäkillä. Olin aliarvioinut matkan juna-asemalta. En olisi itse ikinä osannut löytää paikkaa, saati ehtiä sinne ajoissa. Bussikin tuli myöhässä, niin että ehdimme lentokentälle viime tipassa.
Ai niin tämä mies, auttava enkelimme, katosi, kun olimme perillä. Olisin antanut jotain vaivanpalkkaa avusta.
Vierailija kirjoitti:
En enkeleitä, mutta henkiä kyllä. Sairaalassa työskennellessä kyllä niihin törmää silloin tällöin. Vai miksi muuten monitori alkaa ottamaan sydänkäyriä, vaikkei potilasta lähelläkään ja johdot nätisti kiedottu roikkumaan.
oliskos siinä akku? tai sitten se oli enkeli. joo, kyllä se todennäköisemmin oli enkeli.
En ole nähnyt, mutta olen kuullut. Kuulin jonkun puhuvan käytävällä jollekin, joka vastasi tälle. Puheista päätellen henkilö kuitenkin vaikutti puhuvan minulle. Jälkeenpäin jäi kuitenkin harmittamaan, miksi en mennyt katsomaan kuka siellä nurkan takana puhui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En enkeleitä, mutta henkiä kyllä. Sairaalassa työskennellessä kyllä niihin törmää silloin tällöin. Vai miksi muuten monitori alkaa ottamaan sydänkäyriä, vaikkei potilasta lähelläkään ja johdot nätisti kiedottu roikkumaan.
oliskos siinä akku? tai sitten se oli enkeli. joo, kyllä se todennäköisemmin oli enkeli.
Etkö sinä ymmärtänyt? Mikä vaikuttaa sähkölaitteisiin?
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt, mutta olen kuullut. Kuulin jonkun puhuvan käytävällä jollekin, joka vastasi tälle. Puheista päätellen henkilö kuitenkin vaikutti puhuvan minulle. Jälkeenpäin jäi kuitenkin harmittamaan, miksi en mennyt katsomaan kuka siellä nurkan takana puhui.
Siis minkälainen tilanne? Harmi kun jäi nyt epäselväksi oliko siellä siis muita ihmisiä vai mistä oli kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin nukahtaa auton rattiin, kun tein vuorotöitä. Väsytti, mutta matkaa ei ollut enää paljoa jäljellä. Yhtäkkiä tiellä oli vastassa valtavan kokoinen, sakea, valkoinen sumupilvi, vaikka muuten oli normaali talvinen pakkasilta. Pilvi näytti lähestyvän kovaa vauhtia vyöryen ja jotenkin aivoihin hiipi ajatus, että sumuun törmääminen on huono asia. Seuravaksi säpsähdin hetkessä hereille ja painoin jarrua, eikä mitään sumupilveä näkynyt missään.
Sumupilven olen nähnyt minäkin. Olin repsikan paikalla, kun ajoimme koulun ohi, jonne meinasin lapseni puoliväkisin laittaa matikkaluokalla seiskalle. Lapseni ei halunnut, mutta koska häntä oli kiusattu, ajattelin, että eri koulu olisi hyvä juttu. Siis en nähnyt hetkeen mitään, vaan edessäni oli valkoinen pilvi.
Käytiin pikaiseen kaupungilla ja palattiin toista kautta. Hautausmaan kodalla näin taas sumupilven, jonka läpi ei nähnyt.
Lapsi sai mennä sinne kouluun, minne alakoulusta normaalisti jatketaan ja kaikki meni loistavasti. Sai kavereita, ei kiusaamista ym.
Eli ainakin osittain sukupolvet takia tein valintani. Autoa ajanut mieheni ei tietenkään mitään sumua nähnyt. Tästä on jo vuosia.
Kysymys teille, jotka löydätte ympäriltänne merkkejä, jotka ovat ylemmiltä voimilta saatuja. Mistä te tiedätte sen olevan juuri sinulle osoitettu merkki ja että millä perusteella se ylipäätään on merkki eikä esimerkiksi sattuma tai jotain vastaavaa?
En itse usko yliluonnolliseen, mutta tiedän että uskomiseni ei vaikuta yliluonnollisen olemassaoloon. Jumalan tai jonkun vastaavan toimesta tulevat merkit ainakin tällä logiikalla ovat hyviä ja johtavat elämää parempaan suuntaan, en tässä kyseenalaista sitä.
Kyseenalaistan vajavaisen ihmisen harkintakyvyn. Millä perusteella juuri sinä osaat tulkita saamiasi merkkejä oikein, saati erottaa niitä sattumista tai muista tapahtumaketjuista, joista et ole tietoinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luet Raamattua, niin huomaat että enkelit voivat ilmentyä ihmisen näköisinä. :)
En, mutta olen nähnyt steppaavan menninkäisen.