Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko YHTÄKÄÄN lokkia ns. gold diggeriä joka elää vain miehen/miesten rahoilla?

Vierailija
26.04.2024 |

Miten paljon sellaisia on todellisuudessa? Ovatko edes kauniita? Miten peiteltyä homma on?

Kommentit (329)

Vierailija
241/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lokkeilen. Kuitenkin hoidan kaiken metatyön, eli raha-asiat/laskut, kodinsiivouksen/pyykkäyksen, ostokset, ruuan ja ruuansuunnittelun. Eikö se sitten ole 50/50? 

Ei ole.

Minä käyn töissä ja hoidan kaikki nuo asiat omassa taloudessani.

Töissä kuluu 40-50 tuntia/viikko plus työmatkat ja "metatyö". Vaikka hoitaisin nuo asiat kahden ihmisen puolesta, niihin ei mitenkään menisi noin paljoa aikaa.

Jos menee, niin silloin pitää olla aika hyvät ruuat.

Todellakin.

Ja tuota "50-50"-ajatusta voi testata melko helposti.

Mitä maksaisi js joku hoitaisi sinun tekemäsi asiat (ja puhutaan palkasta, ei yritykselle maksamisesta)? Se kun

Olen eri, mutta kotiapulaisethan tekevät tuon kaiken todella halvalla. Ihan täällä Suomessakin on sellaisia, kehitysmaista tulevat ja heille on oma asunto lähellä. Suomalaisperheissä heitä ei asuteta perheen talossa.

Vierailija
242/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen. Heitä sanotaan kotirouviksi. Ei Suomessa ole kovinkaan yleistä mutta muualla maailmassa kyllä.

Heillä on yleensä kotiapulainen, joka tekee ruoat ja siivoaa. Riippuu maasta, mutta usein apulainen herää ensimmäisenä, tekee aamupalan, jos perheessä on lapsia, laittaa lapset kouluun, siivoaa, pesee pyykkiä, tekee päivällisen ja kattaa iltapalan. Kuutena päivänä viikossa. Apulaiselle on varattu pieni huone, jossa hän voi nukkua. Yhden päivän viikosta hän on oman perheensä luona omien lastensa kanssa. 

Rouva viettää päivänsä muiden rouvien kanssa, käy lounaalla tai kahvilassa, hyväntekeväisyysmyyjäisissä, kuntoilemassa, shoppailemassa tai seurapiiritilaisuuksissa. Mies käy töissä, tienaa rahaa ja maksaa laskut. 

Amerikassa näitä on enemmän. Eri elämäntilanteissa päivät kuluvat eri tavoin. Jos on kouluikäisiä lapsia, monelle kotirouva

Siellä nää kotiäidit tekevät myös paljon niitä kouluhommia. Jostain just luin, ettei koulut toimis ilman kotiäitejä. Ja tosiaan ikäraja yksin kotonaolemiseen on, olisko ollut 12v? En ole ihan varma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne. Sit pitäisi sitä ulkonäköäkin löytyä jos haluaa siivellä elää. Ja seksiin ei vastata ei tänään kulta.

Harvalta suominaiselta onnistuu 🙄

Kyllä Suomessakin on naisia, jotka ei koskaan kieltäydy seksistä, mutta yleensä niitä ei täällä saa rahalla vaan ihan muilla avuilla.

Vierailija
244/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset ovat niitä pahempia gold diggereitä.

Näkeehän sen seiskan sivuiltakin. Missin valinta osuu aina siihen jääkiekkolijaan, formulakuskiin, räppäriin, miljonääri it-mikkoon, miljonääri malli muotisuunnittelijaan, julkkiskokkiin jne. Vaikka rahalla ei muka ole väliä...

Montako prosenttia suomalaisista naisista Miss Suomet taas edustavatkaan?

En tiedä, mutta katukuvaa katsomalla veikkaisin jäävän alle 0,00001% lukemiin.

-eri

Vierailija
245/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden miehen tiedän joka eli vain vaimon piikkiin. Vaimo kävi töissä, hoiti kodin ja lapset, maksoi kaikki kulut. Mies pelasi ja kävi viihteellä, ei tehnyt elettäkään että olisi etsinyt duunia tai tehnyt jotain muuta yhteisen talouden eteen (esim. kotityöt, lasten asioiden hoitaminen).

Vierailija
246/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllästytti omassa iltalukiossani kaikki kotirouvat, jotka osallistuivat kirjotuksiin tähtääville kursseille. Meillä kirjotuksiin osallistuvilla oli hirveä kiire ja stressi saada asiat käytyä läpi, niin se haahuileva joukko kotiäitejä hallitsi tunteja siinä määrin, että mitään ei meinannut saada valmiiksi.

Tunneille tultiin milloin milläkin tekosyyllä myöhässä ja jäätiin jaarittelemaan päivän kulusta "heh heh kun miksun jalistreenit veivätkin paljon aikaa". Tämä olisi ollut ok jos olisi tapahtunut kerran, mutta kun kaikki tulivat milloin sattuu paikalle niin siihen meni aikaa. Joskus juoksutettiin opettajaa jollain tyhmällä kysymyksellä, mihin olisi saanut vastauksen jos olisi osallistunut tunneille aina ja ajoissa eikä uskottu millään mitä sanottiin, joten ryhmä- ja paritöistä ei tullut yhtään mitään.  

Lisäksi opettajallakin petti niin pahasti tilannetaju, että hän ei pistänyt näitä rouvia kuriin vaan antoi sen leikkikoulun jatkua. Meille tuli sitten hirveänä järkytyksenä kun ranskan ja englannin kirjotukset lähestyivät, että hän ei ollut käynyt puoliakaan asioista läpi juuri sen vuoksi, ettei uskonut kenenkään ryhmässä tähtäävän kirjotuksiin. "Hän oli vähän ajatellut". Tästä nousi meteli. Osallistuin, pääsin läpi ja kaikki hyvin, mutta tuon jälkeen loppui arvostus koulua harrastaviin kotiäiteihin. 

Vierailija
247/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka väittää että Suomessa kotiapulaisen palkkaaminen on edullista? 😂 Eiköhän meillä kaikilla olisi kotiapulainen jos näin olisi. 

Jos apulainen tekee 3 tuntia päivässä työtä (siivous, pyykkäys, silittäminen, ruoanlaitto, pihatyöt, ruokaostokset, lastenhoito jne) niin se on kuukaudessa yli 80 tuntia. Keskivertohinta tuollaiselle palvelulle on pk-seudulla noin 40-50 euroa tunnissa. Kuukaudessa se on sellaiset 4000 euroa. 

Vierailija
248/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi että gold digger mutta mummini oli kotirouva eli hoiti lapset eikä koskaan tehnyt palkkatyötä. Kun pappa kuoli elelee nyt pienellä kansaneläkkeellä ja leskeneläkkeellä.

Miehet/naiset, joita kumppani elättää, en ajattele gold diggereinä, mutta hieman tyhminä kylläkin. Mitä jos elättäjälle sattuu jotain tai tulee ero, niin vuosia työtä tekemätön putoaa tyhjän päälle. 

Sitten on ne palkinto vaimot, jossa mies maksaa elatuksen, asumisen ja laskut. Nainen tekee vähän töitä tai harrastaa omalla yrityksellä ja käyttää kaikki omat tulot vain kaikkeen tyhjänpäiväiseen miestä miellyttävään kampaamo- ja kosmetologikäynteihin, vaatteisiin ja omiin lomamatkoihin. Näissä tapauksissa taas ajattelen miehen olevan se tyhmä. 

Aihetta sivuten olen aina pitänyt hieman typeränä sitä neuvoa, että itse täysin pa:na avioituessa pitäisi tehdä suurituloisen puolison kanssa se avioehto. Samalla jeesustellaan miten niin uhrautuvaisia ja ihania naisia ollaan, kun ei kuluteta miehen rahoja tai haluta niistä mitään. Samalla maksellaan joillain lapsilisillä tai työttömyyskorvauksilla juoksevia kuluja, kuten ruokia ja lasten vaatteita, ja annetaan miehen sijoitella rahojaan joko nordnettiin tai milloin mihinkin sekä moottoripyöriin ja veneisiin.

Tuo on niin suurta typeryyttä, mutta onneksi ei kosketa itseä. Eli toisin sanoen joku ehdoin tahdoin suostuu elämään ilman omia tuloja sen puolison varassa ja allekirjoittaa ehdon, jolla sulkee itsensä kaikesta ulos eron sattuessa. Tuo on järjestely mitä on kovin vaikea ymmärtää, koska siinä yksi ihminen käytännössä asettaaa itse itsensä orjan asemaan, eli hoitaa lapsen, miehen paidat ja kaiken mahdollisen melko halvalla. En pidä kampaajakäyntejä, kosmetologireissuja tai miehen pieniä lahjoja mitenkään sellaisessa arvossa mikä kuittaisi sen kaiken vaivannäön mitä tuossa asemassa joutuu näkemään.  

Vierailija
249/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minutkin on ristitty varsinkin miehen kaveripiirissä lokiksi ja gold diggeriksi, mutta siinäkin on tehty tarinoista isompia kuin on. Minulla jäi tutkinto kesken kun jäin äitiyslomalle ja hoitovapaalle, ja sinne töihin ei noin vain mennä. Sen lisäksi meillä ei ole ollut aidosti mitään hätää, ja olen ollut aina hälytysvalmiudessa kun mies on saanut rakentaa uraansa. Nyt sitten kun laitoin uravaihteen päälle, niin mies on ollut hätää kärsimässä. Ne gd-puheet eivät ole muuttuneet miksikään, mutta huomaa kyllä lapsettomien aallon, koska äitiyslomien ja hoitovapaiden pituudet ovat ihmisille nykyisin täysin vieras käsite. Suoritin nyt tutkinnon loppuun ja ajattelin keskittyä uran rakentamiseen, mutta kieltämättä kyrsii kuunnella tuota täysin käsittämätöntä länkytystä, koska ihmisten mukaan en tee mitään kun en pönötä toimistolla kahdeksasta neljään. 

Toisaalta exäni valitti kaverinsa vaimosta, joka kuulemma makaa vain kotona. Aloin ihmetellä, koska heillä oli kolmen kuukauden ikäinen vauva ja mistä tietää millainen riskiraskaus se on ollut, että on vaatinut kotonaoloa. Mutta ihmiset, kun tuo suu vain käy nopeammin kuin järki. 

Vierailija
250/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kyllästytti omassa iltalukiossani kaikki kotirouvat, jotka osallistuivat kirjotuksiin tähtääville kursseille. Meillä kirjotuksiin osallistuvilla oli hirveä kiire ja stressi saada asiat käytyä läpi, niin se haahuileva joukko kotiäitejä hallitsi tunteja siinä määrin, että mitään ei meinannut saada valmiiksi.

Tunneille tultiin milloin milläkin tekosyyllä myöhässä ja jäätiin jaarittelemaan päivän kulusta "heh heh kun miksun jalistreenit veivätkin paljon aikaa". Tämä olisi ollut ok jos olisi tapahtunut kerran, mutta kun kaikki tulivat milloin sattuu paikalle niin siihen meni aikaa. Joskus juoksutettiin opettajaa jollain tyhmällä kysymyksellä, mihin olisi saanut vastauksen jos olisi osallistunut tunneille aina ja ajoissa eikä uskottu millään mitä sanottiin, joten ryhmä- ja paritöistä ei tullut yhtään mitään.  

Lisäksi opettajallakin petti niin pahasti tilannetaju, että hän ei pistänyt näitä rouvia kuriin

No olihan tuo nyt ihan täysin sen opettajan vastuulla...

Vierailija
251/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka väittää että Suomessa kotiapulaisen palkkaaminen on edullista? 😂 Eiköhän meillä kaikilla olisi kotiapulainen jos näin olisi. 

Jos apulainen tekee 3 tuntia päivässä työtä (siivous, pyykkäys, silittäminen, ruoanlaitto, pihatyöt, ruokaostokset, lastenhoito jne) niin se on kuukaudessa yli 80 tuntia. Keskivertohinta tuollaiselle palvelulle on pk-seudulla noin 40-50 euroa tunnissa. Kuukaudessa se on sellaiset 4000 euroa. 

Toista oli vanhempien perustaessa perhettä. Silloin kotiapuja sai melkein ilmaiseksi. En tiedä, paljon maksoivat palkkaa, kun se "tyttö" sai myös pedin ja ruuan talosta. Se oli keino maalaistytöillä siirtyä kaupunkiin. Kun saivat "oikeita" töitä, lähtivät. Ja usein jokunen lakana tai mausteputkki muassaan. Äitini mukaan..

Vierailija
252/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi että gold digger mutta mummini oli kotirouva eli hoiti lapset eikä koskaan tehnyt palkkatyötä. Kun pappa kuoli elelee nyt pienellä kansaneläkkeellä ja leskeneläkkeellä.

Miehet/naiset, joita kumppani elättää, en ajattele gold diggereinä, mutta hieman tyhminä kylläkin. Mitä jos elättäjälle sattuu jotain tai tulee ero, niin vuosia työtä tekemätön putoaa tyhjän päälle. 

Sitten on ne palkinto vaimot, jossa mies maksaa elatuksen, asumisen ja laskut. Nainen tekee vähän töitä tai harrastaa omalla yrityksellä ja käyttää kaikki omat tulot vain kaikkeen tyhjänpäiväiseen miestä miellyttävään kampaamo- ja kosmetologikäynteihin, vaatteisiin ja omiin lomamatkoihin. Näissä tapauksissa taas ajattelen miehen olevan se tyhmä. 

Aihetta sivuten olen aina pitänyt hieman typeränä sitä neuvoa, että itse täysin pa:na avioitu

Aikanaan en suostunut apen vaatimaan avioehtoon, kun en tiennyt myöskään mieheni omistamista osakkeista. Mieheni ei siis sitä vaatinut, mut appeni oli raivoissaan. Ja olin täysin siinä ajatuksessa, että tulen itse tuloni ansaitsemaan. No olin väärässä, kuten elämässä helposti käy. Olemme edelleen naimisissa ja mies on enimmäkseen elättänyt. Nyt onneks tilanne ehkä muuttuu, kun vihdoin pääsen oikeisiin töihin.

En silti ole mikään kotiorja ollut. Lapset kyllä eniten minun vastuulla, mut mieheni tekee töiden lisäksi kotihommia myös. Meille tää perhe on vähän sellanen oy, et kukin kykynsä mukaan, kun on kykyjä.

Vierailija
253/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kotiäitiys ole golddiggeriä. Eivät kaikki ole aina työelämässä, mutta kontribuoivat yhteiseen talouteen muuten.

On golddiggeriä sitten, kun kotiäiti ei mene koskaan töihin, vaikka lapset ovat jo aikuisia.

Vierailija
254/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän.  Mies maksaa todella kalliin elämäntavan. Luxus-hotellireissuja, merkkilaukkuja ja vaatteita(chanel, prada, cucci yms.). Auto uusin Porche. Heillä pari jo täysi-ikäistä lasta. Nainen satunnaisesti kai tekee jotain maskeerausjuttuja. Muuten jumppaa, urheilee ja matkustelee.

Muistan, kun aikanaan tapasivat, niin nainen kommentoi, nyt löytyi varakas vanhempi mies.

Kauan ovat olleet kimpassa eli tyytyväisiä varmasti molemmat!

Vierailija
255/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Koetko siis itsesi gold diggeriksi, vai miksi kerrot tämän kaiken tässä ketjussa?"

Vastasin jo aiemmin ketjussa (paitsi kysymykseen kauneudesta: mieheni mielestä olen kaunis). Suomessa gold diggerit ovat harvassa.

Mutta lokki olet? Et anna suhteeseen mitään arvokasta (=rahaa) vaan pyrit vain itse kaikin tavoin hyötymään?

Kenen maailmassa vain raha on arvokasta? Yleensä jopa sellainen, jolla sitä ei ole tarpeeksi, tunnistaa muitakin arvoja.

On kyl köyhää, ei voi muuta sanoa.

Palstamiesten yleinen mielipide, että vain rahalla on merkitystä, ja vain miehen rahalla. Kun nainen käyttää kaikki tulonsa asunnon maksamiseen ja perheen elättämiseen, se kaikki on hetkessä miehen rahaa, jonka nainen kavalasti riistää, jos (kun) ero tulee. 

Vierailija
256/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan moni ryhtyisi kotiapulaiseksi, jos siitä maksettaisiin 4000 euroa... Veikkaan, että näiden aasialaisten naisten palkka oli noin 2000-2500 euroa ja asuntona heillä oli työnantajan sijoitusasunnot eli asuminen oli ilmaista. Heitä oli kolme ja olivat ehkä jo ennestään tuttuja. Luulen, että suomalainen kodinhoitajan pesti on aika kiva verrattuna niihin hommiin, joita he tekevät arabimaissa ilman minkäänlaista turvaa. Pahoinpitelyjä, seks.väkivaltaa jne.

Nyt noissa perheissä lapset ovat jo isoja teinejä, joten kodinhoitajaa ei tarvita. 

Vierailija
257/329 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon viimeiset 10 vuotta elänyt miehen rahoilla. Tai niin kuin mieheni sanoo, meidän rahoilla. Hän tienaa niin paljon, ettei mun palkalla olisi oikeastaan mitään merkitystä meidän talouteen. Vastapainoksi sitten olen hoitanut kodin ja lapset, joista enää nuorin asuu kotona. 

Asutaan USAssa ja tunnen täällä paljon myös muita kotirouvia. 

Vierailija
258/329 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikki av-mammat loisisivat, jos se olisi mahdollista. Rikkaita ei riitä kaikille ja monilla mammoilla on kilometriluku täynnä. Toivottavasti äijänne vaihtavat teidät nuorempaan, niin pääsette sossun tuille ilman eläkettä.

Vierailija
259/329 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kaikki av-mammat loisisivat, jos se olisi mahdollista. Rikkaita ei riitä kaikille ja monilla mammoilla on kilometriluku täynnä. Toivottavasti äijänne vaihtavat teidät nuorempaan, niin pääsette sossun tuille ilman eläkettä.

Jos mies ottaisi minusta eron, niin asuinpaikkamme lain mukaan minulla olisi oikeus puoleen omaisuudestamme ja mieheni olisi velvollinen maksamaan minulle elatustukea, koska olemme olleet yli 20 vuotta naimisissa ja se, että olen ollut kotona on mahdollistanut miehen uran. Mulla ei siis olisi mitään hätää. Eikä täällä ole mitään sossun tukia, joita saisin. 

Vierailija
260/329 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden. Omat rahat hän käyttää itseensä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi