Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko YHTÄKÄÄN lokkia ns. gold diggeriä joka elää vain miehen/miesten rahoilla?

Vierailija
26.04.2024 |

Miten paljon sellaisia on todellisuudessa? Ovatko edes kauniita? Miten peiteltyä homma on?

Kommentit (329)

Vierailija
221/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kotiäitiys ole golddiggeriä. Eivät kaikki ole aina työelämässä, mutta kontribuoivat yhteiseen talouteen muuten.

Kyllä sekin on. Eihän noin helppoa "työtä" voi verrata oikeiseen työhön.

En ole ikinä tavannut naista vaikeassa työssä.

Voit sinä noinkin kertoa että et ole koskaan tavannut naista, mutta hieman harhaanjohtavaa se on.

Vierailija
222/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella rikkaiden piireissä konservatiiviset sukupuoliroolit ovat yleisempiä kuin muulla väestöllä. Jos mies tienaa tarpeeksi, miksi vaimon pitäisi käydä töissä? Jos naiset työskentelevät, niin he tekevät sitä huvin vuoksi, eikä rahan. 

Tunnen tuohon luokkaan sopivan pariskunnan, mutta erona on se että nainen tienaa tarpeeksi ja miehen ei tarvitse työskennellä. Miekkosellakin oli ihan yli keskiarvon palkka, mutta nykyisellä vaimollansa tulot on sellaiset että löytyy helposti Suomen top-100 tienaavien naisten listalta. Mies lopetti palkkatyöt, koska se oli mahdollista tavattuaan vaimonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kotiäitiys ole golddiggeriä. Eivät kaikki ole aina työelämässä, mutta kontribuoivat yhteiseen talouteen muuten.

Kyllä sekin on. Eihän noin helppoa "työtä" voi verrata oikeiseen työhön.

En ole ikinä tavannut naista vaikeassa työssä.

Johtunee siitä, ettet koskaan poistu sieltä pierukuutiostasi. Ei silloin tapaa ketään muitakaan elollisia olentoja - tai no ehkä sulla on siellä russakka- tai rottainvaasio päällä?

Tällaisia raivoakkoja on palstalla 13 tusinassa. Urapuolella niitä ei näy ollenkaan. Miksiköhän?

Johtuu teidän firmasta. Jos te ette palkkaa naisia johtaviin tehtäviin niin teillä on ongelma. Naiset on tutkitusti parempia esimiestehtävissä, ja saavat tiimiltään enemmän tuloksia.

Vierailija
224/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen. Heitä sanotaan kotirouviksi. Ei Suomessa ole kovinkaan yleistä mutta muualla maailmassa kyllä.

Heillä on yleensä kotiapulainen, joka tekee ruoat ja siivoaa. Riippuu maasta, mutta usein apulainen herää ensimmäisenä, tekee aamupalan, jos perheessä on lapsia, laittaa lapset kouluun, siivoaa, pesee pyykkiä, tekee päivällisen ja kattaa iltapalan. Kuutena päivänä viikossa. Apulaiselle on varattu pieni huone, jossa hän voi nukkua. Yhden päivän viikosta hän on oman perheensä luona omien lastensa kanssa. 

Rouva viettää päivänsä muiden rouvien kanssa, käy lounaalla tai kahvilassa, hyväntekeväisyysmyyjäisissä, kuntoilemassa, shoppailemassa tai seurapiiritilaisuuksissa. Mies käy töissä, tienaa rahaa ja maksaa laskut. 

Amerikassa näitä on enemmän. Eri elämäntilanteissa päivät kuluvat eri tavoin. Jos on kouluikäisiä lapsia, monelle kotirouvalle aamupäivä on omaa aikaa, jolloin voi kuntoilla, uida ja laittautua rauhassa. Sitten rouvat yleensä hakevat lapset koulusta. Kouluunhan mennään 3-vuotiaina, eivätkä lapset saa kulkea yksin vielä 10-vuotiainakaan. Iltapäivällä ollaan lasten kanssa ja odotetaan että mies tulee kotiin. Sitten syödään yhdessä. Monissa perheissä on eteläamerikkalainen tai aasialainen kotiapulainen. 

Vierailija
225/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset ovat niitä pahempia gold diggereitä.

Näkeehän sen seiskan sivuiltakin. Missin valinta osuu aina siihen jääkiekkolijaan, formulakuskiin, räppäriin, miljonääri it-mikkoon, miljonääri malli muotisuunnittelijaan, julkkiskokkiin jne. Vaikka rahalla ei muka ole väliä...

No eihän nuo statukset vielä mitään takaa pidemmän päälle. Ja eiköhän noilla miehillä ole myös ihan päätösvaltaa, ottaako missin tai jonkun muun. Kun heillähän on se houkutteleva resurssi.

Mut oikeesti, seiskan missiuutisiin perustat ihmiskäsityksesi suomalaisista naisista?

Nojaa, eipähän niitä miljardöörejä suomesta löydy ihan joka kadunkulmasta, joten on pakko tyytyä siihen mitä on tarjolla.

Ja kyllä noita suomalaisten naisten juttuja kuulee ihan lähipiirissäkin.

Vierailija
226/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen ollut kotirouvana, niin mies ei ole koskaan vaatinut minulta seksiä, jos en itse ole sitä juuri sillä hetkellä halunnut. Sama toisinkin päin. Seksistä ei ole koskaan tehty kauppaa, eikä kahdenvälisille asioille ja toiminnoille ole asetettu hintaa. Raha ja talous ovat kyllä olleet muuten tärkeässä osassa yhteiselämässämme. 

Vierailija
227/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. En kylläkään koe olevani mikään muu kuin puoliso. Mieheni on itse ehdottanut aikoinaan, että minä voin halutessani jäädä kotiin. Kaunis en ole, aivan tavallinen.

Mitä niillä minun hiluillani tehtäisiin, kun niille ei ole tarvetta.

Mulla vähän sama, tai mies on ehdottanut että jäisin pian syntyvän lapsen kanssa kotiin mahdollisimman pitkäksi niin voidaan matkustella ja harrastaa perheenä vapaasti kun mies on yrittäjä ja hänen työ liikkuu kyllä mukana minne vain. Emme tarvitse minun 3 tonnin palkkaani mihinkään. Toki varmaan menen sitten joskus töihin taas kun haluan, mutta mies maksaa mielellään siihen asti perheemme kuluista suurimman osan. 

Vierailija
228/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tässä oli se tyyppi, joka sanoi ettei koskaan näe naisia missään exec-tehtävissä. Minä haluan lukea loputkin tästä keskustelutsa, mutta silti minulla on viesti juuri sinulle.

Olen erittäin hyvä muodostamaan kokonaiskuvan hajanaisesta datasta. Se on yksi tärkeimmistä taidoista joita minulla on ollut tarjota työnantajilleni.

Uskallan kertoa mielipiteeni kun se on mielestäni perusteltu, mutta kysyn lisää tietoa vastuullisilta henkilöitä jos en tunne tietäväni aiheesta riittävästi.

Olen STEM-alalta, ja haluan tukea ihan jokaista ihmistä kasvattamaan ymmärrystään luonnontieteen aloista.

Olen nykyään tehtävässä, jossa samassa melko suuressa yrityksessä meitä on pienessä tiimissä 1/6, ja suuremmin otettuna vastaavissa tehtävissä 6 / 24 on naisia. Tämä on vain oman funktioni tiimit, ja niiden ulkopuolella naisten osuus on matalampi. Olen erittäin usein ainoa nainen palavereissa, joissa on lähemmäs 20 henkilöä.

En koe olevani erityisen taitava tai lahjakas. Koen oleva sopiva juuri omaan työhöni. Minulla on käynyt tuuri niin työhistoriassani, kuin palkkauksenkin yhteydessä että positio avautui juuri silloin kun etsin uusia haasteita. Työskentelen hyvin tekniselllä alalla. Luulen, että epäsuhta sukupuolten välillä johtuu ainoastaan siitä, kuinka paljon poikia kannustetaan matemaattisiin tieteisiin ja kuinka paljon tytöille kerrotaan että heidän on hyvä hoitaa kotia. Uskon että yrityksemme voisi entistä paremmin jos saamme parhaan potentiaalin sekä tytöistä että pojista.

Vierailija
229/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lokkeilen. Kuitenkin hoidan kaiken metatyön, eli raha-asiat/laskut, kodinsiivouksen/pyykkäyksen, ostokset, ruuan ja ruuansuunnittelun. Eikö se sitten ole 50/50? 

Ei ole.

Minä käyn töissä ja hoidan kaikki nuo asiat omassa taloudessani.

Töissä kuluu 40-50 tuntia/viikko plus työmatkat ja "metatyö". Vaikka hoitaisin nuo asiat kahden ihmisen puolesta, niihin ei mitenkään menisi noin paljoa aikaa.

Jos menee, niin silloin pitää olla aika hyvät ruuat.

Todellakin.

Ja tuota "50-50"-ajatusta voi testata melko helposti.

Mitä maksaisi js joku hoitaisi sinun tekemäsi asiat (ja puhutaan palkasta, ei yritykselle maksamisesta)? Se kun ei riipu miehen palkasta. Rikas mies maksaisi kals

Siinähän olet jo hyvin lähellä, mutta sitten jätit vastaamatta. Mitä se maksaa jos joku kerää likaiset kalsarisi lattialta, pesee ne, kuivaa ja laittaa kaappiin? Pesee sen jälkeen lattait jos kalsarisi ovat olleet tosi likaiset? Tekee saman lastesi kalsareille?

Tekee ruokaa? Tiskaa astiat? Ostaa lisää ruokaa? Tekee lisää ruokaa? Tiskaa lisää astioita? Maksaa Netflixin että ohjelmat pyörii edelleen? Pesee ikkunat jotta voit katsoa että naapurin Pedro ei vieläkään ole leikannut nurmikkoa?

Tuo ei edes sisällä sitä varsinaista metatyötä mikä on tuon kaiken suunnittelu. Maksettu tyyppi tekee juuri sen mistä maksat, ei sitä minkä haluat tehtäväksi mutta unohdat kertoa hänelle.

Niin palataan kysymykseen, mitä luulet että se maksaisi vaikka juuri sinun perheesi kohdalla? Muista ylityo, ilta-, ja yölisät tai mitä noita nyt onkaan.

Vierailija
230/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta, miehet tykkää lokeista.  Saa  hyvää    sex      iiiä.

Mies saa just sitä mitä haluaa, eihän me muut valiteta. Tosin kyllähän se sama mies tulee sitten myöhemmin valittamaan että oli kallis nainen ja se on meidän kaikkien muiden vika, mutta eipä se minua kiinnosta.

Vierailija
231/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillisesti näillä pariskunnilla on - ainakin ns. paremmissa piireissä - eräänlainen kirjoittamaton sääntö, jonka mukaan pariskunta näyttelee yhdessä tilannetta jossa he ovat tiimi jonka molemmat jäsenet ovat yhtä tärkeitä yhteisen elintason rakentamisessa.

Näin on, vaikka mies toisi pöytään 90% pariskunnan tuloista, tai vaikka mies olisi erityisen taitava työssään naisen tehdessä kotitöitä joihin pystyisi lähes kuka tahansa.

Tällä järjestelyllä vältetään epämukava tilanne, jossa molemmat joutuisivat myöntämään sen mitkä tekijät oikeasti saivat miehen valitsemaan kyseisen naisen, esimerkiksi mukavan ja pullantuoksuisen mutta vähän pyöreän ja epäedulliset piirteet omaavan kilpasiskon sijasta. Nainen voi uskotella itselleen olevansa kaikkea muuta kuin gold digger, ja mies ettei tämä tarvitsisi rahaa kauniin naisen saamiseksi.

Mies kehuu naista siitä kuinka tämä on kaiken hänen menestyksens

Kuules sinä. Kerro palkkasi, laita se tähän ihan rehellisesti. Onko sinussa jotain sellaista (rahallisesti) tavoittelemisen arvoista?  Mitä gold digger saa sinusta?

Minulla on ihan hyvä palkka, bruttona yli 6000 euroa. Nettona käteen jää tietysti hävettävän vähän. Tästä riippumatta miehissä eniten kiinnostaa saatko minut tuntemaan oloni himoituksi.

Vierailija
232/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni ns. tavan nainen. Ollaan tekevinään jotain, opiskellaan tai tehdään työpätkää. Mies maksaa asunto/autolainaa tai asutaan perityssä talossa. 

Vierailija
233/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa on kyllä naisilta mielenkiintoisia näkemyksiä siitä kuinka "teimme kaiken yhdessä".

Tämä on kuin toinen valmistaisi kolmen Michelin-tähden arvoisen aterian. Sitten pariskunta nauttisi sen yhdessä, ja toinen pesisi lautaset. Menikö se 50-50, kuten talouksissa joissa mies on toimitusjohtaja tai huippuasiantuntija, ja nainen puuhastelee jotain kivaa alle kolmen tonnin kk-palkalla?

121212

Luuletko että esim Jeff Bezos on valmistanut koko aterian kaikkine vaiheineen, ja sitten vaimonsa on pessyt astiat? Vai onko MacKenzie vaikkapa kuorinut perunat, laittanut lihan lämpiämään ja marinoinut sen, ennen kuin Jess on grillannut?

Vierailija
234/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat varakkaat valitsevat työn, jossa voi valita työajan ja työnkeston. Lentoemo, harrastusyrittäjä, konsultti, terapeutti, pt. jne. 

Minusta jokainen voi tehdä mitä haluaa ja mihin kykenee. Sanonpahan vain, että työllä ja työllä on eroa. 

Jos en aivan väärässä ole, lentoemon voit kyllä poistaa tuolta listalta. Siinä pitää tehdä töitä tiukasti sen lennon keston, ei ole mahdollista päättää että just nyt lopetan.

Vierailija
235/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tyytyy niin vähään, jos mies elättää. 

Vierailija
236/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-vaimo oli kyllä täysi lokki ja on edelleen. En ymmärrä miten pystyy välttelemään töitä vuodesta toiseen. Itse jos olen jäänyt joskus työttömäksi, on minulle heti työnnetty vaikka minkälaisia työhönosoituksia joihin oli pakko hakea, vaikkei minulla olisi ollut pienintäkään soveltuvuutta kyseiseen tehtävään. Erosta ilmoitti samana päivänä kun sanoin, että jatkossa aion käyttää omia rahojani itseeni ja hänen tulisi mennä töihin ja tienata itse rahansa.

Vierailija
237/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tiedän sellaisen miehen. On aina seurustellut vain rikkaiden perheiden tytärten kanssa. Nyt lopulta onnistui huijaamaan yhden naimisiin ja tekemään kanssaan lapset. Käy ihan normtöissä kyllä, mutta on pahimman luokan gold digger ja leveilee omaisuudella ja aktiviteeteillä, joihin hänellä ei ikinä olisi varaa ilman vaimoaan. 

"Käy töissä", "on gold digger". Vähän on ristiriitaista nyt.

Eikös tuo kaikkien misogynistien mestari ja guru pikkukakka tuolla juuri kertonut, että naiset jotka ``puuhastelevat jotain`` alle kolmen tonnin kuukausipalkalla ovat gold diggereitä. Työssä käyntiä ei siis lasketa, vaan se ratkaisee, kummalla on isompi palkka. Pienempipalkkainen on siis hyväksikäyttäjä tämän palstamiesten hellimän logiikan mukaan.

S

Juu. Mäkin kävin eilen baarissa, ja yllätyksekseni useakin mies tuli keskustelemaan. En kysynyt, mutta tulot tulivat myös puheeksi. Heillä kaikilla oli hyvät tulot [hienoa!]. Sitä en sanonut että ei niistä kellään ollut minua korkeampia tuloja.

Vierailija
238/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tietenkin, jos "sugar deittailua" ei lasketa gold diggeroimiseksi, niin ainakin pitäisi laskea.

Miksi nainen ei saisi hyötyä miehestä mitenkään? Totta kai saa. Mieshän itse siihen suostuu. Kas kun rai*kaus on uhrin vika mutta mies on aaaaaina uhri vaikka itse suostuisi järjestelyyn.

Vastauksena ap:n kysymykseen, ei sun moraalikäsitykseen (joka kyllä on aika savijaloilla)

Vierailija
239/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös nää "kotirouvat" ole juurikin niitä lokkeilijoita? Toimenkuvana siivota, kokata ja maata yöt haarat auki ja mies maksaa kaiken.

Melko halventavaa. Mutta aika usein naiset tekevät tuota muutenkin vaikka mies ei maksaisikaan kaikkea. Entä jos nainen tykkää seksistä ja mielellään makaa haarat auki? Kokatakin tykkään ja meillä käy siivooja.

Musta olis mahtavaa jos mies vain haluaisi seksiä, ja voisin "maata haarat auki" jos nyt ei puhuta sitä että naistakin kiinnostaa vaihtaa asentoa välillä.

Mutta jos tuo hyvin tienaava mies voisi maksaa siitä että kodissa on siivous ja ruoanlaitto valmiina, niin kyllä minä siitä jo haarat levittäisin. Siis toki levitän ne valitsemalleni miehelle ihan muutenkin, mutta toihan olis aivan upeaa. Imurointi, pyykkäys, yms, ei sen sijaan innosta lainkaan.

Vierailija
240/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset ovat niitä pahempia gold diggereitä.

Näkeehän sen seiskan sivuiltakin. Missin valinta osuu aina siihen jääkiekkolijaan, formulakuskiin, räppäriin, miljonääri it-mikkoon, miljonääri malli muotisuunnittelijaan, julkkiskokkiin jne. Vaikka rahalla ei muka ole väliä...

Montako prosenttia suomalaisista naisista Miss Suomet taas edustavatkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan