Tunnetteko YHTÄKÄÄN lokkia ns. gold diggeriä joka elää vain miehen/miesten rahoilla?
Miten paljon sellaisia on todellisuudessa? Ovatko edes kauniita? Miten peiteltyä homma on?
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi että gold digger mutta mummini oli kotirouva eli hoiti lapset eikä koskaan tehnyt palkkatyötä. Kun pappa kuoli elelee nyt pienellä kansaneläkkeellä ja leskeneläkkeellä.
Miehet/naiset, joita kumppani elättää, en ajattele gold diggereinä, mutta hieman tyhminä kylläkin. Mitä jos elättäjälle sattuu jotain tai tulee ero, niin vuosia työtä tekemätön putoaa tyhjän päälle.
Sitten on ne palkinto vaimot, jossa mies maksaa elatuksen, asumisen ja laskut. Nainen tekee vähän töitä tai harrastaa omalla yrityksellä ja käyttää kaikki omat tulot vain kaikkeen tyhjänpäiväiseen miestä miellyttävään kampaamo- ja kosmetologikäynteihin, vaatteisiin ja omiin lomamatkoihin. Näissä tapauksissa taas ajattelen miehen olevan se tyhmä.
Näissä skenaarioissa monesti unohtuu pari asiaa. Nimittäin se, että pienipalkkaisille ero ja puoli
Osalla ihmisistä on tapana tehdä johtopäätöksiä muiden elämästä, perustuen käytännössä ei mihinkään. Me asumme rivitaloalueella, kaikki ympärillä asuvat ovat suunnilleen samaa vahvaa keskiluokkaa,, ei kovin korkeaa sellaista. Kunnollista, juurevaa ja työtätekevää perheellistä. Osa jo eläkkeellä. Meidän perheen miehillä on ollut tapana käyttää solmiota sekä töissä, että juhlissa. Appi pukeutui aina särmästi, hattua myöten. Näistä solmioista ja puvuista levisi meidän maine. Siis sellaiseksi, josta en meitä tunnistanut. Lisäksi kerran naapuri näki, et meillä oli (juhlailtana) valkoinen pöytäliina.
Pienistä jutuista kehitetään isoja tarinoita, joissa ei todellisuus ole missään merkittävässä asemassa.
Tunnen yhden lokin. Ei ole koskaan olut töissä ja mies on vain jaksanut elättää. Tosin nyt mies on alkanut puhua erosta. Olen myös ymmärtänyt että hänellä taitaa myös olla muita hoitoja. Lokeille käy aina loppupeleissä huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se aito ja oikea :)
Ja kiitokset positiivisesta palautteesta!
121212"Ole hyvä, kiva huomata, että olet ok, kun jo kerran sua täällä huhuilinkin, että mihin olet kadonnut ja toivottavasti kaikki on hyvin. Mitä sulle kuuluu? (Ymmärrän, jos et halua vastata.)
Ei siis olla kumpikaan täältä pois kokonaan päästy. Mietin mikä täällä pitelee, kun oikeasti kaikki aiheet on jo käyty läpi mitä täällä on, palsta on nähty. Omalla kohdalla varmaan sillä on merkitystä, että sosiaalinen elämä on näin kotirouvana paljon vähäisempää kuin se oli töissä ollessa. Toisaalta olen nähtävästi liian vanha uusiin ystävyyksiin, olen nimittäin torjunut pari oikeasti mukavaa naista, jotka ovat tehneet tuttavuutta ja pahoittanut vähän heidän mieltään. Heissä ei oikeasti ole mitään vikaa, mutta en vain jaksa enää ottaa elämääni uusia ihmisiä enää. P
No tarttis sit ehkä määritellä tarkemmin tuo golddiggeri, et mitä sillä tarkoittaa. Itse olen aina ajatellut sen merkitsevän henkilöä, joka tietoisesti etsii varakkaan kumppanin elättämiseen ja ylelliseen elämään. Jolloin sen elättäjän persoona ei ole ensisijainen kriteeri, mut ihan kiva, jos on edes siedettävä.
Tällä palstalla ovat useat miehet määritelleet lähtökohtaisesti kaikki naiset tällaisiksi, kylmänviileenhyväksikäyttäjiksi. Vaikka nainen olisi töissäkin, kun naisten työnteko ei ole kuin käsien heiluttelua ja miehet maksavat koko yhteiskunnan kustannukset. Nämäkin sankarit, jotka palstaa putävät pysyssä 7.00-23.00.
Näiden ääripäiden väliin mahtuu vielä versioita. Eli, mitä halutaan?
Tunnen yhden mielenterveysongelmaisen naisen, joka elää täysin hyvin tienaavan miehensä rahoilla. Ei mikään huippu kodinhengetär edes. Molemmat ovat ns. taviksia ulkonäöltään ja olleet yhdessä yli 10 vuotta.
Tarvitseeko henkilökohtaisesti tuntea, kun juorulehdet ovat täynnä vanhojen mutta rikkaiden miesten kainalossa viihtyviä hempukoita?
Sokea pitää olla että ei noita huomaa.
kyllä minä naisia tunnen.
nainen=gold digger
Ja tietenkin, jos "sugar deittailua" ei lasketa gold diggeroimiseksi, niin ainakin pitäisi laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Koetko siis itsesi gold diggeriksi, vai miksi kerrot tämän kaiken tässä ketjussa?"
Vastasin jo aiemmin ketjussa (paitsi kysymykseen kauneudesta: mieheni mielestä olen kaunis). Suomessa gold diggerit ovat harvassa.
Mutta lokki olet? Et anna suhteeseen mitään arvokasta (=rahaa) vaan pyrit vain itse kaikin tavoin hyötymään?
Kenen maailmassa vain raha on arvokasta? Yleensä jopa sellainen, jolla sitä ei ole tarpeeksi, tunnistaa muitakin arvoja.
On kyl köyhää, ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tohtori Jenni Haukio?
Jäi pois hyväpalkkaisesta työstään ja teki ilmaistyötä Suomen valtion hyväksi 12 vuotta. Toki samaan aikaan myös teki väikkärin, johti muutamat kirjamessut tms. Tee perässä.
Minulla väitöskirjan tekoon men kaksi vuotta.
No ei kai Haukio sitä väitöskirjaa 12 vuotta tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän sellaisen miehen. On aina seurustellut vain rikkaiden perheiden tytärten kanssa. Nyt lopulta onnistui huijaamaan yhden naimisiin ja tekemään kanssaan lapset. Käy ihan normtöissä kyllä, mutta on pahimman luokan gold digger ja leveilee omaisuudella ja aktiviteeteillä, joihin hänellä ei ikinä olisi varaa ilman vaimoaan.
"Käy töissä", "on gold digger". Vähän on ristiriitaista nyt.
Eikös tuo kaikkien misogynistien mestari ja guru pikkukakka tuolla juuri kertonut, että naiset jotka ``puuhastelevat jotain`` alle kolmen tonnin kuukausipalkalla ovat gold diggereitä. Työssä käyntiä ei siis lasketa, vaan se ratkaisee, kummalla on isompi palkka. Pie
Joo, ja sen "kovatuloisemman" (tilastoihin laskettu) ansaitsee n. 700e enemmän, kuin se selkeästi vähätuloisempi. Ja verojen jälkeen tästä jää...
Joskus takavuosina oli otettu johtajan vaimo tekemään puolipäiväisesti toimistohommia. Todella raskas ihminen joka käyttäytyi kuin johtaja. Teki paljon virheitä. Koulutus oli kai joku kampaaja tms, itse pomo oli ok. Moni lähti sen takia pois. Itsellä onneksi vain kesätyö.
Nykypäivänä harvinainen on sellainen mies, joka elättää perheensä, johon myös vaimo kuuluu. Yhteiseksi hyväksi toimien ja kaikkien etua ajatellen edetään elämässä eteenpäin. Itse olen ollut kotona täytettyäni 40 v., eikä sen jälkeen ole tarvinnut töissä käydä. Kaikesta kiitollinen!
Suomalaiset naiset ovat niitä pahempia gold diggereitä.
Näkeehän sen seiskan sivuiltakin. Missin valinta osuu aina siihen jääkiekkolijaan, formulakuskiin, räppäriin, miljonääri it-mikkoon, miljonääri malli muotisuunnittelijaan, julkkiskokkiin jne. Vaikka rahalla ei muka ole väliä...
Vierailija kirjoitti:
Ja tietenkin, jos "sugar deittailua" ei lasketa gold diggeroimiseksi, niin ainakin pitäisi laskea.
Miksi nainen ei saisi hyötyä miehestä mitenkään? Totta kai saa. Mieshän itse siihen suostuu. Kas kun rai*kaus on uhrin vika mutta mies on aaaaaina uhri vaikka itse suostuisi järjestelyyn.
Näissä tämäntyyppisissä kekusteluissa esimerkkimiehet ovat aina tulottomia surkimuksia, tai hyperpalkkaisia toimareita. Naiset ovat lähtökohtaisesti tulottomia, tai heidän alle 3000e tuloja ei lasketa. Aika marginaalisilta miesryhmiltä nää kuitenkin vaikuttaa, kun Suomessa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset ovat niitä pahempia gold diggereitä.
Näkeehän sen seiskan sivuiltakin. Missin valinta osuu aina siihen jääkiekkolijaan, formulakuskiin, räppäriin, miljonääri it-mikkoon, miljonääri malli muotisuunnittelijaan, julkkiskokkiin jne. Vaikka rahalla ei muka ole väliä...
No eihän nuo statukset vielä mitään takaa pidemmän päälle. Ja eiköhän noilla miehillä ole myös ihan päätösvaltaa, ottaako missin tai jonkun muun. Kun heillähän on se houkutteleva resurssi.
Mut oikeesti, seiskan missiuutisiin perustat ihmiskäsityksesi suomalaisista naisista?
Vastauksena kysymykseen, en tunne.
Kuulin huhuja työkaverin työkaverista, jonka vaimo oli luvannut suikkarit joka päivä kunhan vaimon ei tarvi käydä töissä jatkossa. Huhun mukaan vaimo ei käy töissä mutta suikkarit jäi puuttumaan. Ja kaveri on vielä myyjä, luulis tietävän jotain sopimuksista.
Vierailija kirjoitti:
En tunne. Sit pitäisi sitä ulkonäköäkin löytyä jos haluaa siivellä elää. Ja seksiin ei vastata ei tänään kulta.
Harvalta suominaiselta onnistuu 🙄
Näin naisena kysyn että miksi noin? Oon kyllä kysynyt että haittaako kumppania jos on kuukautiset, mutta ei se minun puolestani tarkoita että 'ei tänään kulta'.
Työelämässä aika moni saa palkkaa miespomolta, ihan yleinen käytäntö näköjään. Aika maksaa.
""Kovatuloisempi" tarkoittaa tyyliin että mies tienaa 2900 eur/kk ja nainen 3100 eur/kk.
Ei sitä, että mies on sairaanhoitaja ja nainen huippukirurgi. Tai mies on reskontranhoitaja ja nainen talouspäällikkö.
Nämä parit ovat aina niin päin että kovatuloisempi ja korkeamman statuksen omaava on mies."
Joku edellä totesi, että mies löytää elättäjänaisen yleensä sieltä naisten köyhimmästä päästä ja epäilen, että näin se taitaa olla. Sukupuoliroolit ovat vain sellaiset ja vaikuttavat taustalla. Eli olen kommentin kanssa samaa mieltä.
Tuo ainoa tapaus, jossa oli vähän tuonsuuntaiset vibat oli myös sellainen, ettei naisen tulot mitenkään suuret olleet, mutta miehellä vain hyvin pienet, vaikka ammatti sinänsä oli ihan hyvä ja "taiteeellisessa mielessä" arvostettu. Ammatissa oli voinut olla jonkinlaista pehmeää ja boheemia statustakin, mutta mieheltä puuttui täysin ammatillinen kunnianhimo, vaikka hän mielestäni oli ammatissan erinomainen. Hänellä oli ongelmia, biletystaipumusta, impulsiivisuutta, lapsellisuutta eikä rakkauttakaan ehkä alun alkaenkaan tarpeeksi. Joka tapauksessa tyypillinen pari tässä mielessä, että miehen elättäminen tarkoittaa köyhyyttä koko perheelle.