Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko YHTÄKÄÄN työtöntä ns. lusmua joka vain valitsee maata kotona

Vierailija
26.04.2024 |

Tällainen diskurssihan työttömyydestä tässä maassa etenkin oikeistopuolueiden puheissa on kansaan istutettu. Itse en kuitenkaan ole eläissäni tuntenut ainuttakaan tällaista vetelää hengailijaa. Sen sijaan tuntemillani työttömillä on ollut koko muunkin elämän pilaavia sairauksia tai syrjintää iän/sukupuolen/elämäntilanteen/suhteiden puutteen takia, ja sitten on niitä työttömiä jotka hakevat hakevat hakevat, turhaan. Missä se on se ikävä laiska kaljalta haiseva pummi?

Kommentit (234)

Vierailija
121/234 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen ja tiedän, Turun Varissuolta heidät löydät. Jouduin itse sinne olosuhteiden pakosta aikoinaan vähäksi aikaa eroni jälkeen asumaan. Oli pakko saada eka tarjolla oleva luukku. Osapäivätöissä olin, ja pienellä palkalla, ni hain kunnan vuokrakämppää. Onneksi pääsin pois aika pian.

Paljon oli sellaisia, joille ei työt maittaneet, vaikka ei mitään juoppojakaan olleet. Ihan suoraan sanoivat. Yksikin pariskunta meni aina katsomaan automaatille, että onko "tili" tullut, Kelapäivinä :D Siitä sitten pubiin turisemaan. Vailla huolen häivää. Sille rouvalle tuputettiin yllättäen jotain puolen vuoden työllistymistä päiväkotiin, ja kyllä oli harmissaan.

Kyllähän tämä juttu ja monet muutkin täällä kertovat siitä, että Suomessa on aivan liian helpot ja ruhtinaalliset tuet. Hyvä että hallitus pisti vauhtia.

Vierailija
122/234 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä on on kivaa, varsinkin kun joutuu rikoksen uhrina pakosta olemaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/234 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja minä lasken lusmuksi sellaisen, joka nirsoilee ja valikoi mitä työpaikkoja viitsii edes hakea. Tyyliin ei kaupan kassalle, ei puhelinmyyntiä, ei mitään mistä ei itse tykkää... Silloin on kyllä työtön ihan omasta tahdostaan.

Kaupan kassalle ei oteta ilman kokemusta.

Täh? Että kauppaan pääsee töihin vain ostamalla kassalaitteen kotiin ja kotona harjoittelemalla? Vai mitä tarkoitat?

Kun missään muualla kun sitä työtä tekemällä sitä työkokemusta ei voi saada. Ihan taatusti otetaan myös ihan kokemattomia, homman oppimiseen menee aamupäivän verran.

Tuli sitä hommaa opiskeluaikana tehtyä, homma on niin helppoa että nykyään sen tekee kone koko ajan useammin. 

Vierailija
124/234 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä on on kivaa, varsinkin kun joutuu rikoksen uhrina pakosta olemaan

Vahtikoiratiimi kimpussa. Hakkeritiimi "Lipsanen"... :D

Vierailija
125/234 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, heti tulee mieleen neljä mutta jos mietin hetken niin varmasti on useampia.

Vierailija
126/234 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastotieteilijät tietävät kertoa

https://stat.fi/julkaisu/clmhqnhxn0meq0bvxultmarty

1574-vuotiaita työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2024 helmikuussa 220 000

Vierailija
127/234 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1574-vuotiaita työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2024 helmikuussa 220 000

Olen yksi niistä

Vierailija
128/234 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksi niistä

Toinen on Osmo

Vierailija
129/234 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen, monta. Osa sanoo ihan suoraan että aika menee kivasti metsästellessä ja ryypätessä kotitilalla, osa edellyttää työpaikalta ihan epärealistisia juttuja, ja ottaa loparit muutaman kk jälkeen. Nyt kun on ikäänkin, ei enää saa töitä sillä tilkkutäkki -cv:llä.

Ne joille työ kelpaa, on kaikki töissä, myös vanhat.

Millaisissa piirissä mahdat liikkua? Minun tuntemistani työttömistä kaikki ovat ajan myötä lähteneet opiskelemaan tai päässeet töihin. Mutta jos viettää aikaansa kaljaporukoissa, niin ehkä sitten ryyppykaverit on tuollaisia. 

Ja sukulaisetkin olet varmaan itse saanut valita, kun olet niin näppärä? Kumma kun

Höpö höpö, menee töihin isoon kauppaan, siellä on veikkauksille ja muulle omat työntekijät. Kassatyön oppii parissa tunnissa, nykyään maksetaan kortilla niin riittää kun katsoo päältä.

Vierailija
130/234 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kolme. Kaikki ovat miehiä, kaksi pössyttelijää ja yksi hikikomori.

Vierailija
131/234 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutistin kannattaa mennä töihin Halpa-Halliin. Siellä ei kaljaa myydä

Vierailija
132/234 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENKÄÄ TÖIHIN

Vierailija
133/234 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENKÄÄ TÖIHIN

KUNHAN HAKKERITIIMI LOPETTAA TOIMINTANSA. KOSKEE YHTÄ MIESTÄ !

Vierailija
134/234 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MENKÄÄ TÖIHIN

KUNHAN HAKKERITIIMI LOPETTAA TOIMINTANSA. KOSKEE YHTÄ MIESTÄ !

SITTEN ENÄÄ 219999 TYÖTÖNTÄ !

Vierailija
135/234 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttavasta työtoiminnasta löytyy monta. Työkkäri patistaa näitä oikeisiin töihin, mutta ei ole mitään kiinnostusta mennä. Tekemisen tahti on tosin sellainen, ettei kukaan kyllä edes palkkaisi, tai jos menisi vahingossa palkkaamaan, ei kyllä katselisi edes koeajan loppuun.

Missähän tästä ketjusta on nyt kaikki sormen heristelijät paasaamassa että uskokaa nyt, ettei töitä ole kaikille. Minkä takia työssä käyvät verotetaan kuiviin sen takia, että elämäntapaihmisroskat pitää elättää?

Vierailija
136/234 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, entinen ex-kaveri. Yritin aikoinani auttaa häntä monta kertaa hankkimaan työ- tai opiskelupaikan. Ennen kesää järjestetään verkostointitapahtumia, joissa pääsee tutustumaan työnantajiin, voi verkostoitua ja jättää hakemuksen. Mä katsoin näitä päiviä hänelle ja autoin cv:n ja hakemuskirjeen tekemisessä, jotta niistä saataisiin ihan "kilpailukykyiset", vaikkei ole työkokemusta tai koulutusta. Hän suoritti aikuislukiota loppuun, ja tarjouduin auttamaan yo-kirjoituksiin valmistautumisessa. Käytin oikeasti aika paljon omaa energiaa ja aikaa, jotta hän edistyisi elämässään. Sain hankittua hänelle jopa kutsun työhaastatteluun. 

Ja mitä tapahtui? Ei yhtään mitään. Ei tällä ihmisellä ollut mitään halua työllistyä tai hankkia edes lukion päätöstodistusta. Odotin häntä verkostointitapahtumaan, häntä ei kuulunut eikä ilmoittanut mitään, ennen kuin minä soitin hänelle. Hänelle ei kuulema sopinut se päivä, koska hänen piti mennä shoppailemaan. Viikonloppuisin ei voinut lukea yo-kirjoituksiin, koska silloin pitää mennä baareihin. Viikolla taas "ei ole aikaa" koska pitää käydä kaupoissa ja leffoissa ja "sitten ku leffa loppuu on jo ilta ja ei sitten enää jaksa". Kaiken huippu oli se, ettei mennyt siihen vtun työhaastikseen. Oli halunnut nukkua aamulla pitkään ja "ei vaan kiinnostanut". Kyseessä olisi ollut siis siivoustyö - tiedän, ei mitään hohdokasta, mutta saisi kuitenkin palkkaa. Hän kuitenkin valitti aina, ettei rahat riittäneet (riitti sit kuitenkin leffaan yms). Hänet oltaisiin voitu palkata. Kuka hukkaa tommoisen tilaisuuden? Sen jälkeen päätin, että antaa olla. Mainittakoon myös, että sairastin itse vakavaa masennusta yli 10v elämästäni. Välillä oli aika helvetin rankkaa käydä koulut, työhaastattelut yms. läpi. Itselläni erona tähän tapaukseen oli kuitenkin se, että olin valmiina tekemään vaikka mitä paskaduunia ja käymään koulut loppuun, että pääsisi työelämään kiinni.

Vierailija
137/234 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KANNATTAAKO SITÄ TÖITÄ TEHDÄ ? SIINÄ TULEE HIKI !

Vierailija
138/234 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset loisivat miesten rahoilla. 

Vierailija
139/234 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi tulee äkkiä mieleen. Toinen on perheenjäsen, joka sopi työnantajan kanssa, että hänet irtisanotaan. Sanoisin, että alkoholin käyttö ei ehkä ollut suora este työssäkäyntiin kun ei juopottele arkisin, mutta on joka tapauksessa vaikuttanut jaksamiseen liikaa. Viikonlopuista toipuminen ja sitten kun liikunta jää pois kokonaan ja uni on huonolaatuista.

Sitten yksi kaveri joka kertoi mulle yökerhon jonossa pummiessaan, että jätti lukion kesken eikä ole sen jälkeen tehnyt mitään. Ei huvita kun pelata kuulemma.

Vierailija
140/234 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja minä lasken lusmuksi sellaisen, joka nirsoilee ja valikoi mitä työpaikkoja viitsii edes hakea. Tyyliin ei kaupan kassalle, ei puhelinmyyntiä, ei mitään mistä ei itse tykkää... Silloin on kyllä työtön ihan omasta tahdostaan.

Kaupan kassalle ei oteta ilman kokemusta.

Täh? Että kauppaan pääsee töihin vain ostamalla kassalaitteen kotiin ja kotona harjoittelemalla? Vai mitä tarkoitat?

Kun missään muualla kun sitä työtä tekemällä sitä työkokemusta ei voi saada. Ihan taatusti otetaan myös ihan kokemattomia, homman oppimiseen menee aamupäivän verran.

Tuli sitä hommaa opiskeluaikana tehtyä, homma on niin helppoa että nykyään sen tekee kone koko ajan useammin. 

Otti ne minun 19-vuotiaan lapsen jolla kokemusta on vaan jostain piha-alueiden huollosta.