Tunnetteko YHTÄKÄÄN työtöntä ns. lusmua joka vain valitsee maata kotona
Tällainen diskurssihan työttömyydestä tässä maassa etenkin oikeistopuolueiden puheissa on kansaan istutettu. Itse en kuitenkaan ole eläissäni tuntenut ainuttakaan tällaista vetelää hengailijaa. Sen sijaan tuntemillani työttömillä on ollut koko muunkin elämän pilaavia sairauksia tai syrjintää iän/sukupuolen/elämäntilanteen/suhteiden puutteen takia, ja sitten on niitä työttömiä jotka hakevat hakevat hakevat, turhaan. Missä se on se ikävä laiska kaljalta haiseva pummi?
Kommentit (234)
Joskus myös se koko päivän pelaava mieslapsikin haluaisi oikeasti töihin vaikka sanoo että kiva elellä tuilla. Ei voi myöntää että tarvitsee apua, voi olla sosiaalisia ahdistuksia ja todellisuudessa jo kaupassa käynti saa miettimään im, koska ihmiset.
Masennus ja muut mt ongelmat ovat edelleen häpeä, joskus jopa pahempi häpeä kuin vapaaehtoisesti työttömänä olo.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen. Pääsi työkyvyttömyyseläkkeelle muka jalan takia. Alussa vähän känkkäsi kun nähtiin, mutta nykyään ei haittaa menoa. Tuumasi vain että onpa ihanaa.
Ja asuu Konalassa? :)
Vierailija kirjoitti:
Tunnen. Pääsi työkyvyttömyyseläkkeelle muka jalan takia. Alussa vähän känkkäsi kun nähtiin, mutta nykyään ei haittaa menoa. Tuumasi vain että onpa ihanaa.
Ja Konalassa asuu hän!? ;)
Täällä yksi. Miehen palkka elättää kummatkin. Minä hoidan kotia ja elukoita. Ei ole mielenkiintoa lähteä kodin ulkopuolelle hommiin kun kotonakin riittää puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi. Miehen palkka elättää kummatkin. Minä hoidan kotia ja elukoita. Ei ole mielenkiintoa lähteä kodin ulkopuolelle hommiin kun kotonakin riittää puuhaa.
Nostatko työttömyystukea? Jos et, niin et myöskään kuulu näihin ns. lusmuihin vaan on kyse pariskunnan välisestä omasta päätöksestä.
Tunnen, on yli 30-vuotias eikä ole kertaakaan elämässään ollut töissä. On vahvasti erakoitunut ja elää omassa kuplassaan pimeässä huoneessaan. Harmittaa toisen puolesta, mutta ei aikuista ihmistä voi väkisin mihinkään avun piiriin raahata.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen, on yli 30-vuotias eikä ole kertaakaan elämässään ollut töissä. On vahvasti erakoitunut ja elää omassa kuplassaan pimeässä huoneessaan. Harmittaa toisen puolesta, mutta ei aikuista ihmistä voi väkisin mihinkään avun piiriin raahata.
Kuulostaa pahoilta mt-ongelmilta, eli ei ole tämäkään tuota haettua vapaaehtoista lusmuilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa pahoilta mt-ongelmilta, eli ei ole tämäkään tuota haettua vapaaehtoista lusmuilua.
Olen itsekin mt-ongelmaisena nuorempana kieltäytynyt töihin menemisestä koska kotona oli vain mukavampaa olla ja vältellä vastuita. Ei mt-ongelmat oletuksena tarkoita heti sitä etteikö voisi myös vapaaehtoisesti lusmuilla.
Tunnen, yli 50 v. Opiskellut sitä sun tätä ja kaikki jäänyt kesken. Töissä max 2 vuotta. Harrastelee kaikenlaista ituhippeilyä ja yliluonnollista.
Kaveripiiriin ei kuulu luusereita. Jos joku on hetken etsinyt työtä, on sitä myös löytänyt.
En tunne. Muutaman työttömän tiedän, harrastavat työhakemusten tekoa, tuloksetta.
Tunnen yhden, ideologisista syistä elää yhteiskunnan ulkopuolella toimeentulotuella. Ei halua osallistua kapitalistisen maailman pyörittämiseen tms. Asuu hippikommuunissa samanmielisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden, ideologisista syistä elää yhteiskunnan ulkopuolella toimeentulotuella. Ei halua osallistua kapitalistisen maailman pyörittämiseen tms. Asuu hippikommuunissa samanmielisten kanssa.
Tääkin on vähän siinä ja siinä, tän henkiset ihmiset usein kuitenkin puuhailevat jotain yhteiskunnallista omasta halustaan ja yleensä on kyse jostain sellaisesta mistä kukaan ei kuitenkaan maksaisi mitään (ja työttömyystuella ei vapaaehtoistöitä edes saisi tehdä, jos TE-toimiston säädöksiä haluaisi noudattaa :D). Eivätkä kaljalta haisevat lapaset kykenisi koskaan kommuunielämään.
Mitähän tekemistä "suhteen puuttumisella" on työelämän kanssa.
Itse kysymykseen: ihan itse sluibailin koko elämän tuilla. Jos eläminen tekemättä mitään mahdollistetaan, aika moni sen ottaa vastaan.