Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outoa jos ei 30 vuotta täyttäneellä ihmisellä ole jo omaa asuntoa tai säästöjä olemassa.

Vierailija
25.04.2024 |

Miten ihmeessä olette elämänne viettänyt? Ettekö oikeasti ole saanut elämässäsi mitään aikaan?

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyttäessäni 30 olin työskennellyt kuukauden ensimmäisessä tutkinnon suorittamisen jälkeisessä työpaikassani.

Niin siinä menee elämä ja rahat hukkaan kun opiskelee kolmekymppiseksi jotain huuhaa tutkintoa

Ap

Vaan että tyttäreni saa yliopistossa suoritetun tutkinnon vaatimasta työstä lähes 5000 . Eli hän pystyy alkaa säästämään juuri vasta 30 vuotiaana:)Duunari voi säästää 15 vuotiaasta asti sen tonnin kkssa

Vierailija
62/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ei vanhemmat kustanna elämistä, kuten sinulle.

Ihan itse olen säästänyt ja käynyt töissä 15 vuotiaasta lähtien, kesätöistä säästin ensimmäiset 50 000€ 20 vuotiaana.

Ap

Kerrohan nyt suoraan mitä kesätyötä teit kun oli 50 000e tilillä? 

Kaupoissa, jäätelömyyjänä ja marjoja keräämässä joka kesä

Ap

Otetaanpa pieni matematiikan oppitunti tähän väliin:

Oletetaan, että teit kesätöitä ikävuosina 15-19 ja olit töissä koko kesän eli 3kk. Mainitsemissasi töissä tuntipalkka kesätyöteinillä on yläkanttiin laskettuna 10€/tunti. Työaika kesäteinillä on tyypillisesti 6h/päivä, mutta tehdään laskelma nyt 8h/päivä mukaan. 

10*8=80 eli sait 80€ per päivä.

Kuukaudessa on noin 20 työpäivää eli sain 20*80=1600€/kk

Kolmessa kuukaudessa sait 3*1600€=4800€

5 vuodessa sait 5*4800=2400€

Eli vaikka et olisi maksanut senttiäkään veroja ja olisit jättänyt maksamatta lakisääteiset tyel- yms. maksut, et olisi tienannut edes puolia 50 000 eurosta.

MIKSI VALEHTELET?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi, mitä marjoja poimimalla saa kasaan 50 000€ kolmessa kuukaudessa. Se on kuitenkin enemmän kuin esim. kansanedustajan peruspalkkio on vuodessa. 

Kuka puhui mistään 3 kuukaudesta? 15-19 vuotiaana kesätöissä olin

Ap

Vierailija
64/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse olen säästänyt ja käynyt töissä 15 vuotiaasta lähtien, kesätöistä säästin ensimmäiset 50 000€ 20 vuotiaana.

Ap

Kaupoissa, jäätelömyyjänä ja marjoja keräämässä joka kesä

Ap

Otetaanpa pieni matematiikan oppitunti tähän väliin:

Oletetaan, että teit kesätöitä ikävuosina 15-19 ja olit töissä koko kesän eli 3kk. Mainitsemissasi töissä tuntipalkka kesätyöteinillä on yläkanttiin laskettuna 10€/tunti. Työaika kesäteinillä on tyypillisesti 6h/päivä, mutta tehdään laske

Sanoinko että säästin pelkästään tai tein vain 1 työtä? En mielestäni. Tietenkin sijoitin säästöt rahastoihin jossa ne kasvoivat.

Ap

Vierailija
65/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vaan 50 000? Mä sain säästöön kaksi kertaa enemmän vuotta nuorempana, ja tein vain puolta päivää. Kerkesin nauttia myös vapaalla olosta. Se katsos on saavutus että osaa etsiä sopivat duunit heti nuorena.

Neljätoistavuotiaat ovatkin päteviä ihan mihin tahansa työhön, ei siihen mitään huuhaatutkintoja tarvita.

Vierailija
66/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi, mitä marjoja poimimalla saa kasaan 50 000€ kolmessa kuukaudessa. Se on kuitenkin enemmän kuin esim. kansanedustajan peruspalkkio on vuodessa. 

Ap

Kesätyöt yleensä tehdään koulujen lomien aikaan eli n. 3 kk vuodessa.-eri

Vierailija
67/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on 2000 e säästössä ja vuokralla asun. Työttömänä en ole ollut päivääkään elämässäni valmistumisen jälkeen 18-vuotiaana 17 vuotta sitten. Laitan kaiken ylimääräisen matkusteluun. Jos en matkustelisi niin olisi rahat omaan asuntoon mutta en halua omaa asuntoa, mielummin matkustan.

Vierailija
68/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kesä on meillä Suomessa 3kk mittainen. Ja vaikka olisit tehnyt töitä 5 kesää, ei siitäkään tule kuin 15 kuukautta. KUKAAN ei maksa marjanpoiminnasta tms. 1v3kk ajalta 50 000€. Turha edes yrittää valehdella sellasista, koska täällä kirjoittelee aikuisia ihmisiä, jotka ovat selvillä palkkatasoista ja osaavat peruskoulutason matematiikkaa. Toisin kuin sinä, röllipieni. 

Vierailija
69/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Taisi myydä persettä.

Vierailija
70/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mullakaan.

53v.

Vierailija
71/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vaan kateellisia ihmisiä. Tottakai työtä tekemällä voi säästää ja ostaa oman asunnon. Ei olisi mikään pakko asua pääkaupunkiseudulla. Voi muuttaa pienemmälle paikkakunnalle, jossa asuminen on edullisempaa ja ostaa hienon talon ja elää laadukasta elämää. Ei siihen kultalusikkaa tarvita, eikä edes suuria säästöjä. Nämä ovat ihan valintoja.

Vierailija
72/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin ihmisillä on pätkätöitä/osa-aikatöitä, niillä ei pankista lainaa heru,ainakaan yksin hakiessa. Tilanteet voi muuttua, tulla yyteet jne. 

Vierailija
73/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinko että säästin pelkästään tai tein vain 1 työtä? En mielestäni. Tietenkin sijoitin säästöt rahastoihin jossa ne kasvoivat.

Ap

Et sinä lapsikulta pysty kesätyönä tekemään kokopäiväisesti enempää kuin yhtä työtä kerrallaan. Eli ihan sama, mitä sinä sanoit tai jätit sanomatta. Paskaa jauhat silti niin, että äitisi häpeää silmät päästään. 

Vierailija
74/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et silti neljässä vuodessa kesätöissä tienaisi noin paljon jollakin marjojen poiminnalla, jäätelöä myymällä yms. Nyt vähän todellisuudentajua arvon trolli.

Vierailija
75/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt katkera siitä, kun tulosi eivät riitä korkojen noustua enää lainanmaksuun?

Minulla kävi sillä tavalla, että varaa olisi ollut ostaa asunto, mutta jätin sen tekemättä, koska oli epäilys siitä mihin ollaan menossa.

Vierailija
76/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ollut 26 vuoden ikään mennessä syöpä kaksi kertaa. Kummasti vei aikaa opiskeluilta ja töiltä. Mieti sitä ap jos osaat.

Vierailija
77/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on vaan kateellisia ihmisiä. Tottakai työtä tekemällä voi säästää ja ostaa oman asunnon. Ei olisi mikään pakko asua pääkaupunkiseudulla. Voi muuttaa pienemmälle paikkakunnalle, jossa asuminen on edullisempaa ja ostaa hienon talon ja elää laadukasta elämää. Ei siihen kultalusikkaa tarvita, eikä edes suuria säästöjä. Nämä ovat ihan valintoja.

Miksi olisin kateellinen jollekin lapselliselle trollille joka valehtelee? Ihan kuule asun omakotitalossa ja elämä hymyilee. 

Vierailija
78/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Kyllä sanoit. Tässä sinulle muistinvirkistykseksi suora sittaatti omasta viestistäsi:

kesätöistä säästin ensimmäiset 50 000€

Korkki kiinni, kun olet jo tähän aikaan päivässä niin kännissä, ettet musta mitä kirjoitit alle 30min sitten. 

Vierailija
79/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Taisi myydä persettä.

Tai sitten oli siellä isin firmassa muttei kehtaa myöntää.

Vierailija
80/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 23v ja mies kaks vuotta vanhempi kun rakensimme ok- talon. Vuosi oli 70- luvun alku. Ennen tuo oli yleisempää kuin nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi