Outoa jos ei 30 vuotta täyttäneellä ihmisellä ole jo omaa asuntoa tai säästöjä olemassa.
Miten ihmeessä olette elämänne viettänyt? Ettekö oikeasti ole saanut elämässäsi mitään aikaan?
Kommentit (105)
Huomio hakuiselle persulle noin voin olla.
Jos 30-vuotiaana on oma asunto ja säästöjä reilusti, ei ole juuri ehtinyt kouluttautua.
Olen 61v ei omaa asuntoa ei säästöjä. Töissä olen ollut 40v.
Mitään täältä ei mukaansa vaikka olisi millainen palatsi ja tilillä miljoonia. Omaisuus aiheuttaa vain riitoja perillisten kesken. Kokemuksella. Parempi kun ei jää mitään. No saa lapset henkivakuutuskorvauksen. Se tulee kaikille saman suuruisena.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli jo 23-vuotiaana oma lainarahalla ostettu rivariausunto. Toki käsirahan säästin. Vanhemmat eivät ole rahallisesti auttaneet muuten kun asuin kotona, että sain pienestä palkastani kymppitonnin säästöön.
Nyt omat 3-kymppiset lapset ovat säästäneet työllään niin paljon, että voivat käteisellä ostaa omakotitalon. Kyllä me silti ollaan myös matkusteltu enemmän kuin monet muut. Lemmikkejä ei olla haalittu ylen määrin. Perheessä oli kissa, kun lapset olivat koululaisia. Viinaan, taxiin ja tupakkaan ei ole mennyt rahaa.
Kymppitonnilla saa omakotitaloja nykyään, siihen vielä irtaimiston päälle. Myyjäperikunnat ovat tyytyväisiä, kun säästävät purku ym. kustannukset. Siitä se vaan on kiinni, mitä elämässään pitää tärkeänä. Ihmisten ilmoilla ei puolen miljoonan vaatimatontakaan rintamamiestaloa osta käteisellä pelkästään työtuloillaam monikaan kolmekymppinen.
Kerroppa ap missä kesätöissä olit alle kakskymppisenä ja 20 vuotiaana ,kun säästit sen 50000e. Ihan siksi vaan ,että otan opikseni.