Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outoa jos ei 30 vuotta täyttäneellä ihmisellä ole jo omaa asuntoa tai säästöjä olemassa.

Vierailija
25.04.2024 |

Miten ihmeessä olette elämänne viettänyt? Ettekö oikeasti ole saanut elämässäsi mitään aikaan?

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei vanhemmat kustanna elämistä, kuten sinulle.

Vierailija
2/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs itte oot saanu aikaiseksi ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen outolintu tässä oudossa Matrixissa 🤯

Vierailija
4/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat on mennyt elämiseen, reissuihin jne.

Vierailija
5/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse olen säästänyt ja käynyt töissä 15 vuotiaasta lähtien, kesätöistä säästin ensimmäiset 50 000€ 20 vuotiaana.

Ap

Vierailija
6/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttäessäni 30 olin työskennellyt kuukauden ensimmäisessä tutkinnon suorittamisen jälkeisessä työpaikassani.

Vierailija
7/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli mutta sen saavutin ainoastaan omistautumalla koko aikani työnteolle. Ei sekään mikään hyvä elämä ole. Nyt on hieman enemmän vapaa-aikaa ja tuntuu että osa elämästä on jäänyt elämättä. Ei toimi enää sama kaava joka toimi vanhemmillani silloin kasarilla, ajat ovat muuttuneet.

Vierailija
8/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs aikaansaannosta siinä tarvitaan että asunnon ostaa? Mä olen aikaansaanut mielettömän paljon mielenkiintoisia asioita elämässäni, ollut töissä ympäri Suomea ja motivoivissa hommissa. Ei mitään järkeä ostella asuntoja ympäriinsä, eihän se ole saavutus eikä mikään. Saavutus on olla vapaa ja onnellinen, tyytyväinen elämäänsä ja kyky nauttia velattomasta olosta.

Vierailija
9/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttäessäni 30 olin työskennellyt kuukauden ensimmäisessä tutkinnon suorittamisen jälkeisessä työpaikassani.

Niin siinä menee elämä ja rahat hukkaan kun opiskelee kolmekymppiseksi jotain huuhaa tutkintoa

Ap

Vierailija
10/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lähes sama, paitsi että olin jo varmaan 32v kun sain koulutusta vastaavan työpaikan josta saa oikeaa palkkaa. Ennen sitä opiskelin tietysti ja sain vain osa-aikaa ja pätkätöitä hanttihommina. Sitten joku ihmettelee miten ei tässä iässä ole jo valmiina kaikki. No kun ei vaan saa töitä ensin. Vasta nyt jotain lapsiakin voi ajatella 35-vuotiaana. Maailma on muuttunut. Myös puolisoni valmistui 30v

Vierailija
11/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla on normaalia asua jopa vanhempien luona 30-v:nä.

Vierailija
12/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse olen säästänyt ja käynyt töissä 15 vuotiaasta lähtien, kesätöistä säästin ensimmäiset 50 000€ 20 vuotiaana.

Ap

Olitko isin firmassa kesätöissä?

Vierailija
13/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vaan 50 000? Mä sain säästöön kaksi kertaa enemmän vuotta nuorempana, ja tein vain puolta päivää. Kerkesin nauttia myös vapaalla olosta. Se katsos on saavutus että osaa etsiä sopivat duunit heti nuorena.

Vierailija
14/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Onhan se varmasti kovinkin outoa, jos on viettänyt koko elämänsä kultalusikka perseessä eikä tiedä todellisuudesta mitään. 

Vierailija
15/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näyttää tilanne nyt sellaiselta, että saapa nähdä, onko 60 vuotta täyttäneellä henkilöoletetulla kohta enää omaa asuntoa saat säästöjä jäljellä!

Vierailija
16/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että sinä olet tätä mieltä.

Vierailija
17/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok, boomer. Mutta nyt ei eletä enää 1970-lukua, jolloin sinä olit 30v. 

Vierailija
18/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en haluaisi olla sinun saappaissa ja sinun ajatuksen juoksullasi. 

Pidät ainoana saavutuksena omistusasuntoa tai säästöjä.

Minäminäminä.

Ilmeisesti sinun näkökulmastasi minä en ole tehnyt mitään, kun materiaalin hankkimisen itselle sijaan olen auttanut elämässäni eri eläimiä yhdistyksien kautta konkreettisesti sekä lahjoituksien kautta. 

Vapaaehtoinen auttaminen ei ole itselle (rahallista) haalimista joten ap tuskin arvostaa moista. 

Vierailija
19/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olitko isin firmassa kesätöissä?

Kaupoissa, jäätelömyyjänä ja marjoja keräämässä joka kesä

Ap

Vierailija
20/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok, boomer. Mutta nyt ei eletä enää 1970-lukua, jolloin sinä olit 30v. 

Ihan 90-luvulla olen syntynyt

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi