Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outoa jos ei 30 vuotta täyttäneellä ihmisellä ole jo omaa asuntoa tai säästöjä olemassa.

Vierailija
25.04.2024 |

Miten ihmeessä olette elämänne viettänyt? Ettekö oikeasti ole saanut elämässäsi mitään aikaan?

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 68-vuotias enkä ole koskaan omistanut asuntoa. Miksi pitäisi omistaa asunto, kun on varaa asua vuokralla?

Vierailija
22/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ei vanhemmat kustanna elämistä, kuten sinulle.

Ihan itse olen säästänyt ja käynyt töissä 15 vuotiaasta lähtien, kesätöistä säästin ensimmäiset 50 000€ 20 vuotiaana.

Ap

Nii, "ihan itse", me jotka ollaan oikeasti tehty asiat ihan itse ollaan jouduttu kuluttaan noi samat varat elämiseen.

Kusiaivoinen ja kiitämätön nepovauva sinä olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse olen säästänyt ja käynyt töissä 15 vuotiaasta lähtien, kesätöistä säästin ensimmäiset 50 000€ 20 vuotiaana.

Ap

Ok, boomer. Mutta nyt ei eletä enää 1970-lukua, jolloin sinä olit 30v. 

Ihan 90-luvulla olen syntynyt

Ap

Höpöhöpö. Kukaan ysärilapsi ei ole noin vieraantunut todellisuudesta. 

Vierailija
24/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa jos päälle nelikymppisellä, koko aikuisikänsä vähintään keskipalkkaisia töitä tehneellä, ei ole sen vertaa säästöjä et voi osin pääomatuloilla elellä. Tietenkään matalapalkkaisilla tai pätkiin jumittuneella ei voi olla, mut keski- ja hyvätuloiset.

Vierailija
25/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsinkin jo lapsena itseni oudoksi. Keskityin parikymppisenä enemmän haahuiluun ja yritin ymmärtää maailmaa, mielestäni se oli hyvää aikaa. Ehkä se oli jotenkin lapsellista, että suhtauduin maailmaan niin vakavasti että tunsin että omaisuuden kerryttäminen ei ole hyvää elämää?

Vierailija
26/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki tuntemani alle 30-vuotiaat, joilla on oma asunto, ovat käytännössä saaneet tuon asunnon vanhemmiltaan jo joskus 18-22 v. Näin siis ainakin pk-seudulla. Varmasti muissa osissa Suomea, joissa on paljon halvempaa asua, on omin neuvoin asuntoja hankkineita. Sitä paitsi on myös ihmisiä, jotka voisivat hankkia omistusasunnon, mutta syystä tai toisesta eivät sellaista tarpeeksi halua. 

Vierailija
27/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, jos taloudellisesti menestyneen kolmekymppisen pitää tulla pönkittämään itsetuntoaan av-palstalle. Joku tässä ei nyt täsmää....

Vierailija
28/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olitko isin firmassa kesätöissä?

Kaupoissa, jäätelömyyjänä ja marjoja keräämässä joka kesä

Ap

Ei riitä kesät kuittaan tuota summaa noissa hommissa, perskokkare se taas valehtelee lämpimikseen kun ei saa naista.

Vierailija
29/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 68-vuotias enkä ole koskaan omistanut asuntoa. Miksi pitäisi omistaa asunto, kun on varaa asua vuokralla?

Onneksi teitä on,olen maksattanut teidänlaisilla 2 sijoituskämppää

Vierailija
30/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs aikaansaannosta siinä tarvitaan että asunnon ostaa? Mä olen aikaansaanut mielettömän paljon mielenkiintoisia asioita elämässäni, ollut töissä ympäri Suomea ja motivoivissa hommissa. Ei mitään järkeä ostella asuntoja ympäriinsä, eihän se ole saavutus eikä mikään. Saavutus on olla vapaa ja onnellinen, tyytyväinen elämäänsä ja kyky nauttia velattomasta olosta.

Samat sanat!

Tein työtä josta tykkäsin, huono palkka.

Asuin yksin, enkä saanut lainaa vaikka oisin kysynyt. Ei ollut takaajaa!

No nyt elämänkaaren tässä päässä, olen onnellinen etten ostanut asuntoa. Nyt oisin kusessa sen kanssa, kukaan ei sitä ostaisi!

Olen kouluttanut nuoreni, maksanut hänen asuntoaan, se riittää mulle.

Vierailija
31/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkunhan se pitää auttaa köyhiä asuntosijoittajia elämässä eteenpäin. Itse sijoitan ylijäämän paljon tuottavimpiin kohteisiin. 

Vierailija
32/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on perinteinen Pappa Betalar lapsi joka ei ymmärrä että kaikilla ei vanhemmat pyyhi pyllyä 30 vuotiaaksi. 

Meillä muilla ei ole mistä säästää kun raha menee elämiseen.  

Vierailija
33/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotiaana asunnon ostaminen olisi ollut ihan h.1vetin typerää. Olen työn perässä muuttanut 4 kertaa maatakin sen jälkeen.

Vierailija
34/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikki tuntemani alle 30-vuotiaat, joilla on oma asunto, ovat käytännössä saaneet tuon asunnon vanhemmiltaan jo joskus 18-22 v. Näin siis ainakin pk-seudulla. Varmasti muissa osissa Suomea, joissa on paljon halvempaa asua, on omin neuvoin asuntoja hankkineita. Sitä paitsi on myös ihmisiä, jotka voisivat hankkia omistusasunnon, mutta syystä tai toisesta eivät sellaista tarpeeksi halua. 

Mun nuoreni kyllä osti sen ihan omilla rahoillaan.

Maksettiin opiskelut ja muut.

Vierailija
35/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavan kohteliasta teititellä kanssakirjoittajaa :) Minä olen aina asunnut vuokrafirman asunnossa, joten et puhu minunlaisistani ihmisistä.

Vierailija
36/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku asunnon ostaminen on aivan yhtä tyhjän kanssa tässä maailmassa. Joo, on itselläkin omistusasunto, mutta näin keski-ikäisenä olen sen tajunnut, että omaisuutta en halua haalia. Kokemuksia mieluummin. Laitan rahani mm.reissuihin, hyvään ruokaan,liikuntaan ja siihen, että pystyn nauttimaan tästä nopeasti ohikiitävästä elämästä. 

Vierailija
37/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas niin haudskaa että alanpa tienaamaan.

Karttojen tekeminen mihin on merkitty isotuloisten asunnot ja omaisuudet verotietoja, puhelinluetteloa ja googlen karttoja käyttäen on täysin laillista myytävää kun se on julkista tietoa, mitä se mulle kuuluu mihin niitä käytetään.

50e päälle niin mä jalkaudun tarkistaan onko vartiointi lafkan tarrat ovissa ja ikkunoissa.

Vierailija
38/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei riitä kesät kuittaan tuota summaa noissa hommissa, perskokkare se taas valehtelee lämpimikseen kun ei saa naista.

EI VOI pitää paikkaansa, kun laskee 5000,00 jaettuna viidellä vuodella, sehän tekee vaikka mitä kesällä.

En usko!

Vierailija
39/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aika kova kesätyö. Oma kesätyöpalkkani oli 1100€ kuussa, mistä ei jäänyt sukanvarteen 50 000 euroa.

Vierailija
40/105 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

EI VOI pitää paikkaansa, kun laskee 5000,00 jaettuna viidellä vuodella, sehän tekee vaikka mitä kesällä.

En usko!

Sulla menee nyt aika railakkaasti omat numeros sekasin valehdellassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi