Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Kumman laitat ykkössijalle - miehen vai lapset? Tiedostatko tämän?

Vierailija
25.04.2024 |

Epäilen että suurin osa - ainakin valtava määrä - naisista laittaa lapset ykkössijalle jostain syystä - MIKÄ SYY? Ja entäpä jos he sitten elävät elämänsä näiden lastensa kautta? Uskon tämän vaikuttavan miehen ja naisen välisten suhteiden kummallisuuteen.

Itse olen niitä naisia jotka laittaa miehen ykkössijalle. Lapset kuuluvat siihen sitten ja tietysti niitä rakastetaan - ei nyt ole siitä kiinni - mutta suhde mieheen on kuitenkin ykkönen. Sitä en sitten osaa sanoa että miten tämmöinen 'näkyy' minusta ja perheestäni ja näkevätkö jotkut sen ulospäin. 

Jos lapset ovat ykkössijalla niin entäpä jos 'rakkaussuhde' on ollut 'puutteellinen' jo alusta alkaen. Naisen päämäärä - tietoinen tai tiedostamaton - on vain ollut saada ne lapset mieheltä... LEIKKIÄ jotain KOTILEIKKIä... entäpä jos tästä syntyy joku nukkekoti jossa valotkin mutta sammuvat... entäpä jos on vedetty koko homma kulissiksi... 

Kommentit (200)

Vierailija
81/200 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin pelastaisin tulipalosta ensimmäisenä mieheni. Hän on koko elämäni perusta. 

Tämä kuulostaa aika epäterveeltä. Läheisriippuvuus, epäterve kiintymyssuhde, vääristynyt tarvitsevuus, häiriintynyt suhdedynamiikka...? Ei ole oikeasti normaalia ajatella noin.

Vierailija
82/200 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on hyvä sanonta, eli että vanhempien suhde on lasten koti. Ei se talo. On kivaa lapsille, että vanhemmilla menisi hyvin eikä tarvitse stressata erosta tai ylimääräisistä riidoista. Toki lapset pelastetaan tulipalossa ekana ja näin, mutta muuten sitä voi miettiä, että miten se hyödyttää lapsia, jos suhde jätetään aina kakkoseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/200 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä laitan lasten tarpeet mieheni edelle. Lapset kuitenkin tietää, että aikuisillakin pitää olla yhteistä aikaa. 

Vierailija
84/200 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat ykkössijalle laittamisella? Rakastan miestäni enemmän kuin ketään muuta, mutta tietyissä asioissa on velvollisuus ottaa lapset huomioon ennemmin kuin mies. Esimerkiksi jos pitäisi päättää kumpi kuolee, mies vai lapsi, niin kyllä minun pitäisi antaa miehen kuolla, koska hän on elänyt tässä maailmassa paljon kauemmin.

Vierailija
85/200 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan mieslapsia jotka ovat mustasukkaisia lapsille äidin huomiosta. Yäk.

Vierailija
86/200 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/5559077/nainen-mies-vai-lapset-ykkoseks…

Nainen! MIES vai lapset YKKÖSEKSI? (4 tekstiä, voi kun edes joku jaksaisi lukea ja kommentoida jotain...)

Olen lukenut kirjoituksianne ja synnytti tarpeen kirjoittaa ja 'vastata'. Sorry, että tekstistä tuli tämmöinen neljän sivun mammutti...

T. AP

https://www.vauva.fi/keskustelu/5557774/nainen-kumman-laitat-ykkossijal…?

Epäilen että suurin osa - ainakin valtava määrä - naisista laittaa lapset ykkössijalle jostain syystä - MIKÄ SYY? Ja entäpä jos he sitten elävät elämänsä näiden lastensa kautta? Uskon tämän vaikuttavan miehen ja naisen välisten suhteiden kummallisuuteen.

Itse olen niitä naisia jotka laittaa miehen ykkössijalle. Lapset kuuluvat siihen sitten ja tietysti niitä rakastetaan - ei nyt ole siitä kiinni - mutta suhde mieheen on kuitenkin ykkönen. Sitä en sitten osaa sanoa että miten tämmöinen 'näkyy' minusta ja perheestäni ja näkevätkö jotkut sen ulospäin. 

Jos lapset ovat ykkössijalla niin entäpä jos 'rakkaussuhde' on ollut 'puutteellinen' jo alusta alkaen. Naisen päämäärä - tietoinen tai tiedostamaton - on vain ollut saada ne lapset mieheltä... LEIKKIÄ jotain KOTILEIKKIä... entäpä jos tästä syntyy joku nukkekoti jossa valotkin mutta sammuvat... entäpä jos on vedetty koko homma kulissiksi... 

26.04.2024

Vierailija
87/200 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat rasite. Siksi lapset. Melkein kaikki menee tärkeydessä miehen edelle esim työ.

Vierailija
88/200 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

NELJÄ TEKSTIÄ SEURAAVASSA:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5557774/nainen-kumman-laitat-ykkossijal…

1/ Nainen! Kumman laitat ykkössijalle miehen vai lapset? Tiedostatko tämän?

Olen tämän mitä tyhmimmän ketjun AP. Näen että suurin osa ihmisistä ei ollenkaan edes ymmärtänyt avaustani. Sille ei voi mitään - vaikea keksiä sanoja että kaikki todella ymmärtäisivät mitä joku yrittää sanoa tai kysyä... Ymmärrän että suurella määrällä ihmisiä on juuri ne perheet, heillä on ollut tarve perustaa perhe ja saada lapset eli suoraan sanoen lisääntyä - mitä muuta se olisi. Minä en ole sellaista perhettä perustanut. Olisin perustanut perheen jos minulla olisi sellainen mies että melkein voisin tuntea että Jumalan luoma IHMINEN = MIES+NAINEN... Minulla on täysin toisenlainen tarina ja luulen että harvalla on mitään tämmöistä... Olen tehnyt vammaisabortin 22 vuotiaana vastoin omaa tahtoni. Aborttipäätös on sellainen että sitä ei ihminen ylipäätänsä voi tehdä eli ylittää ihmisen kapasiteetin päättää lapsen elämästä tai kuolemasta. Se on Jumalan tehtävä ja me emme ole minkäänlaisia Jumalia emmekä todellakaan voi leikkiä Jumalaa... Joka tapauksessa tämä abortti ja sen harkinta sotki koko orastavan suhteeni. Sairaalasta sanottiin, että sitten heti uusi lapsi tilalle... Mutta näin ei käynyt koska suhde meni täysin plörinäksi... jatkuvasti etsin lapselleni vain uutta isää mutta mitään uutta isää ei koskaan löytynyt, koska isän olisi pitänyt olla sama mies - kukaan muu ei kelvannut... kyllä tilalle tuli jotain muita miessuhteita mutta kaikki nämä suhteet ovat osoittautuneet pelkiksi roskiksi ja haihtuneet elämästäni... ehkä en niistä koskaan edes halunnut ainuttakaan ja tuntuu siltä että olisin mielummin ilman noita suhteita... vaikka nunnana... ei haittais... en ole seksiriippuvainen... Mutta tämä mies ei haihtunut ikinä... on kuin hänet olisi piirretty sisälleni ja ymmärrän kun joku sanoi, että hänen miehensä on hänen elämänsä perusta... Joissakin parisuhteissa - luultavasti sellaisia ei 

1/4

Vierailija
89/200 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/kaikille ole suotu - näin on... suhde on niin voimakas että ollaan mies+nainen=ihminen, eikä mies ja nainen... Kyllä se on niin että tietysti ne lapset pelastetaan sieltä tulipalosta, mutta miehen pelastuminen sieltä on erittäin tärkeää...mpää... Naisen elämään kuuluu raskaudet, pieleen menneet raskaudet, keskenmenot, synnytykset, hirvittävät synnytykset, kuolleena syntyneet lapset, lapsikuolleisuus eli jotkut menettävät suuresta lapsikatraasta hirveän mona lasta ja jotkut lapset eivät selviä aikuisiksi... Me elämme vain maailmassa jossa kaikki tämä on poistettu ja lapset aikaansaadaan ties millä enemmän tai vähemmän keinotekoisilla menetelmillä, joita jotkut kyseenalaistavat jo... kaikilla naisilla ei edes ole sellainen kroppa että se on hyvä lasten synnyttämiseen ja nyt näilläkin naisilla on lapsia vaikka luonto olisi karsinut heidät pois... Abortti taas ei kuulu naisen elämään vaan on täysin seinästä ja jos oikein ajattelee niin keisarileikkauksetkin ovat luonnottomia, vaikka niitä tehty jo kauan... Ennen jos lapsi kuoli naisen kehoon sisälle niin se on luultavasti otettu ulos silpomalla vaikka tästä ei kukaan puhu... ja moni nainen sitten kuoli lapsivuoteeseen ties mistä syystä... TÄMÄ ON NAISEN OIKEAA ELÄMÄÄ JOSTA ME EMME ENÄÄ TIEDÄ MITÄÄN... Nyt kysyn että eikö tämmöisessä naisten oikeassa maailmassa SE MIES OLE AIVAN EHDOTON YKKÖNEN NAISELLE... hän lohduttaa... hän kärsii yhdessä naisen kanssa... JA KOHTA AIKAANSAADAAN UUSI LAPSI JA UUSIA LAPSIA... MITÄ VOI NAINEN TEHDÄ TÄMMÖISESSÄ OIKEASSA MAAILMASSA JOS HÄNELLÄ EI OLE MIESTÄ, YPÖYKSIN LAPSENSA HUOLEHTIJANA? Ei lapsi voi oikeastaan lohduttaa vaikka äiti hakee ja saa hänestä lohtua - pahimmassa tapauksessa lapsi alkaa kantaa surevan vanhempansa surua ja huolia ja huolehtia tästä mikä on aivan seinästä... Tässä teille tausta sille miksi tein tämän avauksen... Tämän lisäksi olen kokenut tuosta naisten maailmasta sekä kaksi raiskausta että kuolleena syntyneen lapsen... lapsi n 7 kk kuoli sisälleni ja jouduin sen sitten tietysti synnyttämään... Siitä lähtien olen tuntenut kuin eläisin tässä maailmassa jollain jatkoajalla koska siihen tilanteeseen olisin voinut kuolla jos lasta olisi alettu ottaa ulos silpomalla eikä niin että synnytys vaan käynnistetään jollain aineella, tanssin synnytyssalissa sidottuna tiputukseen 

2/4

Vierailija
90/200 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/radio täysillä... tilasin puhelimen ja soittelin ympäriinsä ja hups olin silmänräpäyksessä ilman juuri mitään kipuja synnyttänyt tuon kuolleen lapsen sisältäni... ja tämä on siis nykyaikaa mutta toisin olisi voinut olla... TÄSTÄ KAIKESTA VOI KÄÄNTEISESTI AJATELLA ETTÄ NYKYNAINEN EI ENÄÄ TARVITSE MIESTÄ JUURI MIHINKÄÄN - EI AINAKAAN NOIHIN ASIOIHIN JOTKA KUULUIVAT VANHAN AJAN NAISTEN ELÄMÄÄN JOSTA AJASTA EI OLE KOVIN PITKÄ AIKA... Aika vastikään tämä nykyaika on vasta räjähtänyt käsiin... Ennen tuohon naisten maailmaan kuului myös se että lapset hoidettiin kotona... usein äiti hoiti, ei aina... kaikenlaista on ollut... imetättekö te ne lapsenne vai annatteko tuttipullosta ja miksi... Mutta nyt on toisin... laitatatteko te jotka laitatte lapsenne ykkössijalle rakastamanne miehen edelle niitä melkein vauvoja, 1-2 vuotiaita (en tiedä), päiväkoteihin vieraiden tätien hoidettaviksi, ei edes mummo tai isoäiti enää kelpaa nykyaikana mikä olisi ihan luonnollista... ja menette itse töihin tekemään uraa itsellenne... mikä on niin tärkeää... Minulle, joka laittaisin rakastamani miehen etusijalle, ei ikinä tulisi mieleenikään laittaa lastani mihinkään ulkopuoliseen hoitoon... hoitaisin lapseni itse jos en olisi täysin pakotettu menemään johonkin palkkatyöhön... En tiedä ymmärrättekö tämän kirjoitukseni jälkeen yhtään sen enempää mitä tarkoitan? Meitä on moneksi... ja voi olla että jos äidille vain lapset ovat tärkeitä niin niistä lapsista kasvaakin ihmisiä, jotka ovat liian riippuvaisia äitisuhteestaan mikä ei liene sekään mikään hyvä juttu... ja jos nykyajan nuoret miehet ovat suurissa ongelmissa niin mistä se sitten johtuu jos äideille kuitenkin nämä kullanmurupojat ovat olleet ykkössijalla - onko isäsuhde jotenkin jäänyt ontuvaksi ja isän malli liian vähäiseksi??? Poika tajuaa että häntä arvostetaan poikana kun hän näkee että äiti arvostetaan isää miehenä... tuntuu ontuvalta jos äiti kyllä hyysää poikaa mutta isä on vain 

3/4

Vierailija
91/200 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/jossain taustalla jossain epämääräisessä kotiroolissa... 'Vanhempien parisuhde on lapsen koti', sanoi joku! Ainakin minulle mies olisi se ykkönen ja lapset kakkosena, vaikka tietysti rakastamme lapsiamme ja huolehdimme että heidän tarpeensa tyydytetään kykyjemme mukaan, mutta siitähän ei ollut ollenkaan kysymys... sekin on itsestään selvää, että rakkaus partneriin ei ole samanlainen kuin rakkaus lapsiin eikä näitä voi verrata. Nyt kun perinteinen perhe- ja kotikäsite on romutettu niin kukaan ei vielä tiedä minkälaisia aikuisia ihmisiä kasvaa lapsista, jotka ovat kasvavat näissä 'uudenlaisissa' perhe- ja kotimalleissa. Kun on lukenut tämän ketjun niin tuntuu että noita nykykoteja todellakin pyörittävät vain naiset joille on aika yhdentekevää onko se mies siellä perheessä vai ei... VOIKO TÄMÄ OLLA JOKU OIKEA KUVA? Ei ihme että kaikkialla miehet näyttävät vain huutavan pillua... SEKÖ ON SE AINOA 'TEHTÄVÄ' joka heille on 'jäänyt' tässä ihan kamalaksi muuttuneessa ihmissuhdemaailmassa? Ja jos etsivät vanhempien naisten seuraa niin etsivätkö jotain äidinjatketta? Ja jos nuoret tytöt muka etsivät vanhempien miesten seuraa niin sehän sitten voisi todellakin olla sitä että he puolestaan etsivät sitä isähahmoa jonka roolia kodissa eivät olleet ymmärtäneet.  TÄMÄHÄN ALKAA TUNTUA SILTÄ ETTÄ NYT MENNÄÄN TODELLAKIN PÄIN H-Ä JOS TÄMÄ ON TOTTA JA JOTAIN PITÄISI TEHDÄ. NÄIN EI VOI JATKUA! 

4/4

26.04.2024 NELJÄ TEKSTIÄ - TÄSSÄ THE END! 

Vierailija
92/200 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset, tottakai. Mies on tarpeellinen vain siinä lasten hankintavaiheessa, muuten rasite.

Vierailija
93/200 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/5559155/hei-miessakit-ja-aijat-missa-ik…

HEI MIESSAKIT JA ÄIJÄT missä ikinä ootte! LAITTAKAA TÄMÄ IHMEKETJU PALAMAAN SOMEEN! TEHTY NYT IKIOMAKSI TEILLE LINKKEINEEN! VAATII PEREHTYMISTÄ, MUTTA ELÄMÄ ON... 

HALOO MIEHET! Nyt on sellaiset jutut että teidän on pakko tulla hoitamaan tätä ketjua! TÄMÄ ON ELÄMÄN JA KUOLEMAN ASIA TEILLE! LIITTYY MYÖS SEKSIELÄMÄÄNNE JA POIKIINNE! Nyt vastuuta!

https://www.vauva.fi/keskustelu/5559130/haloo-miehet-nyt-sellaiset-jutu…

https://www.vauva.fi/keskustelu/5559140/haloo-miehet-nyt-sellaiset-jutu…

https://www.vauva.fi/keskustelu/5559077/nainen-mies-vai-lapset-ykkoseks

Nainen! MIES vai lapset YKKÖSEKSI? (4 TEKSTIÄ, voi kun edes joku jaksaisi lukea ja kommentoida jotain...)

Olen lukenut kirjoituksianne ja synnytti tarpeen kirjoittaa ja 'vastata'. Sorry, että tekstistä tuli tämmöinen neljän sivun mammutti...

T. AP

https://www.vauva.fi/keskustelu/5557774/nainen-kumman-laitat-ykkossijal?

https://www.vauva.fi/keskustelu/5559120/vauvakuume-vauvat-hinnalla-mill;

https://www.vauva.fi/keskustelu/5559101/vauvahulluista-naisista-ei-tule

Vauvahulluista naisista ei tule hyviä äitejä - aikamoinen väite?

Vauvakuume, vauvat hinnalla millä hyvänsä ja vauvahulluus? Ajatuksia?

Minusta vauvakuume ja vauvahulluus ovat aivan eri  asioita... vauvakuume syntyy jossain vaiheessa varsinkin aika nuorena tai kun vaihdevuodet lähestyvät... luulisin että se liittyy lisääntymisVIETTIIN joka alkaa vaatia osaansa ennemmin tai myöhemmin...

Vauvahullut taas ovat ihmisiä joiden elämä täyttyy vauvoista ja jotka elävät näiden vauvojensa elämän kautta... ei väliä onko mies ja perhe - heille perhe voi  olla hän itse plus vauvat. Voi jopa olla naisia joilla iso lauma lapsia ja kaikilla eri faija... lapsia irtosuhteista... Minun korvissani kuulostaa aika hirveältä.

En oikein saa mieleeni miestä, joka olisi vauvahullu - saatteko te? 

Sitten on tämä kysymys, että VAUVA PITÄÄ SAADA HINNALLA MILLÄ HYVÄNSÄ... En viitsi sanoa mitään koska siihen tulisi varmaan joku ryöpötys, mutta mun korvissani AIVAN HIRVITTÄVÄÄ IHMISELÄMÄLLÄ LEIKKIMISTÄ!

https://www.vauva.fi/keskustelu/5559079/nuorilla-ei-ole-koskaan-suomen-

26.04.2024

Vierailija
94/200 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pistää työnsä minun ja lapsen edelle. Joten vice versa lapsi menee hänen edellensä.

Vierailija
95/200 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä juuri sillä hetkellä on tekemässä on etusijalla. Oli sitten kyseessä ihmissuhteet, lemmikki, koti, huvittelu,  harrastus tai työ. Kaikelle oma aikansa ja paikkansa suurimman hyödyn ja vähäisimmän haitan periaatteella. Silloin kun resurssit eivät kaikkeen riitä yhtäaikaa, se odottaa, joka voi ja josta on vähiten haittaa kokonaisuudelle. Onneksi on niitäkin aikoja, jolloin on jokaiselle jotain kuten vaikka joulu.

Vierailija
96/200 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämässä ja sydämessä on tilaa molemmille. Meidän parisuhde on lasten koti. Olemme molemmat perhekeskeisiä ihmisiä joten lapsista huolehtiminen kaikilla tasoilla ei ole meiltä vanhemmilta pois. Mutta emme elä lasten kautta vaan meillä on myös oma aikuisten elämä.

Vierailija
97/200 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun kumppani kuolee? Ei toiseen ihmiseen voi perustaa omaa elämäänsä. Puolet pitkässä parisuhteessa olevista jää jossain vaiheessa leskeksi.

Lasten kautta elämä jatkuu.

Vierailija
98/200 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on  oikeassa siinä, ettei sitä  perheen ydintä eli miehen ja naisen suhdetta pidä unohtaa lasten syntymän jälkeenkään.

Lapsille kun on hyväksi, että siinä perheessä on myös se isäkin.

Erotilastot näyttävät totuuden, kuinka siinä usein käy.

Vierailija
99/200 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 1000 % ja toivon että mieskin tekee näin 

Vierailija
100/200 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kun kumppani kuolee? Ei toiseen ihmiseen voi perustaa omaa elämäänsä. Puolet pitkässä parisuhteessa olevista jää jossain vaiheessa leskeksi.

Lasten kautta elämä jatkuu.

Joo, totta.Mutta sama pätee lapsiinkin.Lapset ovat vain lainassa.Heidän kuuluukin lentää pesästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi