Autistin kanssa parisuhteessa
Olen ihastunut ja vähän rakastunut mieheen, joka on autisti ja kärsii adhd:sta ja lievistä tic-oireista. Ei siinä, olen itsekin vähän outo ja kärsin lievästä adhd:sta, mutta mies on selkeästi ja vahvasti kirjolla. Osaa olla myös hyvin maskuliininen ja normaali, mutta sitten ne jotkut outoudet vähän ärsyttää ja häiritsee. On jotenkin erikoinen ja ristiriitainen hahmo samaan aikaan.
Tullaan tosi hyvin juttuun ja meillä on niin paljon yhdistäviä tekijöitä, samanlainen maailmankuva ja arvot yms. Tiedän, että ollaan kohdattu syystä, mutta sitten epäröin ja mietin, että olenko liian pinnallinen, kun mietin tällaisia. Tiedostan toki senkin, että ei kukaan ole täydellinen, mutta silti mietin tällaisia. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa puhutaan ihmisistä kuin koirista. Sävy on ihan samanlainen kuin vanhoissa koirarotukirjoissa.
Autistit ovat väkivaltaisia kehitysvammaisia, mutta ihanimmillaan myös sympaattisia, älykkäitä ja uskollisia.Itseäni eniten tympii: "Iiiiiks autistit ovat niin outoja! 😫"
Mua tympii kun nepsyjen mielestä maailman pitäisi pyöriä heidän napansa ympärillä ja muut kärsikööt.
"NO NYT! Kun aloin lukea ylläolevaa kommenttia, ajattelin sen kirjoittan olevan joku parikymppinen pissaliisa. Mutta en voi uskla, että nainen(?) 45 vuotta(?) voi olla näin tynnyrissä elänyt!
Kaikki ärsyttää, vain mun tapa olla ja elää on oikea ja hyväksyttävä.
Onneksi sulla N45 ei ole lapsia, ei ainakaan nepsylapsia. Kovin säälisin heitä, kun äitinsä ei voisi sietää heidän stressinpurkumenetelmiään (stimmaus) ja aistiherkkyyksiään."
HAHAHAHAHA! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
KiViÄkIn KiInNoStAa 🤪
Muita ei.
Onpa todella paljon epäsensitiivisiä ja syrjiviä ihmisiä keskustelussa 😡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa puhutaan ihmisistä kuin koirista. Sävy on ihan samanlainen kuin vanhoissa koirarotukirjoissa.
Autistit ovat väkivaltaisia kehitysvammaisia, mutta ihanimmillaan myös sympaattisia, älykkäitä ja uskollisia.Itseäni eniten tympii: "Iiiiiks autistit ovat niin outoja! 😫"
Mua tympii kun nepsyjen mielestä maailman pitäisi pyöriä heidän napansa ympärillä ja muut kärsikööt.
SÄ ET YHTÄÄN TIEDÄ KUINKA KAMALAA MEIDÄN ELÄMÄ TÄLLÄ PLANEETALLA ON 🤬🤬🤬🤬🤬🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻
Minä en muutu puolestasi, mutta sinä saat luvan muuttua vuokseni 🤗
Tää maailma on julma meille uniikeille ja erilaisille neuroepätyypillisille 😭😭😭😭😭😭😭
Miksi meille autisteille ei olla suunniteltu erikseen ravintoloita 🥺👉🏻👈🏻
Ravintolavalaistus aiheuttaa päänsärkyä, ruuat eivät ole lainkaan safe foodeja ja tuoleilla on pakko istua 😭😭😭😭
Normaalikoulu pitäisi tehdä vapaa-ehtoiseksi koska en kestä siellä 😫
Autistit ovat paljon parempia ihmisiä kuin nentit sillä autistit ovat rehellisiä, eivät tuomitse, eivät ilkeile tai puhu selän takana pahaa
Autistipuoliso on aivan ihana ja sääliksi käy niitä jotka ovat normaalien kanssa 🤣
Olen autistinainen ja pysyttelen kaukana autistimiehistä. Todella raskaita ja itsekeskeisiä.
Kauppoja ei ole luotu meille kun valaistus on niin kirvelevä ja tuotteiden määrä aiheuttaa ylikuormittumista 😭
En pysty käymään töissä koska hyperfokusoin ja ajattelen liikaa 🤪
Kylässä en syö mitään muuta kuin perunasipsejä
Liha kutittaa, sitruuna on liian tulista, spagettia on vaikea haarukoida, parsakaali on liian voimakkaan väristä
Jos meinaatte saada lapsia, heitä on hankala hoitaa, kun nuo periytyvät.
En ole epäkohtelias, olen autisti 🙄💅🏻
Neurotyypilliset aina syrjii meitä "epänormaaleja" 😭😭😭😭😭😭
Tämä maailma on MINUN 😈 ÄÖ:ni on niin korkea, että valloitan tämän maailman joku päivä, ja sitten neurotyypilliset ovatkin uusia neuroepätyypillisiä 🤭
Kritiikistä tulee kiukkukohtaus koska vihaan kun suunnitelmat menee pieleen 🥺
On tämä jännä kun ei saisi sanoa, että ei halua autistia tms. puolisoksi. Lisäksi muiden pitäisi elää autistien yms. ehdoilla ja menettää oma itsensä. Alistua siis toisen tahtoon.
En todellakaan ole mikään pissaliisa vaan aikuinen nainen joka tietää mitä haluaa ja mitä ei. Enkä myöskään ole tynnyrissä elänyt vaan ihan muuta. Mä olen nähnyt elämässäni paljon ja sen vuoksi osaan sanoa mitä en puolisolta siedä. Ihan turhaan siinä kiukuttelet kun en huolisi autistia tai muuta sellaista. Se on mun päätös.
Mulla on yksi lapsi. Oma lapsi on eri asia kuin tahallaan alkaa seurustelemaan autistin tms. kanssa. Tuon pitäisi kyllä tajuta, että on kaksi eri asiaa.
Mun ei tarvitse sietää mitään perseilyä ja siltä teidän nepsyjen toiminta nyt vain monesti vaikuttaa. Mullakin on oikeus elää kuten mä itse haluan eikä orjailla toista. Koita kestää se. Sä et päätä mun asioista.
N45