Ei minua kiinnosta raataa maksaakseni eläkeläisten asuminen Espanjassa
Me nuorethan maksamme nykyisten eläkeläisten eläkkeistä suurimman osan.
Ihan turha on eläkeläisten itkeä, kun ulkomaille maksettava kansaneläke lopetetaan. Eivät vissiin osaa ajatella tätä maksajien kannalta.
Jos ei työeläke riitä, niin olisiko kannattanut työskennellä enemmän aikanaan ja ansaita se asuminen Espanjassa sitten eläkkeellä. Kyllä minäkin haluaisin asua jossain lämpimässä maassa, mutta ei minulle löydy maksajaa sinne. Ihan itse on työllä tienattava elanto.
Kommentit (443)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa kai pärjää hyvin alle 1000 euron eläkkeelläkin, mutta Suomessa voi olla hankalampaa.
Hakekoon sitten täällä toimeentulotukea.
Ja säästöt on +-0
Mut talous tykkää kun ne rahat kulutetaan Suomessa. Niillä ostetaan ruokaa ja muuta. Nyt ne menee kaikki sinne Espanjaan. Suomi tai suomalaiset yritykset ei hyödy niistä mitään. Eli hyödymme niistä enemmän kun ne maksetaan Suomeen.
Nyt on sitten imeisesti maaassa, huutava pula eläkeläisistä. Suomi nousuun!
Ainahan nämä samat (kansan)eläkeläiset on tehneet sitä että eläkeikään päästyä elelemään Espanjaan veronmaksajien sosiaaliturvalla, siellä eletään onnellisena auringon alla veronmaksajien rahoilla, sitten kun aletaankin olla vanha ja raihnainen, eikä pärjätä omillaan, niin Johan alkaa Suomi houkuttaa! Palataankin takaisin Suomen terveydenhuollon piiriin:DD Ne vanhat ja raihnaiset vanhukset ovat muutenkin aina elämän ehtoon puolella palannut takaisin tänne paasattavaksi. Kyllä Suomeen on aina osattu palata siinä vaiheessa kun hoitokotia pitäisi alkaa miettiä!
On ollu oikein rusinat pullasta veronmaksajien rahoilla! Jatkossa saavatkin sitten nämä hyväkuntoiset eläkevuodet pulittaa valtion maksamat eläkkeet täällä Suomessa ja tukemalla suomalaista yrittäjyyttä, ihan oikein!!
Vierailija kirjoitti:
Jos sinua ei kiinnosta raataa eläkkeiden ja verojen maksamiseksi, niin mitä vaihtoehtoja sinulla on?
Maailmahan ei pyöri sinun mielihalujesi mukaan, mutta sinulla on jossain määrin mahdollisuus vaikuttaa omiin valintoihisi.
Sen enempää nyt asiaan edes kantaa ottamatta aina ei ole kiinni siitä, että ei "kiinnosta". Joskus ei vaikka pysty ja joskus yhteiskunta ei näe työnä tietynlaista työtä kuten vaikka juuri kotiäitiyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku tuolla aiemmin hyvin avasikin: tuo persujen veto, että ulkomaille ei makseta kansaneläkettä, on pelkästään persujen yritys nostaa luisussa olevaa kannatustaan. M a a h a n muuttovastaisia tyhmiä perssuomalaisia kalastellaan tällä takaisin puolueen hellään huomaan.
Nyt katsokaas suomalaisen kansaneläkkeen ansainnut m a a h an muuuttaja ei voi lähteä viettämään eläkepäiviään lähtömaahansa. Oheisvahinkona vaaleanpunaiselle suomalaiselle ei makseta kansaneläkettä ulkomaille. Ja Suomella on enemmän vanhuksia, etteivät vaan lopu.
Työeläkkeet maksetaan molemmille ryhmille kyllä
.
Ovatko persut Ruotsinkin saman päätöksen takana?Kansaneläkettä ei ole kukaan ansainnut vaan se on sosiaalituki .Ei muitakaan sos.tukia makseta ulkomaille.,mamukin voi lähteä ihan min
Miten sitten Suomi on edes voinut maksaa ulkomaille tukia, jos EU:n tuomioistuimen päätös on ollut tuollainen?
Ajattelen asua Bulgariassa tai Kroatiassa eläkkeelle jäämisen jälkeen. Lämmin ilmasto ja edulliset hinnat. Minulla on oikeus valita mitä teen eläkkeelle jäämisen jälkeen. Maksoin eläkeosan ja sain kaksi lasta yhteiskunnalle, jotka maksavat veroja tulevaisuudessa. Lasten kasvattaminen on myös melko vaikeaa työtä, en käyttänyt rahoja omaan huvikseni vaan kulutin ne lasteni tarpeisiin. Minulla on oikeus valita mitä teen eläkkeellä ollessani, koska täytin kaikki velvollisuuteni yhteiskuntaa kohtaan. Jos joku ei pidä siitä, se on hänen ongelmansa.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä pidän Espanjassa asumista luksuksena jo ihan ilmaston takia, joten miksi siellä pitäisi saada asua, ellei ole säästänyt sitä varten tai edelleen tienaa sen verran, että on varaa asua ulkomailla.
Ajatukseeni vaikuttaa todennäköisesti se, että tiedän monien varhaiseläkeläisen paperit hankkineiden päihteidenkäyttäjien haaveilevan elämästä Espanjan lämmössä tarkoituksenaan vain olla huumepäissään kaiket päivät. Haluaisitko sinä kustantaa sellaista elämää?
Se mitään luksusta ole. Miljoonat espanjalaiset, köyhätkin, köyhätkin asuvat siellä joka päivä. Sitä paitsi kesät on liian kuumia ja vesi loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa kai pärjää hyvin alle 1000 euron eläkkeelläkin, mutta Suomessa voi olla hankalampaa.
Hakekoon sitten täällä toimeentulotukea.
Ja säästöt on +-0
Mut talous tykkää kun ne rahat kulutetaan Suomessa. Niillä ostetaan ruokaa ja muuta. Nyt ne menee kaikki sinne Espanjaan. Suomi tai suomalaiset yritykset ei hyödy niistä mitään. Eli hyödymme niistä enemmän kun ne maksetaan Suomeen.
Ymmärrän tuon pointin hyvin. Kuitenkin olen varma, että on Suomen kannalta ihan plus miinus nolla erityisesti sairaiden kohdalla, että menevätkö rahat espanjalaiselle vai suomalaiselle kauppiaalle, jos henk
"Aika monet käy Suomessa hoidattamassa itseään. Eli maksamme jo nyt heidän sairauksiensa hoidosta. Ja kyllä se Espanjakin laskuttaa Suomea näiden expattien sairaanhoidosta."
Kyllä tuohon pitäisi ainakin olla sellainen sääntö, että hoito tehdään siellä, missä henkilö (pysyvästi) asuu. Toki tähän voi sitten keksiä porsaanreikiä, jotka pitäisi saada estettyä (että vaikka väittäisi ulkomaan asunnon olevan loma-asunto vaikka asuu siellä käytännössä koko vuoden).
Joo. Ei minuakaan kiinnosta maksaa veroistani kaiken maailman äitiyspäivärahoja ja kirjastoja. Koko maantieverkostokin on ihan turha kun en mä koskaan käy Pihtiputaalla eikä mulla edes ole autoa. On niin paljon kaikkea ihan turhaa mitä tässä joutuu itse kukin makselemaan selkänahastaan.
Täällä on mukavaa ,rakennan lisäsiivekkeen talooni kunhan suomalaiset luuserit tuovat mulle lisää rahaa adios köyhät.Miltä tuntuu istua kesällä terassilla karvalakki päässä ja kintaat kädessä?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä myös mulla, työttömällä, on oikeus asua Espanjassa jos haluan. Ja ansiosidonnaista on maksettava sinnekin. Työnhaku kyllä onnistuu netissä oikein hyvin ja haastattelut voin hoitaa etänä. Voisin ottaa myös asumistukea vuokra-asuntoon.
Mulla on oikeus, olen maksanut työkkärirahat kun oon ollu töissä. Kyllä se on kivempi hakea töitä lämpimässä kuin räntäsateisessa Suomessa. Ja hei, mulla on oikeus itse päättää missä asun.
Niin mutta kun vielä sillä työnantajalla on oikeus päättää kenet haluaa palkata ja että haastattelee paikan päällä
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen asua Bulgariassa tai Kroatiassa eläkkeelle jäämisen jälkeen. Lämmin ilmasto ja edulliset hinnat. Minulla on oikeus valita mitä teen eläkkeelle jäämisen jälkeen. Maksoin eläkeosan ja sain kaksi lasta yhteiskunnalle, jotka maksavat veroja tulevaisuudessa. Lasten kasvattaminen on myös melko vaikeaa työtä, en käyttänyt rahoja omaan huvikseni vaan kulutin ne lasteni tarpeisiin. Minulla on oikeus valita mitä teen eläkkeellä ollessani, koska täytin kaikki velvollisuuteni yhteiskuntaa kohtaan. Jos joku ei pidä siitä, se on hänen ongelmansa.
Niin. Tässä on vain nyt tulossa se tilanne, että et saisi sitten ulkomaille sitä kansaneläkettä. Totean vain asian muuten kantaa ottamatta - en oikeastaan edes osaa vielä muodostaa asiaan kantaa kun en ole nuorena ihmisenä hirveästi aikaisemmin perehtynyt ja tässä keskustelussa tulleiden asioiden perusteella juttu ei ole ihan yksinkertainen vaan pitää miettiä tässä itsekin että mitä mieltä oikeastaan on :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinua ei kiinnosta raataa eläkkeiden ja verojen maksamiseksi, niin mitä vaihtoehtoja sinulla on?
Maailmahan ei pyöri sinun mielihalujesi mukaan, mutta sinulla on jossain määrin mahdollisuus vaikuttaa omiin valintoihisi.
Sen enempää nyt asiaan edes kantaa ottamatta aina ei ole kiinni siitä, että ei "kiinnosta". Joskus ei vaikka pysty ja joskus yhteiskunta ei näe työnä tietynlaista työtä kuten vaikka juuri kotiäitiyttä.
Turhaan jauhat sanonko mitä. Kyllä äitiys- ja perhevapailtakin kertyy eläkettä.
Se on ihan itsestä kiinni jos ei ole melkein 50 vuodessa saanut aikaiseksi tehtyä sen verran töitä, että kerryttäisi sellaisen työeläkkeen, jonka turvin asua eläkepäivät siellä missä lystää.
"Miten sitten Suomi on edes voinut maksaa ulkomaille tukia, jos EU:n tuomioistuimen päätös on ollut tuollainen?"
Ruotsi haki muutosta EU:sta ja se meni läpi, nyt Suomi vetoaa tuohon Ruotsin saamaan päätokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiäitiys voisi olla jollekin hyvä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ei minuakaan kiinnosta maksaa veroistani kaiken maailman äitiyspäivärahoja ja kirjastoja. Koko maantieverkostokin on ihan turha kun en mä koskaan käy Pihtiputaalla eikä mulla edes ole autoa. On niin paljon kaikkea ihan turhaa mitä tässä joutuu itse kukin makselemaan selkänahastaan.
"kaiken maailman äitiyspäivärahoja"... Nämä viestit saavat välillä melkein itkemään, vaikka itse lapseton uraa tekevä sinkkunainen olenkin. Suomi on kyllä kylmä ja kova maa. Tai ei toki aina, mutta paljon täällä on kovia epäempaattisia ihmisiä. Toisaalta ymmärrettävää, varmasti osin raskas historiamme ja vielä melko lähihistoriassa tapahtuneet viime sodat näkyvät yhä ihmisissä ylisukupolvisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt joutuvat invamopolla ajamaan loskassa? Sitäkö haluat?
Millä tavalla se eroaa niitä invamopoilla ajavista, jotka eivät ole pääsee Espanjan aurinkoon, vaan asuvat pysyvästi Suomessa?
Niillä on ollu sen verran älyä, että ovat osanneet ostaa menoliput etelään.
Mun tuttu on opiskellut Suomessa ja muutti heti Brysseliin, EU hun töihin. Eläkeikä lähenee ja puhuu muuttaa Suomeen, kun pääsee nyt eläkkeelle. Jää sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku tuolla aiemmin hyvin avasikin: tuo persujen veto, että ulkomaille ei makseta kansaneläkettä, on pelkästään persujen yritys nostaa luisussa olevaa kannatustaan. M a a h a n muuttovastaisia tyhmiä perssuomalaisia kalastellaan tällä takaisin puolueen hellään huomaan.
Nyt katsokaas suomalaisen kansaneläkkeen ansainnut m a a h an muuuttaja ei voi lähteä viettämään eläkepäiviään lähtömaahansa. Oheisvahinkona vaaleanpunaiselle suomalaiselle ei makseta kansaneläkettä ulkomaille. Ja Suomella on enemmän vanhuksia, etteivät vaan lopu.
Työeläkkeet maksetaan molemmille ryhmille kyllä
.
Ovatko persut Ruotsinkin saman päätöksen takana?Kansaneläkettä ei ole kukaan ansainnut vaan se on sosiaalituki .Ei muitakaan sos.tuk
Hyvänen aika sentään, miksi ihmisoikeusjärjestöt ovat sallineet tämän? Suomi on ollut kympin maa, joka kertoo että tyytyväisyys on taattu, enkä ihmettele. Nyt taitaa lekottelu loppua yhdellä ja toisella säädyllä. Kouluissakin vihdoin aika alkaa oppimaan, muuten ollaan PISA-tutkimuksissa nollilla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on mukavaa ,rakennan lisäsiivekkeen talooni kunhan suomalaiset luuserit tuovat mulle lisää rahaa adios köyhät.Miltä tuntuu istua kesällä terassilla karvalakki päässä ja kintaat kädessä?
En kadehdi sinua yhtään. Olisi ihan painajaista muuttaa sinne, Suomen kesässä on nykyisin jo kestettävää. Nautihan nyt myös tulevista, erittäin kuumaksi ennustetusta kesästä siellä.
Tuo Riotdin enain tekemä päätös ei ole poöiitikkojen tekemä, vqan EUn tuomioistuin teki päätöksen että kansaneläkettä tai vastaavaa sosiaalitukea ei pidä maksaa kuin maassa asuville