Ei minua kiinnosta raataa maksaakseni eläkeläisten asuminen Espanjassa
Me nuorethan maksamme nykyisten eläkeläisten eläkkeistä suurimman osan.
Ihan turha on eläkeläisten itkeä, kun ulkomaille maksettava kansaneläke lopetetaan. Eivät vissiin osaa ajatella tätä maksajien kannalta.
Jos ei työeläke riitä, niin olisiko kannattanut työskennellä enemmän aikanaan ja ansaita se asuminen Espanjassa sitten eläkkeellä. Kyllä minäkin haluaisin asua jossain lämpimässä maassa, mutta ei minulle löydy maksajaa sinne. Ihan itse on työllä tienattava elanto.
Kommentit (443)
Luulen, että ao. laki ruuvattiin niille, jotka ovat käyneet hakemassa KelaGoldin ja häipyneet takaisin sinne mistä tulivat - ja valtiomme rahoilla elävät siellä kuin kroisokset. Ei huomioitu, että osuu myös omiin, jotka haluaisivat viimeisinä vuosinaan nauttia lämmöstä ja valohoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette te nuoret sitä maksa. Kansaneläkettä saanut on ihan yleensä tehnyt työtä josta maksetaan eläkekulut. JOS työeläkkeesi ja korvauksesi eivät ylitä kansaneläkkeen tulorajaa voit hakea kansaneläkettä.
Maksuprosentti oli vain monta kertaa pienempi heidän aikanaan kuin nykyisin. Siksi me joudumme maksamaan niin paljon,
Ne on rahastoitu ja jos jaettaisiin nykyisille eläkeläisille, riittäisivät hyvin. Teidän pitäisi sitten vaan maksaa oma tuleva eläkkeenne.
Jos nuorena jo noin harmittaa niin on vaikea elämä edessä.