Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kollegani jäi tänään eläkkeelle. Hänen käytöksensä viimeisenä työpäivänä yllätti koko työyhteisön.

Vierailija
18.04.2024 |

Kollegani jäi tosiaan tänään 38 vuoden työuran jälkeen eläkkeelle. Hän on aina ollut hillitty ja hallittu niin ihmisenä kuin työntekijänäkin, mutta tänään, kun hän sai työnantajalta läksiäislahjaksi arvokkaan lasiesineen, hän jätti sen taukotilan kahvipöydälle ja sanoi, että hän ei ole korvaamaton, eikä hän tarvitse täältä yhtään mitään, jonka jälkeen hän lähti sanaakaan sanomatta pois. Eikö tällainen ole aika outoa käytöstä? 

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei eläkkeelle lähtijät saa mitään lahjoja, eikö työnantaja, iso konserni, lahjo muutenkaan, ei jouluna, ei koskaan.

Osa porukasta vain "katoaa" eläkkeelle, osa kertoo etukäteen. Useimmat tuovat työkavereille pullaa viimeisenä työpäivänä. Meillä on oikein kiva työyhteisö, vaikka työ on raskasta. Hyvin moni jatkaa työntekoa vielä eläkkeelläkin.

Tietysti nuristaan ja naristaan, mutta koska hyvin moni eläkkeellä kun tekee töitä, ei se työ, tai työkaverit, voi kovin kamalaa olla.

Minä tulin aloituksesta surulliseksi. Olisi raskasta olla töissä, jota noin vihaa, vuosikymmenet. Moni kommenttikin oli juuri tuota haistattelua. Ei tietenkään työnteko aina huvita, ja lomailu olisi kivempaa, mutta kyllä töihin on ihan kivakin mennä. Tai "kiva" muttei nyt sentään noin vastenmielistä ole. 

Ja tämä ei edes ole mikään hyvin palkattu ala, raskas vuorotyö, pitkät päivätkin. Elannon saisi taatusti helpommallakin. Mutta ehkä asiat on hyvin, kun ei tuollaista haistattelun tarvetta ole. 

Vierailija
142/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisihan sen lahjan voinut ottaa - on aika tökeröä kieltäytyä asiallisesta lahjasta ja jättää tuollainen muisto itsestä. Lahjan voi ottaa vastaan ja viedä kotiin ja lahjoittaa eteenpäin, jos ei itse satu tykkäämään.

No en voinut lahjoittaa eteenpäin kun menivät pilaamaan kaiverruksella. Jäin tk-eläkkeelle ja ihmettelin miksi sain jonkun täysin hyödyttömän maljakon. Itse olin vain surullinen että olen sairastunut näinkin pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Anja laitto mun pöydälle tämmöisen Spiesin matkaesitteen.

Vierailija
144/150 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mennyt viestit pieleen? Meillä on lähteissä juhlat = juodaan kahvit yhdessä.

Jos et halunnut juhlia, saatettiin ymmärtää ettet halua juhlakahveja.

Ei mennyt viesti pieleen. Kerroin kyllä että lähtö kahvit joisin mielelläni. Ihan suomeksi ja ääneen. Mutta ehkä ne vaan työnantajalta  jotenkin pääsi unohtumaan . 

Vierailija
145/150 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisihan sen lahjan voinut ottaa - on aika tökeröä kieltäytyä asiallisesta lahjasta ja jättää tuollainen muisto itsestä. Lahjan voi ottaa vastaan ja viedä kotiin ja lahjoittaa eteenpäin, jos ei itse satu tykkäämään.

Kuule, lupaan sulle, että viikon päästä kukaan ei enää muista tuota eläköitynyttä kuka se edes oli, ja se lasikrääsä päätyy jonnekin siivoukomeron perukoille tai jätteisiin. Sama odottaa sua, jos silloin on edes enää eläkkeitä, ehkä jonkun pillimehun saat.

Vierailija
146/150 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi-joi!

Vierailija
147/150 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en voinut lahjoittaa eteenpäin kun menivät pilaamaan kaiverruksella. Jäin tk-eläkkeelle ja ihmettelin miksi sain jonkun täysin hyödyttömän maljakon. Itse olin vain surullinen että olen sairastunut näinkin pahasti.

Mä en saanut mitään. Ja hyvä niin. En haluakaan mitään mikä siitä paskasta muistuttaisi. Menetetty terveys tekee sen tarpeeksi hyvin. 

Vierailija
148/150 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäskö olla kauheen kiitollinen :D anto jo ihan tarpeeks älkää te miettikö sitä ei sekään teitä

Vierailija
149/150 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku, todennäköisesti esihenkilö, on hänelle tölväissyt tuon, että kukaan ei ole korvaamaton ja se on jäänyt kaivelemaan. 

Hyvin todennäköisesti näin. Ja eläkkeeseen on ollut sen verran vähän aikaa ettei uusi paikka ole ollut mahdollinen. 

Vierailija
150/150 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette oppineet häntä tuntemaan yhtään. Kuka haluaisi lasiesineen? Vapaus koitti ja luulitte hänen jäävän jotain maljakkoa tuijottelemaan 😃

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi