Kollegani jäi tänään eläkkeelle. Hänen käytöksensä viimeisenä työpäivänä yllätti koko työyhteisön.
Kollegani jäi tosiaan tänään 38 vuoden työuran jälkeen eläkkeelle. Hän on aina ollut hillitty ja hallittu niin ihmisenä kuin työntekijänäkin, mutta tänään, kun hän sai työnantajalta läksiäislahjaksi arvokkaan lasiesineen, hän jätti sen taukotilan kahvipöydälle ja sanoi, että hän ei ole korvaamaton, eikä hän tarvitse täältä yhtään mitään, jonka jälkeen hän lähti sanaakaan sanomatta pois. Eikö tällainen ole aika outoa käytöstä?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vitutttaahan se olla vanha. Eläkkeelle lähtö tarkoittaa kuoleman odottamista, edessä häämöttää vain sairaudet. Olet tarpeeton yhteiskunnalle, pelkkä menoerä. Kaikki ei kestä sitä.
Kremppaa ja kremppaa 💊
Olisin ottanut ruman lasipytyn ja myynyt sen. Eikö parempaa lahjaa keksitty? Ja tottahan tuo on...ei kukaan ole korvaamaton.
Olisi myös voinut kierrättää keskisormea.
Sanoin vaan Terve!. No 1 nainen olisi pitänyt halata, se jäi harmittamaan.
Eipä ole kehumista myöskään työnantajan käytöksessä, jos jokin lasiesine on annettu työntekijälle 38v palveluksesta. Kuulostaa vähän vitt.. lta ja eikä juuri työntekijää ole arvostettu.
Meillä perheyritys ja jokainen 50v lahjaksi saa 1000€ lahjan, jonka itse voi valita, 60v 1500€ lahjan. Ja eläkkeelle lähtijät ylimääräisen brutto kuukausipalkan nettona.
Jos työntekijä saa perhelisäystä, 500€ arvoisen lahjakorin. Ja muutaman vuoden työsuhteesta läksiöislahjaksi 50€ vuodesta eli 3v työsuhteesta 150€.
Ja yritys ei ole edes iso, vaan työntekijöitä alle 30 ja työntekijöitä on muistettu, myös vaikeina aikoina.
Mä olisin "vahingossa " pudottanut lasiesineen ja sanonut,rupsista mikä vahinko:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuo takia kaikki "nepsy" piirteet jne. ovat "lisääntyneet" kun kuvitellaan että "normaali" ihminen on hillitty ja hallittu, eikä tajuta, että kukaan ei sellainen oikeasti ole, varsinkin asiakaspalvelu, hoitotyö jne. työssä on vaan pakko hillitä itsensä. Koti oloissa voi olla vaikka minkälainen tyranni, kun muut eivät näe! Sitten jos itse on koko tähän astisen elämänsä katsellut kun ihmiset vain hymyilee ja pysyy tyynenä, vaikka tapahtuisi mitä, niin jos siviilissä, vaikka oma lapsi on eloisa ja tunteensa näyttävä, niin joku diagnoosihan hänellä täytyy olla! Vaikka on vain ihan normaali ihminen, jokainen ollaan erilaisia. Mutta nykyään kaikki joka poikkeaa hillitystä ja hallitusta eli "katatoonisesta" "lobotomisesta" tilasta katsotaan joksikin sairaudeksi! Ei ihme, että mielenterveys palvelut jne. ruuhkautuvat!
Minä raivosin edellisessä työpaikassani aivan avoime
Kuka tätäkin yläpeukuttaa? Ei tuollainen riehuminen ole aikuisen käytöstä, saati kuulu työpaikalle mitenkään. Potkut sietäisi antaa tuollaisesta käytöksestä, mutta hyvä jos tajusit itse lähteä. Asiat voi hoitaa sivistyneemminkin, vaikka järjestelyt olisikin päin persettä.
Huonoa käytöstä, olisihan voinut antaa jollekin omaisista tai ystävistä tuon lahjan.
Ei ollut asiallisesti toimittu hänen osaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole kehumista myöskään työnantajan käytöksessä, jos jokin lasiesine on annettu työntekijälle 38v palveluksesta. Kuulostaa vähän vitt.. lta ja eikä juuri työntekijää ole arvostettu.
Meillä perheyritys ja jokainen 50v lahjaksi saa 1000€ lahjan, jonka itse voi valita, 60v 1500€ lahjan. Ja eläkkeelle lähtijät ylimääräisen brutto kuukausipalkan nettona.
Jos työntekijä saa perhelisäystä, 500€ arvoisen lahjakorin. Ja muutaman vuoden työsuhteesta läksiöislahjaksi 50€ vuodesta eli 3v työsuhteesta 150€.
Ja yritys ei ole edes iso, vaan työntekijöitä alle 30 ja työntekijöitä on muistettu, myös vaikeina aikoina.
Mielummin vaikka lasiesineitä kuin penaalin ja vanhentuneita siivousaineita jotka sain palveltuani Sol palvelut oy:llä 27 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitutttaahan se olla vanha. Eläkkeelle lähtö tarkoittaa kuoleman odottamista, edessä häämöttää vain sairaudet. Olet tarpeeton yhteiskunnalle, pelkkä menoerä. Kaikki ei kestä sitä.
Silloin se elämä vasta kuule alkaa. Onneksi pääsin jäämään nuorena eläkkeelle.
Jos elämän aloittaa vasta eläkkeelle päästyään, on tuhlannut koko elämänsä.
Miten elämän voi tuhlata?
Enkelt. Man jagar pengar utan att alls njuta av det man gör. Finskt kontorsjobb och avancemang inom det kan vara för jävligt och tämligen meningslöst, frånsett kompensationen (som beskattaren sedan halverar).
Då man en vacker dag börjar göra sådant som man gillar, dä
Finland i utveckling - hoppas jag.
No, ei ainakaan tarvitse lähteä sinne sijaistamaan ketään. Ja tuskinpa hän sitä edes haluaa.
Kuulostaa mielenkiintoiselta tyypiltä. Itse jätin yhdessä paikassa pomolle vappupillin, sellaisen paperirulla jutun, että leiki sillä.
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteitä poistellaan.
Minkälaisia mielipiteitä täältä on poistettu?
Työantajan tuntien kun ei ole moneen jouluun joululahjaakaan antanut ei edes sitä kiitosta niin en odota yhtään mitään tuskin sitä lämmintä kättäkään saa.
Aika tunnistettavasti kirjoitettu tai sitten on tarua.
Kyllä aloituksessa enemmän ihmetyttää työnantajan ja kollegoiden lahja, jos 38v työstä on annettu jokin "lasiesine", joka osoittaa hienotunteisuuden ja arvostuksen puutetta. Ehkä parempi olisi ollut olla antamatta lahjaa lainkaan.Ainakin itse olisin hävennyt silmät päästäni, jos minun olisi pitänyt antaa se kollegalleni. Jotain suhteellisuuden tajua.
Kova tempaus olisi ollut kusaista siihen vaasiin ja kaataa kusi bossin laukkuun.
Otitko vaasin kotiisi?