Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kollegani jäi tänään eläkkeelle. Hänen käytöksensä viimeisenä työpäivänä yllätti koko työyhteisön.

Vierailija
18.04.2024 |

Kollegani jäi tosiaan tänään 38 vuoden työuran jälkeen eläkkeelle. Hän on aina ollut hillitty ja hallittu niin ihmisenä kuin työntekijänäkin, mutta tänään, kun hän sai työnantajalta läksiäislahjaksi arvokkaan lasiesineen, hän jätti sen taukotilan kahvipöydälle ja sanoi, että hän ei ole korvaamaton, eikä hän tarvitse täältä yhtään mitään, jonka jälkeen hän lähti sanaakaan sanomatta pois. Eikö tällainen ole aika outoa käytöstä? 

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs outoa tuossa nyt oli? Nykyajan työelämä on usein hyvin raadollista. Sitä paitsi, olkaa onnellisia, ettei teille käynyt, kuten tapahtui Vantaalla tämän kuun alussa: edessä olisi läksiäisten sijaan ollut hautajaiset ja vankilatuomio.

Vierailija
122/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo epäkohteliasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä porukka ihmeellisellä asenteella. Eläkkeelle lähtijätkö pitäisi nostaa jollekin samperin kuningatartuolille ja antaa arkullinen rahaa? Luulen, että porukka huokaisee helpotuksesta, kun nämä iänkaiken samassa työpaikassa, katkerat kääkät häipyy pilaamasta ilmapiiriä. Aloituksen tapaushan on tyypillinen esimerkkitapaus. 

Suksi suolle!

Vierailija
124/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpon hallitus tietää monille potkuja.

Vierailija
125/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku, todennäköisesti esihenkilö, on hänelle tölväissyt tuon, että kukaan ei ole korvaamaton ja se on jäänyt kaivelemaan. 

Vierailija
126/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on niin moneen junaan, että saa sanoa.

Vierailija
127/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhah, teille on näytetty hillitysti keskisormea, ettekä edes tajunneet sitä. Minkälaisten pölvästien kanssa eläkkeelle lähtenyt kollega on oikein joutunut työskentelemään? Hyvä kun pääsi vapaalle.

Kadehdin hänen tapaansa lähteä.

Älykäs kaveri joutunut kärsimään 38 vuotta keskustelua kaunareista ja salaisista elämistä.

Onneksi pääsi pois. 

Vierailija
128/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pääsin eläkkeelle 40-vuotiaana

t. hävittäjälentäjä

Vierailija
129/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työnantaja antaa tauluja ymv. lahjaksi. Ne taulut päätyy kahvihuoneiden seinille, koska kukaan ei halua viedä niitä kotiin. 

Nykyään olisi paljon parempi antaa työntekijän valita ns. aineeton lahja esim. hieronta, salikortti tmv. Ihmisillä on niin paljon tavaraa ja kun on varaa valita, niin valitaan itselle mieluisia asioita. Eikä esim. Aalto-maljakoita, joita on jo jaeltu vuosikymmenien ajan ja löytyy varmasti joka kodista jo valmiiksi.

Vierailija
130/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole kehumista myöskään työnantajan käytöksessä, jos jokin lasiesine on annettu työntekijälle 38v palveluksesta. Kuulostaa vähän vitt.. lta ja eikä juuri työntekijää ole arvostettu. 

Meillä perheyritys ja jokainen 50v lahjaksi saa 1000€  lahjan, jonka itse voi valita, 60v 1500€ lahjan. Ja eläkkeelle lähtijät ylimääräisen brutto kuukausipalkan nettona. 

Jos työntekijä saa perhelisäystä, 500€ arvoisen lahjakorin. Ja muutaman vuoden työsuhteesta läksiöislahjaksi 50€ vuodesta eli 3v työsuhteesta 150€. 

Ja yritys ei ole edes iso, vaan työntekijöitä alle 30 ja työntekijöitä on muistettu, myös vaikeina aikoina. 

Hienoa toimintaa. Itse olin 15 vuotta töissä perheyrityksessä ja ei ollut ilo saada 40- eikä 50-vuotis lahjoja, ei perheenlisäyksestä eikä pois lähtiessä. Muuten asia ei edes mietityttäisi, mutta osa henkilöstöstä sai näitä erilaisia lahjoja, osa ei. Kyllähän se silloin loukkasi, mutta kiittänyt olen itseäni monesti siitä, että ymmärsin vaihtaa työpaikkaa kuin tilaisuus siihen tuli. 

Vierailija
131/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mää saanut mitään, itse tarjosin kahvit kavereille. Jotain kukkia kyllä toivat. Enkä olisi mitään halunnutkaan, ihan hyvä, kun sain elantoni suhteellisen mukavasta  työpaikasta.

Minulle ei  järjestetty mitään, ei edes kahveja. Juhlia en halunnutkaan mutta kaffet oisin juonut,jos olisi tarjottu. Töissä 35 vuotta. Että en ollut tarpeeksi tarpeellinen varmaankaan. Mutta eläkkeellä on kyllä ollut kivaa.

Vierailija
132/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut kiva olla kärpäsenä katossa näkemässä työyhteisön ällistyneet ja mahdollisesti myös kiusaantuneet ilmeet tyyliin, mikäs sille nyt tuli?

Vierailija
133/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitutttaahan se olla vanha. Eläkkeelle lähtö tarkoittaa kuoleman odottamista, edessä häämöttää vain sairaudet. Olet tarpeeton yhteiskunnalle, pelkkä menoerä. Kaikki ei kestä sitä.

Taisi kyllä ihan muut asiat ketuttaa kuin eläkkeelle lähtö. Todennäköisesti näin jo pidemmän aikaa.   

Vierailija
134/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitutttaahan se olla vanha. Eläkkeelle lähtö tarkoittaa kuoleman odottamista, edessä häämöttää vain sairaudet. Olet tarpeeton yhteiskunnalle, pelkkä menoerä. Kaikki ei kestä sitä.

Taisi kyllä ihan muut asiat ketuttaa kuin eläkkeelle lähtö. Todennäköisesti näin jo pidemmän aikaa.   

Yhdyn edelliseen puhujaan.

Vierailija
135/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokaa Orpolle kaljaa ja Purralle Fiskarsin taloussakset.

Vierailija
136/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokaa Orpolle kaljaa ja Purralle Fiskarsin taloussakset.

Keltaiset vai punaiset?

Vierailija
137/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisihan sen lahjan voinut ottaa - on aika tökeröä kieltäytyä asiallisesta lahjasta ja jättää tuollainen muisto itsestä. Lahjan voi ottaa vastaan ja viedä kotiin ja lahjoittaa eteenpäin, jos ei itse satu tykkäämään.

Tuolainen lahja on pelkkää v*ttuilua.

Vierailija
138/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tätäkin yläpeukuttaa? Ei tuollainen riehuminen ole aikuisen käytöstä, saati kuulu työpaikalle mitenkään. Potkut sietäisi antaa tuollaisesta käytöksestä, mutta hyvä jos tajusit itse lähteä. Asiat voi hoitaa sivistyneemminkin, vaikka järjestelyt olisikin päin persettä.

Olet pakosti syöttöporsas yrittäjä, joka odottaa ihmisten nöyristelevän edessään. Onneksi on ihmisiä, jotka uskaltaa näyttää tunteensa,  että heräisitte joskus näkemään, että se teidän paskalafkanne ei todellakaan ole mikään unelmapaikka!  Harmi vain, että teillä on usein perustavanlaatuinen mielenongelma, totuuden kieltämis-syndrooma ja syyllistätte ennemmin totuuden kertojan ja tunteensa näyttäjän kuin suostutte näkemään että olette itse syy siihen! Kukaan ei turhista asioista hermostu ja usein taustalla on jo yritys hoitaa asiat "sivistyneesti"  useammankin kerran! -eri

Vierailija
139/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mennyt viestit pieleen? Meillä on lähteissä juhlat = juodaan kahvit yhdessä.

Jos et halunnut juhlia, saatettiin ymmärtää ettet halua juhlakahveja.

Vierailija
140/150 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus jos pääsen eläkkeelle niin sanon viimeisenä päivänä etten tarvitse enkä halua enää yhtään mitään. En edes sitä näreenoksaakaan.

Minä kerroin useille henkilöille työpaikallani, etten halua mitään lahjaa, kukkia tai kahvitusta puheineen. Vaan mitä nämä henkilöt tekivät: Kun kävin jättämässä avaimet jne työpaikalle, niin syliini tungettiin useita lahjoja ikäänkuin olisin joku dementikko, joka ei ymmärrä omaa parastaan. Tungin lahjat työpaikan romukomeroon ja lähdin suuttuneena kotiin. Vihaan kaikkia pönötysjuhlia, enkä halunnut olla niissä keskipisteenä. Miksei ihminen saa lähteä töistä miten haluaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme