Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lapsenne ovat saaneet alkaa meikata?

Vierailija
18.04.2024 |

Kaipaan vähän perspektiiviä, että olenko ihan tiukkis mutsi. Neljäsluokkalaisen tyttöni kavereista iso osa saa jo meikata kouluun ja muutenkin. Olen nähnyt itse, joten ei ole mitään tytön kaikki muut saa-puheita. Eikä kyse ole mistään pienestä meikistä vaan koko setistä meikkivoiteineen ja mustine rajauksineen. Omaan silmään näyttää aika kauhealta noin pienillä noin vahva meikki. Puhumattakaan mitä se tekee nuorelle iholle.

Itse olen antanut luvan alkaa kesälomalla käyttämään ripsiväriä ja sävytettyä kulmageeliä. Ja painottanut, että tytön oma iho on hyvä sellaisenaan eikä hyvää tarvitse peittää. Ja toivoisin, että tyttö oppisi pitämään ensin ihostaan itse hyvää huolta ennen kuin alkaisi läträämään siihen meikkivoiteita.

Mutta mitä mieltä olette? Olenko liian tiukkis?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudennella alkoi käyttää ripsaria. Jotkut luokkakavereista ja rinnakkaisluokkalaisista oli meikattuina koulun juhlissa jo tokalla tai kolmannella. Lähinnä koomisen näköistä mielestäni. 

Vierailija
2/60 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä neljäsluokkalainen on vielä liian nuori. Joku huulikiilto vois olla ok, mutta ei meikkivoide.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v

Vierailija
4/60 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pari vuotta sitten vielä vetänyt tuolla pihalla kurahousuissa ja nyt pitäisi saada meikata? No ei todellakaan.

Vierailija
5/60 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan lapsista ei ole koskaan halunnut meikata. Ylioppilasjuhliin halusi kiharat ja siinä se.

Vierailija
6/60 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pari vuotta sitten vielä vetänyt tuolla pihalla kurahousuissa ja nyt pitäisi saada meikata? No ei todellakaan.

No niinpä! Osalla luokkakavereista oli kuulemma meikit mukana koulu-uinnissakin, että saivat laitettua ne uudelleen uinnin jälkeen. Omassa nuoruudessa tuollaista oli ehkä yläasteella. Ei tosiaan neljännellä luokalla.

Ap

Vierailija
7/60 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulussa

Vierailija
8/60 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin oletettavasti saanut remmiä, jos olisin mennyt kouluun tai muualle meikattuna tuossa iässä.

Vierailija
9/60 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapsen on vielä 1v ja 2v, mutta itse aloin kokeilla meikkaamista joskus 7-8v. Toki meikeillä oli leikitty jo aiemmin mutta silloin se oli vähän sama kuin kasvomaalaus. Ekan kerran ns. kunnolla meikkasin ehkä 9v. Antaisin oman lapsen kokeilla meikkaamista suunnilleen saman ikäisenä.

Vierailija
10/60 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma muksu meikattiin varmuuden vuoksi jo keskoskaapissa, ettei vaan sairaalassa tartte hävetä tai näyttää lapsesta kuvia instafilttereillä

Vierailija
11/60 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sai meikata jo kuusivuotiaana, tyttö vasta kun täytti 12.

Vierailija
12/60 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä päin ei ole saman ikäisten keskuudessa tuollaista trendiä. 

Vierailija
13/60 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulussa. Tosin ei juurikaan meikannut, vähän ripsaria. Nykyisin aikuisena ei meikkaa kuin juhliin.

Vierailija
14/60 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sovitte jo tatuoinnin ottamisesta? Viimeistään kutosella kaikilla on joku jäätävän kokoinen tribaali.

Vierailija
15/60 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaaminen 5v, reiät korviin 7v, tatskat 10 v

Vierailija
16/60 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaaminen 5v, reiät korviin 7v, tatskat 10 v

E-pillerit 12 v

Vierailija
17/60 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin meikkaamaan kun mua ruvettiin käyttämään neuvolassa

Vierailija
18/60 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin oletettavasti saanut remmiä, jos olisin mennyt kouluun tai muualle meikattuna tuossa iässä.

Hyvä.

Vierailija
19/60 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kuudennella luokalla voi halutessaan laittaa vähän ripsiväriä ja huulikiiltoa.

Vierailija
20/60 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran vissiin päiväkodissa. Eka tatuointi esikoulussa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi