Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voisi saada vähän empatiaa?

Vierailija
05.05.2023 |

Vaikeuksia elämässä, eikä lähipiirissä ole juurikaan empaattisia ihmisiä. Kaipaisin nyt empaattista kuuntelua ja ehkä myös neuvoja mitä tehdä. Tuntuu että olen ihan hukassa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviät kyllä.

Vierailija
2/19 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita tukirinki.fi, sieltä saa vertaistukea. Puhelinnumeroitakin voi vaihtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäile.

Vierailija
4/19 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis: itse en menisi ainakaan terapiaan. Järjetöntä maksaa siitä, että joku on rahasta empaattinen. En kestäisi kuunnella sellaista.

Vierailija
5/19 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä on turha kysellä. Ei heru.

Vierailija
6/19 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa huolesi, av-raati auttaa. (Niistä muutamasta pakollisesta trollista ei tarvi välittää.)

Vierailija
7/19 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta täältä kannattaa ainakin poistua.

Vierailija
8/19 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diakoni ja diakonissa auttavat ihmisiä kriisitilanteissa, yksinäisiä ym. Käy sellaisella juttelemassa. Varmasti ovat myötätuntoisia ihmisiä, kun tuollaiseen ammattiin ovat halunneet.

Vierailija
9/19 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen.  Älä masennu vaikka läheisesi eivät osaa auttaa sinua.  Ammattiapu usein on se paras apu kun läheiset vain pahentavat tilannetta-

Vierailija
10/19 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis: itse en menisi ainakaan terapiaan. Järjetöntä maksaa siitä, että joku on rahasta empaattinen. En kestäisi kuunnella sellaista.

Aika paljon on ilmaisia palveluja, joita kannattaa hyödyntää. Normaali lääkäri voi esim. tehdä lähetteen nettiterapiaan

Vierailija
11/19 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3 voimaa ja rakkautta sinulle, jotta saisit ajatuksesi selkeiksi ja sydämesi kevyeksi <3

Vierailija
12/19 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voi järkeillä, etsiä valoa, positiivisuutta vähän kerrallaan. Puhevideokin voi auttaa. infinite Waters tekee joskus englanninkielellä videoita, videokirjastossa on myös ihmisiä kannustavia videoita. Muitakin on. Jos on jokin tietty aihe, silläkin löytää. Tai kirja. Empaattisia ihmisiä on, mutta usein piilossa tai jossain. Joskus voi osua hyvä keskustelija kohdalle, kannustava, osa taas on antisosiaalisia katastrofeja jos yrittävät auttaa.

Vierailija
13/19 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioilla on taipumus järjestyä. Olet turvassa, sinusta välitetään.🙂

Vierailija
14/19 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikeuksia elämässä, eikä lähipiirissä ole juurikaan empaattisia ihmisiä. Kaipaisin nyt empaattista kuuntelua ja ehkä myös neuvoja mitä tehdä. Tuntuu että olen ihan hukassa. Ehkä sinussa ei ole mitään vikaa, vaan vika voi olla muualla "Sinun lähipiirin pitäisi päästä KELA:n viimesijaisten etuuksien empatia piiriin. Sitä kautta oppii empatiaa ja myötätuntoisuutta, eikä edes maksa mitään.

Vierailija
15/19 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon on ilmaisia palveluja, joita kannattaa hyödyntää. Normaali lääkäri voi esim. tehdä lähetteen nettiterapiaan

Mielestäni joillakin vointien kysely ja muu ylimääräinen voi pahentaa joidenkin ihmisten tilaa. Jotenkin osa auttajista olettaa että toinen on sairas tai mielisairas. Eli ystävällinen keskustelu olisi parempi itse siihen ongelmaan tai ongelmiin, jonka joku kokee ikäväksi. Ja jos ei ole ystävällisyyttä vaan kylmä auttaja tai tekninen, ei kaikki saa apua siitä. Kaikki nöyryytävät kyselyt ja kehoitukset eivät hyvä. Aikuisia kuitenkin kaikki ovat ja moni muuten huolehtii asioistaan, mikäli on rahaa siihen.

Vierailija
16/19 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä sylin täydeltä 🤗.

Vierailija
17/19 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa Amazonista, sieltä saa kaikkea

Vierailija
18/19 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet itse empaattinen. Itseäni veetyttää kuunnella epäempattisten ihmisten lässytyksiä. Enkä kuuntelekkaan.

Vierailija
19/19 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu voi lohduttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän