Minkä ikäisenä lapsenne ovat saaneet alkaa meikata?
Kaipaan vähän perspektiiviä, että olenko ihan tiukkis mutsi. Neljäsluokkalaisen tyttöni kavereista iso osa saa jo meikata kouluun ja muutenkin. Olen nähnyt itse, joten ei ole mitään tytön kaikki muut saa-puheita. Eikä kyse ole mistään pienestä meikistä vaan koko setistä meikkivoiteineen ja mustine rajauksineen. Omaan silmään näyttää aika kauhealta noin pienillä noin vahva meikki. Puhumattakaan mitä se tekee nuorelle iholle.
Itse olen antanut luvan alkaa kesälomalla käyttämään ripsiväriä ja sävytettyä kulmageeliä. Ja painottanut, että tytön oma iho on hyvä sellaisenaan eikä hyvää tarvitse peittää. Ja toivoisin, että tyttö oppisi pitämään ensin ihostaan itse hyvää huolta ennen kuin alkaisi läträämään siihen meikkivoiteita.
Mutta mitä mieltä olette? Olenko liian tiukkis?
Kommentit (60)
Kyllä neljäsluokkalainen on vielä liian nuori. Joku huulikiilto vois olla ok, mutta ei meikkivoide.
Siis pari vuotta sitten vielä vetänyt tuolla pihalla kurahousuissa ja nyt pitäisi saada meikata? No ei todellakaan.
Kumpikaan lapsista ei ole koskaan halunnut meikata. Ylioppilasjuhliin halusi kiharat ja siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Siis pari vuotta sitten vielä vetänyt tuolla pihalla kurahousuissa ja nyt pitäisi saada meikata? No ei todellakaan.
No niinpä! Osalla luokkakavereista oli kuulemma meikit mukana koulu-uinnissakin, että saivat laitettua ne uudelleen uinnin jälkeen. Omassa nuoruudessa tuollaista oli ehkä yläasteella. Ei tosiaan neljännellä luokalla.
Ap
Olisin oletettavasti saanut remmiä, jos olisin mennyt kouluun tai muualle meikattuna tuossa iässä.
Omat lapsen on vielä 1v ja 2v, mutta itse aloin kokeilla meikkaamista joskus 7-8v. Toki meikeillä oli leikitty jo aiemmin mutta silloin se oli vähän sama kuin kasvomaalaus. Ekan kerran ns. kunnolla meikkasin ehkä 9v. Antaisin oman lapsen kokeilla meikkaamista suunnilleen saman ikäisenä.
Oma muksu meikattiin varmuuden vuoksi jo keskoskaapissa, ettei vaan sairaalassa tartte hävetä tai näyttää lapsesta kuvia instafilttereillä
Poika sai meikata jo kuusivuotiaana, tyttö vasta kun täytti 12.
Onneksi meillä päin ei ole saman ikäisten keskuudessa tuollaista trendiä.
Yläkoulussa. Tosin ei juurikaan meikannut, vähän ripsaria. Nykyisin aikuisena ei meikkaa kuin juhliin.
Kai sovitte jo tatuoinnin ottamisesta? Viimeistään kutosella kaikilla on joku jäätävän kokoinen tribaali.
Meikkaaminen 5v, reiät korviin 7v, tatskat 10 v
Vierailija kirjoitti:
Meikkaaminen 5v, reiät korviin 7v, tatskat 10 v
E-pillerit 12 v
Itse aloin meikkaamaan kun mua ruvettiin käyttämään neuvolassa
Vierailija kirjoitti:
Olisin oletettavasti saanut remmiä, jos olisin mennyt kouluun tai muualle meikattuna tuossa iässä.
Hyvä.
Ehkä kuudennella luokalla voi halutessaan laittaa vähän ripsiväriä ja huulikiiltoa.
Ekan kerran vissiin päiväkodissa. Eka tatuointi esikoulussa
Kuudennella alkoi käyttää ripsaria. Jotkut luokkakavereista ja rinnakkaisluokkalaisista oli meikattuina koulun juhlissa jo tokalla tai kolmannella. Lähinnä koomisen näköistä mielestäni.