Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko maksaa 500€ yllätysmenon ilman lainanottoa?

Vierailija
18.04.2024 |

Vaikuttaa että monella keskiluokkaisellakin olisi hankalaa asian kanssa. 

Itse voisin helpostikin vaikka teenkin työtä josta saa palkkaa bruttona alle 1800€. 

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin onneksi mutta siinä menisi puolet säästöistä.

Vierailija
42/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllätysmenot on minulle tuntematon juttu, itsehän se kulu pitää jotenkin aiheuttaa. Vanhan kodinkoneen rikkoutuminen ei ole yllätys.

Jos sinulta varastetaan fillari tai autosta renkaat, se on siis sinun itsesi aiheuttama.

Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin vakuutus? Kyllä se fillarin varastaminen pääasiassa itseaiheutettu ongelma on, kunnon lukkoa (hinta yli 200 e) ei helpolla rikota.

Oletko kuullut sellaisesta kuin omavastuu ja ikävähennys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vielä, mutta kyllä tässä säästöjä aletaan syödä kovaa vauhtia näillä hallituksen päätöksillä, joten ehkä se aika on edessä, ettei mihinkään yllätyksiin vain ole varaa.

Vierailija
44/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikkoon: en tällä hetkellä vaikka olen työssäkäyvä.

Vierailija
45/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole juurikaan ylimääräistä käyttötilillä, siksi mulla on Visa.

Harvoin näin kallista yllätysmenoa kuitenkaan tulee. En heti keksi mikä se olisi koska auto uusi, kodinkoneissa on takuu vielä, ja itsellä on vakuutus. Toki en ole niin tyhmä ettenkö tajuaisi ettei kaikilla ole asiat näin, siksi puhun vain omasta tilanteessani.

Vierailija
46/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikka 5000 euroa helposti.

Vierailija
47/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin vielä, mutta kyllä tässä säästöjä aletaan syödä kovaa vauhtia näillä hallituksen päätöksillä, joten ehkä se aika on edessä, ettei mihinkään yllätyksiin vain ole varaa.

Jep. Talvikuukausina meilläkin säästöt menny ihan ruokakauppaan, kun muut kulut vaan noussu, sähkökin reilusti kalliimpaa kun viime vuonna, vaikka halvempi soppari. Meilläkin päin ollaan jo biokeräyksessä/kompostori. Eipä ole ollut rahaa ostaa kompostoria, kun säästöillä on ruokaa ostettu. Ja itse en suostunu kunnan keräykseen, osaan jo kuvitella tulevia lappuja kun maksut nousee syiden takia että ja taas nousee. Sekajätteen keräyskin noussu syyllä että.. Ja vesimaksut nousee. Kiinteistövero nousee. Kaikki. Pitäs oikeastaan asua työpaikalla ylitöitä tehden, että rahat riittää, mut minä en työllä rääkkää itseäni loppuun asti. Pitää se ehtiä omalla sohvallakin istua, kerta niin paljon siitä maksan. 

Vierailija
48/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti. puskurirahaa on sen verran, että niillä voi maksaa kolmen kuukauden elämisen asumis- ja likkumiskuluineen. On enemmänkin, mutta ne on sijoitettu. Tuo kolmen kuukauden määrä on käteisellä pankissa, joten jos tarvii enemmän, niin voi rauhassa odotella sijoitusten myymistä.

Vierailija
49/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.

Vierailija
50/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostin meille auton käteisellä, kun siirsin säästötililtä 32.000€. Vaimon kanssa säästetään yhteensä 2000€/kk.

Vierailija
51/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuli 3600€ yllärimeno ja maksettavahan se on. Bonukset tulee ensikuussa ja oli tarkoitettu kesää varten mutta menee miehen hammasremppaan. Taas. Muta joo, ei tarvitse ottaa lainaa

Vierailija
52/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7000 tällä hetkellä säästössä, joten juu.

Vierailija
53/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Säästöjä/puskuria kerrytän joka kuukausi 700 eurolla, ja käytän säästöjä asuntolainan ylimääräisiin lyhennyksiin, matkoihin tai isompiin kertahankintoihin. Viime lyhensin asuntolainaa muutamalla tuhannella ja maksoin yhtiölainaosuuteni.

Tiedostan olevan onnekkaassa asemassa, koska saan säästöön eikä ole taloudellisia huolia. Talouden ennakointikin on helppoa, kun on säännölliset tulot, kerrostaloasunto ja yhden henkilön talous.

Vierailija
54/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin pystyisin 

5 000€ yllätysmenokin järjestyisi tuosta vaan

50 000€  yllätysmeno vaatisi järjestelyjä (esim osakkeiden myymistä)

Vierailija
55/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin maksaa jopa 50000 € yllätysmenon ilman lainanottoa.

Vierailija
56/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan, mutta sitten en söisi muutamaan viikkoon ja joutuisin siirtämään muiden laskujen eräpäiviä.

Kädestä suuhun tämä elämä on vaikka en tukien varassa eläkään. Tai kenties just siksi.

Vierailija
57/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, mutta siihen menisikin sitten koko puskuriraha. Tosin just tällaisia varten se on säästettykin, mutta silti sen käyttäminen ärsyttää.

Vierailija
58/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

500€? Helposti.. tuon verran minulla on aina lompakossa käteisenä.

Vierailija
59/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oot kyllä kova luu.

Vierailija
60/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Noin 2000€ menee raja nykyisin. Visalla sitten tuon jälkeen, mutta sitähän tässä ei kysytty.