Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko maksaa 500€ yllätysmenon ilman lainanottoa?

Vierailija
18.04.2024 |

Vaikuttaa että monella keskiluokkaisellakin olisi hankalaa asian kanssa. 

Itse voisin helpostikin vaikka teenkin työtä josta saa palkkaa bruttona alle 1800€. 

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman luottokorttia ei onnistu. Hyvätuloisia ollaan miehen kanssa jos katsotaan missä tuloluokissa ollaan.

Silti jatkuvaa nitkuttelua ja kitkuttelua, että rahat riittää. Korpeaa kun laitetaan niin paljon aikaa ja voimavaroja työelämään ja käteen jää luu. Laskin juuri viikonloppuna, että auto syö melkein kaikki lomarahat: verot ja käyttömaksut maksan kerran vuodessa, ilmastoinnin huolto, perushuolto+ jarrut+ joku vika sähköissä+ ties mitä.

Lasten ( kolme teiniä) harrastukset + muut kulut eli puhelimet, liittymät, vaatteet, ruuat, bussiliput, kuukausirahat, koulujutut, syntymäpäivälahjat, joululahjat, sairaskuluvakuutukset. Loputon kaivo.

Itseni täytyy näyttää töissä huolitellulta eli pakko pitää hiukset, vaatteet ja hampaat kunnossa. Onneksi hyvä työterveys. 

Asuminen, korot, korjaukset. Loputon lista

Vierailija
62/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Myös 5000 euron äkillisen menon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toine kova luu täällä.

Vierailija
64/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En normaalista kuukausipalkasta mitenkään, koska löysää rahaa ei jää noin paljoa. Säästötililtä ottaisin rahat kyllä.

Herää kysymys: Mihin ihmeeseen sen rahan saatte kulutettua? Pelkästään 510 eurosta aikanaan maksoin kaksi autoa, ruuat, maksukanavat (niitä oli enempi kun yksi), puhelimen, netin jne... ja silti ole rahaan sijoittaa. Enkä todellakaan syönyt silloin enkä nyt ns. huonosti. Onneksi tuo ttt aika on kaukana takanapäin. 

Vierailija
65/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia luita täällä vaan.

Vierailija
66/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mutta ilmeisesti meilläkin menee huonosti. Miehen työkaverit säälivät meitä kun emme asu omakotitalossa eikä meillä ole kahta autoa. Minä taas koen että tiedostamme tulotasomme rajat paremmin. 

Vierailija
67/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tuli 3600€ yllärimeno ja maksettavahan se on. Bonukset tulee ensikuussa ja oli tarkoitettu kesää varten mutta menee miehen hammasremppaan. Taas. Muta joo, ei tarvitse ottaa lainaa

Olisiko kannattanut ostaa se hammasharja ja käyttää sitä? Ei tuo mikään yllätysmeno ole, ei ne hampaat hetkessä suuhun mätäne. Miehen olisi kannattanut avata suunsa ajoissa.

Vierailija
68/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä vähän enemmän paskaa. "AIKANAAN" oli niitä aikoja, kun kaiken sai lähestulkoon ilmaiseksi. 

Vierailija
69/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton akku hajosi. Uusi maksoi 700 euroa. Viikko sitten hajosi auto keskelle tietä ei enää käynnistynyt. Vein korjaamolle ja uusi akku piti ostaa siihen. Onneksi oli säästöjä muutama tonni niin sain maksettua akun.

Vierailija
70/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En normaalista kuukausipalkasta mitenkään, koska löysää rahaa ei jää noin paljoa. Säästötililtä ottaisin rahat kyllä.

Herää kysymys: Mihin ihmeeseen sen rahan saatte kulutettua? Pelkästään 510 eurosta aikanaan maksoin kaksi autoa, ruuat, maksukanavat (niitä oli enempi kun yksi), puhelimen, netin jne... ja silti ole rahaan sijoittaa. Enkä todellakaan syönyt silloin enkä nyt ns. huonosti. Onneksi tuo ttt aika on kaukana takanapäin. 

Aika halpoja autoja on täytynyt kyllä olla. Miten tuollaisilla 50-60€ autoilla pääsi liikkumaan?

Vierailija
71/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Mutta ilmeisesti meilläkin menee huonosti. Miehen työkaverit säälivät meitä kun emme asu omakotitalossa eikä meillä ole kahta autoa. Minä taas koen että tiedostamme tulotasomme rajat paremmin. 

Se on hyvä jos tiedostaa olevansa pienituloinen vaikka samaa työtä tekevät samaa palkkaa saavat työkaverit eivät sitä omalla kohdallaan tiedostakkaan.

Vierailija
72/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin mutta kyllä se ois tälle kuulle aika kirpaisevaa kun ollu tosi paljon menoja nyt alkuvuonna plus oon auttanut lainaamalla rahaa ystäville (ihan liikaa koska he ei nyt pysty maksaa takaisin minkä varaan olin kuitenkin laskenut).

Mutta säästöistä vielä pystyisi maksamaan, tälle päivälle tuli yllätysmeno koiran ell kanssa, sen hintaahan ei vielä tiedä sitten. Pesukone hajoamassa, lasit piti uusia itselle ja lapselle, kesärenkaat pitää uusia, oi voi. Itse olen siis hyvätuloinen ja puskuria on mahdollista säästää sekä säästötilille että rahastoihin mutta samoja menoja niitä on pienituloisemmillakin ja uskon kyllä että etenkin yksinhuoltajilla on tiukkaa. 

Vierailija
73/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitä vähän enemmän paskaa. "AIKANAAN" oli niitä aikoja, kun kaiken sai lähestulkoon ilmaiseksi. 

Samoin nykypäivänäkin on. Kela maksaa asumisen ja asumisen kulut, maksaa ruuat,vaatteet etc ja täysin ILMAISEKSI. Mitään muuta ei tarvitse tehdä kuin astuaa valmiiksi katettuun pöytään ja syödä verovaroin maksettua ruokaa. Ja kaiken tämän päälle saa vielä taskurahaa kaljaan ja tupakkaan. Näin se vaan menee..

Vierailija
74/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisin mutta kyllä se ois tälle kuulle aika kirpaisevaa kun ollu tosi paljon menoja nyt alkuvuonna plus oon auttanut lainaamalla rahaa ystäville (ihan liikaa koska he ei nyt pysty maksaa takaisin minkä varaan olin kuitenkin laskenut).

Mutta säästöistä vielä pystyisi maksamaan, tälle päivälle tuli yllätysmeno koiran ell kanssa, sen hintaahan ei vielä tiedä sitten. Pesukone hajoamassa, lasit piti uusia itselle ja lapselle, kesärenkaat pitää uusia, oi voi. Itse olen siis hyvätuloinen ja puskuria on mahdollista säästää sekä säästötilille että rahastoihin mutta samoja menoja niitä on pienituloisemmillakin ja uskon kyllä että etenkin yksinhuoltajilla on tiukkaa. 

Yksinhuoltajilla ei ole tiukkaa,vaan löysää. *Toim.Huom*

Vierailija
75/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton akku hajosi. Uusi maksoi 700 euroa. Viikko sitten hajosi auto keskelle tietä ei enää käynnistynyt. Vein korjaamolle ja uusi akku piti ostaa siihen. Onneksi oli säästöjä muutama tonni niin sain maksettua akun.

Iines se haki akun autosta.

Vierailija
76/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ostaa yllättäin pienen asunnon.

Vierailija
77/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy se koira torilla. Ei sinulla ole varaa siitä huolehtia!

Vierailija
78/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti ja tuntuu että noita menoja tuleekin koko ajan vastaan. En olet tehnyt mitään Exeliä esim. lasten tai omista harrastusmaksuista, joten monet laskut tulevatkin täysin yllätyksenä.

Vierailija
79/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä jos tiedostaa olevansa pienituloinen vaikka samaa työtä tekevät samaa palkkaa saavat työkaverit eivät sitä omalla kohdallaan tiedostakkaan.

Nojoo, en tosin ole pienituloinen. Tai riippuu toki mihin sen rajan vetää, tienaan enemmän kuin 90% suomalaisista. Mutta sanotaan näin että tiedostan paremmin kuinka paljon siitä menee veroihin. 

Vierailija
80/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöistä irtoaisi, mutta ei se mitenkään ylimääräisenä ole menetettäväksi.