Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko maksaa 500€ yllätysmenon ilman lainanottoa?

Vierailija
18.04.2024 |

Vaikuttaa että monella keskiluokkaisellakin olisi hankalaa asian kanssa. 

Itse voisin helpostikin vaikka teenkin työtä josta saa palkkaa bruttona alle 1800€. 

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri maksoin, auton määräaikaishuolto 596 e. Tai eihän se täysi yllätys ole, kun auton omistaa, mutta loppusumma kyllä yllättää aina...

Vierailija
82/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin ostaa yllättäin pienen asunnon.

Vaikka yksiöstä saa lähes saman vuokran kuin kaksiosta, niin kaksio on pitkällä juoksulla järkevämpi sijoitus,varsinkin kun tällä hetkellä useat yksinhuoltajat etsivät uusien asumisnormien mukaista, tulotasolleen sopivaa asuntoa nykyisten kolmioidensa tilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 500 euroa ei ole paha lasku, vaikkei säästöjä olekaan enää.

Soittaisin velkojalle ja kysäisin järjestelyä. Kahdesta tilistä saisin maksettua pois, kolmeen jaettuna ei tekis pahaakaan. Ei tarttis lainaa ottaa.

Vierailija
84/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tuli 3600€ yllärimeno ja maksettavahan se on. Bonukset tulee ensikuussa ja oli tarkoitettu kesää varten mutta menee miehen hammasremppaan. Taas. Muta joo, ei tarvitse ottaa lainaa

Olisiko kannattanut ostaa se hammasharja ja käyttää sitä? Ei tuo mikään yllätysmeno ole, ei ne hampaat hetkessä suuhun mätäne. Miehen olisi kannattanut avata suunsa ajoissa.

Idiootti!

Itseasiassa mieheni on aina hoitanut hampaansa hyvin mutta tunari hammaslääkäri pilasi ne jo 80-luvulla. 5v sitten asennettiin silta joka murtui 1. kerran 3v sitten ja nyt taas. Titaaniruuvit katki. Valmistusvika mutta se tehdas että hammaslääkäri vetäytyivät vastuusta. 

Kaikella muulla on edes jonkinlainen takuu paitsi hammasoperaatioilla tässä maassa.

Vierailija
85/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kuukaudessa jää 1000€ säästöön. 

Vierailija
86/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Olen keskituloinen yh. Säästössä aina vähintään 2000e. 

Vierailija
87/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein pitkään reissutyötä rakennusalalla. 2000-2500 euroa joka kuukausi säästöön toiselle tilille.

Vierailija
88/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minne ne rahanne oikeasti menee jos tuo on ylipääsemätön menoerä, johan lemmikin lääkärissä käynti haukkaa kerralla tuon jos jotakin pitää tehdä...

Vierailija
89/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein pitkään reissutyötä rakennusalalla. 2000-2500 euroa joka kuukausi säästöön toiselle tilille.

No, sitten sä et varmaan ollutkaan keskituloinen neljän lapsen yh. Oho. Tuleeko ihmisten erot jotenkin yllätyksenä? Vai mikä oli pointtisi?

Vierailija
90/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti

Terveisin keskiluokkainen

Vierailija
91/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sitten sä et varmaan ollutkaan keskituloinen neljän lapsen yh. Oho. Tuleeko ihmisten erot jotenkin yllätyksenä? Vai mikä oli pointtisi?

Huvitti tuo "säästössä aina vähintään 2000e". Jos minulla olisi säästötilin saldo alle 100 tonnia, saisin varmaan paniikkikohtauksen.

Vierailija
92/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman luottokorttia ei onnistu. Hyvätuloisia ollaan miehen kanssa jos katsotaan missä tuloluokissa ollaan.

Silti jatkuvaa nitkuttelua ja kitkuttelua, että rahat riittää. Korpeaa kun laitetaan niin paljon aikaa ja voimavaroja työelämään ja käteen jää luu. Laskin juuri viikonloppuna, että auto syö melkein kaikki lomarahat: verot ja käyttömaksut maksan kerran vuodessa, ilmastoinnin huolto, perushuolto+ jarrut+ joku vika sähköissä+ ties mitä.

Lasten ( kolme teiniä) harrastukset + muut kulut eli puhelimet, liittymät, vaatteet, ruuat, bussiliput, kuukausirahat, koulujutut, syntymäpäivälahjat, joululahjat, sairaskuluvakuutukset. Loputon kaivo.

Itseni täytyy näyttää töissä huolitellulta eli pakko pitää hiukset, vaatteet ja hampaat kunnossa. Onneksi hyvä työterveys. 

Asuminen, korot, korjaukset. Loputon lista

Yritä ajatella niin päin, että olette valinneet käyttää rahat lasten harrastuksiin, autoon, ulkoasun huolitteluun... Eli teillä on ollut mahdollisuus valita noin.

Vierailija
93/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvitti tuo "säästössä aina vähintään 2000e". Jos minulla olisi säästötilin saldo alle 100 tonnia, saisin varmaan paniikkikohtauksen.

Juuri katsoin, että säästötilillä on 43,03e, enkä panikoinut vaikka mulla on paniikkihäiriö. Nekin täytynee käyttää säästeliäästi ihan ruokaan loppukuuksi, toki koitan jättää siitä vielä jotain.

Kyllä tässä pienessä maassa ihmiset elelee aivan eri maailmoissa.

Vierailija
94/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Hautaanko sä sitä rahaa varaat? Mulla riittää, kun on sitä varten, että jos auto tai sänky hajoaa. Työttömäksi en voi joutua, kun työni ja osaaminen on haluttua. Tietokoneet ja kännykät tarjoaa firma. Meillä on kaikki tarvittava ja etelässä lomailen joka vuosi. Joten mitäpä sitä rahaa makuuttamaan. Minä elän nyt, enkä sitten kun, koska sitä päivää ei kukaan edes takaa.

Vierailija
95/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa en ottaisi, mutta suihin 50 kertaa 

Vierailija
96/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lapsiperheessä on pakko olla puskuria näin pieniin yllätysmenoihin.

Vierailija
97/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 euroa on pikkuraha. Heittelen tonneja lapsilleni.

Vierailija
98/98 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Juuri ostettiin heräteostoksena pöytä ja matto yht. 5400€.