Voisitko maksaa 500€ yllätysmenon ilman lainanottoa?
Vaikuttaa että monella keskiluokkaisellakin olisi hankalaa asian kanssa.
Itse voisin helpostikin vaikka teenkin työtä josta saa palkkaa bruttona alle 1800€.
Kommentit (98)
Juu, säästötililtä ottaisin kuun vaiheesta riippuen osan tai koko summan
Voisin, 10 000 menisi vielä kivuttomasti. 50 000 onnistuisi pienellä järjestelyllä, mutta siihen luultavimmin hakisin vakuudellista lainaa. Telkkari, pakastin ja goretex kengät syyssateilla hajosivat joskus samalla viikolla. Harvemminhan edes 500 yllätyksiä tulee.
Yllätysmenot on minulle tuntematon juttu, itsehän se kulu pitää jotenkin aiheuttaa. Vanhan kodinkoneen rikkoutuminen ei ole yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Yllätysmenot on minulle tuntematon juttu, itsehän se kulu pitää jotenkin aiheuttaa. Vanhan kodinkoneen rikkoutuminen ei ole yllätys.
Jos sinulta varastetaan fillari tai autosta renkaat, se on siis sinun itsesi aiheuttama.
Tällä hetkellä kyllä sillä säästötililtä löytyy 2500 e. Tänä vuonna puskuri hieman huvennut kun jouduin ostamaan uuden puhelimen, uuden läppärin ja uuden pesukoneen.
Kyllä, eikä tee edes tiukkaa. Ostin hetki sitten 20 000€ auton tilisiirrolla, ei tarvinnut ottaa lainaa euroakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulta varastetaan fillari tai autosta renkaat, se on siis sinun itsesi aiheuttama.
Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin vakuutus? Kyllä se fillarin varastaminen pääasiassa itseaiheutettu ongelma on, kunnon lukkoa (hinta yli 200 e) ei helpolla rikota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin vakuutus? Kyllä se fillarin varastaminen pääasiassa itseaiheutettu ongelma on, kunnon lukkoa (hinta yli 200 e) ei helpolla rikota.
joo kaikilla meillä pienituloisilla on pyörässä 200 euron lukot. Ei Jeesus mitä ääliöitä tällä palstalla on.
Riippuu mikä se yllätysmeno on. Joskus se vaan on fiksumpaa maksaa luotolla, kun siihen saa takuun luoton kautta.
Voisin. Ottaisi päähän, mutta voisin. Mulla brutto 2000e, niistä on säästöjä kerätty 10-100e/kk vuosien ajan.
Tätä on säännöllisesti kartoitettu ja vaikka tunnusluvut ovat päätä pökerryttäviä, vain hyvin harvalla on edes nimellisiä säästöjä. Olikohan että puolella ei ole edes satasen parin säästöjä, puhumattakaan että 1-2 kk palkkaa vastaava puskuri.
Menisi helposti viisikin tonnia