Ukkola: Fyysisesti terve 28-vuotias nainen aikoo kuolla toukokuussa - Ja valtio hoitaa hänen surmaamisensa
28 vuotias joka kärsii masennuksesta on saamassa eutanasian. Vaikka tuossa iässä vielä hyvät mahdollisuudet toipua. Esim itselläkin ollut masennusta 28v iässä mutta nyt ei enää mitään 37 vuotiaana.
Vastaava tapaus oli englannissa missä alaraaja-halvaantuntu mutta muuten täysin terve nuori nainen sai eutanasian, taisi olla jopa 2-3v sisällä onnettomuudestaan eli ei varmasti vain ollut ehtinyt tottua uuteen elämäänsä.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fe95e7eb-d701-4199-9376-a5f026cea…
Kommentit (791)
"Selkeästi se positiivinen puhe on auttanut, kun edelleen täällä kirjoittelet.
Eikä suakaan ole väkisin pidetty hengittämässä. Kaikki nuo vuodet oli kaupat valmiina sun köysikaupoille menoa. Niin ikävältä kuin se kuulostaakin, niin se ei ole lääkäreiden tehtävä tehdä hommia sun puolesta, jos oot liian pelkuri itse tekemään sitä solmua."
Niin, pienestä pitäen saatiin iskostettua, että olen muiden tunteista vastuussa. Heille on riittänyt, että yksin kopissani hengittelen ja paskon, kunhan en vain tapa itseäni etteivät he joudu kärsimään. No, kavereihin lakkasin pitämästä yhteyttä jo vuosia sitten eikä heistäkään ole mitään kuulunut, joten heistä ei tarvitse enää huolehtia. Äidistä kun aika jättää, seuraan perässä.
Zoraya ter Beek on fyysisesti täysin terve 28-vuotias nainen, joka asuu pikkukylässä Hollannissa miesystävänsä ja kahden kissansa kanssa. Zoraya on päättänyt kuolla toukokuussa. Ja koska hän asuu Hollannissa, hänellä on siihen helppo mahdollisuus, sillä lääkäri saapuu hänen kotiinsa myrkyttämään hänet kuoliaaksi.
Hänellä on kuitenkin miesystävä ja lemmikkejä, vaikka on vakavasti masentunut? On kuitenkin varmaan jotain tunteita noita kohtaan?
"Hän saa ensin lääkäriltä rauhoittavaa ainetta, ja sitten lääkäri annostelee hänelle tappavaa myrkkyä, joka pysäyttää hänen sydämensä."
Hollannissa oli tapaus, jossa se rauhoittava lääke ei vaikuttanutkaan, ja henkilö koki kovia tuskia kuollessaan.
"Poikaystävä sirottelee hänen tuhkansa metsään paikkaan, jonka pariskunta on yhdessä etukäteen valinnut."
On siinä poikafrendi.
Vierailija kirjoitti:
Zoraya ter Beek on fyysisesti täysin terve 28-vuotias nainen, joka asuu pikkukylässä Hollannissa miesystävänsä ja kahden kissansa kanssa. Zoraya on päättänyt kuolla toukokuussa. Ja koska hän asuu Hollannissa, hänellä on siihen helppo mahdollisuus, sillä lääkäri saapuu hänen kotiinsa myrkyttämään hänet kuoliaaksi.
Hänellä on kuitenkin miesystävä ja lemmikkejä, vaikka on vakavasti masentunut? On kuitenkin varmaan jotain tunteita noita kohtaan?
"Hän saa ensin lääkäriltä rauhoittavaa ainetta, ja sitten lääkäri annostelee hänelle tappavaa myrkkyä, joka pysäyttää hänen sydämensä."
Hollannissa oli tapaus, jossa se rauhoittava lääke ei vaikuttanutkaan, ja henkilö koki kovia tuskia kuollessaan.
"Poikaystävä sirottelee hänen tuhkansa metsään paikkaan, jonka pariskunta on yhdessä etukäteen valinnut."
On siinä poikafrendi.
En tunne tuota pariskuntaa, mutta tuossa kuviossa tuntuu olevan jotain vialla. Ihmeen rento asenne tuolla miesystävällä. Entäs jos tällaisessa tapauksessa henkilö olisi lähisuhdeväkivallan uhri?
Se voi olla myös henkistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
"No näinpä. Olen itse 30 vuotta saanut kuulla, että kyllä se siitä ja huomanna voi päivä olla parempi. No eipä v*ttu ole ollut. Ei täällä oikeasti tarvitse toisten ihan jokaista väkisin pitää hengittämässä, kun ihminen itse on jo enemmän kuin valmis lähtemään."
Älä puhu p askaa. Tyytyväinen olet elämääsi ja siksi elät. Älä yllytä ihmisiä it semurhaan.
On paljon ihmisiä, jotka haluavat kuol emaa masentuneille naisille. Moni saa m unansa kovaksi ajatuksesta, että naisia aletaan piikittämään ku oliaaksi jonkun pikku masennuksen takia.
Tässä on juuri taas kolmas päivä putkeen, kun olen suuhuni laittanut vain leipää ja teetä, en ole peseytynyt yli kahteen kuukauteen, kuukausien kierrätysjätteet lojuu ympäri kämppää, eilen sain heitettyä jääkaapissa mädänneet jouluruoat pois. Ehkä sinä olisit tyytyväinen tällaiseen elämään. Minä olen kituuttanut, ettei toisille tule paha mieli, vaikken kyllä ymmärrä, mitä hekään tästä ovat saaneet. No, nyt ei olekaan elämässä enää muita kuin äiti, jota suojella omalta surultaan. Kun hänestä aika jättää, pääsen itsekin pois.
Eikä tämä ole yllyttämistä itsemurhaan, vaan se nimenomaan on jokaisen oma päätös.
Vierailija kirjoitti:
Ukkolan kirjoituksessa oli tuomitseva asenne siihen, että joku ei halua olla taakkana. Olen 50+ nainen, ja sitä mieltä, että en haluaisi jäädä taakaksi viemään nuorempien polvien resursseja vanhuudenheikkouttani. Siis ei tarvitsisi olla edes tappavaa sairautta, vaan se riittää että on muiden armoilla, eikä se muuksi muuttuisi enää. Olisi se piikki paljon humaanimpi tapa, kuin tehdä inkkarit ja harhailla tarkoituksella kovilla pakkasilla johonkin kuolemaan. Uskon, että saman ajatuksen jakaa moni.
On luonnonvastaista viedä vaarantaa alemmat polvet resurssien ollessa riittämättömät kaikille. En hyväksy sitä, että moni lapsi, nuori ja työikäinen vammautuu, sairaudet pahenee odottaessa, ja kuolee diagnosoimattominakin vain sen takia, että vanhuuteen kuoleminen on epänormalisoitu, ja heihin kuluu rahat ja resurssit, että edellämainittu mahdollistuu. Vanhuudesta ei parannuta.
Kuvaa vain sitä, että vanhuksia ei enää arvosteta, eivät edes he itse. Resursseja kyllä olisi, mutta ne eivät jakaudu kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Kun kuka tahansa ns. terveistä voi päättää päivänsä milloin haluaa, niin minusta olisi reilua antaa se mahdollisuus vähintään neliraajahalvaantuneille ja muille, jotka eivät siihen omin voimin pysty.
Mutta masennukseen löytyy paljon lääkkeitä, joita ei juuri anneta niiden laittomuuden takia, mutta raja voisi kulkea tuossa, eli kunnon mömmöt peliin.
Erittäinkin hyvä pointti, kaikenlaiseen kipuun on saatavissa erilaisia lääkeaineita, joita niin perin harvoille myönnetään ja toisinaan suurinpiirtein melkeinpä pärstäkertoimen mukaan.
Mutta että mieluummin tapetaan ihminen kuin annetaan kemiallista(ja halpaa sellaista) helpotusta. Jos en nyt ihan laukalle lähtenyt tässä yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo englannin tapaus oli se ratsastaja joka oli some-kuuluisuus? Vaati eutanasiaa koska ei saanut enää ratsastuksesta some-kuvia.
Varmasti järkytys joutua pyörätuoliin mutta eikö ole valtava määrä ihmisiä jotka kuitenkin tottuu elämään pyörätulin kanssa ja voivat elää ihan onnellista elämää? Kunhan joitakin vuosia on sopeutunut.
Mutta kaikki eivät pysty elämään pyörätuolissa onnellista elämää. Esim seksi voi kärsiä niin paljon, ettei eläminen ole enää elämisen arvoista. Ei se, että elämä on ok muille pyörätuolissa, tarkoita, että se jollekin yksittäiselle henkilölle sitä on.
No jos itsensä haluaa hengiltä sek sin takia niin tervetuloa vaan vanhuuteen.
Eiköhän tuossakin pointti ollut,ettei vuodessa
On eri asia, että vanhana, kun biologiakaan ei ole niin pakottavaa, niin seksittömyyden kanssa kykenee hivenen paremmin elämään. Mutta en minä jatkaisi elämää, jos kolmikymppisenä tietäisin, että seksuaalisia tarpeitani en saisi enää tyydytettyä. Seksi on kuitenkin yksi tärkeimmistä asioista elämästäni.
Vierailija kirjoitti:
Tuo englannin tapaus oli se ratsastaja joka oli some-kuuluisuus? Vaati eutanasiaa koska ei saanut enää ratsastuksesta some-kuvia.
Varmasti järkytys joutua pyörätuoliin mutta eikö ole valtava määrä ihmisiä jotka kuitenkin tottuu elämään pyörätulin kanssa ja voivat elää ihan onnellista elämää? Kunhan joitakin vuosia on sopeutunut.
Tulee mieleen Könkkölän pariskunta; elivät varmaan hyvää elämää ja olivat aktiivisesti mukana vaikuttamassa yhteiskunnallisiin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kaikki eivät pysty elämään pyörätuolissa onnellista elämää. Esim seksi voi kärsiä niin paljon, ettei eläminen ole enää elämisen arvoista. Ei se, että elämä on ok muille pyörätuolissa, tarkoita, että se jollekin yksittäiselle henkilölle sitä on.
No jos itsensä haluaa hengiltä sek sin takia niin tervetuloa vaan vanhuuteen.
Mikä tekee seksistä niin tärkeää?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos tämä ihminen toipuisi ja eläisi 10v päästä elämänsä parasta aikaa, eläisi lopulta hyvä elämän vanhaksi asti. Saisi lapsia ja lapsenlapsia, kävisi matkoilla jne.
Entä jos se parantumattomasti sairas tai sietämättömistä kivuista kärsivä toipuisi ja eläisi 10v päästä elämänsä parasta aikaa...
Jos woke porukka haluaa myrkkypiikit, se on kaikille varmasti ihan jees. Winwin
Vierailija kirjoitti:
Ateistlt mukaan piikeille🙏🏼
Vierailija kirjoitti:
Liberaalia👍Ottakaa piikit😘
Hollantia kommarit ei sentään ole pilanneet kuten Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Bordellit Suomeen ja huumeet vapaaksi💥
Vierailija kirjoitti:
Olisikin kiva käydä punaisten lyhtyjen kadulla ennen kotiin menoa, vaikka Kalliossa👍
Yhä olen eutanasian kannalla. Kyllä kaikilla tulee olla oikeus päästä pois jos ei halua olla elossa.
Vierailija kirjoitti:
Masennus on sairaus, jonka oireisiin kuuluu usein toivottomuus, näköalattomuus ja suoranainen halu kuolla. Vakavasti masentuneet ihmiset ei aina kykene ajattelemaan tällaisista asioista järkevästi, vaikka kuinka yrittäisi. Onko eutanasia tämän naisen todellinen tahto?
Ei ole, hänhän haluaa oikeasti edelleen kärsiä masentuneena vielä vuosia...
Eli mitä luulet oikeasti haluavan?
Vierailija kirjoitti:
Yhä olen eutanasian kannalla. Kyllä kaikilla tulee olla oikeus päästä pois jos ei halua olla elossa.
On jo nyt oikeus.
Miksi tähän tarvitaan eutanasia kun ihan itsari lääkkeiden yliannostuksella on laillista jokaisessa maassa