Ukkola: Fyysisesti terve 28-vuotias nainen aikoo kuolla toukokuussa - Ja valtio hoitaa hänen surmaamisensa
28 vuotias joka kärsii masennuksesta on saamassa eutanasian. Vaikka tuossa iässä vielä hyvät mahdollisuudet toipua. Esim itselläkin ollut masennusta 28v iässä mutta nyt ei enää mitään 37 vuotiaana.
Vastaava tapaus oli englannissa missä alaraaja-halvaantuntu mutta muuten täysin terve nuori nainen sai eutanasian, taisi olla jopa 2-3v sisällä onnettomuudestaan eli ei varmasti vain ollut ehtinyt tottua uuteen elämäänsä.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fe95e7eb-d701-4199-9376-a5f026cea…
Kommentit (791)
Vierailija kirjoitti:
Yhä olen eutanasian kannalla. Kyllä kaikilla tulee olla oikeus päästä pois jos ei halua olla elossa.
Mikä sen tälläkin hetkellä estää? Narua saa k-raudasta.
Vierailija kirjoitti:
Zoraya ter Beek on fyysisesti täysin terve 28-vuotias nainen, joka asuu pikkukylässä Hollannissa miesystävänsä ja kahden kissansa kanssa. Zoraya on päättänyt kuolla toukokuussa. Ja koska hän asuu Hollannissa, hänellä on siihen helppo mahdollisuus, sillä lääkäri saapuu hänen kotiinsa myrkyttämään hänet kuoliaaksi.
Hänellä on kuitenkin miesystävä ja lemmikkejä, vaikka on vakavasti masentunut? On kuitenkin varmaan jotain tunteita noita kohtaan?
"Hän saa ensin lääkäriltä rauhoittavaa ainetta, ja sitten lääkäri annostelee hänelle tappavaa myrkkyä, joka pysäyttää hänen sydämensä."
Hollannissa oli tapaus, jossa se rauhoittava lääke ei vaikuttanutkaan, ja henkilö koki kovia tuskia kuollessaan.
"Poikaystävä sirottelee hänen tuhkansa metsään paikkaan, jonka pariskunta on yhdessä etukäteen valinnut."
On siinä poikafrendi.
Kuoleman jälkeenkin voi odottaa melkoista tuskaa. Tuo on itsemurha.
Jos eutanasia olisi laillista joka ikisessä maassa niin maapallo olisi varmaan aika paljon vähemmän populaa täynnä jo ihan senkin takia, että aika moni miettii itsensä kyssaamista nytkin. Lääkäreistä moni voisi opiskella itsensä psykoksi, koska kuka nyt haluaa aiheuttaa toiselle itsarin? ihan ymmärrettävää, ettei eutanasiaa joka paikassa saa. Suomessakin harkinta tämän eutanasia asian suhteen on ihan luonnollista. Kuitenkin maailma tuhoutuu pikku hiljaa, mielenterveysongelmat lisääntyy ja tämän tyyppinen eutanaasiulu tulee lisääntymään, ikävä kyllä. Se on väistämätön ilmiö kun eutanasia alkaa laillistua useissa maissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tähän tarvitaan eutanasia kun ihan itsari lääkkeiden yliannostuksella on laillista jokaisessa maassa
Tämä. Ihan sairasta alkaa tuhlaamaan sairaanhoidon vähiä resursseja ihmisten piikittämiseen. Sairas ajatus tässä sote-tilanteessa. Itsensä voi tappaa jos ei halua elää tai mennä ulkomaille ostamaan se eutanasia.
Miksi ketään pitää pakolla pitää hengissä? Kun ei kukaan saanut valita halusiko tähän maailmaan syntyä. Saisi edes itse valita että lähtee ilman kipuja ja silloin kun itse tahtoo.
Hyvähän tästä on jeesustella, mutta aivan toista elää todellisuudessa jossa apua ei saa tai mikään annettu apu ei auta.
Suomessakin on vain vähennetty mielenterveyden resursseista jatkuvasti ja pahoinvointi on lisääntynyt.
Jos eläminen tuntuu sietämättömältä eikä mitään voida tehdä, joko siksi ettei itsellä ole rahaa, valtiolla ei ole rahaa tai halua auttaa tai on jo monta vuotta yritetty kaikkea tuloksetta, miksi on pakko jäädä kärsimään? Koko ajanhan täälläkin haukutaan "yhteiskunnan loisia" jotka eivät tuota mitään ja ovat "kulueriä". Todella masentunut ihminen ei käy töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhä olen eutanasian kannalla. Kyllä kaikilla tulee olla oikeus päästä pois jos ei halua olla elossa.
Juuri näin. Unilääkepurkki ja alkoholi tekee sen hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole kivuton vaihtoehto. Myös traumatisoi sen joka joutuu ruumiin löytämään.
Vierailija kirjoitti:
Eutanasia on tärkeä ihmisoikeus
Ei ole ihmisoikeus. Ihmisen olemus, elämän olemus, biologia, mikään ei tue tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ketään pitää pakolla pitää hengissä? Kun ei kukaan saanut valita halusiko tähän maailmaan syntyä. Saisi edes itse valita että lähtee ilman kipuja ja silloin kun itse tahtoo.
Saa sen nytkin valita, ei siihen eutanasiaa tarvita. Haluatko lääke/huumesuosituksia siihen hommaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tähän tarvitaan eutanasia kun ihan itsari lääkkeiden yliannostuksella on laillista jokaisessa maassa
Tämä. Ihan sairasta alkaa tuhlaamaan sairaanhoidon vähiä resursseja ihmisten piikittämiseen. Sairas ajatus tässä sote-tilanteessa. Itsensä voi tappaa jos ei halua elää tai mennä ulkomaille ostamaan se eutanasia.
Kalliimpaa on pitää noita ihmisiä elossa jotka eivat elossa halua olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa sen nytkin valita, ei siihen eutanasiaa tarvita. Haluatko lääke/huumesuosituksia siihen hommaan?
Paitsi että yhä nuo ei ole kivuttomia ja niistä voi selvitys niin että jää loppuiäkseen tilaan jossa on hereillä mutta ei voi liikuttaa mitään raajaa. Myos tuossa traumatisoidaan muita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliimpaa on pitää noita ihmisiä elossa jotka eivat elossa halua olla.
Jos ei halua olla elossa, miksei tee asialle mitään?? On monia hyviä siistejä tapoja päättää päivänsä jos ei mukamas halua elää. Sellainen ihminen tappaa itsensä joka ei halua elää. Jos kituuttaa hengissä ja valittaa, on vielä elinhaluja jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Totta kunhan hän tekee sen ihan itse pikku kätösillään, eikä tee toisesta ihmisestä murhaajaa.
Täällä ihmiset sanoo että mikä estää. Eli olette eutanasian puolella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että yhä nuo ei ole kivuttomia ja niistä voi selvitys niin että jää loppuiäkseen tilaan jossa on hereillä mutta ei voi liikuttaa mitään raajaa. Myos tuossa traumatisoidaan muita
Kyllä on kivuttomia ja jopa euforisia. Kunhan vaan ottaa tarpeeksi. Ei kai siinä ketään traumatisoi enempää kuin eutanasiassa jos hyvissä ajoin alkaa suunnitelmastaan läheisille puhumaan? Pyytää ehkäpä paikallekin kun ottaa kuolettavan annoksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kunhan hän tekee sen ihan itse pikku kätösillään, eikä tee toisesta ihmisestä murhaajaa.
Ei eutanasian antaja ole murhaaja. Ootteko te jotain sekopaisia pro life väkeä?
Kyllä se eutanasia lailliseksi Suomeenkin tulee. Onneksi. Eutanasiaa vastaan ovat vain psykopaatit.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ihmiset sanoo että mikä estää. Eli olette eutanasian puolella
Eihän itsemurhaa puoltava ole automaattisesti eutanasian puolelle? Kuolemaa toivovan täytyy itse päättää elämänsä. Eikä mielellään verorahoilla.
Kun katsoin ukkini ja mummini kärsimystä hoitolaitoksessa vuosikausia ja miten hoidot on mennyt vaan huonompaan suuntaan niin en halua elää yli tietyn iän. Ei se ole elämistä vaan hitaasti kidutettavana olemista.