Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

(::[]::) HELMET ja vko 4 (::[]::)

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole taas(kaan) ehtiny paljon kirjottelemaan, lueskellut olen teidän kuulumisia aina kun olen koneelle joutanut. Meillä on rakentaminen ihan loppusuoralla, tällä viikolla muutetaan!!! Kiirettä pitää sen suhteen ja nyt meinaa väsymys pukata oikein todenteolla päälle. Siivosin uudessa kodissa koko viime viikonlopun ja nyt olen sit ollu alkuviikon ihan poikki. Vaatii tämä raskaus näemmä veronsa.. No, onneks meidän äiti oli ottanu huomisen ja perjantain vapaata ja mieskin on pe:na vapaalla niin ei jää ihan koko muutto mun harteille. On meinaan tosi mielenkiintosta koittaa pakata tavaroita Iitan kans, kun se purkaa sitä mukaa kun mä pakkaan.. :) Innokas apulainen mulla..

Iita kävelee jo tosi hyvin, juokseekin toisinaan. Konttaa enää harvoin, lähinnä just herättyään kun ei oikein jalat vielä pidä. Koittaa sanoa sanoja, mut vielä ei oo tullu mitään tunnistettavaa. Omia juttujaan höpöttää ja eläinten ääniä matkii. Ja hampaitakin on nyt peräti neljä! Onneksi tuntuvat tulevan suht kivuttomasti. Muutamana yönä jouduin laittamaan supon silloin kun olivat justiin tuloillaan. Mahassa on kaikki ok. Aika lailla samaa rataa tämä raskaus tuntuu menevän kuin edellinenkin. Lääkäri ei meinannu saada sydänääniä kuunneltua kun kaveri liikkui niin vilkkaasti..

Kuumetta: Mä soitin kelalle tosta ä-rahasta. Sanoivat että jos edellinen lapsi, josta on saanu ä-rahaa, on alle 3-vuotias niin saa saman rahan. Tai siis tuen suuruus määräytyy samojen tulojen perusteella kuin edellisen lapsen kohdalla. Kun eikös se ä-raha noussu nyt alkuvuodesta niin pitäishän sitä sit vähän enemmän tulla..? Ja meidän kela ei ainakaan vaadi mitään palkkatodistuksia uudelleen, löytyvät kuulema sieltä valmiina. Tämän varmistin koska kaveri toisella paikkakunnalla joutui selvittelemään omat ja miehen tulot uudelleen, vaikka lapsille tuli ikäeroa tasan vuosi. En oo saanu hakemuksia vielä postiin joten saa nähdä miten käy, kun tuntuu että aina sieltä tulee jotain lisäselvityspyyntöä vaikka kuin yrittäis täyttää ne laput huolella.

Ja sit muistaessani: Tervetuloa kaikki uudet mukaan!

Nyt mä alan pakkaamaan kun Iita nukkuu, että saan edes jotain aikaan tänään.

Lumisin terveisin, elmiina, Iita ja masu rv 28+3

Vierailija
22/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan kirjoitella muutaman rivin kun yritän tota neitiä nukuttaa...Siis tuolla se taas mölisee sängyssään eikä ole aikomustakaan nukkua.Mä siis riemuitsin ihan liian aikaisin siitä sen uudesta hyvästä rytmistä ja siitä että se nukku muutamana päivänä parikin tuntia putkeen.Ei enää...Nyt noiden päikkäreiden kaa on tapeltu taas monta päivää,ei nukkuis millään.Ja Kumppari ja Napero,meidän yöt on myös ihan samanlaisia taas,viikon verran oli vähän rauhallisempaa mutta nyt on palattu samaan vanhaan.Mutta tosiaan,ehkä se joskus siitä helpottaa.

Nytkin Sara sai megaraivarit tuolla kun ei haluais nukkua.Mutta mäkään en jaksais sitten kuunnella loppupäivää sitä sen kiukuttelua,siks yritän vähän niinku väkisin taas nukuttaa.Vaikka mä sen taistelun yleensä häviän ja löydän itseni hakemasta sitä tuolta pois.

Hilulle tervetuloa mukaan!Kyllä tosiaan piilarit vauvalla kuullostaa hurjalta,kun itsellekään ne ei oo aina niin mukavat.Ja aina oon myös miettiny miten ihan pienet vaavit tai taaperot suostuu pitään laseja,mut kai ne sitten siihen tottuu kun aina joutuu pitään.

Vitsi mä mietin montaa asiaa mitä piti kommentoida kun luin ton pinon läpi,mut oikeesti mulla on niin harva pää että mun pitäis laittaa aina paperille ensin ylös kuka kirjoitti ja mitä,että voisin jotain kommentoida.Unohdan ihan saman tien...

Ihanaa tänään on taas mun bailatino-päivä!Kävin siinä koko viime syksynkin mutta vasta nyt oon jotenkin tosissaan innostunu siitä.Ehkä sit vasta nyt oon alkanu oppimaan sitä niin se tuntuu mukavammalta.Siellä kyllä ainakin tehokkaasti saa ajatukset irti kotoa kun täytyy miettiä niitä askeleita.Ja tulee hiki!Ainoo inhottava puoli siinä on se että mulla on sinne 9 km matkaa niin hikisenä on ikävä tulla sieltä pois tällee kun on pakkasta.Mutta sekin on yks näitä maalaiselämän haittapuolia.

Oho,Sarakin lopetti raivoamisen,jospa se vaikka hetkeks nukahtais ja mä saisin syödä kalakeittoni rauhassa ja lukea uutta Trendiä...Eli täytyykin aloittaa heti että ehtii.

terkuin Marietta ja raivo-Sara ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, ihanaa! Meillä nukuttiin viime yönä normaalisti! :)

Ensi yön mies on töissä joten toivon odellakin ettei mun tarvii alkaa yksin ton pienen miehen kanssa taistelemaan yöllä! Mulla ei oo ollenkaan niin hyvät hermot kuin ukolla...

En tiedä vaikuttaako se jotenkin, ku niinä parina yönä jolloin Onni on mekastanut niin se on alkanut nukkumaan normaalia aikaisemmin. Eilen meni sitten taas myöhään se nukkumaan meneminen niin yö sujui hyvin....

Elmiinalle olen kyllä kateellinen, kun pääsette muuttamaan uuteen taloon! Mulla on ihan kamala talokuume (ja vauvakuume)! Olis niiiiiin ihanaa päästä rakentamaan uutta ja ihan just semmoista taloa kuin haluaa! Olen illat pitkät selannut netissä eri talopaketteja ja haaveillut. Mies varmaan saattais suostuakin siihen, että myytäis tämä vanha talo mutta en usko, että saatais uutta tonttia yhtä hyvältä paikalta...

kumppari&Onni

Vierailija
24/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuume on iskenyt minuunkin. Nyt täytyy saada enää mies innostumaan asiasta... Tai toivoa " vahinkoa" , meillä kun nämä ehkäisyasiat ovat aika retuperällä.

Fanny taisi kysellä imetyksestä ja ruokahaluista. Kyllä mullekin ruoka maistuu ja mulle on tullut aivan hillitön makeanhimo. Voisin varmaan syödä 2 kg suklaata yhteen menoon... Mutta epäilen, että osa tästä ruokahalusta johtuu yksinkertaiesti siitä, että kuvittelen tarvitsevani kauheasti ruokaa...

Tamperelaisten 1-v. synttärit kuulostaa hyvältä idealta!

Vierailija
25/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksi innostuu koko ajan enemmän ja enemmän kävelemään. On paria askelta ottanut jo pitkään ja nyt askeleet on lisääntynyt ainakin viiteen :) Vielä on matkaa kyllä kävelyyn va äiti seuraa tuota kehitystä kyllä vierestä mielissään.

Niisku:Tiedän,että lääkäri ajattelee mun ja tulevan lapsen parasta mutta kun mun vointi kerran on mitä mainioin ja mitään perussairauksia ei ole niin en näe mitään estettä sille,että en voisi imettää niin pitkään kuin hyvältä tuntuu ja on turvallista meidän molempien kannalta. Kummankaan terveyttä en riskeeraa jos siihen viittaavia merkkejä ilmaantuu. Vielä ei ole kyllä ollut mitään va sitähän ei tiedä milloin tulee ja sitten katsotaan asiaa uudestaan.

En mitenkään halua uhmata ketään,tällä hetkellä vaan tämä tuntuu oikealta ja näin mennään eteenpäin päivä kerrallaan ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Syön vitamiineja:multitabs speciaaleja(raskaanaoleville ja imettäville),kalkkitabletteja vielä päälle ja maitohappobakteereita. Kalkkitabletteja suosittelivat syömään vielä yhden noiden multitabsien lisäksi,että saan riittävästi kalkkia meille kaikille. Muutoinkin syön terveellisesti,joten olen huolehtinut ainakin tämän hetken vitamiien yms aineiden tarpeen,että saan riittävästi. Ja jos jatkossa tarvii lisää syödä niin sitten syön lisää.Lääkäri sanoi että vauva saa kyllä kaiken mitä tarvitsee,minä itse voin jäädä heikommalle,joten vauvalle on kyllä kaikki turvattu.

Tiedostan kyllä riskit ja luulen olevani selvillä siitä millaisten oireiden ilmaantuessa imetys pitää lopettaa. On tosiaan yksilöllistä tuleeko supisteluja vai ei. Aleksin aikaan minulla ei niitä ollut mutta raskaudethan ovat erilaisia.

Mitään aikarajaa sille miten pitkään tuota esikkoa imetän ei voi asettaa. Edelleen mennään päivä kerrallaan. En ole etukäteen ajatellut mitään, että 3-vuotiaaksi imettäisin. En vaan näe nyt mitään syytä lopettaa imetystä sen takia kun olen raskaana, kun ei kerran ole tällä hetkellä siihen mitään syytä.

Kiva,kun olet samoilla viikoilla :) Toivottavasti olet voinut hyvin,kun en niin tarkkaan muista mitä olet palstalla kirjoitellut.

Väsymys tuntuu nyt vähän helpottaneen ja tänään ei ainakaan ole etonut juuri ollenkaan. Niin jospa tästä olo rupeaa olemaan parempi jatkossakin. Tänään olen ollut todella aikaansaava ja energinen. Oikein mieltä lämmittää.

Kova pakkanen tuolla ulkona. Ei ole paljon viitsinyt ulkoilemaan lähteä. En tykkää,kun on näin kylmä.

FannyK: Mun ainakin tarvii syödä enemmän tuon imetyksen takia va nyt varmaan johtuu tuosta raskaudesta tuo lisääntynyt ruuan tarve. Tuntuu,että aiemmin ei kuitenkaan ollut tarvetta syödä enemmän.Muistelen,että siihen asti söin enemmän kun Aleksi oli täysimetyksellä 6kk asti mutta sen jälkeen oon syönyt mielestäni ihan normaalisti.

Vauvakirkkoon ajattelin tuon pojan kanssa mennä ensiviikonloppuna,kun ei olla vielä käyty. Lasten kauneimmissa joululauluissa kyllä käytii ja poika oli erittäin reipas.

Nyt tuo pikku tuhisija herää päikkäreiltä niin pitää mennä hakemaan petistä :)

-Mirjami,Aleksi 11.5kk ja masuasukki 10+1 tai 11+1-

Vierailija
26/52 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vain, kun tuli mieleen noista 1vee synttäreistä... Pidettäiskö Ideaparkissa? Sitä lasten leikkipaikkaa kun muistaakseni vuokrataan synttäreille, siis jos halutaan oikein kakut laittaa sun muuta : ). Tai sitten ollaan siellä muuten vaan, siellähän pääsee konttailemaan ja leikkimään ja on vaipanvaihtopaikat sun muut. Ja iltapäivästä että mäkin ehdin! Vai viitsiskö joku olla emäntänä?

Hö, kerrankin töissä vähän kiireitä!

FannyK

Vierailija
27/52 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana ilma tuolla pihalla. Oltiin hetki Eetun kanssa lumessa riehumassa, mutta on se vaan aika työlästä olla tuon kanssa, kun ei pääse ite liikkumaan, tai no pääsee mutta hitaasti kontaten...

Hilulle tervetuloa joukkoon mukaan! Hurjalta kyllä kuullosta piilarit vauvalla... En mä oo ainakaan aikaisemmin ajatellutkaan että noinkin pienelle niitä valmistetaan... On teillä ollut raskas alkuaika, mutta nyt ilmeisesti menee vähän paremmin, hyvä juttu!

Viljaa, ¿kiva¿ kuulla että jollain muullakin on ¿ongelmia¿ näiden menkkojen kanssa... Nyt onneksi alkaa vähenemään päin olla, ja kipukin on hellittänyt, mutta mä oon oikeestaan alkanut pelkäämään noita menkkoja, juuri tuo kivun takia...

Hui, miten pitkällä Elmiina on jo raskaudessaan!!! Siis reilu kymmenen viikkoo ja teillä on uusi vauva siellä tuhisemassa! Mä haluun kanssa!!! Mutta eipä taida meille vähään aikaan uutta vauvaa tulla, täytys sinne lääkäriin mennä eka jotta sieltä sais sitten taas lähetteen hoitoihin... blääh! Ja se taitaa sitten kuitenkin mennä (siis lääkärissä käynti) tuonne syksylle, kun oon aloittanut työt...

Meille ei ihmeitä, Eetu on nyt uuseempana päivän seisonut ilman tukea pitkiä aikoja, mutta aina on ollut jotain kädessä ¿turvana¿, saa nähä koska otetaan ekat pikku askeleet...

Mutta nyt taidan hakee postin, ja sitten lukemaan Elloksen lehtee...

napero ja Eetu

ps. huomenna sitten vihdoin nähään Manna, Larvanto ja Tessu!!! Kivaa!!!

Vierailija
28/52 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan on upea ilma, mutta meillä ainakin on liki 20 astetta pakkasta, joten ulkona ei oltu kuin puolisen tuntia, sen verran että ehdin lumityöt tehdä. Mulle tuli tosin hiki, mutta en raaski Eveliinaa pitempään pitää kun se vaan lähinnä istuu maassa niin voipi tulla vilu.

Mulla ois tossa iso nippu työhakemuksia tehtävänä, mä aion oikeasti saada uuden työpaikan pikapuoliin. Aika outoa vaan kun siitä on suunnilleen tuhat vuotta kun olen mitään töitä hakenut niin en enää edes muista mitä niihin hakemuksiin laitetaan =) No, yrittää pitää.

Meillä Eveliina harjoittelee tosissaan kävelyä, tosin näyttää neiti kuvittelevan, että tuo taputtaminen kuuluu mukaan kävelyyn. Mutta hienosti kyllä menee jo, nousee ilman tukea seisomaankin ja lähtee siitä sitten tepsuttamaan. Tosin pääasiassa kontataan vielä, ja parempi niin, päässä on jo sata kolhua muutenkin.

Eveliina syö nykyään tosi huonosti, ennen meni purkillinen reippasti, nyt hyvä jos saan puoli purkkia menemään kun samalla esittelen viittä eri lelua. Puuro menee vähän paremmin.

Viime yön Emppu nukkuikin sitten kokonaan, vasta kuudelta alkoi mekkaloimaan ja otin sitten tunniksi vielä viereen nukkumaan. Tosin esikoinen herätti neljältä, oli kuulemma nenä lukossa =)

Mullakin vähän vauvakuumetta pukkaa, tai olenhan mä koko ajan ajatellut ettei meidän lapset ole vielä kaikki tässä, mutta mies tarvis vielä saada suostuteltua mukaan =)

Tervetuloa Hämeenlinnalaiset huomenna sitten, nyt mä yritän tosissani ruveta tekemään noita hakemuksia =) Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Manna ja Empatti 10,5kk

Vierailija
29/52 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun tuli talvi! Mun puolesta sais olla seuraavat 2 kk paljon lunta ja pakkasta ainakin 5 astetta. Ei haittaa, vaikka ois -10. Mä olen aina tykännyt kaikist " ääri-ilmoista" eli helteistä (kokemusta kylläkin vain Suomen helteistä), kaatosateesta, 20 asteen pakkasista, lumimyräköistä yms. Tänä talvena kun Helmi ei ulkona juuri liiku, en kuitenkaan toivo kamalan paljon yli 10 asteen pakkasia, ettei tytöllä tule kylmä. Me kyllä esikoisen kanssa tarjetaan ulkoilla vaikka -20 asteessa, paitsi että posket alkaa sitten paleltua.

Meillä on ollut tänään tosi kamala päivä! Itse asiassa oli jo eilen. Esikoinen on ollut reilun kuukauden ajan erittäin kiltti ja tottelevainen (uskomatonta kaikkien näiden vuosien jälkeen!), mutta eilen ja tänään aloitti temppuilun heti herättyään ja tänään olin jo ihan hukassa, että mitä pojan kanssa teen. Siis kun jäähyt ja lelujen poistot ei auta yhtään. Toivottavasti tämä ei nyt taas jatku näin. Kyllä suuresti nautin tästä viimeisestä kuukaudesta, kun pojan kanssa meni niin hyvin!

Helmi oli eilen vielä ihan OK, mutta tänään meni vähän plörinäksi jutut. Viime yönä tyttö heräsi 5 kertaa ja valvoi sitten itkien tai muuten aan pyörien 5-10 min ennen kuin nukahti uudelleen: 04, 05, 06 (imetin), 07.30, 08 (imetin) ja puol 9 heräsi esikoisen mekastukseen. Oi, niitä aikoja, kun tyttö heräsi vain 2 krt/yö! Tänään Helmi sitten nukahti rattaisiin matkalla puistosta kotiin ja ehti nukkua n. 3 min ennen kuin eteisen lattialla maatessaan heräsi siihen, kun isoveli tökkii sormella naamaan. Vaihdoin Helmille vaipan, imetin ja vein sänkyyn. Ois ollut lounasaika, mutta ajattelin, ettei Helmin syömisestä tule mitään, kun on niin väsynyt. No, väsymys menikin sitten vissiin vähän yli, kun tyttö huusi sängyssään 45 min (suurimman osan ajasta olin siellä Helmiä " tassuttamassa" , välillä kävin laittamassa esikoiselle lounaan mikroon jne.). Otin sitten pois sängystä ja välillä itkeskellen Helmi alkoi leikkiä (mun oli itse pakko syödä jo silloin). Myöhemmin vein Helmin sitten uudestaan sänkyyn ja meni taas varmaan 20 min ennen kuin Helmi viimein nukahti n. klo 15. Ei silloin onneksi enää itkenyt, vaan repi verhoja (siirsin sänkyä), repi mun tyynyä ja peittoa yms. Oli nukahtanut rattaisiin klo 13, joten pari tuntia meni ennen kuin nukahti uudelleen. Ja sitten olisikin nukkunut ties kuinka kauan, mutta viiden jälkeen oli pakko herättää tyttö. Oli tietenkin tosi kiukkuinen ja vähän väliä huusi ruokapöydässäkin kurkku suorana (tai oikeastaan kiljui). Myös imetyksen aikana itki ja kiljui, joten mietin, oisko Helmiä sattunut johonkin (hampaat tms.)?! Pitää varmaan illalla antaa särkylääkettä, jos noi itkukohtaukset jatkuu nyt illalla.

Nyt lähdetään luistelemaan. Siis minä ja mies. Ei olla kumpikaan luisteltu yläasteen jälkeen (mulla siitä aikaa 13 vuotta). Helmi saa istua kentän vieressä rattaissa ja esikoinen pörrätä siellä ympärillä. Tossa meidän lähellä on yksi ihana, pieni luistelukenttä. Esikoinen ei halua missään nimessä kokeilla luistimia =(

T:Fassiloora ja Helmi (11 kk)

Vierailija
30/52 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmiina on kyllä hurjan pitkällä pikkukakkosodotuksessa. On jo aika monelle tulossa uusi vauva. Niin meillekin. Nyt uskallan sen sanoa ääneenkin. Olin tänään ultrassa ja viikot vastasivat ja pikkuihme voi hyvin sydän sykki jne. Eli meille vasta syyskuussa mutta kuitenkin Elsasta on isoLISKO tulossa!

Meillä on korvatulehduksesta selvitty. J anyt pukkaa kulmureita läpi vaan neiti on elementissään. On oikein vilkas vilpertti nyt kun osaa kontata ja nousta kunnolla ylös. Tukea vastaen kävelis vaiks minne ja konttaa sit jos ei oo tukea.

Eipä meille muuta ihmeellistä kuulu. Mä voin aamupäivät pahoin ja iltaisin ollaan raksalla että päästäis joskus muuttaankin.

T:minna ja isolisko ja pikkuihme

Vierailija
31/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Larvannon kanssa juttelin, että oltaisiin menossa, vaikka sitten kolmeakymppiä Mannalle, mutta Tessun viestin jälkeen rupesin uudelleen pohtimaan asiaa... Elikkäs uskaltaako tuonne lähteä ajamaan? Meiltä kuitenkin on jo tuo kymppitien pätkäkin sellaista tuhnaamista... (sen takii tänne kirjoittelen, kun täällä ilmaista, jossainhan sitä pitää säästää... =) )

Mietitään....

napero ja Eetu

JOS tullaan siihen tulokseen ettei lähetä, niin sopiiko Mannalle? Ja mikä päivä olisi sitten ensi viikolla hyvä vierailulle...

Vierailija
32/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas minä täällä häiriköimässä...

Manna. Tessun kanssa läheteltiin viestiä, ja eiköhän uskalleta tuolla ajella... Tullaan sit kun tullaan! Larvanto tulee mukana, joten mennään sitten kaikki kerralla pöpelikköön, jos ollaan menossa...

napero

Vierailija
33/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai on mun karkkipäivä, nam :D

Hittolainen kun tällä viikolla on ollut surullisia uutisia : (. Se 2,5v pojan hukkuminen hoitopaikassa, äiti tappoi 5kk ikäisen vauvansa, isä juotti 1veelle väkisin viinaa... : (. En pysty noita uutisia edes lukemaan, otsikko riittää. Mä olen jo pitkään miettinyt semmoista tukiperhetoimintaa, mutta mun mies ei ole vielä suostunut. No se on nähnyt aikoinaan kun tein eläinsuojeluvalvojan hommia, yleensähän eläinsuojelun asiakkaat on lastensuojelunkin asiakkaita. Lapsia vastaan sillä ei olisi mitään, mutta se sählääminen sossun ja niiden lasten vanhempien kanssa!

Olikohan mulla jotain muutakin... No palataan asiaan : )

FannyK

Vierailija
34/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisemat on kuin postikortista!

No, meillä taas on tökkinyt kaikki mahdolliset, pisteenä iin päälle kun tänään kävin kaupassa karmeessa pyryssä, katkesi kuskinpuoleinen pyyhkijänsulka...jees, oli mukava ajella ja kurkkia vänkärinpuolelta ikkunasta...Ajelin sitten hissukseen " sivuteitä" kotiin.

Poika on alkanut ihan tosissaan valvomaan yöllä. Nukkuu päivällä vain yhdet unet, noin 1,5 tuntia ja illalla sammuu 22 - 22.30 aikaan. Ennen joulua aloitti tämän valvomisrumban. Eihän se näin kotioloissa haittaa, mutta hirvittää lähteä kyläilemään tämän takia. Poika herää eka kerran noin kolme tuntia nukahtamisen jälkeen, yleensä taintuu tutilla. Itkee vähintään pari kertaa yössä ja sitten aamuyöllä joutuu ottamaan viereen, ei muuten nuku. Itsekään ei jaksa väsyneenä nukuttaa poikaa omaan sänkyynsä. Antakaas vinkkejä mistä moinen voisi johtua? Olisko jotain eroahdistusta tai vastaavaa?

Eilen huomasin pojan päässä pari sellaista kuivaa kohtaa, alle sentin kokoisia, ihankuin karstaa. Voisko se olla sitä ja mistä ihmeestä se on tullut :) ??? Pistin niihin Sibicortia ja katsoo nyt auttaako. Meillä on helmikuun alussa 1v neuvola joten jos niitä läiskiä vielä on niin pitää puhua siellä niistä.

Olis ihana lähteä ulos kun nyt ei enää sada, mutta poika nukkuu ja pitää laitella sapuskaa. Ehkä sitten illemmalla.

Ei kai tässä taas ihmeempiä. Mukavaa ja talvista vkonloppua kaikille!

Sasuliini ja Eetu pätkäuninen

Vierailija
35/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että mitäs Napero06:lle kuuluu? Ja entäs tikulle ja kaksosille? :)

Mä ostin tänään uudet sukset. Ja kävin äsken toteamassa, että mulla on aivan käsittämättömän huonot käsilihakset ja kunto muutenkin. Järven jäällä kävin pienen lenkin ja siellä oli kyllä tosi huono hiihtää, kun ei oo lunta. Jospa se ladulla sujuis paremmin.

Onni sai toissapäivänä heliumpallon. Se oli niiiin hauskaa, kun se aina " vahingossa" karkasi kattoon! Poika nauraa hekotteli ihan onnessaan.

Onni on myös alkanut nyt nousta seisomaan suoraan lattialta niin ettei pidä mistään kiinni. Saa nähdä milloin uskaltaa ottaa niitä askelia.

Minä kans olen lukenut lehdestä niitä kamalia juttuja mitä lapsille on käynyt! On se niin hirveää miten joku voi tappaa oman lapsensa.... Ja ne hukkumisjutut on myös kamalia! Meilläkin menee tästä talon vierestä joki ja sitten on vielä tuo järvi. Saa kyllä olla tosi tarkkana, kunhan Onni oppii kävelemään! Miehen kanssa on ollutkin puhetta, että pitää rakentaa joku aita tuohon pihan ympärille hidastamaan menoa. Ja aion kyllä surutta valehdella, että näkki nappaa jos menee yksin liian lähelle vettä! Niin mullekin on valehdeltu enkä ole siitä saanut mitään traumoja tms. :)

Kumppari&Onni

Vierailija
36/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin aamupäivällä puistossa, enkä tajunnut etukäteen, että siellä on NIIN kova tuuli ja lumimyräkkä! Vaikka just eilen kirjoitin, että tykkään sellaisestakin ilmasta (ja niin tykkäänkin), niin lapset ei oikein tykännyt, kun pulkat lensi puistossa minne sattui ja lunta tuli päin naamaa.

Me lähdetään tänään mun äidille viikonlopuksi. Ostin uudet sukset (+ monot yms.), että pääsen sielläkin hiihtämään. Vanhat sukset on anoppilassa. Ja eilen käytiin tossa lähellä luistelemassa. En tiedä, oliko mun luistimet liian tiukalla, kun nilkka ei liikkunut yhtään, joten meno oli hieman jäykkää. Mutta vähänkö oli kätevää luistella rattaiden kanssa! Helmi ei joutunut itkemään yksin kentän laidalla, vaan pääsi menoon mukaan ja mäkin pysyin paremmin pystyssä. Ilman rattaita luistelu oli vähän vaikeampaa, mutta en kuitenkaan kaatunut. Mies sen sijaan kaatui kerran, kun piti heti näyttää kaiken maailman kiemuroita. Niin kauan kun täällä pääsee luistelemaan, aion kyllä joka viikko pari kertaa käydä. Ehkä se alkaa sitten sujumaan vielä paremmin.

Viime yö meni yhtä huonosti kuin edellinenkin. Helmi alkoi nukkumaan 21.30 ja heräsi ekan kerran klo 3. Sitten heräsi 3.45, 4.15, 6 (imetin), 7 ja 8 (imetin). Joka heräämisellä Helmi nousi seisomaan ja itki 5-15 min. Klo 5 aikaan itki puolestaan esikoinen, mutta mies hoiti sen. Klo 8 kun imetin Helmiä tuli esikoinen kuiskimaan meidän oven taakse ja kyseli voiko jo tulla. Kuiskin, että " ei" ja poika meni leikkimään. Olin varma, ettei Helmi enää nukahda, mutta nukahdettiin molemmat ja herättiin vasta klo 10. Hyvä äiti olen, kun poika oli joutunut leikkimään aamulla pari tuntia yksin, kun me siskon kanssa nukuttiin. Mutta mä en kyllä tajua, mitä toi Helmi öisin heräilee koko ajan. Annettiin illalla särkylääkettäkin, mutta eipä paljon auttanut. Siis jos Helmi herää johonkin kipuun, niin oisko se särkylääkkeen teho lakannut jo vajaan tunnin päästä? Kiva lähteä sinne äidin luokse, kun siellä on sellaiset paperiseinät, että kaikki valvoo sitten, kun Helmi huutaa.

Nyt pitää alkaa pakkaamaan... Lumista viikonloppua!

T:Fassiloora ja Helmi (11 kk)

Vierailija
37/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannalle emännöinnistä ja Naperolle ja Larvannolle seurasta :)!!Oli hyvää kakkua,vieläkään ei tee mitään makeeta mieli...Mulla on ihan pää kipee kun kai jännitin sitä ajamista tuossa kelissä.Täytyy napata lääke...Mutta tosiaan,oli kiva nähdä ja myös teidän mukeloita,olivat kaikki suloisia!Ja oli kiva nähdä että Sara ei olekaan epätavallisen pieni tms.,niin kuin moni on antanut ymmärtää.Ihanaa kun nää kaikki oli niin samankokoisia,siroja tapauksia.

Mutta nyt ei ehdi kirjoitella tällä erää enempää,Sara on tänään kovin vaativaisella tuulella (kuten jotkut varmaan huomas...).Haluaa jatkuvaa huomioo.Eli palailen taas...

terkuin Marietta ja Sara

Vierailija
38/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin myös Naperolle ja Larvannolle kun viitsitte ajella vaikka keli olikin vähän huono =) Mäkin taisin ahtaa itseeni vähän liikaa herkkuja, jätän sen stepinkin sitten väliin kun on edelleen niin ähky olo =)

Tosiaan onkin sattunut meille kaikille tällaiset sirot vauvelit, ei ole yhtään " pötkelöä" porukassa. Just katselin meidän Niklaksen vauvakuvia, oli tosiaan vähän toisen mallinen, kalju punkero =) Ja se kun oli mun mielestä niiiiin suloinen. Taitaa olla omat lapset aina kauniita, johtuu varmaan näistä huippugeeneistä =)

Seura vissiin väsytti Empunkin kun nukkuu nyt päivän toisia päikkäreitä, vaikkei ole aikoihin nukkunut kuin yhdet. Tarkoittanee sitten sitä, että illalla kukkuu oikein urakalla. No, mä olen menossa kokoukseen joka kestää tod.näk. yli lasten nukkumaanmenoajan, joten on sitten isukin harteilla nuo nukutukset.

Mukavaa ja aurinkoista vkonloppua kaikille!

Manna ja Empukainen 10,5kk sekä Niklas 3,5v kohta

Vierailija
39/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rattaat painoi varmaan tonnin kun ei oltu aurattu yhtään mitään. sit siinä vielä ruokakassi....sai puuskuttaa ihan kunnolla, ihme ettei oo supistellut yhtään.

Sakuralle tiedoksi etten mä aina jaksakkaan kaikkea!!! Mä en jaksa enää stressata villakoirista(siis niistä pölyistä) enkä pyykkivuorista, mä teen mitä haluan ja loput saa olla toiseen kertaan saakka. Mä en enää stressaa et oon myöhässä joka paikasta, enkä siitä etten ole tip top näköinen... tukka ponnarille ja vähän ripsaria se on jo luxusta ;))) Onneks mies ei oo mikään nipottaja, vetäisin varmaan turpaan jos mäkättäis mun jaksamisista. Nytkin pitäs pakata..tai olis koko viikko pitänyt pakata..arvatkaa vaan montako laatikkoo olen pakannut, tasan yhden. Kyllä ne ehtii vielä!!!

Meillä tyttö näyttää omaa tahtoaan ja lujaa, huutaa kurkku suorana(ei siis itke vaan HUUTAA) jos ei saa tahtoaa läpi, no arvatkaa vaan mikä meteli on täällä. Tänään tyttö on kävellyt reppu selässä kotona ja välistä vilkuttaa ovelta..kai on jo maailmalle lähdössä.

Illalla nukkumaan meno on muuttunut tappeluksi, mä suosiolla annakin miehen hoitaa ne hommat, tänään vaan ukkokulta on duunissa, joten minä revin karvoja päästä kun tyttö ei nuku. yöllä heräilee edelleen mut minä nukahdan sekunnissa uudelleen et omat unet ei enää kärsi.

Ja onnea taas vauvauutisten ilmoittajalle, johan meitä alkaa olla...montako 5 vai enemmän, kuka ei ole vielä tunnustanut???? Mun kaveri sanoi mulle et mä olen laihtunut älyttömästi viime näkemän, nähtiin marraskuussa viimeks..kyllä lämmitti sydäntä.

Sit vielä yks kysymys teille kellä lapset on pienellä ikäerolla: Olisitteko pärjänneet ilman tuplakärryjä???? Mun mies nimittäin väläytti kuningasidean et ei niitä tuplia tarvii ollenkaan...just sehän onkin niitä lykkimässä saatikka toista kantamassa. Mä kun kuitenkin liikun tosi paljon, läskit lähtee kohta.

Nyt haisee kakka ;((( Dunsku lukee selälleen kirjaa lattialla ja nauraa ääneen...se helium ilmapallo on muuten ykkössuosikki meilläkin.

mukavaa viikonloppua kaikille(ja hulluille hiihtäjille)

kuumetta ja poppoo ja rv 20+4

Vierailija
40/52 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin Larvannolle ja Tessulle sekä tytöille. Oli Minttu kyllä suloinen kun teputti koko ajan! Ehkä Eetukin otti mallia, ja seuraavalla kerralla kävelee kanssa (toiveajatteluu...)

Pitäiskös sitten alkaa suunnittelemaan tuota 1-vuotissynttäriä? Siis yhteistä tyttöjen ja Eetun! Oliskos se seuraavalla kerralla vai miten? Pitäiskö laittaa sähköpostilla viestiä niin ei tukita täällä ketjuja?

Hämeenlinnalaiset. Sitten mulle tuli tällainen hullu idea mieleen... Musta olis tosi kiva kun jos vaikka joskus nähtäis (käytäis syömässä tai illalla jossain tanssimassa) me mammojen kanssa... Mitä mieltä ootte?

Mutta joo, nyt meen kattoon PikkuJulmureita, kun tuo yksi julmuri sammu...

napero ja Eetu 11,5kk