Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hormonikierukan käyttäjät!!!

09.02.2008 |

Taustaa: olen vuosien varrella kokeillut lähes kaikki mahdolliset ehkäisy menetelmät (pillereitä useita erilaisia, ehkäisylaastari, ehkäisyrengas) huonoilla kokemuksilla, kaikista sivuvaikutuksina mielialan muutokset, hermostuneisuus ja haluttomuus.

Lääkäri suositteli mulle viime synnytyksen jälkeen hormonikierukkaa, olisin sille kuulema ihanteellinen käyttäjä. Kierukka asennettiin 3 viikkoa sitten.

Kysymyksia teille

- vuodan yhä edelleen aivan kirkasta punaista verta, onko normaalia? Kipuja ei ole.

- onko teillä ollut alussa mielialamuutoksia (olen ihan pirttihirmu ollu viimeisen puolitoista viikkoa: narisen joka asiasta,kaikki ärsyttää, tavarat lentää ja mies kuulee kunniansa vähän väliä ja lapset itkee kun äitillä palaa hiha =itsellä toooooodella huonomieli asiasta koko ajan)?

- jos on ollut niin kuinka kauan kesti ennen kuin ne tasoittuivat vai tasoittuivatko ollenkaan? Onko ainoa vaihtoehto kierukan poistaminen?

En kestä itseäni tällaisena raivottarena!!! JOkapaikassa vaan mussutetaan että " vaikutus on niin paikallinen" ja itsestä tuntuu että olenko ainoa joka reagoi näin? JOlle hormonikierukka ei ehkä sovikaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka onkin paikallinen tuo hormooni juttu niin minulla tuli jatkuva migreeni vaikka lääkäri väitti ettei se johdu hormoonikierukasta niin migreenit loppuivat kun kierukka poistettiin.

Mieliala vaikutusta minulla ei ollut.

Minulle ei sovi mikään hormooninen ehkäisy ja seuraavaksi testaan kuparikierukkaa.

Vuoto voi kestää kauankin asennuksesta. Minulla se oli kyllä 3viikon jälkeen jo melko vähäistä.

Vierailija
2/4 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mullekin lääkäri tolkutti miten paikallinen vaikutus se on, kun olen hormooneille herkkä.No, tuli sitten 3kk putkeen menkat. Tuli myös hemmetinmoinen akne, joka oli kamalaa, kun olin aina ollut posliini-ihoinen-edes teininä ei ollut iho-ongelmia.Kävin lääkärissä joka rauhoitteli asian menevän ohi puoleen vuoteen mennessä. Olin kauhuissani, mutta uskoin lääkäriä.Odotin puoli vuotta, jolloin akne oli levinnyt jo selkään ja pakaroihinkin.Poistatin kierukan, jonka lääkäri vastentahtoisesti teki. Mulla myös rasvoittui hiukset kamalasti. Meni paljon aikaa ja rahaa, kun kävin kierukan poiston jälkeen joka toinen kk kosmetologilla ja jouduin lisäksi syömään Diane Novaa korjaamaan aknea.

Nykyisin inulla on jo sterilisaatio, kun mikään ehkäisy ei sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli myös mielialan muutoksia todella paljon ja en osannut olla oikein mistään iloinen. Olin siis pahalla tuulella koko ajan. Kaikki se loppui kuin seinään kierukan poistamisen jälkeen. Myöskään mitkään pillerit eivät minulle sovi. Eli vaikka vaikutuksen pitäisi olla kierukan kanssa vain paikallinen, näin ei minunkaan kohdalla ollut. Kaksi vuotta pidin kierukkaa ja sitten poistatin sen, halusin olla taas oma itseni =). Vuodosta sen verran, että ensimmäiset kuukaudet minulla oli vuotoa parin viikon välein, kunnes sitten tasoittui säännöllisiksi kuukautisiksi.

Vierailija
4/4 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vasta viimeviikolla laitettiin, mutta vuoto loppui kuin seinään. kierukka siis laitettiin menkkojen neljäntenä päivänä ja pari päivää oon vain pikkuhousunsuojaa käyttänyt, nyt enää en sitäkään.

mielialat vaihtelee, mutta mulla ne vaihtelee muutenkin, ja huomaan kyllä kun palaa hihat, silloinpitää vain topata hetkeksi, laskea kymmeneen ja hillitä itsensä.

ajattelen positiivisesti, ehkäisy toimii ja ehkä pääsen runsaista menkoista kokonaan eroon, ja kun tietää mistä hihojen palaminen voi johtua, osaa siihenkin suhtautua aivan erilailla, ne on ne hormoonit! niinpä niin.

mulla tämä kierukka on ensimmäinen, joskus nuorena söin pillereitä, sitten ei käytetty mitään ehkäisyä moneen vuoteen mutta nyt on lapsiluku täynnä. toistaiseksi.

minä olen tyytyväinen kierukkaani, vaikka vasta muutaman päivän ollu, ja mielenkiinnolla odotan tuleeko menkkoja vielä.