(::[]::) HELMET ja vko 4 (::[]::)
Kommentit (52)
Ja kylläpä oli kaveri ylpeä itsestään! Seisoi ruokapöydän vieressä, piti tuolista kiinni, kääntyi toista tuolia kohti ja otti yhden askeleen niin että pääsi ottamaan siitä toisesta tuolista kiinni. Ja voi sitä riemua kun kehuin ja taputin. :) Siitä se lähtee... Olin ihan ajatellu, että Aaro on niin varovainen kaveri että kulkee vielä pitkään tasoja pitkin kiinni pidelleen, vaan pääsipä yllättämään. Veikko lähti kävelemään viikko ennen 1-v synttäreitä, saa nähdä lähteekö Aaro jo aikaisemmin.
Ruoka-asioissakin on nyt menty huima harppaus eteenpäin. Niiden samettisoseiden jälkeen kaveri on syönyt nyt yllättäen kolme kertaa jo samaa ruokaa kuin me muut. Kahdesti kanapastaa (Veikon lempparia) ja kerran muussia ja uunilohta. Haarukalla hienonnan, mutta esim. makaronithan jää väkisinkin aika isoiksi. Tykkää kovasti. Toisessa kädessä tykkää pitää leivänkannikkaa ja toisessa kuoritun kurkun palasta ja niistä vuoronperää haukkaa. Ja hampaita ei oo edelleenkään ku ne kaks alaikenessä ja yläikenestä paistaa useampikin jo läpi.
Kuumetta: Meillä on tuplayhdistelmät ja tuplamatkarattaat. Molemmat on ostettu käytettyinä nettikirppikseltä alle puolet ovh:sta. Meillä ne on ollu molemmat tarpeelliset, Veikko kyllä jaksaa kävellä vaikka kuinka pitkiä matkoja, mutta kun aika usein heittäytyy kiukuissaan ihan veteläksi. Se ei halua vaunuun juurikaan koskaan, mutta käytännössä se on aika usein pakko survoa sinne kun ei muuten päästä etenemään mihinkään suuntaan. Suurimman osan ajasta kuljetaan toinen paikka tyhjänä, mutta ollaan kyllä ihmetelty, että mitä sitten tehtäisiin jos ei ois sitä toista paikkaa kun tulis tollanen tilanne että kaveri makaa vaan maassa eikä suostu nousemaan millään. Kaikki lapset ei tietysti oo samanlaisia kuin meidän Veikko, tiedän monia, jotka pitää tuplia tarpeettomina. Toisaalta oon kyllä joskus miettiny, että tavalliset yhden lapsen matkarattaatkin ois joskus ihan hyödylliset, jos esim. lähtisin johonkin kauemmas reissuun pelkästään toisen kanssa. Sillon oon ajatellu että yrittäisin ehkä lainata joltain kaverilta matkarattaat, noita tuplia vois tarjota sitten vaikka vaihtariksi, aika useilla kavereilla kun on kaksi lasta aika pienellä ikäerolla eikä lähellekään kaikilla ole tuplia. Me ollaan ajateltu niin, että tämä aika kahden vaippaikäisen kanssa on muutenkin niin rankkaa, että yritetään sitten näillä varusteilla helpottaa sitä mahdollisimman paljon. Ne on muuten sitten aika painavat työntää noi tuplat kun on kaks lasta ja ostokset ja lumihanki, hyvää hyötyliikuntaa :) Mä oon joskus laskenu että kun on 30 kilon vaunut, 30 kiloo lihaa ja 10 kiloo ostoksia, huh huh.
Kenellä on muuten ekat 1-v syntsät? Ne alkaa varmaan olemaan kohta...
Pitäsköhän munki kokeilla hiihtämistä tänä talvena...? Siitä onki varmaan neljännesvuosisata kun viimeksi... Mulla kuitenki on Riitta-Liisa Roposen vanhat sukset ja synttärilahjaksi saadut uudet hienot monot. Ei pitäs olla sitten välineistä kiinni jos ei onnistu. :) Sitäpaitsi Helena Takalo on mulle sukua. Apua, nyt tulee jo suorituspaineita.
Hehkutan nyt vielä kaiken uhallakin: meillä edelleen nukutaan 20.30-07, saa nähdä saako pojat miehen flunssan ens viikkoon mennessä.
Mukavat viikonloput, Helmet! Minä lähden muuttamaan äitiä Hämeenlinnaan, voi olla etten ehdi juuri lukemaan pinoa.
Vilja ja Aaro-Paaro Taapertaja
Ihana idea se tamperelaistaaperoiden yhteissynttärit! Meilläkin ne vois pitää, mutta voi olla ettei mahduta tänne meidän kämppään. Se Ideapark vois olla ihan toimiva juttu, paitsi sinne pääseminen ilman autoa on pieni ongelma...
Kuumetta: Meillä on pojilla ikäeroa 1v11kk:tta ja en todellakaan olisi selvinnyt ilman tupliksia. Ne on meillä vieläkin tarpeen tullen käytössä. Meiltä on kaupoille matkaa 1.5 km suunta ja autoa ei ole päivisin käytössä, joten rattaat ovat meillä olleet välttämättömät. Veeti jaksaa kyllä nykyään kävellä pitkiäkin matkoja, mutta jää tonkimaan ja tutkimaan koko ajan jotakin risuja ja lumikökköjä, joten meidän kauppamatkat kestäisi kolme päivää kerrallaan, jos ei pojua saisi välillä rattaisiin. Tietysti jos kaupat ym on lähellä niin saattaa ilmankin pärjätä. Minä tykkään käydä kävelylenkillä muutenkin, niin että saa kävellä reippaasti, joten pojat saavat luvan istua kyydissä. Meillä on Emmaljungan twin ceroxit ja ne on ihanat tuplikset. Ne on tosi kevyet, vaikka onkin kaksi ipanaa kyydissä ja menevät autossakin pieneen tilaan(jos nyt kaksostenrattaista voi noin sanoa).
Onnea uusille plussanneille=)
Joonalla oli tänään korvien jälkitarkastus ja korvat olivat terveet. Onneksi tällä kertaa riitti yksi antibioottikuuri. Joona oli niin onnellinen illalla, kun sai luvan kylpeä kunnolla, eikä tarvinnut enää tärykalvopiston takia varoa veden menemistä korviin.
Hyvää viikonloppua helmet=)
nonnu78 & Jonttu
huh, mikä viikko takana!
meille on sattunut (ihan kirjaimellisesti itkun kera) ja tapahtunut vaikka ja mitä!
poika on tippunut monta kertaa meidän sängystä, kun väsynyt äiti ei ole ollut koko ajan skarppina, viime viikolla kärvensin pojan sukukalleudet kylvyssä, kun potkaisi itse hanan tulikuumalle :,(
onneksi selvittiin säikähdyksellä ja itkulla.
sitten raapasi itseään novalan-rasvan tuubilla, kaatui painava taulu päälle ja tui mojova mustelma otsaan. sitten jäi sormi kaapinoven väliin.
mitäköhän vielä?
terveiset vaan sosiaaliviranomaisille!!!
ei oo koko vuonna tapahtunu noin paljon havereita kuin nyt yhdessä viikossa. huomaa, että äiti on nyt toooooosi väsynyt.
poika on itkenyt kamalasti monta yötä, pari päivää on kakannu ihan urakalla, massu jotenkin sekaisin.
hapan kakka on polttanu pyllyn ja sitäkin on itketty. ei oo ilman itkua saanu edes suppoa laitettua:(
luulen, että massuvaivat johtuvat noista hampaista, nyt on vähän kaikki ikenet turvoksissa, en tajuu miten monta hammasta sieltä on yhtä aikaa tulossa!!???
sitten herra H oppi seisomaan, olikohan se keskiviikkona, ilman tukea.
ja taputtaa itselleen aina kun seisoo :D
koomisen näköistä.
ja eilen otti myös Aaron tavoin askeleen ilman tukea. ei sitä kyllä oikein itse tajunnut, tänään ollaan jo yritetty samaa.
pitää ainakin meidän pojulla olla tarpeeksi mielenkiintoinen kohde, jonka luo haluaa. ajatteli tällä omalla kannettavalla houkutella, kun kiipesi sohvallekin masiinan perässä;)
ja tosi apina, kiipeää vähän joka paikkaan.
torstai-iltana oli kylvyssä ammeessa jaeilen saunassa, lattialla omassa ammeessaan, niin yrittää astua ulos sieltä ammeesta ja nousee seisomaan siellä ilman tukea.
hela tiden saa kyllä vahtia.
eilen illalla oli hirmu suloinen, kun nukahti mun selän taakse sohvalle.
itse katsoin gilmoren tyttöjä dvd:ltä ja poika mylläsi sohvalla seurana.
oli tosi väsynyt, muttei halunnut omaan sänkyyn jäädä.
lopulta simahti sohvalle mahalleen, ja nukkui siinä 1.10h !
ei ole ennen moista tapahtunut.
yö meni vihdoinkin tosi hyvin, herra H meni nukkumaan vasta 22 jälkeen, koska heräsi nokosten jälkeen vasta 18.23. ja ekan kerran heräsi 6.25 aamulla, uskomatonta!
voi kunpa jatkaisi samaa rataa...
ja hieman kateellisena (vauvakuume nääs...) luen muiden vauva-uutisia, ihanaa kuulla että kaikki on mennyt hyvin kaikilla!
tosi kiva viljaa, että äitisi muuttaa lähemmäs! mun äiti asuu aika kaukana, n.4 tunnin auto tai junamatka. onneksi on käynyt viime aikoina usein lapsenhoito-apuna, ja viipynyt muutaman päivän kerrallaan. muuta apua kun meillä ei ole.
nyt on vielä kovat ajat tulossa, kun tod.näk. joudun siihen käsileikkaukseen, molempien käsien osalta, enkä saa sitten lasta nostella. miehenkin pitäisi töissä käydä välillä...
toivottavasti äitini pääsee avuksi!
nyt menen nokosille, pikku herrakin koisaa parvekkeella.
oikein mukavaa viikonloppua kaikille, kivaa kun on lunta!!!!
on niin paljon valoisampaa!
sakura ja miltei vuoden ikäinen helmipöllö!
meillä siis synttärit 3.2, onko jollain sitä ennen?
Epäilisin, että Julialla on ekat synttärit porukasta. Syntyny 1.2 klo 5.43. Ens la vietetää ipanan ja roikaleen(eli miehen 24v) synttäreitä. Meinasin tänää vähän jo leipoa pakkasee niitä varten, ettei oo sit la hirvee hässäkkä ku kuitenki pitää siivotakki.
Tää mamma oli juhlittamassa eilen. Tosin itsekseni olin liikenteessä eikä kauheesti tullu tanssittuu tai mitää, mut olimpahan poissa kotoa. Lapset on mummolassa, molemmat. Ihana rauha kotona :) Meil onneks molempien vanhemmat(tai no mulla äiti, ku iskä on halvaantunu) hoitaa lapsia, ni saadaa tämmösii täysii viikonloppu vapaitakin. Tekee kyl tosi hyvää. Ilona on semmoin uhmailia, et sen kaa väsyy välil aika mahtavasti. Kylässä se on ihan okei, ku tykkää olla pois kotoa, mut kotona ihan mahdoton välillä. Sit kun oon huono niiden kaa missää liikkumaa ja jumitetaa vaa täällä, ni se väsyy...
Nyt taidan lähteä herättelemään roikaletta, ja kerjään sen viemää mut syömää johonkin :)
Mukavaa viikonloppua kaikille ja suuret onnittelut maha-asukkien majoille*hymyilee*
Siis Hämeenlinnalaiset. Mä ajattelin myöskin tässä männäviikolla että pitääpä ehdottaa teille kun tulette että eiköhän nähtäisi kerran ihan mammojen huvittelumielessä, mutta unohdin sitten siinä yleisessä tohinassa. Joten meitsi on siis ehdottomasti mukana! Tosin mun on vähän vaikea sopia kovasti etukäteen kun on noi ukon työt sellaisia ettei niistä aina oikein tiedä, eli jos lunta tulee niin joutuu vaikka keskellä yötä aurailemaan, niin eipä siitä sitten paljon lapsenvahdiksi ole. Ehkäpä vien mukelot suosiolla äipälle hoitoon. Mutta suunnitellaan vaan päivää. Ja mulle sopii myöskin ne yhteiset 1v syntsät ensi kuussa, vaikka Eveliinan varsinaiset päiväthän onkin vasta maaliskuun puolella.
Nyt jos alkais selvittää viikon pyykkivuorta, olen taas ollut laiskalla tuulella ja kaikki on kasassa =)
Viikonloppuja,
Manna ja Eveliina päikkäreillä
Ai joo, kuumetta, piti vielä kommentoimani noista tuplista, meillä muksut 2,5v ikäerolla ja tuplat ihan ehdottomat lenkkeilymielessä, vaikka poika muuten jo käveleekin niin lenkille ei kyllä olisi päässyt ilman rattaita. Olitkos muuten kiinnostunut niistä X-adventuren peräkkäinistuttavista, meillä olisi sellaiset joutilaana, kaveri ei ilmeisesti ostakaan kun ei ole mitään kuulunut.
juu kyllä kiinnostaa, miten se etuistuin kallistuu, onko se " makuuasento" sellanen puoli-istuva??? ja onko siinä päällä kuomu?? vai onko se kuomu vaan siellä takana? ja takaistuihan menee makuulle, mahtuuko siihen pehmyt koppa?? ja miten oot käyttänyt sateensuojaa?? tietty minkä ikäset ja kunto ja hinta tärkein!!??
sit voisin pehmittää ukkoo tai ostan kärryt ja mies ihmettelee möykkyä eteisessä ;)))
nyt on pakko lähtee ulos ja sit kattomaan tytön harkkoja.
kuumetta
...Hämppäläiset,mäkin olin ajatellut jo ennen kun teidät treffasin että olis tosi hauskaa jos oltais niin samanhenkisiä että voitais lähteä yhdessä humputtelemaankin!Mutta en sit vielä ensitreffeillä uskaltanut moista ehdottaa ;),tuli vaan se mieleen heti siitä kaljakeskustelustakin (vaikka mä en kyllä juo kaljaa...).Eli mäkin olisin innolla mukana!Ja mulle käy kaikki järjestelyt,meillä mies on nykyään useimmiten viikonloput vapaalla niin varmasti hoitaa Saraa,ja jollei niin meidän äiti ottaa sen Hämeenlinnaan.Voidaan siis alkaa suunnittelemaan.Mulla on muiden yhteystiedot paitsi Larvannon,mutta eiköhän se tieto sit mullekin kulje.Ja 1-vuotissynttäritkin kuullostaa muuten oikein mukavalta idealta.Jos noista sähköpostitse sovitaan niin infotkaa sit muakin joku... :)
Käväistiin tossa pikapikaa Ikeassa kun miehellä tuli hirvee hinku lähtee sinne.Mä en olis millään jaksanu kun ei ollu mitään shoppailuintoa kun ei ole rahaakaan...Mutta taivuin sitten.Kuolasin siellä Saralle ihanaa prinsessasänkyä,sellaista vähän isompien tyttöjen jo.109e maksais plus patja.En nyt tietty ihan vielä sitä sille ostais mutta kohta jo voi - jos se vaan alkais nukkuun noi yönsä vähä rauhallisemmin.Nyt jos sen laittaa pinnattomaan sänkyyn niin sehän karkaa sieltä kymmenen kertaa yössä.
Muutenkin siellä Ikeassa tuli hirvee hinku saada kokonaan uus sisustus,keittiö,vessa,kaikki...Vois saada tänään sen lottovoiton niin sit vois uusia...varmaan...
Täytyy alkaa ruokkimaan Saraa,sillä meni taas systeemit niin sekasin ton meidän reissun takia.Mutta Hämpesteriläiset,ollaan yhteyksissä noista jutskista.
Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!
terkuin Marietta ja Sara
... löytyy osoitteesta
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9295320&p=10&tmode=1&smod…
Listan mukaan eka pallero juhlii synttäreitään 24.1. :).
KL.
Huomasinpas että mulla on jäänyt muutamat painot ja pituudet merkkaamatta, kun sillon kun lista on ollut nenän edessä ei oo jaksanut kaivaa neuvolakorttia, saas nähdä käykö nytkin niin.
Sängystäputoomiseen hyvä vinkki. Nää meiän mukelot on jo niin isoja että niille voi jo opettaa miten tullaan äitin ja iskän sängystä alas. Itse opetin kun Miro putos ja meinas pudota uudelleenkin. Näytin että jalat edellä ja käänsin pojan niin että jalat roikkui ensin alas ja toistelin että jalat edellä. Pari kertaa näytin sen ja katselin kun seuraavaksi oli menossa sängyn reunalle toistin että jalat edellä ja niin poika kääntyi ja meni jalat edellä alas. Nykyisin peruuttaa jo kaukaa jalat edellä reunalle, joskus roikkuu peitossa vähän aikaa ja liuttaa itseään hitaasti alas, ennen kuin uskaltaa laskea jalat alas maahan, kun maa on niin kaukana;)
Onnea Miinallekin raskaudesta;)
Tamperelaisten synttäreille voitais mekin yrittää lähteä ja kaikki paikat käy.
Tuli muuten mieleen ettei Marcel ole vielä laittanut meille sitä ihanaa kinkkusinihomejuustopiirakan ohjetta....
-niisku ja miro ja masuasukki
Kuumetta, näissä kärryissä tuo etupenkki ei liiku mihinkään eli on ihan istuva joten ei niissä oikein päikkäreitä nukuta, tosin meidän poika kyllä teki senkin =) Takapenkki menee makuuasentoon ja sinne sopii hyvin Teutonian koppa, voin myydä samassa paketissa, sopii väreiltään ja on meille tarpeeton myöskin. Kuomu tulee vaan takana istuvan suojaksi, sadesuoja meillä on rattaisiin ja se tulee molempien päälle, on siis sellainen läpinäkyvä ja peittää koko mukelot =) Samoin kunnolliset turvavyöt on molemmissa istuimissa, etupenkille tulee semmoinen tarjotin.
Olen ollut oikein tyytyväinen noihin rattaisiin, olivat meillä käytössä n. vuoden satunnaisesti (kerran, pari viikossa) ja edellisillä omistajilla kuulemma nelisen kuukautta, olivat kyllä ihan uuden veroiset meille tullessaan. Siistit ovat mielestäni edelleen, käytön jälki nyt tietty pikkuisen näkyy. Ihan ehjät kuitenkin. Olisko sulla s-postiosoitetta jonka voisit täällä julkaista niin voin lähettää kuvia rattaista jos olet kiinnostunut?
Manna ja Eveliina, joka tuhoaa paperia tuossa vieressä
Tulin muka vain pikaisesti lukaisemaan kuulumisia mut mä muuten unohdan taas...
Eli ei siinä piirakassa muuten mitään ihmeempiä ole kuin, että osa pohjan jauhoista on korvattu juustolla.
Pohja
150 g voita (ja suosittelen todellakin ihan oikeaa voita)
2 1/4 dl vehnäjauhoja
3 rkl vettä/kermaa
1 dl juustoraastetta
Pohjaa paistetaan ensin 10-15 min 225 asteessa.
Täyte:
2 kanamunaa
2 dl kermaa
4dl juustoa (mä oon laittanut aina yhden sellainen kokonaisen auramuruspussukan ja lisäksi vielä muuta juustoa tuon 4 dl mut kaipa siitä ihan hyvä tulee jos juustoa on yhteensä tuo määrä)
150 g kinkkua
1 rkl venhäjauhoja
(Alkuperäisessä ohjeessa on vielä paprikaa kuutioina, on tosi hyvää mut mä en sitä voi käyttää kun mies ei pysty syömään)
Paistetaan 175 asteessa kunnes näyttää " hyvältä" noin tunti varmaankin menee.
Nyt täytyy mennä kantamaan takkapuita, palailen paremmalla ajalla.
Marcel
Olipa mukavaa nähdä teitä kaikkia Tessu, Manna ja Napero ja tietysti lapsia kans!
Joo, ens kerralla voitais viettää 1vee synttäreitä ja vissiin sitten meillä kun on mun huki ottaa teidät vierailulle :) Sähköpostissa voitais niitä sitten sumplia ettei tosiaan tukita tätä palstaa..
Napero, aika hauska juttu kun mun piti jo Mannalla ehdottaa että mentais me mammat vaan vaikka joku ilta vähän humputtelemaan keskenämme ja jätettäis lapsukaiset isiensä hoiviin. Eli minä ainakin kannatan ideaa!!!!
Mutta nyt hinnoittelemaan kirpparia varten tyttöjen pieneks menneitä vaatteita... Telkastakaan ei tuu tänään yhtään mitään..blääh...
Larvanto ja koisimassa olevat kullannuput ;)