Käynnistin juuri oman automme, velkaa nolla euroa: syytä on hymyyn
Kuinka moni joutuukin menemään autonsa luo joka kerta kalvava tietous velkasuhteesta mukanaan. Meillä velkaa nolla euroa. Se vetää suukan hymyyn.
Kommentit (41)
Mulla sama. Seat-merkkinen. Maksoi 4 tonnia.
Ostamme automme aina käteisellä. Huonekalut myös käteisellä. Opinnot rahoitimme opintotuella ja vähäisellä tuntityöllä. Ainut laina, jota on otettu, on ollut asuntolaina. Ulkomaanmatkat, autonvuokrat ja verkkokauppatilaukset ostetaan turvallisuussyistä visalla, mutta maksetaan pois, ennen kuin niistä ehtii tulla lainanhoitokuluja.
Sama juttu jokaisen autoni kohdalla. Tarpeettomat odottavat vaan liikenteestä poistettuina koska tule vaihtelufiilis.
No itsellä on asuntolainaa nolla euroa. Asumme omassa kodissa.
Täh. Minulla ei ole velkaa. En luettele, mitä kaikkea minulla on. Ei tulisi mieleenkään. Mikä sulla oikein on, ap?
Ööh? On velattomat asunnot ja autot. En näe siinä mitään ihmeellistä.
Ostin autoni käteisellä kuin myös asuntoni. Perintörahalla.
yks maksusuoritus vähämmän kuulle. en oo kyll koskaan lainaa autoon ottanu
Ap ei ole täysjärkinen. Tää on se ap jonka mies tuo niitä kolmea sorttia leikkeleitä pöytään. Tämmöisistä alooituksista ei provosoidu kukaan. Ap senkun hymyilee sitä hullun hymyään autonsa ja leikkeleittensä kanssa.
Taidat olla köyhä kun autosi vaatii käynnistämistä.
Miettikää, miten kävisi elintasolle, jos kaikki toimisivat samoin.
Ensin säästettäisiin kenkälaatikkoon rahaa viisi vuotta, ennen kuin mentäisiin valitsemaan vaikka uusi sohva.
Siinä kulutus putoaisi hetkessä 1800 luvun tasolle. Mutta olis siinä hyvätkin puolensa toki. Saatais Kiina konkurssiin.
Mulla on Teslasta vielä rahoitusvelkaa 38 000€ vaikka auton arvo enää korkeintaan 30 000€. Kalliit erikoishuollot, vakuutukset akkuvakuutuksineen, vuosittain ostettavat kalliit renkaat, siinä on pitelemistä että talous kestää.
Mutta minun on näytettävä esimerkkiä maailmalle kun kurvailen ja kiihdyttelen 2500kg painavalla päästöttömällä sähköautolla Helsingin kaduilla. Pelastan ilmaston, pelastan maailman.
Mulla kans velaton oma auto. Ollut jo vuodesta 2017. Maksoin kerralla kaikki 3000 euroa.
Ja samaan aikaan palstailet täällä? Laita puhelin pois ja keskity ajamiseen!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Teslasta vielä rahoitusvelkaa 38 000€ vaikka auton arvo enää korkeintaan 30 000€. Kalliit erikoishuollot, vakuutukset akkuvakuutuksineen, vuosittain ostettavat kalliit renkaat, siinä on pitelemistä että talous kestää.
Mutta minun on näytettävä esimerkkiä maailmalle kun kurvailen ja kiihdyttelen 2500kg painavalla päästöttömällä sähköautolla Helsingin kaduilla. Pelastan ilmaston, pelastan maailman.
Niin, joillekin auto (vaikka tuollainen Piilaakson Lada) on tärkeä statussymboli.
Miksi kuitenkin ajatte Škodalla?